لوگوی کاردون

کولر آبی چند آمپر مصرف میکند

باد کولر آبی
فهرست محتوا

معیار های انتخاب کولر آبی برای کاهش مصرف برق

مصرف برق کولر آبی

با نزدیک شدن به فصل تابستان پیشنهاد کاردون برای فرار از گرما استفاده از کولر آبی می‌باشد. بهتر است برای تعمیر کولر آبی اقدام کنید و کارهای لازم برای راه اندازی کولر را شروع کنید؛ اگر فکر می‌کنید خودتان می‌توانید، سرویس‌های لازم را انجام دهید. در غیر این صورت با یک تماس می‌توانید این کار را انجام دهید.

یکی از سوالات متداول که افراد برای پاسخ آن در اینترنت بسیار سرچ می‌کنند میزان مصرف کولر آبی است. برای پاسخ به این سوال با ما باشید تا به طور کامل اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم. شاید همه این را بدانند که در شش ماهه اول سال، اوج مصرف برق در ساعت 14 الی 15 است و فقط یک نوع وسیله برقی نقش مهم و کلیدی دارد. البته این محاسبه بدون در نظر گرفتن روزهای تعطیل است. دلیل اینکه این ساعات نقطه اوج مصرف می‌باشد، بالا بودن دمای هواست.

میزان مصرف کولر آبی را می دانید؟

حال می‌خواهیم به صورت جزئی تر برایتان از مصرف وسایل سرمایشی بگوییم؛ به ازای یک درجه افزایش دما، مصرف برق 500 تا 700 مگاوات بالا می‌رود. بنابراین در روزهای گرم تابستان یکی از پرمصرف‌ترین وسایل، کولرها می‌باشند و باید بگوییم همیشه انگشت اتهام به سمت وسایل سرمایشی نشانه می‌رود.

البته با استفاده درست و رعایت نکات مهم درباره مصرف انرژی می‌توانید از این هزینه ها بکاهید و در عین حال مبلغ قبض خود را نیز پایین بیاورید.
بهتر است در مورد کولرهای آبی هنگام نصب دقت کنید تا در مکانی که به دور از تابش مستقیم آفتاب است نصب شود و یا از یک سایبان برای کولر آبی خود استفاده کنید. زیرا اگر آب درون کولر گرم شود هم می‌تواند به موتور کولر فشار وارد کند و هم در مصرف برق تاثیرگذار است و باعث ایجاد هوای گرم در محیط خانه می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم در زمان‌های اوج مصرف از دور کند کولر آبی استفاده کنید تا در هزینه برق صرفه‌جویی شود. بیش از 70 درصد مردم ایران از کولر آبی به عنوان وسیله سرمایشی در تابستان برای خنک کردن فضاهای داخلی استفاده می‌کنند. استفاده از کولر آبی برای افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند توصیه نمی‌شود.

معیار های انتخاب کولر آبی برای کاهش مصرف برق

بخش وسیعی از کشور ما دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد و اکثرا از کولر آبی برای داشتن هوای خنک استفاده می‌کنند. کاردون سعی دارد با استفاده از تجربیات کاربران و آمار گزارش شده توسط وزارت نیرو، راه‌های کاهش مصرف برق در کولر آبی را برایتان به اشتراک بگذارد. شاید لازم است بدانید برای کاهش مصرف برق و پرداخت هزینه‌های اضافی لازم است کولر آبی سرویس شود تا عملکرد مناسبی داشته باشد. این روزها همه ما به دنبال کاهش هزینه‌های مصرفی هستیم اما می‌توان به جرات گفت هیچ یک از ما نمی‌توانیم با آب و هوای گرم ارتباط برقرار نماییم بنابراین استفاده از کولر آبی اجتناب ناپذیر است. به همین خاطر باید به دنبال یک راه حل برای کاهش هزینه های برق باشیم.

در مناطقی که دمای هوا کمتر از 40 درجه است عملکرد بالایی دارد زیرا سیستم کولر آبی به صورت تبخیری است، اگر می خواهید اقدام به خرید کولر آبی کنید باید بگوییم به برچسب انرژی آن دقت کنید، زیرا هر چه درجه مصرف انرژی به A نزدیک‌تر باشد کولر برق کمتری مصرف می‌کند. در هنگام خرید به ظرفیت کولر هم دقت کنید، هر چه میزان ظرفیت کولر بالا رود مصرف برق نیز افزایش می‌یابد، پس با توجه به نیازتان ظرفیت کولر را انتخاب کنید که این موضوع یکی از مهم ترین فاکتورها در کاهش مصرف برق می‌باشد.

کولر آبی چند آمپر مصرف میکند ؟

کولر آبی ساختار پیچیده ای دارد که اصلی ترین و مهم ترین قسمت آن موتور می باشد. برای خرید کولر ابی باید به قدرت موتور آن دقت نمایید زیرا موتور کولر آبی میزان هوادهی و خنک کنندگی محیط را تعیین می کند زیرا این دو با هم ارتباط مستقیم دارند. اگر می خواهید بدانید کولر آبی چند آمپر مصرف میکند باید بگوییم فرمول محاسبه آن ضرب شدت جریان بر ولتاژ ورودی تقسیم بر 1000 می باشد اما اگر بخواهیم به زبان ساده تر برایتان بگوییم در صورتی که در 24 ساعت شبانه روز 20 ساعت کولر شما روشن باشد بار مالی زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. زیرا بهای برق برای شما به صورت تصاعدی محاسبه خواهد شد.

این روزها بیشتر پشت بام و یا بالکن خانه ها در تابستان مجهز به کولر آبی می باشد زیرا به صرفه ترین وسیله سرمایشی می باشد همچنین می توان گفت یکی از وسایل سرمایشی مناسب برای بیشتر شرایط آب و هوایی به جز مناطق شرجی می باشد بنابراین یکی از اولین انتخاب ها برای خنک سازی محیط است. البته این را بدانید که در کناز مزایای این وسیله سرمایشی باید به معایب آن هم اشاره کرد به عنوان مثال یکی از معایب کولر آبی رعایت نکردن نکات بهداشتی آن است که موجب انتقال بیماری های تنفسی به انسان خواهد شد. بنابراین بهتر است در صورت انتخاب کولر آبی به طور سالیانه آن را سرویس نمایید تا از خطر بیمارهای ناشی از کولر آبی در امان باشید.

 به ازای یک درجه افزایش دما، مصرف برق 500 تا 700 مگاوات بالا می‌رود.

اگر آب درون کولر گرم شود هم می‌تواند به موتور کولر فشار وارد کند و هم در مصرف برق تاثیرگذار است و باعث ایجاد هوای گرم در محیط خانه می‌شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

31 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد
3 سال قبل

کولر ابی تازه خریدم خودم کارهای نصبش و انجام دادم به ماه نرسیده پمپ آب سوخت به نظرتون نصب من مشکلی داشته ؟

Support
پاسخ به  احمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه اما نمیشه به طور قطعی نظر داد. اگه رسوب یا جسمی داخل پروانه مونده باشه یا ورودی آب مشکلی پیدا کنه آب مدتی به پمپ نرسه ممکنه بسوزه.
موفق باشید

سید علی حسینی
پاسخ به  احمد
2 سال قبل

دوست عزیز سلام
میخوام تجربه چندین ساله خودم رو برات بگم به احتمال ۹۰ درصد مشکل شما حل میشه.
اصلی ترین دلیل سوختن پمپ آب کولر آبی این هست که پوشال های سمت پمپ آب منظم نیستن و آب از روی اونها به روی پمپ آب جهش میکنه و وقتی به مرور زمان آب نفوذ میکنه داخل پمپ آب، اون قطعه میسوزه.
بهترین کار اینه که یک دبه ماست ( مثلا ماست سون) رو با چاقو ببری و برعکس بذاری روی پمپ آب تا روی اون آب نریزه.
با این ترفند الان چهار ساله پمپ کولر ما نسوخته. قبلش سالی دوبار می سوخت.

حسین
پاسخ به  احمد
1 سال قبل

اب از روی پوشال ها پاشیده بر روی موتور

فریده
3 سال قبل

ممنون از سایت پربارتون یه سوال داشتم از خدمتتون شما تلفنی هم پاسخگو هستید برای مشاوره ؟

Support
پاسخ به  فریده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بله میتونید با شماره 1604 تماس بگیرید.
موفق باشید

نگار یاقوتی
3 سال قبل

کولر آبی 24 ساعته روشن باشه خراب نمیشه ؟

Support
پاسخ به  نگار یاقوتی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بهتره گاهی خاموش کنید مسلما اگه دائم روشن باشه به دستگاه فشار میاد.
موفق باشید

اسماعیلی
3 سال قبل

باسلام،
ضمن تشکر از مطالی مفیدی که در سایت گذاشتید، کولر ما صدای زیادی داره و خوب هم باد نمی زنه وفتی بررسی کردم دیدم که پروانه به دیواره محافظ پروانه برخورد می کنه و وقتی پروانه رو به سمت چپ هل می دیم یه مدت خوبه ولی دوباره پروانه به سمت راست کشیده میشه و برخورد و در نتیجه صدا پیش میاد. ممنون میشم برای رفع مشکل راهنمایی بفرمایید.

Support
پاسخ به  اسماعیلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه کارشناس مراجعه داشته باشن و فن رو تعویض کنن یا مشکلش رو رفع کنن. این مورد با راهنمایی رفع نمیشه و اگه دستگاه مدتی به این شکل کار کنه ممکنه باعث ایراد در موتور فن هم بشه و یا دستگاه رو از حالت تراز خارج کنه و باعث بشه دستگاهتون بعدا نیز در حالت تراز قرار نگیره.
موفق باشید

حسین فاضلی
3 سال قبل

سلام.
علت در آمدن شلنگ از پمپ چیه؟
ما پمپ را عوض کرده ایم اما باز هم شلنگ پمپ در می آید
موتور هم عوض کردیم اما بعد یک هفته دوباره شلنگ در اومد
شلنگ هم عوض کردیم اما درست نشد
کولر هم خیلی لرزش داره

Support
پاسخ به  حسین فاضلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل شرایط نصب و قرارگیری دستگاه باشه. دستگاه به صورت تراز قرار گرفته؟ چون در صورتی که تراز قرار نگیره باعث ارتعاش در کار الکتروموتور و لرزش و خارج شدن لوله میشه. به طور کلی نمیشه نظر قطعی داد و ابتدا لازمه دستگاه بازدید بشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

یاشار یاری
3 سال قبل

خسته نباشید.
چندشب پیش بوی سوختگی از کولرمون (8000) اومد. من از اون موقع روشن نزاشتم اش فقط جهت تست روشن اش میکنم. ولی دور تند و کندش کار میکنه و خیلی سرو صدا داره موقع کار کردن مخصوصاً رو دور تند (البته از قبل هم صدا داشت تا حدودی). یاتاقان هارو روغن زدم ولی افاقه نکرد.کولر هم با صدای شدید روشن میشه. موتور کمی لغزش داره که باتوجه به بیس سادهاش نمیدونم چقدر طبیعیه. مشکلش چیه هست به نظرتون؟
اگر نیم سوز شده با اهم میتر میشه چکش کرد یا حتماً آمپر متر میخواد؟ (چون مولتی مترم ساده اس میترسم تو امپر متری دوام نیاره)

Support
پاسخ به  یاشار یاری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه پمپ سوخته باشه اما به طور کلی نمیشه به این شکل در مورد ایراد دستگاه نظر داد. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

مهدیه
3 سال قبل

سلام
ممنون از توضیحاتتون
کولر خونه ما به شدت خونه رو مرطوب و شرجی کرده،خود کولر داخل حیاط خلوتی هست که سقف داره و روی هم شاید یه مسیر عبور هوای یک‌ متری داره ،علت این باد گرم و شرجی همین بسته بودن فضاست؟؟

Support
پاسخ به  مهدیه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بله به دلیل اینکه دستگاه باید در محیط باز باشه تا تهویه انجام بشه و اگه فضا بسته باشه به دلیل گرما، هوا بخار میشه و این مشکل پیش میاد. لطفا شرایط محیط را طبق استاندارد تغییر دهید.
موفق باشید

فاضلی
3 سال قبل

سلام کولر ما آبیه و خیلی صدای شر شر ابش زیاده انگار ک ابشاره چیکار کنیم صداش کمتر شه

Support
پاسخ به  فاضلی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه قسمت تقسیم آب داخل دستگاه تنظیم نباشه و آب به جای پاشیدن روی پوشال‌ها روی کفی دستگاه بریزه و صدا ایجاد کنه. بهتره درخواست ثبت کنید تا کارشناس برای رفع ایراد مراجعه کنن چون ریختن آب روی دینام یاعث میشه که دینام بسوزه.
موفق باشید

شهرام سیاح
3 سال قبل

سلام… سوالی داشتم. آیا تسمه کولر نقشی در قدرت باد کولر داره؟ تسمه کولر ما حدود ۷ سالی میشه تعویض نشده. الان احساس میکنم باد کولر شدت قبل رو‌ نداره. ممکنه با تعویض تسمه درست بشه؟

Support
پاسخ به  شهرام سیاح
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر،
اگه تسمه به میزان کافی محکم نباشه باعث میشه که شدت باد کولر کم بشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای رفع ایراد دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

کسری
3 سال قبل

سلام ببخشید خونه ی ما سه خوابه است حال و دو خواب دیگر بسیار خنک هستند اما خواب من خیلی گرمه و انگار کلر براش کار نمی کنه باد بسیار کمی هم از دریچه خارج می شه شما می دونید دلیلش چیه

Support
پاسخ به  کسری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دریچه و کانال مسدود نیست و مشکلی نداره؟ قبلا این اتاق رو خنک میکرده؟ شاید به لحاظ ظرفیت اصلا کافی نباشه چون محیط زیادی رو خنک میکنه. میتونید درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما برای بررسی و رفع ایراد دستگاه مراجعه کنن.
موفق باشید

حاتم
3 سال قبل

با سلام در کولر گازی لوله رفت یخ میزند و برگشت گرم است علت چیست

Support
پاسخ به  حاتم
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مشکل به این دلیله که میزان گاز استاندارد نیست. احتمال داره گاز دستگاه کم باشه. بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

وادک
3 سال قبل

سلام یک کولر آبی ۳۵۰۰ چند وات برق مصرف میکند؟

Support
پاسخ به  وادک
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
تقریبا جریان برق حدود 1 تا 2.2 آمپر برق میکشه که البته در برندهای مختلف متفاوته. مصرف برق حدود 200 تا 500 وات با توجه به دور استفاده هست.
موفق باشید

ناشناس
2 سال قبل

سلام. با آچاری چیزی چند تا ضربه بهش بزن راه میفته. خیلی وقت ها جرم و نمک و آهک که میگیره نمیتونه بچرخه فکر میکنن سوخته. اگر راه نیفتاد دیگه مطمئن میشی که سوخته

مهرداد
2 سال قبل

سلام سیم برقی ک برای کولر از مینیاتوری تا کلید اومده ۱/۵ هستش مشکلی پیش نمیاد؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  مهرداد
2 سال قبل

سلام این سایز سیم ضعیفه

هاشمی
2 سال قبل

سلام برای کولر ابی ۳۵۰۰ فیوز شیشه ای چند امپر بزارم بیشتر ساعات روز کولر روشنه شاید تو ماهای گرمتر ماهی یکبار هم خاموش نکنیم

a.nazari
مدیر
پاسخ به  هاشمی
1 سال قبل

سلام. وقتتون بخیر. باید ببینید کولرتان چند آمپر برق می‌کشد و باتوجه به آن فیوز شیشه‌ای تهیه کنید.