لوگوی کاردون

ماشین لباسشویی روشن میشه ولی کار نمیکنه

The washing machine turns on but does not work
فهرست محتوا

چرا ماشین لباسشویی روشن می‌شود اما کار نمی‌کند؟

Why does the washing machine turn on but not work

اغلب مردم چند بار در هفته از ماشین لباسشویی استفاده می کنند. حالا فکر کنید اگر روزی بخواهید لباس های خود را بشویید و لباسشویی روشن نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ هنگامی که دو شاخه برق را به پریز وصل می کنید، ممکن است متوجه شوید که ماشین لباسشویی پاسخ نمی دهد، چراغ های دستگاه روشن می شود اما دستگاه کاری انجام نمی دهد این مشکل دلایل زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد در نتیجه با کاردون همراه باشید.

ابتدا به دو نکته توجه داشته باشید دلایل روشن نشدن لباسشویی،  و روشن شدن ولی کار نکردن آن کاملا با یکدیگر متفاوت هستند و ما در این مقاله به علت‌های کار نکردن ماشین لباسشویی هنگامی که روشن است، می‌پردازیم.

دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی روشن

تفاوتی ندارد که دستگاه ماشین لباسشویی ال جی شما روشن نمی شود یا ماشین لباسشویی سامسونگ شما یا هر برند دیگری چرا که اساس کاری همه ی برند ها تقریبا یکسان است. در ادامه به مهم‌ترین علت‌های اینکه ماشین لباسشویی روشن می‌شود ولی کار نمی‌کند می‌پردازیم:

  • بروز مشکلات برقی در ماشین لباسشویی
  • عدم توجه به ظرفیت مخزن ماشین لباسشویی
  • بسته نبودن درب لباسشویی
  • مشکلات میکروسوئیچ ماشین لباسشویی
  • خرابی کلید استارت یا ولوم لباسشویی
  • خرابی و بروز مشکلات در برد دستگاه
  • مشکلات پمپ آب یا پمپ تخلیه
  • خرابی شیر برقی لباسشویی
  • خرابی هیدروستات
  • خرابی موتور لباسشویی
  • بروز مشکل در چرخ دنده های ماشین لباسشویی
 
این مشکلات را در ادامه مطلب به طور کامل‌تر توضیح داده‌ایم:

۱) بروز مشکلات برقی در ماشین لباسشویی

روشن بودن دستگاه از صفحه نمایش یا در بعضی مدل‌ها صدای فشردن دکمه‌ها و ولوم مشخص می‌شود. یکی از شایع‌ترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی روشن، وجود مشکلات برقی در دستگاه است. توصیه می‌کنیم، قبل از هر اقدامی، جریان برق ورودی دستگاه را چک کنید. دستگاه را جلو بکشید و سیم برق متصل شده به پریز و حتی خود پریز را چک کنید.

۲) عدم توجه به ظرفیت مخزن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل شایع دیگر اینکه ماشین لباسشویی روشن می‌شود ولی کار نمی‌کند، پر کردن دستگاه بیشتر از ظرفیت آن است. برای مثال اگر ظرفیت دستگاه شما 7 کیلو است باید به این نکته توجه داشته باشید که این ظرفیت علاوه بر لباس‌ها، آب و مواد شوینده را نیز شامل می‌شود.

۳) بسته نبودن در لباسشویی

در صورتی که درب دستگاه به خوبی بسته نشود آب وارد دستگاه نمی شود و ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد. بنابراین باید از محکم بسته شدن درب اطمینان حاصل کنید.

در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که برای عیب یابی تخصصی آنها حتما باید با مراکز  تعمیر ماشین لباسشویی و لوازم خانگی در ارتباط باشید.

۴) مشکلات میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ ها دارای دو نوع مغناطیسی و برقی هستند و در ماشین لباسشویی به وسیله عملکرد آنها قفل یا باز می‌شود. اگر میکروسوئیچ دچار مشکل شود آب وارد دستگاه نخواهد شد.

۵) خرابی کلید استارت یا ولوم لباسشویی

حتی خرابی دکمه ها هم می تواند باعث روشن شدن لباسشویی و کار نکردن آن شود که این خرابی در دکمه‌های شروع و ولوم دستگاه ممکن است صورت گیرد.

اگر ماشین لباسشویی و چراغ‌های روی پنل آن روشن می‌شود و دستگاه آبگیری می‌کند اما فرایند شست و شو آغاز نمی‌شود، به احتمال زیاد خرابی کلید استارت یا ولوم دلیل کار نکردن ماشین لباسشویی روشن است.

در صورت خرابی کلید استارت یا ولوم، دستور شروع برنامه به درستی داده نمی‌شود. خرابی کلید استارت یا ولوم لباسشویی ممکن است مکانیکی یا الکترونیکی باشد و باید آن را تعویض و یا تعمیر کرد.

۶) خرابی و بروز مشکلات در برد دستگاه

اصلی‌ترین قسمت هر دستگاه برد آن است و ایراد در آن می تواند باعث مشکلات مختلف شود. یکی از این مشکلات روشن شدن لباسشویی اما کار نکردن آن است. اگر دستگاه به دلیل مشکل در برد الکترونیکی کار نمی‌کند، به علت قیمت بالا و حساس بودن این قطعه، حتما از تکنسین فنی برای تعمیر آن کمک بخواهید.

۷) مشکلات پمپ آب یا پمپ تخلیه

گاهی ممکن است پمپ تخلیه خراب شده باشد. یکی از دلایل شایع خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی عبور کرک یا اشیا از فیلتر و گیر افتادن آنها در پمپ تخلیه است. در بسیاری از مواقع، پمپ باید تعویض شود.

۸) خرابی شیر برقی لباسشویی

The reasons for the washing machine not working

اگر ماشین لباسشویی روشن می‌شود ولی آب در ماشین لباسشویی وارد نمی‌شود، شیر برقی را بررسی کنید. برای این کار لباسشویی را از برق جدا کنید و شیر برقی را به وسیله سیم تست، چک کنید. اگر مشکل وجود داشت باید شیر برقی را تعویض کنید.

۹) خرابی هیدروستات

هیدروستات میزان آب ورودی به لباسشویی را کنترل می کند و از ورود بیش از حد آب به دستگاه جلوگیری می کند. در صورت هوا گرفتن هیدروستات و خالی نشدن هوای درون آن به علت وجود رسوب و جرم، آب به میزان کافی وارد دیگ شست و شو نمی شود. هیدروستات یکی از قطعات مهم دستگاه است. حتما باید برای کار کردن مجدد ماشین لباسشویی، آن را رسوب زدایی و تعمیر کنید.

۱۰) خرابی موتور لباسشویی

خرابی موتور و اتصالات مربوط به آن هم یکی از مهمترین دلایل کار نکردن ماشین لباسشویی روشن است. ممکن است پارگی تسمه باعث کار نکردن موتور شده باشد، از طرفی ممکن است اتصالات موتور به برد دچار مشکل شده باشد. البته دلایل فنی دیگری هم وجود دارد که می تواند باعث کار نکردن ماشین لباسشویی شود. به این نکته توجه داشته باشید در صورتی که ماشین لباسشویی را برای انجام عملیات شستشو روشن کردید اما صدای خفه ای یا صدای وز وز از دستگاه به گوشتان رسید بلافاصله دستگاه را خاموش کنید و از متخصص با تجربه بخواهید که برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ، تعمیر لباسشویی کنوود، پاکشوما، بوش و همه برندها متخصصین را به محل شما مراجعه کند.

۱۱) بروز مشکل در چرخ دنده‌های ماشین لباسشویی

خرابی چرخ دنده ها باعث می شود در حالی که دستگاه روشن است هیچ گونه نیروی محرکه ای به محور تایمر انتقال نیابد و به همین دلیل چرخه ی شست و شوی لباسشویی شروع نمی شود. برای رفع مشکل لباسشویی در این حالت باید حتما چرخ دنده‌ها چک شوند.

و اما چند نکته مهم

در برخی مواقع ممکن است دلایل ساده‌ای باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی شما شود. قبل از هر چیز درباره این موضوع به اطمینان برسید و کابل رابط را بررسی کنید که دچار پارگی و یا خرابی نشده باشد. اگر هر گونه مشکلی در کابل رابط و یا سیم اتصال به برق ماشین لباسشویی مشاهده کردید بهترین گزینه تعویض آن ها خواهد بود.

شیربرقی می‌تواند دوقلو، سه قلو یا حتی چهار قلو باشد. شما باید تک تک شیر برقی‌ها رو بررسی و تست کنید.

دستگاه های لوازم خانگی بسیار حساس هستند؛ بهتر است برای پیشگیری از مشکلات بیشتر کار رو به کاردون بسپارید.

ماشین لباسشویی سامسونگ روشن میشه ولی کار نمیکنه

مشکل روشن شدن ماشین لباسشویی سامسونگ، اما کار نکردن آن، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برای عیب یابی و رفع این مشکل، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱) بررسی ظاهری لباسشویی

  • برق: مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به برق وصل است و پریز برق به درستی کار می‌کند. سیم برق را از نظر پارگی یا آسیب دیدگی بررسی کنید.
  • درب: درب ماشین لباسشویی را باز و بسته کنید. اطمینان حاصل کنید که درب به طور کامل بسته شده و قفل آن به درستی فعال شده باشد.
  • لوله‌ها: لوله‌های آب ورودی و خروجی را بررسی کنید تا نشتی یا انسداد نداشته باشند.

۲) تست حالت‌های مختلف

  • برنامه‌ها: برنامه‌های مختلف شستشو را امتحان کنید. ممکن است مشکل در یک برنامه خاص وجود داشته باشد.
  • تنظیمات: تنظیمات مختلف مانند دما، سرعت چرخش و سطح آب را بررسی کنید.
  • دکمه‌ها: دکمه‌های مختلف را فشار دهید تا از سالم بودن آنها مطمئن شوید.

۳) بررسی علائم هشدار

  • صفحه نمایش: به دنبال هر گونه کد خطا یا پیام هشدار در صفحه نمایش باشید. دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی را برای تفسیر این کدها بررسی کنید.
  • صدا: به صدای حین کار ماشین لباسشویی توجه کنید. هر گونه صدای غیرعادی ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد.

۴) ریست کردن

  • ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و چند دقیقه صبر کنید. سپس دوباره آن را به برق وصل کنید.
  • برنامه شستشو را لغو کرده و دوباره تنظیم کنید.

۵) عیب یابی تخصصی

اگر با انجام مراحل بالا مشکل حل نشد، به احتمال زیاد ایراد در قطعات داخلی ماشین لباسشویی وجود دارد. در این صورت، باید از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید، که ما به شما استفاده از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ را پیشنهاد می کنیم.

ماشین لباسشویی ال جی روشن میشه ولی کار نمیکنه

The LG washing machine turns on but does not work

دلایل مختلفی می تواند برای روشن شدن ماشین لباسشویی ال جی و کار نکردن آن وجود داشته باشد. در اینجا به برخی از شایع ترین علل و راه حل های آنها اشاره می کنیم:

۱) مشکلات مربوط به برق

  • عدم وجود برق: ابتدا مطمئن شوید که برق به پریز برق می رسد. پریز را با دستگاه دیگری تست کنید و یا از یک ولتمتر استفاده کنید.
  • ایراد در سیم برق: سیم برق ماشین لباسشویی را از نظر هرگونه پارگی، آسیب دیدگی یا اتصال کوتاه بررسی کنید. اگر سیم برق ایراد دارد، باید تعویض شود.
  • مشکل در پریز برق: اگر از چندین دستگاه به طور همزمان از یک پریز برق استفاده می کنید، ممکن است بار برقی از حد ظرفیت پریز بیشتر باشد و باعث عملکرد نامناسب ماشین لباسشویی شود. در این صورت باید از یک پریز برق جداگانه برای ماشین لباسشویی استفاده کنید.

۲) مشکلات مربوط به درب

  • درب به طور کامل بسته نشده است: اطمینان حاصل کنید که درب ماشین لباسشویی به طور کامل بسته شده است و قفل آن به درستی فعال شده باشد.
  • ایراد در قفل درب: ممکن است قفل درب ماشین لباسشویی خراب شده باشد و به درستی عمل نکند. در این صورت باید قفل درب تعویض شود.

۳) مشکلات مربوط به آب

  • عدم وجود آب: اطمینان حاصل کنید که شیر آب باز است و لوله های آب به درستی به ماشین لباسشویی متصل شده اند.
  • فشار آب پایین: اگر فشار آب پایین باشد، ممکن است ماشین لباسشویی به درستی کار نکند. برای افزایش فشار آب می توانید از یک پمپ تقویت کننده آب استفاده کنید.
  • ایراد در شیر ورودی آب: ممکن است شیر ورودی آب ماشین لباسشویی خراب شده باشد و به درستی عمل نکند. در این صورت باید شیر ورودی آب تعویض شود.

۴) مشکلات مربوط به تخلیه لباسشویی

  • مسدود شدن لوله تخلیه: لوله تخلیه ماشین لباسشویی را از نظر هرگونه انسداد بررسی کنید. اگر لوله تخلیه مسدود شده باشد، باید آن را باز کنید و تمیز کنید.
  • ایراد در پمپ تخلیه: ممکن است پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خراب شده باشد و به درستی عمل نکند. در این صورت باید پمپ تخلیه تعویض شود.

۵) مشکلات مربوط به موتور

خرابی موتور: اگر موتور ماشین لباسشویی خراب شده باشد، ممکن است ماشین به طور کامل کار نکند. در این صورت باید موتور توسط یک تعمیرکار مجاز تعویض شود.

۶) مشکلات مربوط به برد الکترونیکی

خرابی برد الکترونیکی: برد الکترونیکی ماشین لباسشویی مسئول کنترل عملکرد مختلف قسمت های آن است. اگر برد الکترونیکی خراب شده باشد، ممکن است ماشین به طور کامل کار نکند.

سوالات متداول

برای مثال ظرفیت یک لباسشویی نه کیلویی : لباس + آب + مواد شوینده= نه کیلو

بله اگر میکروسوئیچ درب شکسته باشد دستگاه فقط روشن می شود و شستشو انجام نمی شود.

موتور و اتصالات آن قطعات حساسی هستند و دلایل مختلفی ممکن است باعث آن شده باشد بهتر است دستگاه را خاموش و با تکنسین فنی در ارتباط باشید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

102 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا عبدی
3 سال قبل

سلام وقت بخیر. ماشین لباسشویی من موقع کار کردن انقدر لرزش داره تا وسط آشپزخانه میاد. باید چیکار کنم؟

Support
پاسخ به  رضا عبدی
3 سال قبل

سلاو و وقت به خیر؛
باید تراز بشه. سفارش ثبت کنید تا برای ترازبندی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

رها
پاسخ به  رضا عبدی
3 سال قبل

لباس داخلش کم میریزی خیلی سبکه و زیرش سرامیک هست حرکت میکنه

رضا احمد آباد
3 سال قبل

لاستیک دور درب لباسشویی تعمیر میکنید

Support
پاسخ به  رضا احمد آباد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بله لطفا درخواست ثبت کنید تا مراجعه بشه.
موفق باشید

سعید
پاسخ به  Support
2 سال قبل

سلام لباسشوی سامسونگ کار میکنه اما وسط برنامه بعد از چند دقیقه می ایسته، دلیلش چیه؟

admin
مدیر
پاسخ به  سعید
2 سال قبل

آیا صفحه نمایش ماشین لباسشویی کد ارور خاصی را نمایش می دهد؟

فرداد
پاسخ به  admin
1 سال قبل

لباسشویی ال جی من هم همینطوره.روشن میشه شروع به شستشو میکنه ولی دو دقیقه بعدش ارور میده و متوقف میشه

جلالی
3 سال قبل

سلام و با احترام
وزنه بتنی ماشین لباسشویی من شکسته باید چیکار بکنم . ی راهکاری بهم بدین. ممنون از زحمات شما

Support
پاسخ به  جلالی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید کارشناس مراجعه کنن و دستگاه رو تعمیر کنن.
موفق باشید

سورن
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر. بنده سوالی داشتم در مورد مشکلی برای ماشین لباسشوییم بوجود اومده.
وقتی که دکمه پاور ماشین لباسشویی و میزنم قسمت برد پنل که تماما دکمه های فرمان در روی ان دارد، چراغهایشان روشن میشود و هیچکدام کار نمیکند. به عبارتی تمامی چراغهای پنل فرمان همگی روشن میشوند اما دکمه های انها کار نمیکند.در این مورد با یک تعمیر کار صحبت کردم که بهم گفت مشکل از برد مادر هست و باید تعویض بشه. من برد مادر رو تعویض کردم اما باز هم همان مشکلی که در بالا عرض کردم به قوت خودش باقی هست و هیچ نتیجه ای حاصل نشده
میخواستم بدونم ایا مشکل از برد پنل هست یا قسمت دیگه ای از ماشین لباسشویی؟؟

Support
پاسخ به  سورن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید بررسی بشه نمیشه قطعی نظر داد. حتی ممکنه از اتصالات باشه یا برد پنل. بهتره برای بررسی سفارش ثبت کنید.
موفق باشید

Hsan
پاسخ به  سورن
3 سال قبل

لباسویی ما هم همینطوره تایم و ورما و دور موتور هما تتظیم میشن اما دیتگاه کار ننیکنه پاور خ

Support
پاسخ به  Hsan
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در صورتی که دستگاه مشکلی داشته باشه و در حین کار متوقف بشه ارور میده و از روی ارور میشه متوجه ایراد دستگاه شد.
موفق باشید

هاشم
3 سال قبل

بار عرض سلام خدمت شما به خاطر مطالب جالب وآموزندتون میخواستم بدونم راهی هست که فقط از خشکن لباس شویی ال جی استفاده بشه

Support
پاسخ به  هاشم
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر،
بله با انتخاب کلید Spin بدون استفاده از برنامه اصلی این امکان وجود داره . در سایت مشتریان گلدیران به آدرس cs.goldiran.ir هم میتونید در این مورد ویدئوی آموزشی مشاهده کنید.
موفق باشید

مهران
3 سال قبل

با سلام
ماشین لباسشویی بنده سامسونگ میباشد که حدود ۱۰ سال است که آنرا دارم و استفاده میکنم جدیدا صدای دکمه های تغییر برنامه آن خیلی کم شده و همچنین ملودی پایان کار برنامه ی شستشوی آن هم به شدت کم شده آیا مشکلی مهمی وجود دارد و نیاز به سرویس دارو یا خیر؟ با تشکر

Support
پاسخ به  مهران
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معممولا تنظیمات بیپر دستگاه برای قطع و وصل کردن این صدا هست و معمولا تنظیماتی برای کم و زیاد کردن صدا نداره که در این مورد شما رو راهنمایی کنیم اما ممکن هم هست چیین تنظیماتی باشه که بهتره یک مرتبه دفترچه راهنمای دستگاه رو چک کنید. در نهایت درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه بشه.
موفق باشید

بهراد
پاسخ به  Support
3 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی بنده روشن میشه، حتی چراغ برنامه مورد نظر هم روشن میشه ولی شروع به کار نمی کند، چندوقت پیش پریز برقی که دوشاخ ماشین بش وصل بود اتصالی کرد، راهنمایی میفرمایید

Support
پاسخ به  بهراد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
در صورت بروز ایراد معمولا دستگاه ارور میده و از روی ارور، مشکل دستگاه مشخص میشه. با توجه به اتصالی دوشاخه بهتره دستگاهتون از طرف کارشناس بررسی بشه. پیشنهاد می‌کنیم درخواست ثبت کنید تا برای بازدید دستگاه شما مراجعه بشه.
موفق باشید

amin
3 سال قبل

سلام و خسته نباشید
ماشین لباسشویی دوو اتومات درب جلو دارم…لباس میشوره اما به خشک کن وصل نمیشه ،وقتی میخواد وصل بشه یک صدایی ایجاد میکنه انگار دیگ داره به دیواره برخورد میکنه و از حرکت متوقف میشه..البته بدون لباس امتحان کردم خشک کن کار میکرد …ممنون میشم راهنماییم کنید

Support
پاسخ به  amin
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ارور هم میده؟ چون اگه باعث عدم تعادل بشه معمولا ارور میده. توجه داشته باشید باید تقریبا نصف ظرفیت دستگاه لباس بریزید. اگه به طور کلی خشک کن کار نمیکنه درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

سکینه
3 سال قبل

سلام‌ماشین لباسشویی نو زدیم برق روشن کردیم خالی داشت کار میکرد خاموش کردم حالا هرکاری میکنم روشن نمیشه خواهشا اگر کسی میدونه مشکل چیه راهنمایی کنه ، باتشکر

Support
پاسخ به  سکینه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه مشکل از برق ورودی و یا سه راهی و محافظ نباشه دستگاه باید بررسی بشه. البته ممکنه تا چند دقیقه کار نکنه وقتی فرمان ‌های متوالی به دستگاه بدید هنگ میکنه.اگه دستگاه گارانتی داره بهتر از خدماتش کمک بگیرید.
موفق باشید

بهنام
3 سال قبل

عرض سلام و درود
لطفا در مورد باز کردن درب ماشین لباسشویی سامسونگ مدل B1285A راهنمایی کنید
ماشین عملیات شستشو رو انجام داده و خاموش میشه و تقریبا ٢ دقیقه بعد صدای باز شدن قفل شنیده میشه اما درب باز نمیشه امکان باز کردن توسط خودمون در خانه وجود داره یا باید به تعمییر کار مراجعه بشه؟

Support
پاسخ به  بهنام
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا در دستگاه‌های متفاوت در این حالت باید درب رو کمی به سمت داخل هل بدید و چند ثانیه بعد دوباره درب رو باز کنید و البته دفترچه راهنمای دستگاهتون رو هم در این مورد بررسی کنید. اگه درب باز نشد درخواست ثبت کنید تا کارشناسان ما برای بررسی دستگاه مراجعه کنن.
موفق باشید

محسن
3 سال قبل

سلام .ماشین لباسشویی ۷کیلویLGدارم الان چند روز وقتی ماشین خاموش هست آب پر میشه داخل مخزن تا نصف. پمپ کار می‌کنه .وقتی لباس شسته میشه آب داخل نمیمونه .فقط وقتی خاموش است اب تمیز بعداز نیم ساعت تا یک ساعت بعدکار کردن دوباره آب میاد. لطفابرای رفع عیب به من کمک کنید ممنونم

Support
پاسخ به  محسن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛

اگه دستگاه به آب گرم هم وصله و برای مدت طولانی از برنامه‌هایی که با آب گرم کار میکنه استفاده نکنید این اتفاق میافته. اگه آب گرم به دستگاه متصل هست یک بار در برنامه COTTON در دمای 60 درجه لباسشویی رو روشن کنید و بعد از 24 ساعت بررسی کنید که آیا مشکل حل شده یا خیر. در صورتی که مشکل حل نشد برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

موسوی
3 سال قبل

سلام
ببخشید من لباسای روشنی که توماشین لباسشویی میزارم شسته که میشه درمیارم لکه های تیره ای روی لباساهست میشه بگین دلیلش چیه

Support
پاسخ به  موسوی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون جرم گیری بشه و اگه شوینده و نرم کننده ترکیب بشه این اتفاق میفته. لطفا جاپودری رو خارج کنید و شستشو بدید و نرم کننده رو تا زیر خط بریزید. اگه نرم کننده زیاد ریخته بشه و همون ابتدا روی لباس‌ها بریزه باعث ایجاد لکه روی لباس‌ها میشه.
موفق باشید

میرزایی
3 سال قبل

سلام من لباسشویمو یه کمتر از دوماهه که خریدم مدلشمcropهست وقتی روشنش کردیم اخرای کار متوقف شد و یه اعدادی اومد روی صفحه دوباره از اول روشنش کردم ولی بازم همین طور شد درش هم باز نمیشه و الان روشن میشه نشون میده که داره کار میکنه اما کار نمیکنه و درش باز نمیشه
سنگینی لباس میتونه عاملش باشه؟

Support
پاسخ به  میرزایی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اروری که نمایش میده نشان دهنده‌ی مشکل دستگگاه هست لطفا ارور رو یادداشت کنید. بله به دلیل سنگینی لباس ممکنه ارور عدم تعادل بده اما نمیشه قطعا گقت که ارور مربوط به همینه.
موفق باشید

خسروی
3 سال قبل

سلام استاد گرامی
لباسشویی ما برای بار دوم آبگیری نمیکنه
ما با پارچ آب میریزیم تا شروع به کار کند
مابقی مراحل مشکلی نداره
فقط مرحله دوم آبگیری ، آبگیری نمیکنه
تمام مراحل دیگه مشکلی نداره
تشکر از شما
کنوود ، اتوماتیک

Support
پاسخ به  خسروی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا ورودی آب و لوله‌ی آبگیری رو بررسی کنید. ممکنه برنامه‌ا‌ی به اسم Time delay و یا مشابه این برنامه روی دستگاهتون باشه و فعالش کرده باشید. چه برنامه ای انتخاب کردید؟ اگه برنامه ای انتخاب کرده باشید که نیاز به دمای آب بالا باشه و آب گرم هم به دستگاهتون وصل نباشه، دستگاه وقتی لازمه با دمای بالا کار کنه متوقف میشه. لطفا این موارد رو بررسی کنید.
موفق باشید

فهیمه فروتن
3 سال قبل

سلام.لباسشویی بوش دارم.امروز از برق کشیدم در حالی که لباس توش بود.وقتی به برق زدم اخطار f23میده.لوله ها رو چک‌ کردم.فیلتر رو هم تمیز کردم.ولی همچنان اخطار میده.درضمن درب لباسشویی هم باز نمیشه.لطفا راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  فهیمه فروتن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل وجود نشتی باشه. میتونه مربوط به هیدوراستات، لوله‌ها، برد و یا سوراخ شدن دیگ دستگاه باشه. لازمه کارشناس دستگاه رو بررسی کنن. برای باز کردن درب و خارج کردن لباس‌ها نوار سمت راست فیلتر دستگاه رو به سمت پایین بکشید و همزمان درب دستگاه رو باز کنید. برای بررسی دستگاه هم میتونید درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

سارا
3 سال قبل

سلام خسته نباشید ماشین لباسشویی سامسونگ مدل ۱۲۸۵ دچار اختلال در فرمان شده و طبق برنامه داده شده کار نمیکند و در حین کار سر یک تایمی بلاتکلیف می ماند،البته از مدت ها قبل از قسمت پنل آن نشتی عایق داشت که ذوب شده بود که چند روز پیش شدید شده و یک سوالم این بود که با توجه به اینکه مقدار لباس زیاد بود ولی از دکمه یک دوم استفاده شد و متعاقب آن این اختلال فرمان پیش آمده،آیا این مورد دلیلی بر مشکل به وجود آمده می باشد. سپاسگزار از لطف شما

Support
پاسخ به  سارا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به طور کلی نیاز هست دستگاه شما بررسی بشه و نمیشه به این شکل نظر داد. لطفا در صورتی که دستگاهتون ارور میده ارور رو هم یادداشت کنید تا بر اساس کد خطا بررسی لازم صورت بگیره. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بازدید دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

فاروق
3 سال قبل

سلام وقت بخیرلباسشویی ماروشن میشه اب میادولی میزنه موتوراروربی زحمت یه راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  فاروق
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دستگاه ارور مربوط به مشکل موتور رو میده و نمیشه در مورد ایراد دستگاه به این شکل نظر قطعی داد. لازمه دستگاهتون بررسی بشه لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بازدید دستگاهتون مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

رهام
3 سال قبل

سلام ببخشیدلباسشویی روشن میشه وقتی تنظیمش میکنم ودکمه استارت میزنم که شروع به کارکنه کارنمیکنه میشه بگین مشکلش چیه

Support
پاسخ به  رهام
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا اگه مشکلی باشه ارور نمایش میده. به ارور روی نمایشگر توجه کردید؟ در نظر داشته باشید یک دقیقه زمان میبره تا آب وارد دستگاه بشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه بشه.
موفق باشید

معصومه
پاسخ به  رهام
2 سال قبل

باسلام .لباسشویی ما سامسونگ هست .صبح وسایلو انداختیم توش .درجه اینا رو میزان کردیم دربش روبستیم ولی وختی دکمه شروع رو زدیم کار نکرد اخطار دکمه door رومیده ولی وقتی دکمه door رو میزنیم اونم باز نمیشه مشکلش چیه ؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  معصومه
2 سال قبل

سلام
لباسشویی رو چک کنید لطفا که بین درب چیزی نباشه و مورد بعدی درب را یک مقدار فشار بدهید اگر خطا برطرف نشد احتمالا میکروسویچ درب مشکل دارد که در اینصورت با شماره 1604 تماس بگیرید تا همکاران بنده راهنماییتون کنند.

Sam
3 سال قبل

سلام ماشین لباس شویی من اسنواست
وقتی روشن میکنم دکمه ی چرخشی ک تعیی میکنه نوع لباس و و دکمه start کار نمیکنه و روش مینویسه end
دلیلش چیه؟

Support
پاسخ به  Sam
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
شما گزینه‌ی به نام Delay end و یا Time Delay رو انتخاب نکردید؟ در برخی برندها برخی برنامه‌ها وجود داره که وقتی انتخاب می‌کنید شروع به کار دستگاه با تاخیر انجام میشه. اگه به طور کلی دستگاه این پیغام رو میده و شروع به کار نمیکنه لطفا به دفنرچه راهنما مراجعه کنید و ببینید در این مورد توضیحی داده شده یا نه؟ در نهایت اگه دستگاه به درستی کار نمیکنه بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه بشه.
موفق باشید

احمد
3 سال قبل

سلام لباسشویی 7کیلویی ال جی دارم آخرین بار لباس ها را شست ولی خشک کن کارنکرد درحال حاضر نیز بادست راحت می چرخد ولی وقتی لباسشویی را روشن می کنم پس از آبگیری موتور قدرت حرکت ندارد وپیام LE را نمایش می دهد ممنون می شوم اگه راهنمایی بفرمایید

Support
پاسخ به  احمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور مربوط به ایرادات موتور هست و لازمه موتور دستگاهتون بررسی بشه. میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

امید دریس
3 سال قبل

سلام ماشین لباسشوی پاکشومادارم روی برد E50 میزنه علامت چیه
ماشین وارد کار میشه ولی دیگ ان نمچرخه
تسمه ان را نگاه کردم سالم
پاک شوما مدل WFI – 80430
ممنون میشم راهنمایی بکنید

Support
پاسخ به  امید دریس
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور معمولا مربوط به ایراد برد اینورتر موتور دستگاه هست و لازمه دستگاه از طرف کارشناس برسی بشه. در صورت تمایل درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه بشه.
موفق باشید

افسون
2 سال قبل

با سلام
لباسشویی ما روشن میشه بعضی وقتا همون اول کار میکنه بعضی وقت ها روشن میشه پلی میزنیم کار نمیکنه ارور DC میده اگه اشتباه نکنم و بعضی وقتی ها اول آب کشی وایمیسته دوباره باید پلی شه مشکلش چیه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  افسون
2 سال قبل

سلام
خطا Dc در لباسشویی ممکن است درب دستگاه بسته نشده کامل یا لباس زیاد ریخته شده داخل دیگ اگر این موارد و چک کردید و مشکل برطرف نشد با شماره 1604 تماس بگیرید.

افتخارایمانی
2 سال قبل

سلام سوکت برد ما از جاش در آمده بود تعمیر کار درست کرد آوردم گذاشتم رو لباسشویی وقتی دکمه رو زدم روشن شد ولی آب باز نکرد با دور تند هم کار میکنه بیش از اندازه هم میلرزه..ولی از فامیلام که لباسشوییشون از مال ماست بردشونو آوردم عوض کردم خیلی خوب کار کرد لرزش هم نکرد ..آیا برد خودمون درست میشه یا نه؟؟لطفا راهنماییم کنید09145771624ایمانی

a.nazari
مدیر
پاسخ به  افتخارایمانی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز برد دستگاه قابل تعمیر هست شما میبایست با شماره 1604 تماس بگیرید تا برای شما رسید تعمیر ثبت شود.

غنیمی
2 سال قبل

سلام یه سوال داشتم چرا چراغ wasser plus روشن می شه ومرتب (بیق بیق )می کنه وعکس سیم ودوشاخ روبه صورت قرمز نشون می ده

a.nazari
مدیر
پاسخ به  غنیمی
2 سال قبل

سلام در لباسشویی بوش دکمه wasser مربوط به آبکشی اضافه هست که وقتی چشمک میزند یعنی رو مرحله آبکشی اضافه دارد کار انجام میشه اگر عکس سیم و دوشاخه قرمز میشود پریز برق را چک کنید که مشکلی نداشته باشد

غنیمی
2 سال قبل

غنیمی هستم سوالم روبالا مطرح کردم ولی ببخشیدفراموش کردم بگم سوالم درموردماشین لباسشویی بوش هست

شرمین
2 سال قبل

سلام ببخشی ماشین لباسشویی من سپهرالکتریکه الان خواستم روسنش کنم اما فقط End مبنویسه وهیچ دکمه ای کارنمی کنه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  شرمین
2 سال قبل

سلام اگر لباسشویی به سه راهی وصل هست یکبار با پریز برق مستقیم چک کنید اگر درست نشد با کاردون 1604 تماس بگیرید همکاران بنده اماده پاسخگویی به شما هستند

جلال
2 سال قبل

سلام.لباسشویی سامسونگ اتومات داریم.ازدیروز وقتی روشن میکنیم چند دقیقه کار می‌کنه بعدش ارور SUDمیده.راه حل لطفاً.درضمن فشار آب هم کمه .آیا کم فشار بودن آب لوله کشی شهری در این مورد تأثیر داره مشکل از جای دیگست.ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  جلال
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر کد خطای SUD که برخی از کاربران به دلیل ظاهر شدن آن بر روی نمایشگر به صورت دیجیتال به اشتباه آن را ارور 5UD می‌خوانند، تفاوت کوچکی با دیگر کد خطاهای موجود در ماشین لباسشویی دارد.
این کد خطا بیشتر از آنکه بخواهد خبر از خرابی و اشکال در عملکرد قطعات ماشین لباسشویی دهد، به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده و وجود کف زیاد در داخل دیگ اخطار می‌دهد.

محمد
2 سال قبل

سلام لباسشویی کاملا کار کرد ولی وقت آب کشی که شد از حرکت ایستاد و خطای ECیا CEروی صفحه نمایش ظاهر شد. بعد هم اصلا کار نکرد.

Support
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

علت بروز ارور یا پیغام CE در ماشین لباسشویی ایرادات سیم کشی موتور ، روتور و … می‌باشد.
هنگامی که ارور CE روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شود برای رفع عیب نیاز به بررسی از طرف تکنسین می‌باشد.
در صورت تمایل با شماره تماس 1604 تماس بگیرید

محمد
2 سال قبل

ببخشید خطای زیر را دادOE

a.nazari
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

مشکل در تخلیه آب می باشد که می تواند مربوط به پمپ تخلیه شلنگ تخلیه و یا برد دستگاه باشد با ۴۷۱۰۰ تماس حاصل فرمایید و ثبت سفارش انجام بدید تا بررسی شود

نوشین
2 سال قبل

سلام ،
با تشکر پیشاپیش از شما، خواستم بدونم چرا ماشین لباسشویی ،بعد از تنظیم دکمه شستشو، با تاخیر شروع به کار میکند، در واقع درب ماشین لباسشویی با چند دقیقا تاخیر قفل میشه.
ماشین لباسشویی مارک beko.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  نوشین
2 سال قبل

با سلام . طراحی این دستگاه اینگونه میباشد . در صورت ایراد داشتن دستگاه ارور درب میدهد.

آرزو
2 سال قبل

سلام لباسشویی حایر اتوماتیک هست گویا بیش تر از ظرفیت پر لباس کردن و قبلش هم سه بار شستشو داده الان روشن میشه ولی نه در قفل میشه نه آب میاد داخل راه حل چیه؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  آرزو
2 سال قبل

سلام اگر درب قفل نمیشه ایراد سویچ درب داره باید متخصص مراجعه کنه در صورت تمایل می توانید با شماره 02147 100 تماس بگیرید.

علی
1 سال قبل

سلام لباسشویی من روشن میشع ولی همین که میخواد شروع به کار میکنه وایمسته و هیچ حرکتی نمیکنه در حالی که روشنه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علی
1 سال قبل

سلام اگه ماشین لباسشویی تون ارور خاصی میده لطف کنید بفرمایید. در غیر این صورت باید متخصص بررسی کنه تا متوجه مشکل بشه.

علی نشیب
1 سال قبل

سلام لباسشویی ما روشن میشه ولی کار نمیکنه و همین طور دکمه روشن خاموش و مکث شم کار نمیکنن در حالی که روشنه انگار که هنگ کرده

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علی نشیب
1 سال قبل

سلام. برد الکتریکی دستگاه‌تون دچار مشکل شده و باید یک متخصص اون رو بررسی کنه.

رستمی
1 سال قبل

سلام.ماشین لباسشوییم سامسونگ ادواشه.روشن میکنم حدود ۱۵ الی ۲۰ ثانیه هیچ صدایی نداره بعد یهو صدای آب میاد دو سه ثانیه بعد قفل رو باز میکنه و کار نمیکنه.هیچ اروری هم نمیده .

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رستمی
1 سال قبل

سلام. ماشین لباسشویی شما ممکن است مشکل میکروسوئیچ درب داشته باشد. باید یک تکنسین دستگاه شما را بازدید کند.
موفق باشید.

ترنم
1 سال قبل

سلام لباسشویی من روشن میشه ولی کار نمیکنه علتشو میشه بگید پمپ آبشم عوض کردیم مارک پاکشوما هست

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  ترنم
10 ماه قبل

سلام کار نکردن ماشین لباسشویی علت‌های مختلفی می‌تونه داشته باشه. از خرابی شیر برقی و عدم آبگیری، تا خرابی برد و حتی خرابی موتور . تا به صورت تخصصی توسط تکنسین بازدید نشه،‌ نمیشه با اطمینان علتش رو گفت.

پریسا
1 سال قبل

سلام ببخشید لباسشویی من وقتی روی استاپ میذارم چراغش روشن میشه میذارم که روشن به کار کردن بکنه چراغش خاموش میشه

سیدحاتم موسوی
10 ماه قبل

با سلام .لباس شویی بنده برق مشکل نداده و انجام شستن لباس وجود داره و قبلا قطعی ورودی اب داشت که ازینگ ریزه آهکی داخل ورودی اب بود که رفع کردم .لاکن در میان برنامه کار شستن لباس از کار می ایستد دلیلش چی میتونه باشه

لعبت
10 ماه قبل

علت اينكه وقتى ماشين را روشن ميكنيم و اب داخلش نميره چيست؟

اقایی
10 ماه قبل

صبح از لباسشویی استفاده کردم بعد شستشو لباس خارج کرد ن آن لباسشویی رو خاموش کردم برق منطقه ما سراسری قطع شد دوباره خواستم از لباسشویی استفاده کنم کلید روشنش میزنم ولی روی صفحه نمایش طرح لبخند ظاهر می‌شود کار نمیکند مشکلش از چی میتونه باشه

محمد
9 ماه قبل

سلام ماشین ما روشن میشه و برقم تو صفحه مانیتورش میاد درشم قفل میشه ولی کار نمیکنه و نمیچرخه..مشکلش از چیه؟

سیاوش
9 ماه قبل

سلام لباسشویی اکسپریال دارم.
دفعه دوم که دکمه پاور میزنم دوباره خاموش میشه بعد چند بار دکمه پاور میزنم دیگه خاموش نمیشه و شروع به کار میکنه علتش چی دوست گرامی نه صدای خاصی میده نه بوی سوختگی نه ارور میده نه خیس میشه اطراف ماشین

پری
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر.لباسشویی مارک پاکشوما دارم سالم خاموش کرده بودم تا امروز که دوباره روشن کردم برق وصل شد ولی درجه ها رو که میچرخونم همش صفر میاد و دکمه استارت شستشو کار نکرد

باران
7 ماه قبل

سلام من لباسشویی ال جی دارم اشپزخانه رونظافت کردم فک کنم اب رفته روش زدمش برق یه صداازصفحه کلیدش اومدوروشن نشد

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  باران
6 ماه قبل

با سلام
با توجه به حساس بودن دستگاه و ارتباط با جریان برق لطفا با یک تکنسین فنی در ارتباط باشید.
با تشکر

حنیف
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر.لباسشویی سامسونگ دارم همش خطا داره حتی بعد از چندین بار روشن و خاموش کردن کار میکنه ولی وسط راه خطا میزنه بعضی موقع کار میکنه انگار مشکلی نداره.خطای ee2یا de2میزنه کلمه اول شبیه Eهست ولی خط بالایی نداره.تعمیرکار گفته احتمالا برد هست ولی خودش تو تعمیرگاه تست کردن میگه درست کار میکنه نتونست بفهمه.تو رو خدا کمک کنید اینجا تعمیرکار حرفه ای نداریم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حنیف
6 ماه قبل

با سلام
کدام شهر هستید؟

قنبری
3 ماه قبل

سلام ماشین لباسشویی روشن میشه اما کار نمیکنه مشکل چیه ؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  قنبری
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
این مشکل دلایل زیادی دارد برای عیب یابی دستگاه باید توسط تکنسین بررسی شود.

مجتبی قنبری
3 ماه قبل

سلام
روشن میشه ماشین لباس شویی ولی غلتک داخل تاب نمیخوره باید چه کار کنیم ؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مجتبی قنبری
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
ممکن است موتور و یا بلبرینگ مشکل پیدا کرده باشد برای تشخیص دقیق تر باید دستگاه توسط تکنسین چک شود.
باتشکر

روانخاه
2 ماه قبل

سلام لباس شویی من AEG هستش بعضی وقتها وسط شستن و آخرهاش چهار تا چراغ روشن میشه کار نمیکنه؟ علتش چیه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  روانخاه
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
هنگام روشن شدن چراغ ها روی برد دستگاه اخطاری هم ظاهر می شود؟

زهرا بربری
2 ماه قبل

سلام . ماشین لباسشویی من روشن میشه وقتی ک داخلش آب میریزه دو سه بار دور تند میچرخه و دیگه نمیچرخه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  زهرا بربری
2 ماه قبل

باسلام
روی برد دستگاه ارور یا خطایی مشاهده می کنید؟

رضا عظیمی
2 ماه قبل

موتور ال جی مدل ۱۰۹۸ خارج از دستگاه کاملا سالم است اما برزوی کار موتور کار نمیکندارور ال دی میدهد چیه مرحله بعد نمیرود چرا
ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رضا عظیمی
2 ماه قبل

باسلام
علت بروز این ارور درماشین ظرفشویی ایرادات سیم کشی موتور ، روتور و … می باشد. که نیاز به بررسی تکنسین فنی است.

کاظم
2 ماه قبل

سلام ماشین لباس شویی من داخلش لباس ریختم حین شستشو یه صدا داد بعد دیگه کار نکرد الان روشن میشه ولی کار نمیکنه علتش چیه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  کاظم
2 ماه قبل

باسلام
روی برد دستگاه ارور یا خطایی مشاهده می کنید؟

رفیع
1 ماه قبل

ماشین لباس شوی من بعضی وقت وای میستد روشن می شود اما کار نمی کند

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  رفیع
1 ماه قبل

باسلام
دلایل متعددی دارد بهتر است توسط تکنسین بررسی شود.

باتشکر