لوگوی کاردون

چگونه جاروبرقی را باز کنیم؟

نحوه باز کردن جاروبرقی
فهرست محتوا

جاروبرقی وسیله‌ای است که با مکش خود، گرد و غبار و آشغال را جمع آوری می‌کند. گاهی احساس می‌کنید مکش دستگاه ضعیف شده است و می‌خواهید دستگاه را باز و فیلترهای آن را تمیز کنید یا هنگام جاروکردن وسیله‌ای داخل جارو رفته و در آن گیر می‌کند. خیلی از مردم فکر می‌کنند باز کردن جاروبرقی نیاز به دانش فنی ندارد و کار ساده‌ای می‌باشد. در صورتی که باز کردن هر وسیله‌ای نیاز به کمک یک متخصص فنی دارد. اگر خودتان مایل به باز کردن دستگاه بودید با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور جاروبرقی را بدون آسیب رساندن به قطعاتش باز کنید.

جاروبرقی

اجزای جاروبرقی

یک جاروبرقی شامل موتور، فیلتر، مخزن برای جمع شدن آشغال و سیم جمع‌کن است. سایر لوازم که در ظاهر آن دیده می‌شود، لوله خرطومی و دسته‌ی جاروبرقی می‌باشد. دسته و لوله‌ی جاروبرقی هر چقدر طولانی‌تر باشد، امکان استفاده از آن در جاهایی از خانه که امکان دسترسی به آن دشوار است، راحت‌تر می‌شود.

شناخت قطعات جهت باز کردن جاروبرقی

شناخت قطعات جاروبرقی به شما پس از باز کردن جاروبرقی کمک می‌کند. قبل از باز کردن جاروبرقی به خاطر داشته باشید که جاروبرقی را از برق بکشید و سیم آن را جمع کنید. پس از آن کیسه جاروبرقی را خارج کنید. البته مراقب باشید تا گرد و خاک روی فرش و سایر وسایل نریزد.

نحوه جدا کردن محفظه پلاستیکی

  • اولین قطعه‌ای که شما برای باز کردن جاروبرقی باید آن را باز کنید، محفظه پلاستیکی بالا است. کیسه جاروبرقی نیز شامل این محفظه می‌شود.
  • باز کردن این محفظه، بسته به مدل و برند جاروبرقی شما متفاوت است. در بسیاری از موارد نیازی به باز کردن هیچ پیچی نیست و تنها با خارج کردن اهرم‌های فشار در اطراف محفظه به راحتی می‌توانید محفظه را باز کنید.
موتور جاروبرقی

نحوه باز کردن لوله‌های جاروبرقی

برای باز کردن جاروبرقی، پس از محفظه باید لوله‌های جاروبرقی را باز کنید. در ادامه چگونگی باز کردن لوله‌ها را با هم می‌خوانیم:

  • اکثر جاروبرقی‌ها از یک لوله تلسکوپی و خرطومی تشکیل شده است.
  • لوله‌های تلسکوپی برای باز کردن زحمت زیادی ندارد. برای باز کردن، آن را باید کمی پیچانده و به بیرون بکشید.
  • برای باز کردن لوله خرطومی باید آن را از خود دستگاه جدا کنید. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد، در بعضی از مدل‌ها با باز کردن گره این لوله، می‌توانید آن را باز کنید. در برخی دیگر پیچی و کششی است.

نحوه باز کردن سیم جمع کن جاروبرقی

  • پس از باز کردن محفظه بالایی می‌توانید سیم جمع کن را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.
  • حتما در زمان باز کردن جاروبرقی و سیم جمع کن دقت کنید.
  • اجزای بسیار ریزی که در سیم جمع کن است، این قطعه را به دستگاه متصل کرده‌اند. گم شدن یا شکستن پیچ‌ها ممکن است برای شما دردسرساز شود.

نحوه جدا کردن قطعات پیچیده

  • پس از باز کردن محفظه بالایی می‌توانید سیم جمع کن را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.
  • حتما در زمان باز کردن جاروبرقی و سیم جمع کن دقت کنید.
  • اجزای بسیار ریزی که در سیم جمع کن است، این قطعه را به دستگاه متصل کرده‌اند. گم شدن یا شکستن پیچ‌ها ممکن است برای شما دردسرساز شود.

جمع بندی

  • مرتب کیسه جاروبرقی را تعویض کنید.
  • کیسه جاروبرقی را زمانی که دو سوم آن پر شده است، باید تخلیه کنید نه زمانی که آشغال‌ها از آن سرریز شده‌اند. این موضوع باعث طول عمر بیش‌تر جاروبرقی شما می‌شود.
  • البته به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از جاروبرقی‌ها به جای کیسه دارای سطل هستند و در صورت پر شدن دکمه مربوط به خالی کردن سطل روشن می‌شود.

 

برای استفاده از سرویس نگهداشت کامل جاروبرقی توسط تکنسین متخصص می توانید با شماره 1604در تماس باشید. همکاران ما از هشت صبح تا دوازده بامداد پاسخگوی شما هستند.

سوالات پرتکرار

یک جاروبرقی شامل موتور، فیلتر، مخزن برای جمع شدن آشغال و سیم جمع‌کن است.

برای باز کردن جاروبرقی پارس خزر ابتدا باید اهرم‌های اطراف دستگاه را فشار دهید و آن‌ها را باز کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سپهر
10 ماه قبل

با سلام
ببخشید آیا میتونم خودم جاروبرقی رو باز کنم؟ چون سیم جمع کن جاروبرقی خراب شده و میخواستم درستش کنم

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سپهر
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
تعمیر سیم جمع کن جارو برقی شاید به ظاهر کار آسانی به نظر برسه اما پیشنهاد می کنیم که از باز کردن وسایلی همچون جاروبرقی خودداری کنید و انجام این کار رو به افراد متخصص واگذار کنید.