لوگوی کاردون

راهنمای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی

LG dishwasher installation guide
فهرست محتوا

نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی از جمله وسایل پرکاربرد در آشپزخانه می‌باشد که در سال‌های اخیر ماشین ظرفشویی برند ال جی یکی از بهترین برندهای ماشین ظرفشویی،  در بازار است و طرفداران زیادی دارد.  در این مقاله از سری مقالات کاردون، قصد داریم راهنمای نصب و راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی را در اختیار شما قرار دهیم تا به‌ راحتی بتوانید این دستگاه را در جای خود قرار دهید و آن را برای استفاده آماده نمایید.

ما در این مقاله راهنمای نصب و راه اندازی اولیه و نصب ماشین ظرفشویی را برای شما شرح خواهیم داد ولی به این نکته توجه داشته باشید نصب لوازم خانگی با توجه به هزینه های بالای قطعات بهتر است با کمک یک تکنسین ماهر نصب و راه اندازی انجام شود تا از بروز هرگونه مشکل به دستگاه جلوگیری شود.

چرا باید از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی استفاده کنیم؟

Why should we use the dishwasher manual

برای آشنایی هرچه بیشتر با تمام قسمت‌های ماشین ظرفشویی ال جی، دفترچه راهنمای فارسی آن را مطالعه نمایید. نه تنها ماشین ظرفشویی ال جی بلکه هرنوع لوازم خانگی که خریداری می‌کنید قبل از استفاده، دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمایید زیرا مواردی در دفترچه قید شده است که شما هیچ گاه به آنها توجه نمی‌کنید و بسیار کاربردی و کارآمد خواهند بود.

به عنوان مثال در دفترچه راهنمای فارسی ماشین ظرفشویی ال جی علاوه بر توضیح کامل دستگاه و عملکرد هر یک از دکمه‌های موجود در دستگاه، نحوه نصب و راه اندازی آن نیز به طور کامل ذکر شده است. همچنین نکات مهمی درباره ایمنی دستگاه ذکر شده که شاید شما هرگز به آن‌ها توجه نکرده‌اید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

چگونه ماشین ظرفشویی ال جی را نصب کنیم؟

اگر می‌خواهید خودتان دست به کار شوید و ماشین ظرفشویی‌تان را راه اندازی کنید نکته اول که باید به آن بپردازید محل قرار گیری دستگاه است بهتر است ظرفشویی در کنار سینک قرار گیرد نکته دوم لوله کشی است شلنگ تخلیه را به لوله تخلیه دستگاه متصل کنید در صورتی که شلنگ در لوله محکم نشد با یک رابط پلاستیکی شلنگ را در لوله تخلیه سفت نمایید. برای نصب اصولی ماشین ظرفشویی ال جی برای بعد از دو مورد گفته شده مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • دستگاه حتما باید پنج تا ده سانتی متر با دیوار و کابینت کنار خود فاصله داشته باشد. فاصله خالی بین دیوار و ماشین ظرفشویی یا دستگاه دیگر را می توانید با استفاده از درزگیر پوشش دهید.
  • سیم‌کشی ماشین ظرفشویی را انجام دهید.
  • ماشین ظرفشویی را به پشت خوابانده و پایه‌های آن را تنظیم نمایید.
  • بعد از قرار گرفتن ماشین ظرفشویی در جایگاه خود، آن را تراز نمایید. برای این کار لازم است پایه‌های دستگاه را بچرخانید.

نحوه تراز کردن ماشین ظرفشویی ال جی

شما برای تراز کردن ماشین ظرفشویی باید قسمت‌های مختلفی مانند درب دستگاه را بررسی کنید و در صورت وجود مشکل در آن‌ها، عملیات تراز کردن را انجام دهید. به‌ طور کلی می‌توان گفت در صورت تراز نبودن ماشین ظرفشویی، درب آن به سمت راست و چپ تمایل پیدا می‌کند. نحوه تراز کردن دستگاه با توجه به اینکه درب به کدام سمت تمایل پیداکرده است، متفاوت می‌باشد. تنظیم و تراز پایه ها باید به وسیله دستگاه مخصوص تنظیم شود تا در درسترین و بهترین حالت خود قرار گیرد برای این مورد می توانید با شماره 1604 در تماس باشید همکاران ما در کمترین زمان پاسخگوی شما هستیم.

نحوه نصب کردن شیر آب در ماشین ظرفشویی ال جی

شما برای نصب شیر آب ماشین ظرفشویی، ابتدا باید جایگاه ورودی آب در دستگاه را بررسی کنید؛ چون در برخی از ماشین‌های ظرفشویی تنها یک جایگاه و در برخی دیگر دو جایگاه برای ورود آب وجود دارد.
اگر ماشین ظرفشویی شما تنها دارای یک جایگاه ورودی آب است، برای راه اندازی ماشین ظرفشویی ال جی و متصل کردن آب به ‌راحتی می‌توانید شلنگ ورودی آب را به این جایگاه وصل کنید.
لازم به ذکر است بدانید در این نوع از ماشین ظرفشویی به آب گرم نیاز نیست و در این نوع دستگاه‌ها  عملیات گرم کردن آب توسط خود دستگاه انجام می شود. 
اگر ماشین ظرفشویی ال جی شما دارای دو جایگاه ورودی آب باشد، باید ابتدا محل اتصال شیر آب گرم و سرد را در دستگاه مشخص کنید و سپس شلنگ‌های مرتبط را به این قسمت‌ها متصل نمایید.
جایگاه ورودی آب که به رنگ قرمز است، جایگاه آب گرم و جایگاه ورودی آب که به رنگ آبی است، جایگاه آب سرد هستند.
در هنگام لوله‌کشی ماشین ظرفشویی حتماً به این رنگ‌ها توجه کنید؛ چون اشتباه متصل کردن آن مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

نکات مهم

  • قبل از انجام هر کاری درباره ی نصب ماشین ظرفشویی ال جی، ابتدا دفترچه راهنمای فارسی آن را مطالعه نمایید.
  • شیلنگ‌های متصل به لوله‌های ماشین ظرفشویی را حتماً سفت کنید تا هنگام استفاده از دستگاه شاهد نشت آب از آن نباشید.
  • از متصل کردن کابل برق ماشین ظرفشویی به سه‌ راهی خودداری نمایید حتماً کابل برق ماشین ظرفشویی را به ‌صورت مستقیم به پریز متصل کنید.
  • لرزش و صدای بلند از دستگاه در اولین استفاده به علت تراز نبودن ماشین ظرفشویی است.
  • بعد از ریختن مواد شوینده در دستگاه بهتر است یکبار دستگاه را خالی روشن کنید. برای این مورد می توانید از برنامه Quick  استفاده کنید.

سوالات متداول

به‌ طور کلی می‌توان گفت در صورت تراز نبودن ماشین ظرفشویی، درب آن به سمت راست و چپ تمایل پیدا می‌کند.

یکی از مهم‌ترین کارها در راهنمای نصب ماشین ظرفشویی ال جی لوله‌کشی است.

نکته اول که باید به آن بپردازید تراز کردن و اطمینان از تراز بودن دستگاه است، بهتر است ماشین ظرفشویی نزدیک به سینک ظرفشویی قرار گیرد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها