لوگوی کاردون

دلیل کف نکردن ماشین لباسشویی | راه حل آن

The reasons for the washing machine not foaming
فهرست محتوا

کف نکردن ماشین لباسشویی

Not foaming the washing machine

گاهی اوقات برای بررسی عملکرد ماشین لباسشویی از بیرون نظاره گر آن هستیم و بعد از مدتی متوجه می شویم آب زیادی داخل دیگ دستگاه است ولی خبری از کف و مواد شوینده نیست. در این حالت می خواهید بدانید چرا ماشین لباسشویی کف نمی کند؟ و یا چرا مقدار بسیار کمی کف در آن وجود دارد و به این فکر خواهید افتاد که با این مقدار کف حتما لباس ها تمیز نخواهند شد و مطمئنا دستگاه دچار مشکل شده است و می خواهید هرچه سریع تر با یک تعمیرکار هماهنگ شوید ولی قبل از آن بهتر است در این مقاله با ما همراه باشید تا مواردی را بررسی کنیم.

چرا ماشین لباسشویی کف نمیکنه؟

در اولین قدم عیب یابی باید از ریختن مقدار مناسب مواد شوینده در دستگاه اطمینان حاصل کنید. مهم نیست که برای شستشو از چه نوع شوینده ای استفاده می کنید. اگر مطمئن هستید که به مقدار کافی پودر داخل دستگاه می ریزید باید موارد دیگر را بررسی کنید.

۱) مرغوب نبودن پودر لباسشویی

احتمالا بعد از مشاهده کف نکردن دستگاه راه حل بعدی که به ذهنتان می رسد اضافه کردن پودر بیشتر به مخزن جاپودری است. باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از پودر بیشتر لزوما سبب کف کردن بیشتر دستگاه و تمیزی بیشتر لباس ها نخواهد شد. مهمترین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که پودر یا مایعی مرغوب است که به مقدار زیاد کف نکند. بله درست متوجه شده اید ممکن است کف نکردن دستگاه لباسشویی شما ایراد تعمیراتی نباشد بلکه صرفا به دلیل استفاده شما از یک مواد شوینده نامرغوب است.

۲) حل نشدن دانه های پودر در آب

اگر برای شستشو لباس های خود از پودر استفاده می کنید باید این مورد را هم در نظر بگیرید که گاهی به دلایل مختلف دانه های پودر داخل دستگاه حل نمی شوند در نتیجه دستگاه کف نمی کند و حتی ممکن است شما شاهد سفیدک زدن لباس های خود بعد از شستشو توسط دستگاه باشید.

حل نشدن دانه های پودر در لباسشویی دلایل مختلفی دارد:

  • سختی آب
  • فشار آب
  • دمای آب
  • میزان آب داخل دیگ
  • کیفیت پودر
  • میزان پودر
  • ریختن پودر در دیگ
  • کثیفی بیش از حد لباس ها
  • حجم بالای لباس

۳) محل زندگی شما سختی آب بالا و فشار آب پایینی دارد

سختی و فشار آب کاملا به منطقه و شهر زندگی شما بستگی دارد در بعضی از مناطق سختی آب به حدی بالا است که سبب حل نشدن دانه های پودر می شود. برای رفع این مشکل می توانید از فیلتر های مخصوص لباسشویی برای رسوب زدایی آب محل زندگی خود استفاده کنید.

۴) دمای آب و مقدار آب داخل دیگ لباسشویی

دمای آب یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه داشت. در دماهای پایین آب، پودر داخل دستگاه حل نخواهد شد. بهتر است دمای آب را به 40 درجه سانتی گراد برسانید تا پودر ماشین لباسشویی به خوبی در آب حل شود و آثاری از آن بر روی لباس ها باقی نماند.

در زمان شستشو لباس ها در ماشین لباسشویی باید آب به مقدار کافی در دستگاه وجود داشته باشد که این مورد ابتدا به میزان فشار آب و بعد به قطعات کنترل کننده میزان آب ورودی به دستگاه بستگی دارد.

۵) پودر را داخل دیگ نریزید

بعضی از افراد به اشتباه پودر را داخل دیگ دستگاه می ریزند در صورتی که پودر یا مایع شوینده باید در جاپودری دستگاه ریخته شود. 

۶) کثیفی بیش از حد لباس ها و حجم بالای آن ها

اگر لباس ها بیش اندازه کثیف باشند باید با دمای بالاتری شسته شوند. به این نکته توجه داشته باشید که پرکردن لباسشویی از لباس باعث خوب شسته نشدن لباس ها می شود. همیشه با توجه به وزن دستگاه لباسشویی خود داخل دستگاه را پر کنید.

جمع بندی

The reason for the washing machine not foaming

هنگام نصب دستگاه لباسشویی به این نکته توجه کنید که حتما دستگاه به شیر آب گرم متصل شود چرا که آب سرد باعث حل نشدن مواد شوینده در لباسشویی می شود.

کف نکردن لباسشویی ایراد تعمیراتی محسوب نمی شود ولی اگر تمامی موارد بالا را بررسی کردید و مجدد شاهد کف نکردن لباسشویی و تمیز شسته نشدن لباس ها بودید، می توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عدنان
3 سال قبل

میشه پتو ۲نفره هم داخل لباسشویی شست

Support
پاسخ به  عدنان
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به برند و مدل دستگاه داره. معمولا در دفترچه راهنما نوشته میشه.
موفق باشید

حدیث
2 سال قبل

با سلام. ماشین لباسشویی من موقع شستن لباسها یه مقدار جزیی کف میکند پودر ماشینم از یرند خوبی هست پس مشکل از اون نیست و به اندازه پودر میریزم دما هم ۴۰ درجه هست.نمیدونم مشکل کار کجاست آیا لباسها تمیز میشن یا نه؟!

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حدیث
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
بله اگر مشکل فقط کف کردن جزئی ماشین لباس شویی شماست لباس ها تمیز شسته میشوند
این ایراد معمولا مربوط به نوع لباس و یا پودر لباسشویی هست پیشنهاد میکنم پودر کمتر بریزید یا از مایع لباسشویی استفاده کنید

فرد
1 سال قبل

سلام ماشین لباسشویی من کف نمیکند و یک بوی نیم سوختگی هم میدهد علت چیست؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  فرد
1 سال قبل

سلام. احتمال دارد از برد، موتور یا پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما باشد. در هر صورت باید توسط متخصص بازدید شود. شما می‌توانید در سایت درخواست مشاوره و خدمات بگذارید.

فدایی
1 سال قبل

سلام وقتی دما ماشین را بالا می‌بریم زمان شستشو هم بالا میره همیشه روی ۲۹ دقیقه هست دما ۴۰ درجه که میشه زمان شستشو ۱ساعت تعغیر می‌کنه لطفا راهنمایی کنید در زمان کمتر و دما بیشتر چه باید کرد

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فدایی
1 سال قبل

سلام. این مورد طبیعیه. دستگاه برای اینکه آب رو گرم کنه مدت زمان بیشتری کار میکنه. حالا این مدت بسته به برند و مدل ممکنه متفاوت باشه. اگه لباسشویی شما ورودی آب گرم به صورت جداگانه نداره این مدت زمان رو نمیشه کاهش داد.

Mahdi
1 سال قبل

سلام خسته نباشید، من وقتی در ماشین لباسشویی، مایع لباسشویی می ریزم،کف نمی کند،انگار که فقط با آب لباس ها را میشوید.به نظر شما مشکل چیست؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Mahdi
10 ماه قبل

سلام
توجه کنید که مایع لباسشویی به اندازه پودرها کف نمی‌کند و نباید این انتظار رو ازش داشته باشین. اما میزان کف کردن اون به کیفیت آب ورودی شما نیز بستگی دارد.