لوگوی کاردون

دلایل آب دادن ماشین لباسشویی ال جی

دلایل آب دادن ماشین لباسشویی ال جی
فهرست محتوا

ماشین لباسشویی ال جی یکی از وسایل برقی ضروری در خانه می باشد که امکان خرابی و تعمیرات در آن وجود دارد. یکی از مشکلاتی که برای ماشین لباسشویی رخ می دهد نشتی آب است که می تواند خطرناک هم باشد؛ زیرا در صورت نزدیک بودن برق در کنار آب ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد. همراه ما باشید تا علت آب دادن ماشین لباسشویی ال جی را بررسی کنیم.

 

علت نشت آب ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن یا روشن بودن

لباسشویی در حالت های خاموش و روشن ممکن است نشت آب داشته باشد که در هر حالت نیاز به بررسی جدی دستگاه لباسشویی ال جی است. در این مقاله به بیشتر موارد ممکن پرداخته می شود. ولی توجه داشته باشید برای جلوگیری از خسارت های بیشتر بهتر است با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در ارتباط باشید؛ ما در کاردون با افتخار همراه شما هستیم.

علت های نشت آب ماشین لباسشویی

  • ایراد در محفظه مواد شوینده لباسشویی
  • وجود مشکل در شیلنگ تخلیه
  • ایراد شیلنگ ورودی آب
  • وجود ایراد در دریچه شیر ورودی آب
  • استفاده زیاد از مواد شوینده
  • خرابی لاستیک دور در ماشین لباسشویی
  • ایراد پمپ تخلیه
  • خرابی بلبرینگ و کاسه نمد
  • خرابی سوئیچ فشار و هیدرواستات

ایراد در محفظه مواد شوینده لباسشویی

محفظه ماشین لباسشویی یا همان جاپودری به علت استفاده مداوم از مواد شوینده در گذر زمان ممکن است دچار ترک خوردگی و یا جرم گرفتن شود که همین مورد یکی از دلایل آب دادن از جا پودری است که در این صورت جا پودری یا قطعه آسیب دیده باید عوض و یا سرویس شود.

یکی دیگر از دلایل نشت آب از جاپودری سوراخ شدن و یا آسیب دیدن شیلنگ‌های ورودی به آن است که موجب آبریزش می شود که با سرویس و رسوب زدایی دستگاه می‌توان از آن جلوگیری کرد. ایراد در شیر برقی دستگاه نیز از مشکلات نشت آب است که فشار آب وارد شده به این شیلنگ‌ها زیاد می شود و موجب پر شدن محفظه از آب و  آب دادن جاپودری لباسشویی ال جی می‌شود.

جا پودری

وجود مشکل در شیلنگ تخلیه

اگر زمانی که ماشین لباسشویی روشن و دیگ در حال چرخیدن است، آب از پایین دستگاه نشتی پیدا کرد، یکی از علت‌های آن می‌تواند آسیب دیدگی شیلنگ‌های تخلیه دستگاه باشد برای مطمئن شدن دستگاه را جلو بکشید و با دقت شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. حتی وجود یک سوراخ ریز یا گیر کردن شی یا جرم نیز می‌تواند دلیل آب دادن باشد. در این صورت شیلنگ لباسشویی ال جی حتما باید تعویض گردد.

ایراد شیلنگ ورودی آب

شیلنگ‌های ورودی آب به دو شیر سرد و گرم متصل هستند. آسیب و پوسیدگی در آنها و یا آسیب دیدن و فاسد شدن واشرهای متصل شده به آن نیز می‌تواند علت آبریزش باشد.

اگر دستگاه خود را به تازگی نصب کرده‌اید و از شیلنگ‌های ورودی آب نشتی وجود داشته باشد، ممکن است دستگاه اشتباه نصب شده باشد.

استفاده زیاد از مواد شوینده

مواد شوینده یکی دیگر از مواردی است که موجب نشت آب از لباسشویی ال جی می‌شود در مصرف مواد شوینده باید سختی آب محله خود را در نظر بگیرید. استفاده بیش از حد از مواد شوینده نه تنها موجب تمیزتر شدن لباس هایتان نمی شود بلکه باعث نشت کف و مواد نرم کننده و شوینده از دستگاه می‌شود.

خرابی لاستیک دور در ماشین لباسشویی

لاستیک ماشین لباسشویی در صورت سرویس نشدن دچار پوسیدگی خواهد شد. همچنین گیر کردن شی تیز مانند زیپ لباس‌ها موجب پارگی لاستیک و نشت آب از درب دستگاه می‌شود. در صورت آسیب دیدن لاستیک، تنها راه تعویض لاستیک لباسشویی ال جی می‌باشد.

بهتر است پس از هربار استفاده از دستگاه در آن را باز بگذارید و با یک پارچه لاستیک را خشک کنید. این کار به طول عمر دستگاه کمک می‌کند.

لاستیک

ایراد پمپ تخلیه

پمپ تخلیه یکی از حساس‌ترین قطعات لباسشویی به شمار می رود. این قطعه دارای یک لایه پلاستیکی است که در صورت آسیب دیدن آن قسمت دستگاه دچار آبریزش شدید می‌شود. به علت حساس بودن پمپ تخلیه در صورت ایراد حتما باید با یک تکنسین فنی در ارتباط باشید.

خرابی بلبرینگ و کاسه نمد

ریختن حجم بسیاری از لباس در لباسشویی ال جی به مرور زمان باعث آسیب رساندن به کاسه نمد و بلبرینگ می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به نشت آب شود. برای بررسی دقیق تر آن از تکنسین فنی کمک بگیرید.

خرابی سوئیچ فشار و هیدرواستات

سوئیچ فشار دارای سیم کشی و لوله جداگانه است. سوئیچ آب با پر شدن دیگ به میزان مناسب و رسیدن فشار هوا به نقطه تنظیم، باز می‌شود و شیر برقی را قطع می‌کند تا از ورود بیشتر آب به داخل دیگ جلوگیری کند.

هر گونه خرابی، نشت یا انسداد در سیستم کنترل فشار و لوله هیدرواستات آن، مانع از فعال شدن سوئیچ می‌شود، شیر برقی همچنان باز می‌ماند و در نتیجه باعث سرریز شدن و آب دادن ماشین لباسشویی ال جی از در و زیر دستگاه می‌شود.

علت آب دادن ماشین لباسشویی در حالت خاموش بودن دستگاه

معمولاً شیر آب ورودی دستگاه در حالت باز بوده و هنگام روشن کردن دستگاه و فشار دادن دکمه استارت شروع به آبگیری می‌نماید اما گاهی ممکن است این شیر ورودی دچار مشکل شده به طوری که در حالت خاموش بودن ماشین لباسشویی، عمل آبگیری را انجام می دهد. در هنگام بروز چنین مشکلی، به احتمال بسیار زیاد نیاز به تعویض و تعمیر کردن شیر آب می‌باشد.

کلام پایانی

آبریزی ماشین لباسشویی چه در حالت خاموش و چه در حالت روشن به علت وجود جریان برق بسیار خطرناک است. بهتر است اگر دانشی در ارتباط با رفع آن ندارید هرچه سریع تر از یک تکنسین فنی کمک بگیرید.

بعضی از مواردی که در بالا به آن اشاره شد با سرویس دستگاه ممکن است هیچ وقت اتفاق نیفتد. در نتیجه بهتر است هر شش ماه نهایت سالی یک بار دستگاه لباسشویی ال جی خود را سرویس دوره‌ای کنید.

تراز نبودن پایه ها در برخی از مدل‌های لباسشویی نیز می تواند علت آبریزش باشد.

شل شدن در یا لولاهای آن در اصطلاح رگلاژ نبودن نیز باعث آبریزش از درب دستگاه می‌شود.

ماشین لباسشویی دارای شیلنگ‌های زیادی در داخل و خارج از دستگاه است. رایج‌ترین علت آبریزش همین شیلنگ ها هستند که فرسودگی و یا خرابی در هرکدام موجب نشت آب می‌شود.

فیلتر پمپ ماشین لباسشویی باید هر سه ‌ماه یکبار بررسی و تمیز شود، تا از انسداد و نشتی جلوگیری شود.

هنگام نصب لباسشویی ال جی دقت کنید تا در جای صاف و تراز این دستگاه را قرار دهید؛ زیرا در صورت بی‌توجهی به این موضوع به مرور زمان هنگام استفاده از دستگاه ضربه‌هایی به ماشین لباسشویی وارد می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد شکاف و یا سوراخ در دیگ ماشین لباسشویی شما شود و همین موضوع می‌تواند دلیل نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی شود.

سوال بسیاری از کاربران این است که اگر ماشین لباسشویی من سامسونگ و یا برند دیگری بود باز هم این مشکل آبریزی را داشتیم؟ باید بگوییم این اتفاق در صورت خرابی و یا آسیب دیدگی هر یک از قطعاتی که در بالا ذکر کردیم رخ خواهد داد و قابل حل می باشد. بنابراین جای هیچ نگرانی نخواهد بود. تنها توصیه ما به شما این است که قبل از وقوع حادثه پیشگیری کنید تا به صورت ناگهانی غافلگیر نشوید. راه حل ما برای شما انجام سرویس دوره ای ماشین لباسشویی  است که به شما کمک می کند تا عمر لباسشویی را افزایش داده و همچنین از مشکلاتی نظیر نشت آب از زیر ماشین لباسشویی جلوگیری نمایید. پس همین الان با کاردون تماس بگیرید.

سوالات پرتکرار

لاستیک لباسشویی در صورت پوسدگی و یا پاره شدن نیاز به تعویض دارد در صورت سرویس و خشک کردن لاستیک بعد از شستشو دستگاه، می توانید از خرابی آن جلوگیری کنید.

بله ترک خوردن تیگ یکی از اصلی ترین دلایل نشت آب از زیر دستگاه است.

هر سه ماه نهایت سالی یکبار فیلتر باید تمیز شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

8 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهزاد
3 سال قبل

سلام خسته نباشید از زیر در ماشین لباسشویی اب خارج میشه مشکل از کجاست بنظرتون؟

Support
پاسخ به  بهزاد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه فشار آب بیش از حد بالا باشه. میزان پودر باید با توجه به حجم لباس و برنامه استفاده بشه. در صورت شستن پرده یا اینطور پارچه‌ها ممکنه آب نشت کنه. لاستیک دور درب و جاپودری رو تمیز کنید چون اگر گرفتگی داشته باشه و نخ و مو در این نواحی گیر کنه باعث نشتی آب میشه. فقط قسمت اصلی پودر بریزید و قسمت پیش شستشو پودر نریزید. اگه باز هم مشکل رفع نشد درخواست ثبت کنید تا دستگاه رو بررسی کنیم.
موفق باشید

سما نادری
3 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی دوقلو تقریبا قدیمی داریم وقتی لباس و آب داخلش میریزیم و روشن میکنیم سریع پروانه کفش در میره باید چکارش کنیم؟؟؟پروانه رو هم عوض کردیم فایده ای نداشت

Support
پاسخ به  سما نادری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
شاید موتور پروانه عملکرد مناسبی نداره. بهتره سفارش ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

افسانه
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
لاسیتک دور درب ماشین لباسشویی هر چند وقت یکبار عوض بشه بهتره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  افسانه
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بستگی به نحوه استفاده شما از ماشین لباسشویی داره، اما معمولا هر دو سال یکبار برای جلوگیری از نشت آب تعویض میشه.

طاهر
9 ماه قبل

سلام لاستیک دور در ماشین لباسشویی رو میشه خودمون عوض کنیم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  طاهر
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به دلیل باز شدن درب ماشین لباسشویی پیشنهاد می کنیم این کار رو به متخصص بسپارید. برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی می تونید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.