لوگوی کاردون

علت آف شدن کولر گازی

علت آف شدن کولر گازی
فهرست محتوا

این روزها که به فصل گرما رسیده ایم یکی از سوالاتی که بسیار در اینترنت به دنبال پاسخی برای آن هستید این است که علت آف شدن کولر گازی چیست؟ اگر شما هم از کولر گازی استفاده می کنید شاید با این مشکل مواجه شده اید. همان طور که می دانید کولر گازی یک وسیله الکتریکی است و دلایل مختلفی می تواند منجر به آف شدن ناگهانی هر وسیله الکتریکی باشد. با تولید انواع مختلف کولر های گازی می توانید متناسب با فضایی که می خواهید از کولر استفاده نمایید دست به انتخاب بزنید.

اما مشکل اینجاست که در طولانی مدت و استفاده بیش از اندازه از کولر گازی بدون انجام سرویس سالیانه ممکن است با مشکلاتی نظیر آف شدن ناگهانی کولر گازی مواجه شوید. اینجاست که باید در اینترنت به دنبال یک تعمیر کار با تجربه و مجرب باشید قبل از آن بهتر است دلیل خرابی کولر را بررسی کنید. در این مطلب به بررسی برخی از این دلایل می پردازیم.

تعمیر کولر

علت خاموش شدن ناگهانی کولر گازی چیست؟

همان طور که می دانید خاموش شدن ناگهانی کولر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اما اولین فکری که به ذهن همه ما خطور خواهد کرد مشکل و خرابی در اتصالات است که می تواند مربوط به سیم کشی ساختمان و یا اتصالات برقی کولر باشد. همان طور که می دانید کولر گازی برای راه اندازی نیاز به برق 220 ولت دارد در صورت خرابی در سیستم سیم کشی برق ساختمان بر کولر گازی دستور توقف یا آف شدن کولر گازی را صادر می کند بنابراین کولر خاموش خواهد شد.

از آنجایی که این مشکل می تواند هزینه های بالایی برای تعمیرات بر جا بگذارد بهتر است برای تشخیص به موقع آن دست به کار شوید و مشکل آف شدن کولر گازی را جدی بگیرید.

کثیف بودن فیلترها علت آف شدن کولر گازی

سعی کنید هر چند وقت یکبار فیتلر های هوای کولر گازی را تمیز نمایید زیرا کثیف شدن فیلتر ها منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهد شد؛ در صورت کثیف بودن فیلتر ها مسیر هوا بسته خواهد شد و به دستگاه فشار خواهد آمد و عملکرد دستگاه دچار اختلال می شود و در نهایت کولر گازی خاموش می شود. سرویس کولر گازی به صورت مرتب باعث می‌شود، کولر گازی شما عملکرد بهتری پیدا کند.

ترموستات علت آف شدن کولر گازی

از دیگر دلایل آف شدن کولر گازی می تواند خرابی ترموستات باشد گاهی اوقات ممکن است تنظیمات ترموستات دلیل اصلی خاموش شدن دستگاه باشد.

تعویض فیلتر کولر گازی

کمپرسور علت آف شدن کولر گازی در شروع به کار

اگر کمپرسور کولر گازی خراب شود به هنگام روشن کردن کولر گازی شاهد خاموش شدن آن خواهید بودید چرا که عملکرد دستگاه به این شکل می باشد که در صورت روشن شدن کولر گازی کمپرسور استارت میخورد و دستگاه فعالیت خود را آغاز می کند حال تصور کنید کمپرسور دچار خرابی و اختلال شده باشد در صورت روشن نشدن کمپرسور بلافاصله کولر خاموش می شود. البته گاهی اوقات ممکن است گرم شدن بیش از حد کمپرسور هم مانع از کار کردن آن شود بنابراین دقت داشته باشید تا دستگاه به طور یکسره روشن نباشد زیرا این موضوع می تواند دلیل گرم شدن بیش از حد کمپرسور شود.
یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی نیم سوز شدن موتور کمپرسور است. البته باید بگوییم اگر سالهاست از کولر گازی خود استفاده می کنید این اتفاق طبیعی است زیرا سال هاست از این دستگاه استفاده می کنید و دستگاه توان لازم برای کارکردن طولانی مدت را ندارد بنابراین به طور ناگهانی خاموش می شود. 

خرابی برد کولر علت آف شدن کولر گازی است؟

 بله درست است یکی دیگر از دلایل آف شدن کولر گازی خرابی برد می باشد. برد گولر گازی وظیفه فرمان دهی را بر عهده دارد بنابراین در صورتی که مشکل از برق دستگاه نباشد باید به برد کولر مراجعه نمایید. در صورتی که فرمان شروع به کار و توقف از طریق برد کولر به کولر صادر نشود شما همواره از هوای خنک استفاده خواهید نمود. در صورت استفاده بیش از حد از کولر گازی و خراب شدن برد دستگاه اطلاعات اشتباه از برد صادر می شود که یکی از این موارد اف شدن کولر گازی است.

بهتر است برای تعمیر و یا تعویض برد از یک متخصص بخواهید تا شما را راهنمایی نماید زیرا دقت در انجام این کار می تواند در سلامت دستگاه و عمر دوباره آن تاثیر گذار باشد. بنابراین حتما تعمیر برد کولر گازی را به کاردون بسپارید.

علت آف شدن کولر گازی

برطرف کردن تخصصی مشکل آف شدن کولر گازی

آف شدن ناگهانی کولر گازی مشکلی جدی برای کولر گازی است که حتما باید به صورت تخصصی توسط سرویس‌ کار و متخصص باتجربه عیب‌یابی و تعمیر شود. در صورتی که علت آف شدن ناگهانی کولر گازی خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید در کاردون درخواست خود را برای سرویس و تعمیر کولر گازی ثبت کنید.

سوالات متداول

در طولانی مدت و استفاده بیش از اندازه از کولر گازی بدون انجام سرویس سالیانه ممکن است با مشکلاتی نظیر آف شدن ناگهانی کولر گازی مواجه شوید.

کثیف شدن فیلتر ها منجر به خاموش شدن ناگهانی دستگاه خواهد شد؛ در صورت کثیف بودن فیلتر ها مسیر هوا بسته خواهد شد و به دستگاه فشار خواهد آمد و عملکرد دستگاه دچار اختلال می شود و در نهایت کولر گازی خاموش می شود.

یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی نیم سوز شدن موتور کمپرسور است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها