لوگوی کاردون

تعمیر فندک گاز رومیزی اخوان

تعمیر فندک گاز رومیزی اخوان
فهرست محتوا

بشر از گذشته تا به امروز برای پخت غذا نیاز به یک وسیله گرمایشی داشته است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی اجاق گاز یکی از لوازم خانگی ضروری در آشپزخانه می باشد. چنانچه این وسیله احتیاج به تعمیر و سرویس داشته باشد به دلیل استفاده زیاد از آن باید هر چه سریعتر اقدام به تعمیر آن نمایید. برای تعمیر فندک گاز رومیزی باید توسط تعمیرکار و متخصص با تجربه انجام شود.

فندک یکی از قطعاتی است که به مرور زمان به اجاق گاز ها اضافه شد تا برای روشن کردن شعله گاز از کبریت استفاده نکنیم. فندک ها انواع مختلفی دارد که امروزه در اجاق گاز ها بیشتر از فندک های اتوماتیک استفاده می شود. حال سوال اینجاست که علت خراب شدن فندک چیست؟ پاسخ به این سوال را در ادامه مطلب به شما مخاطبین همیشگی توضیح خواهیم داد. در صورت مشاهده هر گونه خرابی در اجاق گاز های آشپزخانه با کاردون تماس بگیرید تا برای رفع خرابی در کمترین زمان در محل شما حاضر شوند. لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم به دلیل وجود گاز بدون هماهنگ دست به کار نشوید و برای تعمیرات اقدام نکنید.

علت خراب شدن فندک گاز چیست؟

یکی از دلایل شایع که در خراب شدن فندک تاثیر دارد سر رفتن غذا و مایعات بر روی گاز است که بیشتر خانم های ایرانی به این موضوع اهمیت نمی دهند ولی به مرور زمان با خراب شدن فندک مواجه می شوند. نوسانات برق می تواند منجر به خراب شدن و سوختن فندک شود. هنگام تمیز کردن و شست و شو گاز دقت کنید آب به داخل فندک وارد نشود زیرا در صورت ورود آب فندک دچار خرابی خواهد شد و نیاز به تعمیر دارد. البته در فندک های غیر اتوماتیک نگه داشتن بیش از حد دکمه جرقه منجر به خراب شدن فندک خواهد شد.

برای تعمیر فندک چه کنیم؟

اگر به هنگام جابه جایی اجاق گاز و یا تمیز کردن آن سیم هایی که برای کنترل فندک به شعله متصل هستند دچار آسیب دیدگی شوند فندک قادر به جرقه زدن نیست و در این صورت با تعویض سیم قطع شده می توانید مشکل را برطرف نمایید. در بالا برخی از دلایل و مشکلات خرابی فندک را به طور مختصر برایتان مطرح کردیم حال می خواهیم به طور اجمالی به آن ها بپردازیم. 

هنگامی که فندک اجاق گاز رومیزی شما کار نکرد باید به دنبال دلیل آن باشید. قبل از آنکه به دنبال تعمیرکار برای درست کردن آن باشید از اتصال اجاق گاز به شیر اصلی اطمینان حاصل نمایید. اگر اجاق گاز را به شیر اصلی متصل کردید ولی باز هم فندک کار نکرد موارد ذیل را بررسی کنید.

در اجاق گاز های جدید برای رعایت اصول ایمنی قفل کودک به اجاق گازها اضافه شده است. وقتی قفل کودک فعال شود در صورتی که فندک را بزنید خبری از جرقه و شعله نخواهد بود. هنگامی که برای اولین بار گاز را به برق می زنید قفل کودک فعال است برای غیر فعال کردن این قفل سه ثانیه بر روی دکمه فشار دهید.

تعمیر فندک گاز

تعمیر فندک را به کاردون بسپارید

در صورتی که برای تمیز کردن گاز ، شعله ها مرطوب شده اند توصیه می کنیم تا خشک شدن کامل از فندک استفاده نکنید. البته می توانید با کبریت شعله ها را روشن کنید. اگر برای استفاده از گاز عجله دارید می توانید از سشوار برای خشک کردن شعله ها استفاده کنید نگران نباشید باد سشوار به گاز شما آسیبی نمی رساند.

یکی از رایج ترین دلایل خرابی فندک مسدود شدن شعله ها می باشد. پخت و پز و استفاده از روغن در آشپزی باعث مسدود شدن شعله ها می شود. برای تعمیر فندک باید این منافذ را باز کنید برای این کار می توانید از کاردون کمک بخواهید.

برای تعمیر اجاز گاز خود می توانید از تعمیرکاران کاردون کمک بگیرید.

فندک ها انواع مختلفی دارد که امروزه در اجاق گاز ها بیشتر از فندک های اتوماتیک استفاده می شود. 

یکی از دلایل شایع که در خراب شدن فندک تاثیر دارد سر رفتن غذا و مایعات بر روی گاز است.

نوسانات برق می تواند منجر به خراب شدن و سوختن فندک شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها