لوگوی کاردون

جامع ترین راهنمای سرویس دوره ای لباسشویی+‌نکات بسیار مهم آن

Periodic laundry service guide
فهرست محتوا

راهنمای سرویس دوره ای لباسشویی

سرویس دوره ای ماشین لباسشویی برای اطمینان از عملکرد بهینه و عدم کاهش طول عمر آن، ضروری است. تمیز کردن، سرویس و نگهداری منظم، نه‌تنها به جلوگیری از مشکلات لباسشویی شما کمک می‌کند، بلکه لباس‌ها در هر بار شسته شدن کاملا تمیز و خوشبو می‌شوند. راهنمای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی به اهمیت تعمیر و نگهداری، مراحل گام به گام سرویس و تمیز کردن داخل و بیرون آن اختصاص دارد. این اقدامات پیشگیرانه، برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما حیاتی هستند.

اهمیت سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی

regular washing machine service

هیچ‌کس دوست ندارد لباس‌های خود را در یک ماشین لباسشویی کثیف بشوید. سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی نه‌تنها بوی تازگی دستگاه شما را حفظ می‌کند، بلکه به از بین بردن باقیمانده‌ها، کپک‌ها و باکتری‌های انباشته شده در طول زمان نیز کمک خواهد کرد. بنابراین لباس‌های شما تمیزتر می‌شوند و بوی نامطبوعی که می‌تواند به آن‌ها بچسبد نیز وجود نخواهد داشت.

از سوی دیگر، غفلت از سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی می‌تواند منجر به انبوهی از مشکلات برای خود دستگاه مانند گرفتگی فیلترها و مشکلات زهکشی گرفته تا کاهش راندمان و حتی نشتی‌های احتمالی شود. نادیده گرفتن نیازهای ماشین لباسشویی، به‌سرعت آن را به یک دردسر بزرگ تبدیل می‌کند که خرج بالایی روی دست شما خواهد گذاشت. بنابراین، بیایید آستین‌هایمان را بالا بزنیم و به ماشین‌های لباسشویی خود توجه بیشتری کنیم!

ابزارها و محصولات لازم سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی

اکنون که اهمیت راهنمای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی را درک کرده‌ایم، وقت آن رسیده است که ابزار و محصولات لازم را جمع‌آوری کنیم. وقتی صحبت از تمیز کردن لباسشویی می‌شود، بهتر است این کار با یک شوینده ملایم یا تمیزکننده تخصصی انجام شود. زیرا استفاده از مواد شیمیایی خشن یا پاک‌کننده‌های ساینده می‌تواند به اجزای ماشین لباسشویی آسیب برساند.

از نظر ابزار، کافی است یک پارچه میکروفیبر نرم، یک مسواک قدیمی و مقداری گریس خوب داشته باشید. این موارد به شما کمک می‌کنند به قسمت‌های مختلف ماشین لباسشویی، از درام گرفته تا فیلتر و هر کثیفی موجود در دستگاه رسیدگی کنید. بنابراین، وسایل تمیزکاری را بردارید و بیایید برای مقابله با تمام کثیفی‌ها آماده شویم!

مراحل سرویس دوره ای لباسشویی

Periodic laundry service steps

وقت آن رسیده است که مراحل سرویس دوره ای لباسشویی را کلید بزنید. قبل از شروع کار حتما به نکات ایمنی توجه کنید. اولا لباسشویی را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. ضمنا شیرهای ورودی آب به لباسشویی را هم ببندید تا از هرگونه حادثه ناخواسته جلوگیری شود.

۱) تمیز کردن بدنه و درام

اول از همه باید، قسمت بیرونی دستگاه را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. سپس، درب لباسشویی را باز کنید و هرگونه کثیفی یا زباله قابل مشاهده را از درام و همزن خارج کنید. از مسواک و مقداری آب صابون برای پاک کردن آلودگی‌ها استفاده کنید. به مهروموم‌ها و شکاف‌هایی که کثیفی‌ها در آن‌ها پنهان می‌شوند، توجه بیشتری داشته باشید.

۲) پاک کردن فیلتر

بعد، نوبت به پاک کردن فیلتر ماشین لباسشویی می‌رسد. برای پیدا کردن فیلتر و دستورالعمل‌های حذف آن، به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. پس از برداشتن فیلتر، آن را با آب گرم و برس تمیز کنید تا پرزها یا زباله‌های به دام افتاده در آن از بین بروند. بعد از اینکه فیلتر کاملا تمیز شد، آن را به سر جای خود برگردانید.

۳) کنترل پنل

مراحل سرویس دوره ای لباسشویی را با رسیدگی به کنترل پنل ادامه دهید. تنظیم دستورات لباسشویی و راه انداختن آن بدون کنترل پنل و دکمه‌ها امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید کنترل پنل را هم هر از چند گاهی مورد توجه قرار دهید. دکمه‌ها برای حفظ شکل و کارایی خود باید با یک شوینده ملایم و یک پارچه نرم میکروفیبر پاک شوند.

لطفا از به کار بردن پاک‌کننده‌های ساینده یا مالش دادن خیلی شدید دکمه‌های خودداری کنید. ضمنا اگر به طور تصادفی قهوه خود را روی صفحه کنترل ریختید، قبل از اینکه به یک لکه چسبنده تبدیل شود، حتما آن را تمیز کنید.

۴) تمیز کردن جاپودری

Professional washing machine service

یکی دیگر از مراحل سرویس دوره‌ای ماشین لباسشویی، تمیز کردن محفظه و محل نگهداری مواد شوینده است. مواد شوینده، نرم‌کننده و سایر مواد تمیزکننده لباس‌ها در این محفظه ریخته می‌شوند. با گذشت زمان، بقایای این محصولات جمع می‌شود و باعث انسداد یا گرفتگی خواهند شد. برای تمیز کردن جاپودری می‌توانید آن را از دستگاه خارج کنید و با آب گرم و صابون بشویید. قبل از اینکه دوباره آن را به دستگاه وصل کنید، حتما آن را بشویید و اجازه دهید خشک شود.

۵) سیستم تخلیه

گام بعدی در مراحل سرویس دوره ای لباسشویی بررسی شیلنگ تخلیه برای هرگونه گرفتگی یا پیچ خوردگی و اطمینان از اتصال صحیح آن به سیستم تخلیه است. علاوه بر تمیز کردن فیلتر تخلیه، بررسی دوره‌ای اتصالات ماشین لباسشویی نیز ضروری است. این کار شامل بررسی شیلنگ‌ها، اتصالات الکتریکی و سایر اجزای دستگاه است. با گذشت زمان، ارتعاشات دستگاه می‌تواند باعث شل شدن این اتصالات شود که بر عملکرد و ایمنی دستگاه تاثیر می‌گذارد. با بررسی و سفت کردن این اتصالات، می‌توانید از بروز هرگونه مشکل احتمالی در سیستم تخلیه جلوگیری کنید.

۶) چرخه شستشوی نهایی

درنهایت، توصیه می‌شود یک چرخه شستشو را در ماشین لباسشویی اجرا کنید. بسیاری از ماشین‌ها دارای یک چرخه خود تمیز شوندگی هستند. این چرخه به گونه‌ای طراحی شده است که هرگونه تجمع و زباله را از دستگاه حذف خواهد کرد. اجرای منظم این چرخه، برای حفظ عملکرد صحیح دستگاه بسیار اهمیت دارد. علاوه بر این، باید فیلتر ورودی آب را هم تمیز کرد. زیرا ممکن است با زباله مسدود شود و بر جریان آب به داخل دستگاه تاثیر بگذارد.

همچنین شما می‌توانید برای تاثیرگذاری بیشتر از یک قرص جرم‌گیر در این چرخه شستشوی نهایی استفاده کنید. فقط هنگام خرید قرص جرم‌‎گیر از استاندارد بودن آن اطمینان حاصل کنید.

نکات سرویس دوره ای ماشین لباسشویی

Necessary tools and products for regular washing machine service

یک برنامه سرویس دوره‌ای ایجاد کنید (چه یک بار در ماه یا هر چند ماه یکبار) و به آن پایبند باشید. روی کارهایی مانند تمیز کردن درام، خالی کردن پرزها و بررسی شیلنگ‌ها برای هرگونه نشانه ساییدگی و پارگی تمرکز کنید.

هرچقدر سرویس دوره‌ای را در اولویت قرار دهید، کار شستشوی شما راحت‌تر خواهد بود. به‌علاوه، دستگاه شما خدمات بیشتری را به شما ارائه خواهد داد. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این ضرب‌المثل برای ماشین لباسشویی هم صدق می‌کند.

  • از بارگذاری بیش از حد دستگاه خودداری کنید.
  • به لباس‌های خود کمی فضای تنفس بدهید.
  • از مواد شوینده مناسب با مقدار لازم استفاده کنید.
  • درب لباسشویی را هم مانند درب خودرو بااحتیاط ببندید.

خدمات و سرویس حرفه‌ای ماشین لباسشویی

گاهی اوقات، رعایت درست نکات سرویس دوره ای ماشین لباسشویی به کمک حرفه‌ای نیاز دارند. برخی مشکلات وجود دارند که خودتان قادر به رفع کردن آن‌ها نخواهید بود. در این صورت، ممکن است وقت آن رسیده باشد که با کارشناسان خبره تماس بگیرید.

صداهای عجیب، نشت آب زیاد یا کدهای ارور مرموز همه نشانه‌هایی هستند که اعلام می‌کنند زمان دادن ریموت کنترل به یک تکنسین حرفه‌ای فرار رسیده است. هیچ شرمی در جستجوی کمک وجود ندارد و حتی ماشین‌های لباسشویی هم هر از چند گاهی به پزشک نیاز دارند!

وقتی نوبت به انتخاب سرویس‌کار لباسشویی می‌رسد، به اولین آگهی‌ها و نتایج جستجو اعتماد نکنید. تحقیقات خود را انجام دهید، نظرات را بخوانید و از دوستان و خانواده توصیه‌هایی بخواهید. درنهایت، به دنبال خدماتی باشید که باتجربه، قابل اعتماد و ضمانت تعمیرات ارائه می‌دهند. زیرا ماشین لباسشویی گران‌قیمت شما باید به دستانی ایمن و توانا سپرده شود.

شرکت تعمیرات لوازم خانگی کاردون با سال‌ها تجربه و کسب رضایت مشتریان، سرویس دوره ای ماشین لباسشویی شما را به نحو احسن انجام خواهد داد. پس اگر وقت، حوصله یا انرژی سرویس دوره ای ماشین لباسشویی را ندارید، همین حالا با کاردون تماس بگیرید.

جمع‌بندی

با پیروی از نکات و دستورالعمل‌های ذکر شده در راهنمای سرویس دوره ای ماشین لباسشویی دستگاه شما می‌تواند برای سال‌های متمادی به‌خوبی کار کند. تمیز کردن و نگهداری منظم لباسشویی نه‌ تنها عملکرد آن را بهبود می‌بخشد، بلکه به تمیزتر و تازه‌تر شدن لباس‌ها کمک می‌کند. در صورتی که لباسشویی شما نیازمند سرویس شدن است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

توصیه می‌شود حداقل هر دو تا سه ماه یکبار، ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید تا از تجمع کثیفی و کپک جلوگیری شود.

بهتر است از پاک‌کننده‌های معمولی خانگی خودداری کنید. در عوض، محصولات خاص تمیزکننده ماشین لباسشویی یا جایگزین‌های طبیعی مانند سرکه سفید یا جوش شیرین را امتحان کنید.

برای جلوگیری از رشد کپک، درب ماشین لباسشویی را بعد از هر بار استفاده باز نگه دارید تا جریان هوا و رطوبت شود. علاوه بر این، واشر لاستیکی و درام را با یک پارچه یا اسفنج تمیز به طور مرتب پاک کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها