لوگوی کاردون

علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی

علت گرم نشدن اب ماشین لباسشویی ال جی
فهرست محتوا

خوشبختانه ماشین لباسشویی‌های امروزه دارای سنسور دمایی هستند و دمای آب را روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی نمایش می‌دهند. حتی شما می‌توانید درجه حرارت آب را تعیین کنید. اگر ماشین لباسشویی شما لباس‌ها را تمیز نمی‌شوید باید به دنبال علت تمیز نشدن لباس‌ها باشید. برخی بر این باورند که علت این موضوع گرم نشدن آب و خرابی المنت ماشین لباسشویی است. ما در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت اگر المنت ماشین لباسشویی شما خراب است چه کنید؟ آیا دلیل تمیز نشدن لباس‌ها کار نکردن المنت ماشین لباسشویی است؟

گرم نشدن آب لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند؟

به ماشین لباسشویی یک شیلنگ تخلیه و دو شیلنگ ورودی متصل است. یکی مربوط به آب سرد و دیگری مربوط به آب گرم است. در صورت خرابی ممکن است آب گرم وارد دستگاه نشود و لباس‌ها تمیز شسته نشود. در ادامه مقاله به دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

خرابی المنت ماشین لباسشویی

وقتی شما به دستگاه برنامه می‌دهید که لباس‌ها با میزان درجه مشخصی شسته شوند المنت یا هیتر وظیفه دارد آب را به دمای دلخواه شما برساند. در صورت خرابی المنت یا هیتر گرم شدن آب ماشین لباسشویی ال جی با مشکل روبرو می‌شود.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید مشکل از المنت است باید تست المنت را انجام دهید. شما با استفاده از یک اهم متر می‌توانید المنت ماشین لباسشویی ال جی را تست کنید اگر المنت سالم باشد باید اهم متر مقاومتی بین 20 تا 50 اهم را نشان دهد زیرا یک المنت معیوب به دلیل قطع بودن، مقاومتی ندارد. اگر به این اطمینان رسیدید که المنت یا هیتر دستگاه شما خراب است می‌توانید با کارشناسان کاردون تماس بگیرید تا برای تعمیر و تعویض المنت ماشین لباسشویی شما در محل حاضر شوند.

معیوب شدن سنسور دما یا ترموستات ماشین لباسشویی

ترموستات در ماشین لباسشویی، دما را در درجه معینی ثابت نگه می‌دارد. این ثابت ماندن دمای دستگاه، بر تثبیت دمای آب هم اثر می‌گذارد و در صورت اختلال در این فرآیند دستگاه دچار مشکل خواهد شد. در ماشین لباسشویی‌های جدید از سنسور دما و در ماشین لباسشویی‌های قدیم از ترموستات استفاده شده است. بنابراین در صورتی که ماشین لباسشویی ال جی شما جدید است، اگر آب به دلیل خرابی سنسور دما گرم نشود، می‌توانید ارور مربوطه را روی صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی مشاهده کنید و متوجه خرابی دستگاه شوید. اما در ماشین لباسشویی‌های قدیمی که از ترموستات استفاده شده است، می‌توانید با اهم متر تست ترموستات را انجام دهید.

معیوب شدن تایمر یا برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

در صورتی که برد الکترونیکی ماشین لباسشویی شما خراب باشد به المنت فرمان گرم شدن آب را نمی‌دهد، بنابراین فرآیند به مشکل خواهد خورد. برای تست برد الکترونیکی پیشنهاد می‌کنیم از تکنسین‌ها و متخصصین ماهر و مجرب بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهند.

اگر در زمان استفاده از یک برنامه خاص آب دستگاه گرم نیست و در اجرای برنامه‌های دیگر آب گرم است تایمر دستگاه ایراد دارد.

مجموعه کاردون تمامی اطلاعات مربوط به تعمیرات را تاجایی که امکان آن وجود داشته باشد، در اختیارتان قرار می‌دهد ولی این را بدانید که تعمیرات کار ساده‌ای نیست و برای جلوگیری از خرابی‌های بیشتر باید با یک فرد متخصص مشورت کنید.

معیوب بودن هیدروستات لباسشویی

هیدروستات در فرآیند آب گیری دستگاه نقش دارد. در صورتی که در  آب گیری دستگاه خللی ایجاد شود آب گرم نخواهد شد و نیاز است هیدروستات دستگاه چک و بررسی شود.

معیوب بودن شیر برقی

شیر برقی با گرفتن پیام از برد دستگاه، اجازه ورود آب به مخزن ماشین لباسشویی را می‌دهد تا پس از رسیدن آب به حد مورد نظر، هیدروستات، شیر برقی را قطع کند.

حالا اگر اشکالی در شیر برقی ورودی آب ماشین لباسشویی وجود داشته باشد، می‌تواند در ورود آب گرم به مخزن نیز تاثیر منفی داشته باشد. اگر خراب شدن شیر برقی علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است، باید برای تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید.

وجود مشکل در شیلنگ ورودی لباسشویی

یکی از شیلنگ‌های ورودی به دستگاه لباسشویی ال جی شیلنگ آب گرم می‌باشد. هرگونه تا خوردگی و خم شدن شیلنگ، مسدود شدن و رسوب گرفتن قسمت ورودی شیلنگ به دستگاه، باعث عدم ورود آب گرم به دستگاه خواهد شد. حتما دستگاه را جلو بکشید، آن را از پریز برق جدا کنید و به بررسی شیلنگ دستگاه بپردازید.

وجود مشکل در دستگاه‌ها و در نهایت تعمیر آن‌ها امری تخصصی است که بهتر است از تکنسین تخصصی برای رفع ایراد دستگاه کمک بگیرید.

سوالات متداول

یکی از دلایل آن مربوط به گرم نشدن آب ماشین لباسشویی است زیرا در این صورت مواد شوینده در آب حل نمی شود.

در این مورد تایمر دستگاه مشکل دارد.

بله. همان طور که در مطلب بالا به آن پرداخته شد خرابی المنت یکی از مواردی است که باعث می شود آب دستگاه گرم نشود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها