لوگوی کاردون

کولر گازی چند ساعت روشن باشد؟

Portrait of a male technician repairing an air conditioner with a screwdriver
فهرست محتوا

برای این روزهای گرم تابستانی اگر تا الان فکری نکرده‌اید بهتر است دست به کار شوید و دنبال راه حل باشید. می‌توانید کولر گازی را به گزینه‌های خود اضافه کنید زیرا هزینه‌های بالای کولر گازی نیز قابل مدیریت است و می‌تواند در برخی مواقع به صرفه‌تر هم باشد. با بررسی انواع مدل‌های کولر گازی و رعایت نکات مهم در استفاده از آن اقدام به خرید مناسب‌ترین گزینه نمایید. نکاتی مانند اینکه کولر گازی چند ساعت روشن باشد، دمای کولر گازی چقدر باشد و یکسره کار کردن کولر گازی چه تاثیری در کارکرد کولر گازی می‌تواند داشته باشد. در این مطلب این نکات را توضیح خواهیم داد.

کولرهای گازی موجود در بازار، قابلیت فقط سرمادهی و یا سرمادهی و گرمادهی را با هم دارند. مدل‌هایی که فقط سرمادهی دارند برای خنک کردن محیط استفاده می‌شود و فقط در تابستان مورد استفاده قرار می‌گیرد و به اصطلاح فقط در هوای گرم کارایی دارد.

مدل‌هایی که هر دو کارایی را دارند، در محیط‌های گرم و سرد کاربرد دارد ولی به شما توصیه می‌کنیم اگر در زمستان برای گرم کردن خانه می‌توانید از شوفاژ استفاده کنید،با توجه به مصرف برق توصیه نمی‌شود. ولی در صورتی که می‌خواهید به عنوان وسیله کمکی از این دستگاه بهره ببرید می‌تواند بسیار مفید باشد.

سرویس کولر گازی

بهترین درجه برای کولر گازی  چیست؟

یک نکته مهم در استفاده از کولر گازی این است که درجه سرمادهی این دستگاه از 18 تا 30 درجه سانتی‌گراد است. در صورتی که شما دمای دستگاه را روی 18 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید به معنای روشن بودن مداوم دستگاه می‌باشد و این یعنی می‌خواهید فضای اتاق یا محلی که در آن این دستگاه قرار دارد، مانند یخچال خنک شود و هزینه‌های سرسام‌آور برق را هم پذیرفته‌اید.

توصیه‌ی ما به شما این است که دمای دستگاه را بین 25 تا 27 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی برق جلوگیری نمایید و در نهایت از یک دمای مطلوب در محیط لذت ببرید. این بدین معنا خواهد بود که کولر به طور مداوم روشن نباشد.

کولر گازی چند ساعت روشن باشد

آیا کولر گازی باید یکسره کار کند؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از سیستم‌های سرمایشی سالهاست استفاده می‌کنید حتما متوجه شده‌اید که نیازی نیست کولر گازی مانند کولر آبی یکسره کار کند تا محیط خنک شود. به اصطلاح عامیانه نیازی نیست کولر یکسره کار کند. اگر دستگاه شما یکسره کار می‌کند باید دنبال اشکال یا خرابی در دستگاه باشید زیرا کولر گازی براساس تنظیمات انجام شده با توجه به دمای محیط کار می‌کند. معمولا اگر دمای کولر گازی از دمای محیط نیم تا یک درجه پایین‌تر باشد، کولر گازی اتومات می‌کند. البته این موضوع به متراژ محیط نیز بستگی دارد.

کار کویل‌های کندانسور، گرفتن گرما می‌باشد. اگر این کویل‌ها کثیف باشند نمی‌توانند گرما را به طور کامل بگیرند و کولر گازی شما با مشکل مواجه می‌شود. برد کنترل اصلی یکی از لوازمی است که در مرحله‌ی آخر اگر همه لوازم سالم بودند باید تعویض شود و می‌توان گفت اگر این قطعه معیوب باشد کمپرسور بدون توقف کار می‌کند و کولر گازی شما یکسره روشن است. یکسره کار کردن این دستگاه جزو دسته مشکلاتی است که برای رفع آن باید با متخصصین مربوطه تماس بگیرید تا برای رفع عیب و تعمیر کولر گازی مراجعه کنند، زیرا اگر کولر گازی شما به صورت یکسره کار کند علاوه بر اینکه به قطعات دستگاه آسیب وارد می‌کند، می‌تواند هزینه‌های شما را در مصرف برق چندین برابر افزایش دهد. 

کولر گازی چند ساعت روشن باشد؟

در فصل گرما تنها وسیله ای که می تواند از گرمای هوا بکاهد کولر گازی است. اما یکی از سوالاتی که ذهن همه افرادی که از کولر گازی استفاده می‌کنند را به خود مشغول کرده است مدت زمان روشن بودن کولر گازی در طول روز می باشد! آیا کولر گازی می تواند به صورت یکسره کار کند ؟ کولر گازی چند ساعت باید روشن باشد؟ آیا کولر گازی به طور دائم می تواند روشن باشد؟ 

پاسخ همه این سوالات ارتباط مستقیمی با این موارد دارد : کیفیت کولر گازی، جریان برق، سرویس دوره ای کولر گازی

در این صورت اگر شما از یک کولر گازی با کیفیت خریداری نمایید که نوسان برق را کنترل کرده باشید و سرویس های دوره ای را به طور منظم انجام دهید می توانید از آن به صورت دائم استفاده نمایید. اما یکی از مواردی که بسیار حائز اهمیت می باشد مقرون به صرفه نبودن آن است زیرا در صورت روشن بودن مداوم کولر گازی هزینه برق افزایش می یابد.

کولر گازی یکسره کار کند

توصیه های مهم برای خرید کولر گازی

در هنگام خرید کولر گازی حتما به نکاتی که فروشنده به شما اعلام می‌کند دقت نمایید زیرا این اطلاعات در استفاده از دستگاه می‌تواند به شما کمک نماید. یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که با توجه به شرایط آب و هوایی برخی مناطق مانند شمال کشور امکان استفاده از کولر های آبی وجود ندارد و شما انتخاب دیگری ندارید و باید از کولر های گازی یا اسپلیت استفاده نمایید. به یاد داشته باشید اگر از کولر گازی در اتاق خواب یا محل کارتان استفاده می‌کنید، دمای 25 درجه یک دمای ایده آل می‌باشد که می‌توانید دستگاه را روی این دما تنظیم نمایید.

باید دقت کنید که کولر گازی را برای چه متراژی می‌خواهید خریداری کنید زیرا اگر فضای در نظر گرفته شده کوچک باشد استفاده از کولر گازی منطقی نمی‌باشد و برایتان مقرون به صرفه نخواهد‌بود. باید بگوییم همیشه هم خرید از برندهای معروف و معتبر نمی‌تواند انتتخاب مناسب و درستی باشد و یا همیشه از قدیم گفته‌اند هر ارزونی بی عیب نیست؛ همیشه هم پرداخت پول زیاد برای خرید لوازم خانگی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد. بنابراین در هنگام خرید باید اطلاعات شما کافی باشد و بدانید کولر گازی را برای کجا خریداری می‌کنید.

کولر گازی می تواند به صورت دائم روشن باشد؟

برای پاسخ دادن به این سوال فاکتور هایی باید بررسی شود زیرا ارتباط مستقیمی با این سوال دارند. بنابراین بهتر است با کاردون همراه شوید تا بدانید می توان در طول 24 ساعت شبانه روز از کولر گازی استفاده نمود یا خیر ؟ شاید بیشتر ما تحمل گرما را نداریم و ترجیح می دهیم از هزینه های برق چشم پوشی کنیم و به طور دائم از کولر گازی استفاده نماییم اما سوال اینجاست آیا واقعا تنها موضوع هزینه برق می باشد؟

اگر بخواهیم به طور دقیق و خلاصه بگوییم در صورتی که کیفیت کولر گازی خریداری شده مرغوب باشد و میزان برق ورودی به دستگاه بدون نوسان باشد همچنین سرویس کولر گازی به طور مرتب انجام شود این کار امکان پذیر خواهد بود و می توانید در طول شبانه روز از کولر گازی استفاده کنید. منظور مان این است که در طول شبانه روز می توانید از کولر گازی استفاده کنید اما مهم ترین مساله هزینه های برق می باشد که شاید برایتان ناخوشایند باشد بنابراین تصمیم با شماست ! بنابراین پاسخ به این سوال که کولر گازی چند ساعت روشن باشد، کاملا به هزینه‌های برق شما بستگی دارد.

امیدواریم انتشار این مطلب آموزشی برای شما مخاطبین کاردون کارگشا باشد.

دمای دستگاه را بین 25 تا 27 درجه‌ی سانتی‌گراد قرار دهید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی برق جلوگیری نمایید.

اگر شما از یک کولر گازی با کیفیت خریداری نمایید که نوسان برق را کنترل کرده باشید و سرویس های دوره ای را به طور منظم انجام دهید می توانید از آن به صورت دائم استفاده نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

53 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد یوسفی
3 سال قبل

کولر گازی ال جی دارم و توی محل کارم استفاده میکنم تقریبا ۲۴ ساعت روشنه ولی آب میده دلیلش چیه ؟

Support
پاسخ به  محمد یوسفی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
از کدوم قسمت نشتی آب داره؟ اگر از لوله درین آب تخلیه میشه هیچ مشکلی وجود نداره چون روند طبیعی دستگاهه و کولر در حین خنک کردن گرما و رطوبت محیط رو جذب میکنه. اما اگه از پنل آب نشتی میکنه لازمه فیلترهای دستگاه رو تمیز کنید. لوله‌ی تخلیه رو چک کنید تا نخورده باشه و محل تخلیه درین مسدود نباشه. اگه ایراد رو پیدا نکردید لازمه دستگاهتون از طرف کارشناس بررسی بشه.
موفق باشید

زهرا
پاسخ به  محمد یوسفی
2 سال قبل

بخاطره مصرف زیادتون هست آب دادنش طبیعیه

علی رضایی
3 سال قبل

خودمون می تونیم کولر گازی رو سرویس کنیم ؟

Support
پاسخ به  علی رضایی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به تخصص شما داره اما ما پیشنهاد میکنیم برای سرویس کولر رو به کارشناس بسپارید. تجهیزاتی لازم هست طی سرویس دستگاه استفاده بشه که معمولا کارشناسان کولر اونها رو دارن به ویژه اینکه تخصص و مهارت زیادی نیاز هست.
موفق باشید

نوید
3 سال قبل

باسلام
کولر گازی گری ۳۶۰۰۰موتور پیستونی کوپلند هند دارم،که روی دمای ۲۵درجه آف میکنه،ولی روی ۲۴ یا ۲۳ و درجه پایین تر میگذارم آف نمی کند و مرتبا موتور کار میکند علت چیست؟؟
لطفا راهنمایی فرمایید.
باتشکر

Support
پاسخ به  نوید
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا وقتی دمای محیط حدود نیم تا 1 درجه خنک‌تر از دمای انتخابی میشه دستگاه اتومات میکنه، شاید وقتی دمای پایین‌تری انتخاب میکنید با توجه به متراژ محیط و ظرفیت دستگاه دما به حد انتخابی نمیرسه. البته ممکنه مشکل سنسور یا اتصالات هم باشه.
موفق باشید

نوید
3 سال قبل

با عرض سلام و خسته نباشید
اگه کمپرسور کولر مرتب کار بکنه و‌آف نکنه برای کمپرسور ضر دارد یا نه؟؟
باهر نصابی هم مشورت می‌کنیم میگن مشکلی ندارد هوا گرمه،ولی با این که دیگه هوا رو به خنکی هست بازهم آف نمیکنه،فقط روی ۲۵ درجه به بالا آف میکنه نه روی ۲۴ به پایین،کولر هم ۴ماه نیست گرفتم ،متراژ خونه هم ۱۳۰ متر میباشد، فقط صبح ها لوله بزرگ کولر حالت برفک روی شیر میباشد که حدود ۲۰ بعد از طلوع آفتاب آب میشه لطفا راهنمایی کنید.مرسی

Erfan
پاسخ به  نوید
2 سال قبل

کولر شما نشتی داره و گازش کمه چون اگه لوله های کولر به هر دلیلی برفک ببنده به معنی اینه که گازش کمه

یزدانی
3 سال قبل

باسلام اسپیلت اجنرال ۲۴ دارم عالی بود یکباره دیدم باد گرم میزنه بررسی کردم دیدم یونیت بیرون اصلا خاموشه درحالیکه پنل داخل کار می‌کنه بعد دیدم برق از پنل داخل به یونیت بیرون نمیده دلیلش چه می‌تونه باشه درضمن خازن هم چک کردم سالمه

Support
پاسخ به  یزدانی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به مدل دستگاه داره، برق تغذیه‌ی برخی دستگاه‌ها از یونیت بیرونی وارد میشه و برخی دستگاه‌ها هم از پنل وارد میشه. بهتره دفترچه راهنمای دستگاه رو بررسی کنید و یا از خدمات دستگاه سوال کنید که برق تغذیه دستگاه شما از کدوم قسمت تامین میشه. برای بررسی باد گرم زدن دستگاه لازمه قطعات دیگه‌ای هم چک بشه تا علت ایراد مشخص بشه. بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

سعادتی
3 سال قبل

سلام چند روزی هست که کولر گازی ما آب ازش تخلیه نمیشه، ما مستاجر یم و یک ماهه تقریبا اومدیم خونه جدید، و خیلی ازش استفاده نکردیم، میخواستم بدونم احتیاج به سرویس داره کولرمون یا نه که تا زمان خیلی نگذشته به صاحب خونه اطلاع بدیم، ممنونم

Support
پاسخ به  سعادتی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا بفرمایید سرمادهی دستگاه چطور هست؟ اگر سرمادهی مناسب باشه و آبی از لوله درین تخلیه نشه مشکلی وجود نداره اما اگه سرمادهی هم مشکل داره و یا آب به جای اینکه از لوله درین تخلیه بشه از پنل نشت میکنه لازمه کارشناس دستگاه شما رو بررسی و رفع ایراد کنن.
موفق باشید

رضا بهزادی
3 سال قبل

سلام
من یک کولر اسپیلیت ۱۸۰۰۰ مارک گری دارم ۱ سال نیست که کار میکنه سرمایش عالیه اما هرزگاهی با وجود اینکه همیشه فیلتراش شسته و چک میشه فشار پرتاب باد کم و زیاد میشود
که پس از خاموش کردن حدود نیم ساعت اکی میشه و فقط در اخر شبها این مشکلا دارم دما هم زیر ۲۰ درجه هست همیشه

Support
پاسخ به  رضا بهزادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل نوسان ولتاژ برق در این ساعات باشه. به تنظیمات سرعت حرکت فن هم توجه کنید که بر روی دور متغیر نباشه.
موفق باشید

محمد مسیح
3 سال قبل

سلام ممنونم از اطلاعات مفیدتون.کولر من تراست ۲۵۰۰۰w بود و توی شهر برازجان از بوشهرم توی گرمای ۴۰درجه یخ میزد یخ زدن در چه موقعه ایی که گفته بوید خیلی مهمه کولر من همیشه نیم ساعت قبلذاز طلوع خورشید یخ کامل میزد. رادیاتور پشت به علت زیاد شدن گرد خاد میگرفت شستم درست شد بعد باز از دوروز یخ میزد ولی کمتر رادیاتور جلو رو نگاه کردم تا اونم گرفتگی داره با اینکه سرویس کامل شده بود شستم و کولر را روی فن گذاشتم تا خشک خشک شد رادیاتور جلو بعد روشن کردم.دیگه یخ نزد اصلا و قدرت پرتاب باد بسار قوی شده.البته باراهنمایی شما خدا رو شکر انجام دادم عالی شده و به همه هم مجانی گفتم که بتونن خودشون بتونن این کار رو انجام بدن که نیاز به تخصصی نیاز نداره.شستن دوتا رادیاتور راحته بازم ممنوم البته اگر مشکلاتی رو که دوستان گفتن نداره این کار خیلی عالیه.سپاس از سایت خوب مفیدتون.

محمود
3 سال قبل

سلام حدود یک هفته کولر معمولا بعد ظهر و عصر تا ساعت ده شب نیم ساعت خنک نمی کند پنج دقیقه خنک میکند و وقتی پنج دقیقه خنک میکند از سمت کمپرسور با صدای قطع عجیب و بلندی میاد معمولا از ده شب تا فردا ظهر مشکلی نداره و خوب کار میکنه فکر کردیم شاید کنترلش باشه حالت های مختلف می زارم ولی توی اون تایم همچنان خنک نمکنه راهنمای بفرمائید

Support
پاسخ به  محمود
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به افت ولتاژ برق در ساعات اوج مصرف برق باشه. اما بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

مهتاب
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید اسپلیت پانسیون من ال جی ۱۸۰۰۰هزار هست اگر خاموشش کنم بعد نیم ساعت دوباره روسن کنم تو پلن داخلیش شبنم دیده میشه ولی در طول مدت عادی کارش دیده نمیشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهتاب
2 سال قبل

سلام به خاطر دمای محیط می باشد

مظفریر
2 سال قبل

سلام ببخشید یک کولر گازی گری داریم به علت گرمای زیاد ۲۴ روشنه چند روززپیش تعمیرکار امد وکمی جا به جا کرد ولوله مسی اضافه وجوش داد سه روز کولر مشکل نداشت از روز ۴ گولر باد گرم میزنه با تعمیرکار صحبت کردیم میگه موتورش نیم سوز شده گاز پمباژ نمیکنه علتش تعمیرکاره یا اینکه ۲۴ روشنه ۴سالی هست داریم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مظفریر
2 سال قبل

با سلام
احتمالا هنگام نصب مجدد نشتی گاز داشته و گاز خالی کرده که باید شارژ گاز انجام شد
لطفا با شماره 1604 تماس بگیرید.

مظفریر
2 سال قبل

هیچ کاری نمیشه کرد میگه موتورش عوض کنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مظفریر
2 سال قبل

سلام جه شخصی میگن موتورش را عوض فرمایید، در صورت نیاز به توضیحات تکمیلی با شماره 1604 تماس حاصل فرمایید.

پوريا
2 سال قبل

با سلام من كولر گازي ٣٠هزار اينورتر دار با مصرفa+گرفتم كولر نو هست ولي هميشه كار ميكند اتومات نميكنه من رو حالت coolميزارم،پرسيدم از خدمات گفتن اينورتر دار اتومات نميكنه فقط دور فن كه بيرونه كم ميشه،ايا درسته يا خير؟؟؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  پوريا
2 سال قبل

با سلام
دوست عزیز کولرهای 30هزاراتومات نمی کنند و فقط دور موتور دستگاه کم و زیاد می شود با توجه به دمایی که روی محیط ست می کنید.
در صورت نیاز به نوضیحات تکمیلی با شماره تماس 1604 تماس بگیرید.

مهیار
2 سال قبل

کولر گازی من همش خاموش و روشن میکنیم ضرر نداره؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهیار
2 سال قبل

در مورد کولر گازی که مدام خاموش و روشن میکنن
باعث میشه مصرف برق بیش از حد معمول شود
چون برای استارت اولیه خیلی آمپر می‌کشد در صورتی که این خاموش و روشن کردن در دقیقه به دقیقه نباشد فقط مشکل مصرف برق است در غیر اینصورت ضرر دارد
پیشنهاد میشود دما هوا را برای بدن در درجه مطبوعی تنظیم کنند تا زیاد کولر را خاموش و روشن نکنند.

بختیاری
2 سال قبل

سلام مایه کولرگازی ال جی کرفتیم نصاب میگه اتومات خودش خاموش روشن میشه وقتی دمای محیط ب همون دمای کولر برسه ولی من نمیدونم کی خاموش میشه لطف کنید راهنمایی بفرمایید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  بختیاری
2 سال قبل

سلام
اگه مثلاً شما دما رو روی ۱۸گذاسته باشید به محض اینکه دمای محیط به ۱۸ برسه موتور ولتاژ برق کمتری مصرف میکند، در صورت نیاز با مشاره 1604 تماس بگیرید.

شهاب
2 سال قبل

سلام بنده یک کولر اسپیلت دارم ۹۰۰۰هزار آیا میتوانم پنا را عوض کنم ویک پن
ل قوی تر خریداری کنم که قوی تر بشه یا حتما باید کل کولر را عوض کنم؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شهاب
2 سال قبل

سلام
خیر
اینکار امکان پذیر نیست
ظرفیت به موتور مربوط میشه و مربوط به پنل نیست در ضمن پنل و یونیت خارجی در ظرفیتهای و برند و مدلها با یکدیگر مچ هستند و از یکدیگر فرمان می‌گیرند و به همین علت امکان پذیر نمیباشد.
در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

فروزش
2 سال قبل

سلام
ممنون و متشکر که توضیحات دقیق و مسوولانه به سوالات میدین.‌ واقعا جای تقدیر داره.
اسپپیلت ما سامسونگه. حدود دو ساله که استفاده میکنیم( استان گیلان) .درجه رو همیشه در وضعیت اومات و روی 26 یا ۲۷ میذارم.‌درست و دقیق خاموش و روشن میکنه. خواستم بپرسم با توجه به اینکه اسپیلت ها در حالت خاموش هم در واقع خاموش کامل که نیستن ، موتورشون در واقع روشنه و رفته روی استند بای .‌ با این وصف، آیا بهتر نیست خود کاربر ، فاصله به فاصله ، بصورت کامل خاموشش کنه بعد از مدت زمانی، دوباره روشن کنه ؟ آیا این کار ضرری داره یا بذاریم همون رفت و برگشت به استند بای اتفاق بیفته؟ با تشکر

a.nazari
مدیر
پاسخ به  فروزش
2 سال قبل

سلام
کمپرسور زمانی می‌ره رو حالت استند بای که محیط به اندازه درجه دلخواه مشتری رسیده باشد
در غیر اینصورت موتور کار میکند
خاموش و روشن کردن پست سر هم فقط به دستگاه آسیب میزند
در صورت نیاز به مشاوره تلفنی با شماره 1604 تماس بگیرید

محمد
2 سال قبل

سلام من کولر گری ۳۲ هزار دارم و معماری خونم جوری که بعد از چند ساعت از شدت سرما نمیشه داخل پذیرایی نشست میگم مشکلی نداره که من هر روز حدود چند ساعت مثلا ۶ عصر تا ۱۲ شب کولر خاموش کنم چون یه نفر گفت نباید این کولر هارو به مدت چند ساعت خاموش کرد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر در مورد خاموش کردن چند ساعت کولر گازی هیچ مشکلی بریا دستگاه شما پیش نمیاد ولی پیشنهاد ما اینکه از دمای پایین تر استفاده کنید مثلا به جای دمای 18از دمای 26استفاده کنید

یحیی
2 سال قبل

سلام کولر گازی پنجره ای اجنرال 18هزار موتور بزرگ دارم که دو روز دو دقیقه کار میکنه تقریبا سه دقیقه اف میکنه علتش چی هست

Support
پاسخ به  یحیی
2 سال قبل

ابتدا در مورد موتور سنگین و یا بزرگ توضیحات ذیل را برای اطلاعات فنی موتور دستگاه خود بدانید خیلی خوب اس ت نظور از اصطلاح T3 (موتور سنگین) در کولر گازی به این معناست که کمپرسور مربوط شرایط کار در مناطق فلات مرکزی که دمای هوا بسیار گرمو خشک و در جنوب که هوا گرم و شرجی است را دارا می باشد.

مناطقی که دمای هوا به بالای 43 درجه سانتیگراد می رسد باید حتما کولر گازی با کمپرسور نوع T3 استفاده شود.

این کولر گازی ها قدرت سرد کنندگی بسیار بالایی دارند و دمای مناسب را حتی در گرم ترین روزهای سال مهیا میکنند .

تفاوت کمپرسورهای T3و T1در این هست که کمپرسورهای T1 نسبت به T3 از قدرت کمتری نسبت به تحمل دمای محیط برخوردارند .

قاسمی
2 سال قبل

سلام چحوری متوجه بشیم کولرمون اتومات میکنه یا نه چون موتور کولرمون پشت بام هستش صمنا یکی از دوستان گفت گاهی کولر رو روی حالت فن بزار تا فضای داخل کولر خشک بشه که اینکار واسه عمر کولر مفید هستش آیا درست گفته کولر ما جی پلاس هستش

a.nazari
مدیر
پاسخ به  قاسمی
2 سال قبل

سلام با توجه به مدل دستگاه به هنگام روشن و خاموش شدن موتور روی یونیت داخلی چراغ موتور وجود داره که میتونید متوجه بشید موتور در چه وضعیتی قرار داره . حالت فن خیلی تاثیر گذار نمیتونه باشه در طول عمر دستگاه

Sara
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید من یه کولر جیماتیک ۳۰۰۰۰ دارم و جنوب زندگی میکنم به خاطر مهاجرت به شمال آیا می تونم از این کولر در شمال استفاده کنم ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Sara
2 سال قبل

سلام و روز بخیر
بله هیچ مشکلی نیست، می‌توانید استفاده کنید.

حشمت بهزادی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من کلر گازی ۱۸۰۰۰هزاراجنرال دارم که یکسره روی موتور کارمیکنه وقتی سرماش زیاد میشه خودم میزنم روی فن حالت اتوماتیک نمیره فن ایا اشکال داره زیادی روی فن بزارمش دلیل نرفتن روی فن چیه چرا یکسره کار میکنه درجه اش روی۱۰ گذاشتم اخرشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حشمت بهزادی
2 سال قبل

سلام سلامت باشید
ایراد مربوط به سنسور دمای کولر است. برای برطرف کردن مشکل درخواست‌تون رو توی سایت ثبت کنید.
با تشکر

عباس غفارنیا معنوی
1 سال قبل

باسلام کولر گازی ۲۴۰۰۰امرسان خریدم که اینورتر هستش بفرماید از کجا میتونم متوجه بشم که اتومات خاموش میشه راهنمایی بفرماید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  عباس غفارنیا معنوی
1 سال قبل

سلام. مکانیسم کمپرسورهای اینورتر به این صورت است که خاموش نمی شود و ولتاژ کم و زیاد می شود و در نتیجه دور موتور کم و زیاد می شه.

احمدرضا
1 سال قبل

کولر گازی گری 24000 ھزار دارم تقریبا 8 ساعت یا کمتر یا بیشتر کار می کند بعد از 4 الی 5 ساعت خاموشی دوبارہ آنرا روشن می کنیم اشکالی ندارد

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  احمدرضا
1 سال قبل

سلام. خیر اشکالی نداره.

رضا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من دنبال یهمدل کولر گازی هستم که کمپرسور دائم کار کنه و خراب نشه آیا همچین کولر گازی هست نمیخوام اتومات کنه فقط دائم کار کنه ممنون میشم راهنمایی کنید

گلی
10 ماه قبل

سلام برای استراحت اسپیلت معمولا چند ساعت یا چند روزی یکبار باید اونو خاموش کنیم؟؟
آیا درسته که زود به زود خاموش کنیم مصرف برقش زیاد میشه؟؟

علی
پاسخ به  گلی
8 ماه قبل

بله

الهه
6 ماه قبل

من تازه کولر گازی خریدم وقتی از بیست و سه به پایین میزارم یکسره کار میکنه و خونه مثل یخچال میشه اگرم ببرم بالا مثلا بیست و چهار هر پنج دقیقه به مدت سه دقیقه آف میکنه خیلی زود به زود اتومات کردن به موتور فشار وارد نمیکنه؟ اصلا طبیعیه اینقدر زود به زود آف شدن؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  الهه
6 ماه قبل

با سلام
احتمالا کولر اینورتر(کم مصرف) نیست و عملکردش کاملا طبیعی است.