لوگوی کاردون

علت گرم بودن داخل یخچال

The reason for the heat inside the refrigerator
فهرست محتوا

علت گرم بودن داخل یخچال چیست؟

یخچال‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای از قطعات مختلف هستند و تشخیص علت اصلی مشکل در آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. اما از طرف دیگر، یک تغییر کوچک نیز می‌تواند مشکل آنها را حل کند و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی نماید. دلیل گرم بودن یخچال می‌تواند موارد گوناگونی باشد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

۱) خرابی موتور یا کمپرسور

خرابی موتور یا کمپرسور یخچال را از لحاظ اهمیت در درجه اول قرار دادیم. اما معمولا آخرین قطعه یخچال است که مورد بررسی تکنسین‌ها قرار می‌گیرد. موتور یخچال اگر دچار خرابی شود، معمولا قابل تعمیر نیست و باید به ‌کلی تعویض شود. کمپرسور معمولا به دلیل خرابی در سایر قطعات دچار آسیب می‌گردد. بنابراین سرویس دوره‌ای و رفع عیوب قطعات یخچال در سریع‌ترین زمان ممکن، بسیار مهم خواهد بود. تکنسین‌های کاردون می‌توانند با سرویس دوره‌ای یخچال از بروز هزینه‌های سنگین‌تر برای شما جلوگیری کنند.

۲) مشکل در فن کندانسور یا خود کندانسور

کثیفی کویل‌های کندانسور می‌تواند به دیواره‌های یخچال فشار آورد و موجب داغی بیش از حد معمول آن شود. گردوغبار، پرز و سایر زباله‌ها به مرور زمان روی کویل‌ها جمع می‌گردند و جریان هوای کارآمد را مسدود می‌کنند. این امر از خنک شدن مناسب یخچال شما جلوگیری خواهد کرد. برای تمیز کردن کویل‌های کندانسور ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید. چون کویل‌ها در پشت دستگاه قرار دارند، دستگاه را از دیوار دور کنید تا یک منطقه کار ایمن و راحت به دست آورید. سپس کویل‌ها را با استفاده از برس مخصوص کویل یخچال یا شیلنگ جاروبرقی با برس نرم تمیز کنید.

علت گرم کردن یخچال می‌تواند نشانه‌ای از خرابی فن کندانسور نیز باشد. فن کندانسور هوا را در سراسر کویل‌های کندانسور به گردش در می‌آورد و به خنک شدن مبرد داغ آمده از کمپرسور کمک می‌کند. اگر فن هنگام فعال شدن کار نکند، دمای مبرد افزایش می‌یابد و دیوارهای بیرونی یخچال ممکن است بسیار داغ شوند. در این صورت، با تعویض فن کندانسور می‌توان از گرم شدن یخچال جلوگیری کرد.

۳) خرابی ترموستات

Thermostat failure

کنترل دما یک عملکرد اساسی یخچال است که به وسیله ترموستات انجام می‌شود. اگر فضای داخلی یخچال خیلی گرم باشد، کمپرسور فعال می‌شود تا همه چیز خنک بماند. ترموستات می‌تواند درجه حرارت یخچال را در حالت دلخواه شما حفظ کند. هنگامی که به سطح مورد نظر رسید، ترموستات کمپرسور را خاموش می‌کند تا دما را حفظ نماید. اگر ترموستات یخچال از کار بیفتد، کمپرسور حتی در مواقعی که لازم نباشد نیز کار می‌کند. در نتیجه، کمپرسور بیش از حد گرم می‌شود و در نهایت از کار خواهد افتاد.

یخچال‌ها زمانی بهترین عملکرد را دارند که به طور منظم سرویس شوند. اما خرابی ترموستات دمای یخچال شما می‌تواند به دلایل مختلفی نظیر افزایش ناگهانی ولتاژ، قطع برق، ترکیدن فیوز و فرسودگی دستگاه به دلیل کهولت سن باشد. همچنین باید بدانید که محفظه ترموستات یخچال شما در برابر انبساط و انقباض دما بسیار آسیب‌پذیر می‌باشد. اگر کمپرسور یخچال شما داغ است، باید قبل از تعویض کل واحد به تعویض ترموستات بپردازید. تکنسین‌های کاردون می‌توانند این کار را در اسرع وقت برای شما عزیزان انجام دهند.

۴) مشکل در سیستم دیفراست

درب یخچال و فریزر بارها باز و بسته می‌شود تا اعضای خانواده، غذا و نوشیدنی را از درون آن بردارند. هر باز و بسته شدن درب، اجازه ورود هوای اتاق را به درون یخچال می‌دهد. سطوح سرد داخل فریزر نیز باعث متراکم شدن رطوبت هوا و ایجاد یخ‌زدگی روی مواد غذایی و کویل‌های خنک‌کننده می‌گردند. با گذشت زمان، یخ‌هایی که حذف نمی‌شوند، در نهایت یخ جامد را تشکیل می‌دهند. سیستم یخ‌زدایی یا دیفراست با عملکرد دوره‌ای یخ‌زدایی خود از تجمع یخ جامد در یخچال جلوگیری می‌کند. مشکل در سیستم دیفراست می‌تواند به دلیل تجمع یخ باعث گرم شدن یخچال شود. مشکلات سیستم دیفراست را فقط یک تکنسین حرفه‌ای می‌تواند مرتفع سازد.

۵) ایراد در گاز یخچال

اگر یخچال شما با صدای زیاد یا با دشواری بیش از حد معمول کار می‌کند، محتمل‌ترین مقصر، سطح پایین مبرد یا ایراد در گاز یخچال است. این یک مشکل رایج در یخچال‌های قدیمی می‌باشد که به خاطر تاثیر گرما بر یخچال ایجاد می‌شود. سیستم خنک‌کننده اصلی یخچال از یک مبرد برای گردش در اطراف حلقه بسته استفاده می‌کند. مبرد توسط کمپرسور تحت‌فشار قرار می‌گیرد و در سراسر حلقه بسته به گردش در می‌آید تا یخچال شما بتواند خنک بماند. بنابراین همیشه باید مقدار مناسبی از مبرد در سیستم وجود داشته باشد. زمانی که سیستم خیلی داغ یا کم شارژ باشد، مشکلاتی از قبیل گرمای یخچال بروز خواهد کرد.

نشتی‌های کوچک در سیستم مبرد می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد یخچال و از کار افتادن کلی کمپرسور آن شود. دلیل این امر آن است که نشتی‌های کوچک در مبرد باعث می‌شود کمپرسور با مبرد کمتر کار کند و تا زمانی که آف کند نیز گرم و داغ‌تر شود. نشتی یخچال را نباید خودتان برطرف کنید یا خودتان به آن مبرد اضافه نمایید. زیرا ممکن است به یخچال آسیب بزنید و خودتان نیز در معرض گازهای سمی قرار بگیرید. متخصصین کاردون برای تعمیر نشتی یا تنظیم سطح مبرد از گواهینامه حرفه‌ای برخوردار هستند.

۶) خرابی دمپر

دمپر هوا، بافل یا دیفیوزر وسیله‌ای است که جریان هوا را در محفظه فن اواپراتور متعادل می‌کند. این قطعه معمولا یک بافل یا فلپر با کنترل مکانیکی است که میزان هوای سرد ورودی به محفظه داخلی یخچال را کنترل می‌کند. اگر بافل یا اتصال به دستگیره کنترل آسیب دیده باشد، ممکن است هوای سرد کافی وارد محفظه غذای تازه نشود و در نتیجه دمای آن بالاتر از حد معمول باشد.

۷) خرابی لاستیک دور درب یخچال

لاستیک دور درب یخچال که واشر نیز نامیده می‌شود، یک مهروموم محافظ است که هوای سرد را داخل و هوای گرم را خارج از یخچال نگه می‌دارد. اگر این درزگیر ترک خورده یا آسیب دیده باشد، هوای گرم می‌تواند به داخل فریزر نفوذ نماید و کمپرسور باید برای سرد نگه داشتن یخچال اضافه‌کاری کند. کمپرسوری که دو برابر بیشتر کار می‌کند، می‌تواند دلیلی برای گرم شدن یخچال باشد. اگر احساس کردید هوای سرد از اطراف قاب درب یخچال خارج می‌شود، احتمالا درزگیر آن نیاز به تعویض دارد.

۸) مشکل در برد الکترونیکی اصلی

برد الکترونیکی اصلی یک قطعه ظریف و الکترونیکی است که باید به وسیله تکنسین مورد بررسی قرار گیرد. خراب شدن این قطعه خیلی رایج نیست و معمولا در مراحل آخر مورد بررسی قرار می‌گیرد. توصیه می‌کنیم خودتان نسبت به عیب‌یابی این قطعه حساس اقدام نکنید و کار را به تکنسین‌های مجرب کاردون بسپارید.

۹) تهویه ضعیف

پشت یخچال باید فضای کافی برای تهویه مناسب داشته باشد. اگر هوای تازه نتواند در پشت یخچال جریان یابد، باعث گرم شدن بیش از حد کمپرسور خواهد شد. چرا که اگر از همه طرف فضای کافی برای جریان هوا به یخچال داده نشود، به ‌هیچ‌وجه کارایی لازم را نخواهد داشت. بنابراین از قرار دادن هر گونه مانع یا اشیا در جلو یا بالای یخچال خود اجتناب کنید. این امر می‌تواند مانع خنک شدن کمپرسور و در نتیجه منجر به افزایش دمای داخل یخچال شود. علاوه بر این، وجود آهنرباها و تزئینات زیاد روی یخچال نیز می‌تواند در تغییرات دمایی آن موثر باشد. این تغییرات دما در نهایت منجر به گرم شدن بیش از حد کمپرسور خواهد شد.

دلیل این که فریزر یخ میزند اما یخچال گرم است، چیست؟

Tire failure around the refrigerator door

دلیل این مشکل ممکن است مربوط به چند عامل باشد. در بعضی موارد، می‌تواند به دلیل خرابی سیستم خنک‌کننده یا تنظیمات دمای یخچال باشد. در این موارد، ممکن است فریزر بیش از اندازه خنک شود و یخ بزند، در حالی که یخچال به درستی کار نمی‌کند و گرم است.

در بعضی موارد، دلیل این مشکل ممکن است به دلیل عدم جریان هوای درست در یخچال باشد. اگر هوا به درستی در یخچال جریان نکند، ممکن است این مشکل رخ دهد. برای بررسی این مشکل، باید جریان هوا را بررسی کنید. برای این کار، مطمئن شوید که هوا به درستی در یخچال جریان دارد و هیچ مسدودی در مسیر جریان هوا وجود ندارد. همچنین، باید مطمئن شوید که درب یخچال به درستی بسته شده است و هیچ درزی وجود ندارد که بتواند باعث عدم جریان هوا شود.

 همچنین در برخی موارد دیگر، دلیل این مشکل ممکن است به دلیل انباشت یخ در بخش فریزر باشد. اگر یخ در بخش فریزر زیاد شده باشد، ممکن است جریان هوا درست نشود و به همین دلیل یخچال گرم باقی بماند. در این موارد، باید یخ را از بخش فریزر تمیز کنید و بررسی کنید که آیا جریان هوا به درستی در یخچال بازگشت داده می‌شود یا خیر.

بررسی دقیق تر علت گرم شدن یخچال و سرد بودن فریزر

اگر متوجه شده‌اید که قسمت فریزر یخچال فریزر شما سرد است، ولی قسمت یخچال گرم است، یخچال شما مشکل پیدا کرده است. باید برای برطرف کردن یخچال خود دست به کار شوید. علت‌های گرم شدن یخچال می‌توانند از قرار زیر باشند:

۱) خرابی دمپر

یخچال‌های معمولی بالا پایین که یخچال در قسمت بالا است و فریزر در قسمت پایین یا بالعکس دارای قطعه‌ای به نام دریچه دمپر هستند. این دریچه با باز شدن، هوای سرد فریزر را به داخل یخچال منتقل می‌کنند. 

۲) خرابی هیتر اواپراتور

هیتر اواپراتور یا دیفراست وظیفه ذوب کردن برفک‌های اواپراتور را برعهده دارد. در صورتی که این قطعه عمل نکند و برفک روی اوپراتور بماند،‌ سرما به داخل یخچال منتقل نمی‌شود و داخل یخچال سرد می‌ماند.

۳) فن اواپراتور

فن اوپراتور با دمیدن هوا از اواپراتور سرما را به محیط یخچال منتقل می‌کند. در صورتی که این فن خراب شده باشد، در نتیجه سرما منتقل نمی‌شود.

۴) خرابی سنسور دمای یخچال

سنسور دمای محیط یخچال را تشخیص می‌دهد و تغییرات آن را به برد اطلاع می‌دهد و در صورتی که دمای آن کاهش پیدا کرده باشد، سرما وارد محیط یخچال می‌شود.

علت گرم بودن بدنه یخچال چیست؟

در صورتی که بدنه یخچال شما داغ می شود و این موضوع باعث نگرانی شما شده است، دلایل آن را براتان می‌گوییم تا دیگر نگران نباشید. ورود گاز سرما زا درون یخچال با تولید گرما همراه است و این گرما را به محیط منتقل می‌کند بنابراین داغ بودن بدنه یخچال طبیعی است حتی گاهی اوقات به دلیل سرد و گرم شدن ناگهانی ممکن است شاهد قطرات آب بر روی بدنه یخچال و یا دیوار نزدیک به یخچال باشید. بهتر است یخچال را در مکانی قرار دهید که امکان رد و بدل هوا وجود داشته باشد.

در صورتی که حجم مواد غذایی که درون یخچال نگهداری می کنید افزایش پیدا کند به موتور یا کمپرسور فشار بیشتری وارد می شود در نتیجه شاهد گرم بودن بدنه یخچال هستیم. همان طور که می دانید گرم شدن موتور به بدنه یخچال منتقل می شود اما لازم است بدانید گاهی اوقات چیدن نامناسب مواد غذایی درون یخچال منجر به کارکرد بیشتر موتور در نتیجه انتقال گرما به بدنه یخچال می شود. اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.

علت گرم شدن یخچال در فصل تابستان و راه‌های رفع آن

گاهی اوقات در تابستانی گرم و سوزان متوجه می‌شوید که درون یخچال به خنکی سابق نیست. چرا که محیط اطراف یخچال در فصل تابستان معمولا گرم‌تر از سایر فصول است. ضمنا کمپرسور، کندانسور و سایر اجزای یخچال نیز گرمای خود را در محیط پخش می‌کنند. خوشبختانه چند راهکار برای رفع علت گرم شدن یخچال در فصل تابستان وجود دارد.

  • یخچال را در مکانی با تهویه مناسب و با امکان گردش هوای کافی قرار دهید.
  • از قرار دادن آن در گوشه‌های اتاق یا نزدیک به وسایل گرمایش در فصل تابستان خودداری فرمایید.
  • گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی تجمع کرده روی کویل‌های کندانسور (معمولا در پشت یا پایین یخچال) را تمیز کنید.
  • در صورت لزوم، واشر لاستیکی درب یخچال را تعویض کنید تا از نفوذ گرما به داخل دستگاه جلوگیری شود.

پر نگه داشتن یخچال با مواد غذایی نیز به حفظ دمای داخلی آن کمک می‌کند. یک یخچال خالی، انرژی بیشتری را برای خنک کردن هوا می‌طلبد. بطری‌های آب انتخاب خوبی برای پر کردن فضاهای خالی یخچال هستند.

درنهایت، ترموستات یخچال باید روی دمای مناسب تنظیم شود که معمولا در فصل تابستان 4 درجه سانتی‌گراد است. ضمنا از تنظیم دمای خیلی پایین خودداری کنید؛ زیرا دستگاه مجبور به کار سخت‌تر می‌شود و گرمای بیشتری تولید خواهد کرد.

دلیل گرم شدن یخ دان در طبقه بالای یخچال

گرم شدن یخ دان در طبقه بالای یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. یکی از دلایل احتمالی، مربوط به خرابی سیستم یخ‌زدایی خودکار است. این سیستم مسئول مستقیم ذوب کردن برفک‌های یخ دان است. اگر این سیستم روی حالت روشن گیر کند، گرمای بیش از حد در قسمت یخ دان به وجود خواهد آمد.

مشکل دیگر، مربوط به خرابی ترموستات یخچال است. چرا که اگر ترموستات نتواند دمای یخ دان را به درستی تشخیص دهد، سیگنال‌های نادرست به کمپرسور ارسال می‌کند. بنابراین ممکن است دمای یخ دان را بیش از دمای واقعی آن نشان دهد؛ امری که درنهایت به گرم شدن یخ دان در طبقه بالای یخچال منجر می‌شود.

خرابی و کاهش توان کمپرسور نیز می‌تواند عامل گرم شدن یخ دان باشد. ضمنا نشتی و کاهش مبرد سیستم خنک‌کننده نیز این مشکل را تشدید می‌کند. مشکلی که با شارژ گاز مبرد به سیستم خنک‌کننده و رفع نشتی آن برطرف خواهد شد. تمامی مشکلات فوق باید توسط یک تکنسین واجد شرایط مرتفع شوند‌.

علت گرم شدن قسمت بالای یخچال فریزر چیست؟

گرم شدن قسمت بالای یخچال فریزر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در اینجا به برخی از شایع ترین آنها اشاره می کنیم:

۱) مشکلات مربوط به تهویه

  • گردش هوای نامناسب: یخچال باید فضای کافی در اطراف خود داشته باشد تا هوا به طور آزادانه در آن گردش کند. اگر یخچال را خیلی نزدیک به دیوار یا وسایل دیگر قرار دهید، ممکن است گرم شود.
  • مسدود شدن دریچه های تهویه: دریچه های تهویه در داخل یخچال وجود دارد که هوا را در سراسر محفظه پخش می کند. اگر این دریچه ها با ذرات غذا یا گرد و غبار مسدود شوند، می تواند باعث گرم شدن یخچال شود.
  • مشکل فن کندانسور: فن کندانسور گرمای اضافی را از یخچال خارج می کند. اگر این فن خراب شود، یخچال می تواند گرم شود.

۲) مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده

  • کمبود گاز: اگر یخچال دچار نشتی گاز شود، به درستی خنک نمی شود و گرم می شود.
  • مشکل کمپرسور: کمپرسور قلب سیستم خنک کننده یخچال است. اگر کمپرسور خراب شود، یخچال گرم می شود.
  • مشکل گرفتگی سیم پیچ های اواپراتور: سیم پیچ های اواپراتور در داخل یخچال قرار دارند و مایع خنک کننده را در آنها جریان دارد. اگر این سیم پیچ ها یخ بزنند، می تواند باعث گرم شدن یخچال شود.

سایر علل

  • درِ یخچال به طور کامل بسته نمی شود: اگر درِ یخچال به طور کامل بسته نشود، هوای گرم می تواند وارد یخچال شده و آن را گرم کند.
  • دمای یخچال خیلی بالا تنظیم شده است: دمای یخچال باید بین 3 تا 4 درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای یخچال خیلی بالا تنظیم شده باشد، گرم می شود.
  • یخچال بیش از حد پر شده است: اگر یخچال را بیش از حد پر کنید، هوا به طور آزادانه در آن گردش نمی کند و می تواند گرم شود.

دلیل گرم بودن طبقه بالای یخچال در زمستان

The reason why the upper floor of the refrigerator is warm in winter

اگر با مشکل گرم شدن قسمت بالای یخچال در فصل زمستان روبرو هستید، دلایل متفاوتی می‌تواند وجود داشته باشد. اگر همه مطالب ذکر شده در این مطلب را بررسی کرده‌اید و مشکل هنوز برطرف نشده است، دلایل زیر ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند.

یک دلیل عمده مربوط به وقتی است که دمای اطراف یخچال به طرز محسوسی کاهش می‌یابد. این امر باعث می‌شود کمپرسور یخچال شما به خوبی کار نکند. بنابراین هوای سرد کمتری وارد یخچال می‌شود و درنتیجه، قسمت بالایی آن گرم‌تر خواهد شد. چرا که فاصلی بیشتری تا محل قرارگیری کمپرسور دارد.

احتمال دیگر این است که مکان یخچال شما در فصل زمستان ایده‌آل نباشد. اگر یخچال در جایی واقعا مرطوب قرار داشته باشد، ممکن است رطوبت به داخل یخچال نفوذ کند. این مشکل می‌تواند دلیل گرم بودن طبقه بالای یخچال در زمستان باشد. در هر صورت، اگر مشکل یخچال کماکان باقی است، حتما با یک تکنسین باتجربه مشورت کنید.

دلیل گرم بودن داخل یخچال انواع برندها

The reason why it is hot inside the refrigerator of all kinds of brands

دلیل گرم بودن داخل یخچال در انواع برندها به فرآیند انتقال حرارت و اصول ترمودینامیک آن‌ها برمی‌گردد. یخچال با حذف گرما از داخل و انتقال آن به بیرون، محیطی خنک را برای نگهداری مواد غذایی ایجاد می‌کند. این فرآیند توسط چرخه تبرید انجام می‌شود که شامل چندین جزء در داخل یخچال است. در ادامه، به بررسی دلیل گرم بودن داخل یخچال در انواع برندها خواهیم پرداخت.

علل گرم شدن یخچال سامسونگ

یخچال‌های سامسونگ به داشتن سیستم‌های خنک‌کننده بسیار کارآمد شهرت دارند. با این حال، یخچال‌های این برند نیز ممکن است با مشکل گرم شدن روبرو شوند. عوامل مختلفی در گرم شدن فضای داخلی یخچال‌های سامسونگ نقش دارند.

  • تجمع گرد و غبار و انواع کثیفی‌ها روی کویل‌های کندانسور
  • خرابی فن اواپراتور
  • وجود مشکل در کمپرسور یخچال
  • وجود تهویه ناکافی در اطراف یخچال
  • نگهداری مواد غذایی بیش از حد و شلوغی یخچال
  • خرابی ترموستات ارسال سیگنال‌های نادرست به کمپرسور
  • فرسودگی و پاره بودن واشر لاستیکی درب یخچال و عدم جلوگیری از نفوذ هوای گرم
  • استهلاک و فرسودگی قطعات داخلی یخچال به دلیل عمر بالای آن

علل گرم شدن یخچال بوش

Causes of Bosch refrigerator heating

برند بوش، یخچال‌های بسیار بادوام و قابل اعتماد تولید و عرضه می‌کند. اما گاهی اوقات کاربران یخچال‌های بوش نیز با مشکل گرم شدن فضای داخلی آن روبرو می‌شوند. در اینجا به مهم‌ترین علل گرم شدن یخچال بوش اشاره می‌کنیم.

  • خرابی موتور فن کندانسور
  • تجمع گرد و غبار روی سیم‌پیچ‌های کندانسور
  • وجود مشکل در کمپرسور یخچال
  • نشت مبرد و ناکافی بودن آن در سیستم خنک‌کننده
  • وجود اشکال در ترموستات یخچال
  • خرابی سیستم یخ‌زدایی خودکار
  • مسائل و مشکلات مربوط به منبع تغذیه برق یا قطعات الکتریکی یخچال

علل گرم شدن یخچال پاناسونیک

یخچال‌های پاناسونیک یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازارهای جهانی محسوب می‌شوند. اما گاهی این یخچال‌ها نیز به خصوص در فصل تابستان، مستعد گرم شدن فضای داخلی خود هستند. مهم‌ترین علل گرم شدن یخچال پاناسونیک به شرح زیر است.

  • عدم تمیزکاری کویل‌های کندانسور به صورت دوره‌ای
  • بالا رفتن عمر کمپرسور و کاهش توان آن
  • خرابی ترموستات و عدم تشخیص دمای درست
  • مسدود شدن جریان هوا در اطراف یخچال
  • خراب شدن فن اواپراتور و عدم گردش هوای سرد در داخل یخچال
  • نشت مبرد و کاهش ظرفیت خنک‌کنندگی یخچال
  • نصب نادرست یخچال و تراز نبودن آن
  • عدم بسته شدن درست درب یخچال به دلیل فرسودگی واشر لاستیکی

علل گرم شدن یخچال دوو

مشکل گرم شدن فضای داخل یخچال دوو می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. اما عمده این دلایل، در چرخه و سیستم خنک‌کنندگی یخچال اختلال ایجاد می‌کنند.

  • پارگی یا تغییر شکل واشر لاستیکی درب یخچال
  • بالا رفتن عمر کمپرسور و ایجاد اختلال در عملکرد آن
  • خرابی سیستم یخ‌زدایی خودکار یخچال
  • خراب شدن فن اپراتور و جلوگیری از گردش هوای خنک در تمام نقاط یخچال
  • کثیفی کویل‌های کندانسور و جلوگیری از خروج گرما از یخچال

علل گرم شدن یخچال هیمالیا

هیمالیا یک برند معتبر داخلی است که یخچال‌های بسیار خوبی تولید می‌کند. اما گاهی اوقات مانند سایر برندها با مشکل گرم شدن بیش از حد روبرو می‌شود. این پدیده را می‌توان به دلایل مختلفی نسبت داد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • قرار گرفتن یخچال در کنار وسایل گرمایش و پخت و پز
  • عدم رعایت فاصله استاندارد یخچال نسبت به کابینت و دیوارهای اطراف
  • بروز اختلال در ترموستات یخچال و عدم تشخیص دمای صحیح
  • تنظیمات نادرست دما یا خراب بودن نمایشگر تشخیص دما
  • استهلاک قطعات بر اثر عمر زیاد یخچال

علل گرم شدن یخچال امرسان

گرم شدن بیش از حد یخچال امرسان می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • خرابی کمپرسور یا برد الکترونیکی اصلی
  • تجمع گردوغبار روی کویل‌های کندانسور و جلوگیری از تنفس یخچال
  • تنظیم غلط دمای یخچال یا خرابی ترموستات آن
  • خرابی لاستیک مهروموم درب و ورود هوای گرم به یخچال
  • کم شدن مبرد دستگاه به دلیل وجود نشتی در میله‌های انتقال گاز

علل گرم شدن یخچال الکترواستیل

Causes of electrosteel refrigerator heating

داغ شدن بدنه یا گرمای فضای داخلی یخچال الکترواستیل می‌تواند ناشی از علل زیر باشد.

  • خرابی دمپر یا سیستم دیفراست یخچال
  • آف کردن زیاد یخچال ناشی از خرابی در کمپرسور
  • معیوب بودن فن کندانسور و خنک نشدن مبرد
  • نشتی مبرد و کم شدن گاز مورد نیاز یخچال
  • نشتی هوا از کناره‌های درب یخچال به دلیل تغییر شکل لاستیک درب

علل گرم شدن یخچال اسنوا

یخچال اسنوا نیز از مشکل گرم شدن مصون نیست که معمولا به دلایل زیر رخ می‌دهد.

  • خراب شدن کمپرسور یا فرسودگی آن به دلیل عمر زیاد
  • قرار گرفتن یخچال و به‌خصوص کمپرسور آن زیر تابش مستقیم آفتاب
  • عدم رعایت فاصله مناسب در طرفین و پشت یخچال که باعث عدم جریان آزاد هوا می‌شود.
  • اشکال در برد کنترل اصلی یا سایر قطعات به تشخیص تکنسین متخصص

علل گرم شدن یخچال پارس

گرم شدن یخچال پارس می‌تواند ناشی از عوامل و اشکالات رایج زیر باشد.

  • خرابی کمپرسور
  • تغییر شکل یا پارگی لاستیک درب
  • کثیفی کویل‌های کندانسور یا خرابی فن آن
  • سوختن دمپر

علل گرم شدن یخچال ال جی

اگر یخچال ال جی شما به ‌درستی خنک نمی‌کند یا بیش از انداز گرم می‌شود، باید موارد زیر را بررسی کرد.

  • آیا یخچال در 24 ساعت گذشته نصب شده است؟
  • آیا کد خطا نمایش داده می‌شود؟
  • غذای داغ درون یخچال گذاشته می‌شود؟
  • آیا درب آن مکرر باز می‌شود؟
  • دمای یخچال به درستی تنظیم شده است؟
  • آیا مواد غذایی جریان هوا را مسدود می‌کنند؟
  • واشر لاستیکی درب سالم است؟
  • آیا فضای اطراف یخچال کافی است؟
  • کندانسور کثیفی زیادی دارد؟
  • آیا یخچال به حالت تراز یا بالانس قرار دارد؟
  • آیا حالت دمو خاموش شده است؟

سوالات متداول

یخچال‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای از قطعات مختلف هستند و تشخیص علت اصلی مشکل در آن‌ها می‌تواند بسیار دشوار باشد. اما از طرف دیگر، یک تغییر کوچک نیز می‌تواند مشکل آنها را حل کند و در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی نماید. دلیل گرم بودن یخچال می‌تواند موارد گوناگونی باشد که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

بدنه یخچال به دلیل اینکه برای خنک کردن محیط داخل گرما را به محیط اطراف منتقل می‌کند، گرم می‌شود. اما اگر این گرما همیشگی و میزان آن بالاست، احتمالا مشکلی در عملکرد یخچال شما وجود دارد و باید از تکنسین بخواهید آن را بررسی کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

95 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علت روشن نشدن موتور یخچال - کاردون
3 سال قبل

[…] از تعمیرکار برای برطرف کردن این مشکل کمک بگیرید. آیا علت گرم بودن داخل یخچال را می دانید […]

مینا
3 سال قبل

مادرم پیج شما رو تو اینستا دنبال میکنه میخواستم ازتون تشکر کنم بابت این فعالیت خوبتون و اینکه میخواستم سوال کنم یخچال دوو هم تعمیر می کنید ؟

Support
پاسخ به  مینا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
از لطف و توجه شما ممنونیم. بله تعمیر یخچال دوو رو انجام میدیدم. لطفا ثبت سفارش انجام بدید.
موفق باشید

Setare
3 سال قبل

یخچال ما فریجیدر یه وقتایی بیش از اندازه مواد غذایی سرد میشن دلیلش چیه ؟ تعمیرکار یخچال بهمون گفته به تنظیمات دمایی اصلا دست نزنید و ما هم از اول که خریدیم تغییر ندادیم

Support
پاسخ به  Setare
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بستگی به دو موضوع داره: بعضی مواد غذایی مثل سبزیجات و لبنیات ممکنه بیشتر از سایر مواد غذایی خنک بشن پس لازمه این مواد غذایی در کشوی جامیوی‌ای و لبنیات رو در قسمت جلوی طبقات قرار بدید. توجه داشته باشید طبقات بالا و قسمت‌هایی انتهایی طبقات نزدیک به دیواره‌ی پشت سرما بیشتره و بهتره این نوع مواد غذایی رو در این محل‌ها قرار ندید.
موفق باشید

مژده
3 سال قبل

یخچال داخلش گرمه ولی فریزر مثل همیشه کار میکنه چرا مگه یخچال ساید با هم مرتبط نیستن ؟

Support
پاسخ به  مژده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه دو اواپراتوره باشه و یا ترموفیوز قسمت یخچال خراب باشه. لازمه دستگاهتون بررسی بشه.
موفق باشید

مهدی
3 سال قبل

اولا ممنون از مطالب مفیدتون. دوما یه سوالی داشتم از خدمتتون؛ یخچال فریزر ما دووئه. چند سالی میشه که هر دو الی سه ماه، اگه اشتباه نکنم، قسمت المنتهای آلومینیومیش شدیدا یخ میبنده و قسمت یخچال گرم میشه. نمایندگی دوو هم المنت رو عوض کرد، هم برد جدید نصب کرد، هم صفحه کلید دیجیتالش رو عوض کرد، هم فن رو عوض کرد ولی این مشکل همچنان وجود داره. میشه بفرمایین مشکل از چی میتونه باشه؟

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
باید دستگاهتون بررسی بشه تا بشه نظر قطعی داد. مشکل ممکنه از هیتر دیفراست، سنسور دیفراست ، برد یا اتصالات برد به قطعات و … یا قطعات دیگه باشه.
موفق باشید

زیبا سیدی
3 سال قبل

چرا موتور یخچال فریزرم داغ می کند؟

Support
پاسخ به  زیبا سیدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به طور کلی کار کمپرسور فشرده سازی گاز هست که باعث داغ شدن میشه. البته باید بررسی کرد که فن کندانسور درست کار کنه و کندانسور رو به خوبی بتونه خنک کنه. لازمه فاصله‌های استاندارد یخچال از اطراف هم رعایت شده باشه تا دستگاه بتونه به خوبی گرما رو رفع کنه. اگه داغ شدن خیلی بیشتر از قبل و غیر طبیعی هست بهتره دستگاهتون بررسی بشه.
موفق باشید

نمازی
3 سال قبل

چرا بدنه یخچال برق دارد؟

Support
پاسخ به  نمازی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه بررسی بشه ممکنه دلایل متفاوتی داشته باشه مثل اتصال بدنه، مشکل کمپرسور، مشکل سیم‌ها و اتصالات باشه.
موفق باشید

احسان ستوده
3 سال قبل

با سلام خسته نباشید یخچال ما مارک نیکسان فریز آن یخ نمی زند مشکل چیست

Support
پاسخ به  احسان ستوده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به قطعات متفاوتی باشه از جمله برد و کمپرسور. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

فرهادی
3 سال قبل

سلام من تازه فريز بوش خريدم تا به برق زدم شروع به بوق زدن كرده و چراغ هاي داخل در حال چشمك زدن هستن و ثابت نيستند دليل چيست؟

Support
پاسخ به  فرهادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
امکان داره به دلیل عدم سرمای کافی باشه. تا 24 ساعت کمتر درب دستگاه رو باز و بسته کنید تا ارور رفع بشه.
موفق باشید

ابوالفضل
3 سال قبل

سلام مایخچال دو قلو هیمالیا مدلR450hداریم دمای یخچال از۳ روب بالا میره تا حدود ۱۷ بعد تنظیم دوباره صدای کارکردن موتور بگوش میرسه خوب میشه بعد مدتی دوباره دما بالا میره مشکل کجاست با تشکر

Support
پاسخ به  ابوالفضل
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
قطعی برق نداشتید؟
لازمه دستگاهتون بررسی بشه به این شکل امکان اعلام نظر وجود نداره. لطفا ثبت سفارش انجام بدید.
موفق باشید

younes
3 سال قبل

سلام یخچال دوقلو هیمالیا مدل بتا داریم قسمت بالا فریز ترک برداشته علت چیه ایا قابل تعمیر هست ولی مشکل سرما نداره

babak
3 سال قبل

سلام من فریزر الکترواستیل دارم ولی از دیشب تاحالا درجه فریزر چشمک زن شده و تا ۱۴ بیشتر بالا نمیاد و یه علامتی مثل پریز برق افتاده روی صفحه نمایشگرش دقیقا چراغ آخر البته به صورت کم رنگ خواستم بدونم دلیلش چی هست

Support
پاسخ به  babak
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به دلیل کم بودن سرمایش دستگاه در یه بازه زمانی باشه. اجازه بدید دستگاه سرمایش بیشتری تولید کنه و در این مدت درب دستگاه رو کمتر باز کنید. اگه مشکل همچنان ادامه داشت سفارش ثبت کنید تا برای بررسی مراجعه بشه.
موفق باشید

زهرا گلدوست
3 سال قبل

سلام اگر یخچال سردکندوباعث یخ زدگی شود مشکلش چیست؟ درجه روی چندبایدباشد؟ یخچال ماامرسان 12فوت دودرب میباشد..

Support
پاسخ به  زهرا گلدوست
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر.
بستگی به مدل دستگاهتون داره. در بعضی مدل‌ها دمای 2 تا 4 و در برخی مدل‌ها دمای 3 تا 5 نرمال هست. چ موادی یخ میزنه؟ توجه کنید باید سبزیجات رو در کشوی جامیوه ای قرار بدید و لبنیات رو هم طبقات بالا یا قسمت انتهای کابین قرار ندید.
موفق باشید

رویا ترکاشوند
3 سال قبل

سلام یخچال دو قلوی هیمالیا دارم ، فریزر ارور h2 میزنه مشکل چیه و حدود قیمت چقدر هستش ، ممنون

Support
پاسخ به  رویا ترکاشوند
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این ارور مربوط به هیتر سینی فریزر یا مدار برد و اتصالات مربوط هست. میتونید سفارش ثبت کنید تا دستگاه بازدید بشه و حدود هزینه تعمیرات به شما اعلام بشه.
موفق باشید

ابوالفضل کاهاني
3 سال قبل

سلام چرا یخچالم هر دو سه هفته گرم میشه، ده دقیقه از برق میکشم میزنم یخ میکنه باز تا دو هفته دیگه که مشکل پیدا میکنه و به همین صورت… ، درضمن گاز رو هم چند ماهه که تازه زدم

Support
پاسخ به  ابوالفضل کاهاني
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه شما بررسی بشه به این شکل نمیشه در مورد ایراد دستگاه نظر داد. استاندارهای فاصله از اطراف رو حتما رعایت کنید اگه این استاندارها رعایت نشه دستگاه زیادی گرم میشه.
موفق باشید

سارا محمدی
3 سال قبل

سلام داخل یخچال عرق میکند و هوای داخل یخچال گرم است.علت چیست؟

Support
پاسخ به  سارا محمدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه به موارد متفاوتی مربوط باشه مثل: باز و بسته کردن زیاد درب، گرمای زیر محیط، قرار دادن غذای گرم داخل دستگاه. لطفا نکات گفته شده رو رعایت کنید و در صورت تکرار ایراد برای بررسی ایراد درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

سونیا
3 سال قبل

عرض سلام و تشکر برای مطالب مفیدتون ما حدود 14 15 سالی هست که یه یخچال فریزر سامسونگ داریم که خوب کار میکرد تا سه روز پیش که یه دفعه بدون دلیلی شروع کرد به پشت سرهم استارت زدن و بلافاصله خاموش میشد تعمیرکار که اومد گفت باید موتورش عوض شه تعمیر موتور فایده نداره خلاصه با یه موتور پاناسونیک ساخت مالزی تعویض کرد و گفت خنک کردنش ممکنه تا 15 20 ساعتی طول بکشه که تو این دو روز خوب کار کرد و فریزرش هم خوب و سرد هست اما از همون موقع تا حالا یخچال مدام درحال کارکردنه و اصلا اتومات نمیکنه و بدنه یخچال هم هردو طرف داغه داغ هست البته قبلا هم بدنه کمی گرم بود ولی نه اینقدر زیاد و اینکه مواد غذایی زیادی نه در یخچال و نه در فریزر نگذاشتیم و یخچال تقریبا خالی هست . سؤالم اینه که این حرارت بدنه و یکسره کار کردن یخچال بدون اتومات. بعد از تعویض موتور طبیعی هست یا نه مشکل دیگه ای وجود داره. گرمای زیاد بدنه یخچال خیلی نگرانم کرده ممنون میشم راهنمایی کنید.

Support
پاسخ به  سونیا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
به دلیل اینکه مدتی دستگاه مشکل داشته و خاموش بوده و سرمای کابین از بین رفته وقتی مجدد دستگاه رو روشن میکنید تا مدتی دائم کار میکنه تا سرمای مورد نیاز کابین یخچال و فریزر تامین بشه.
گرمای زیاد بدنه و محل لاستیک دور درب به دلیل رد شدن لوله‌های گاز از این قسمته که برای گرم شدن و چسبندگی بهتر نوار دور درب تعبیه شده.
موفق باشید

محمد جوانه
3 سال قبل

باسلام یخچال فریزر الکتروالستیل دارم و قسمت بالای فریزر چنان برفک و یخ میزند که راندمان ان به صفرمیرسد و مجبور به خاموش کردن مدت دوروز میگردد تا منجربه ابشدن یخ و برفک گردد که باتوجه به حجم بالای وسایل داحل فریزر بسیار باعث مشکلات میشود خواهشمنداست راهنمایی بفرماید

Support
پاسخ به  محمد جوانه
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
با توجه به توضیحات شما اینطور به نظر میرسه که دیفراست به درستی انجام نمیشه. احتمال داره سنسور دیفراست، برد و یا اتصالات مرتبط مشکل داشته باشه. لازمه دستگاهتون بررسی بشه. بهتره درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

منصور خزائی
3 سال قبل

سلام فریزر gorenje دارم مدتهاست که دور میله پشت یخچال (هم بالا و هم پایین) برفک زیادی میزند. لطفا راهنمایی کنید. با تشکر

Support
پاسخ به  منصور خزائی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه ایراد از سنسور دیفراست، برد و یا اتصالات و قطعات مرتبط باشه. نمیتونیم نظر قطعی بدیم. در صورت تمایل درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

Deniz
3 سال قبل

سلام
یخچال هیمالیا دارم فریزرش خوب کار میکنه ولی یخچال دو روزی هس ک دماش از ۵ رفته رو ۲۱ پایینم نمیاد یخچالم گرم گرم دیگ خنکی قبلو نداره تنظیم دما میزنم میاد رو پنج دو ثانیه میمونه باز دوباره میشه ۲۱ یا ۱۹ مشکل چیه

Support
پاسخ به  Deniz
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
احتمالا دمای فریز رو بعد از دمای یخچال نشون میده. اما به طور کلی لازمه دستگاه بررسی بشه و تشخیص قطعی ایراد به این شکل ممکن نیست. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

حسین مهری
3 سال قبل

باسلام.یخچال ساید سامسونگ دارم برفک میزنه وآب میریزه داخل یخچال یکبار خاموش کردم برفکا آب شد ولی دوباره آب میاد وبرفک زده میخواستم علتشو بدونم

Support
پاسخ به  حسین مهری
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
علت عدم برفک زدایی که باعث میشه برفک به میزان زیادی داخل دستگاه جمع بشه، میتونه سنسور دیفراست، اتصالات مرتبط و یا برد دستگاه باشه. لازمه دستگاهتون بررسی بشه تا بتونیم نظر قطعی بدیم.
موفق باشید

مهدی
3 سال قبل

یخچال هایسنز دارم لوله پشت یخچال برفک زیادی میزنه تعمیرکار تا حالا علت پیدا نکرده چکار کنم قطعاتش وبردش چک کرده سالم؟

Support
پاسخ به  مهدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مشکل برفک معمولا مربوط به مجموعه‌ی دیفراسته که شامل سنسور دیفراست، برد، اتصالات میان این قطعات و المنت هست. لازمه دستگاه بررسی بشه تا بتونیم نظر قطعی بدیم.
موفق باشید

رضا
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

سلام ، این ناشی از گاز برودت اضافی است و مشکل خاصی نداره

سامیار
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
یخچال الکترواستیل دارم.بالا فریزر پایین یخچال
فریزرش برفک میزنه و صدا ناهنجار میده که مانع چرخش فن میشه
و هوای فریزر گرم میشه و گاهی هم قسمت یخچال
و هر بار المنت یخچال و عوض میکنیم و تا چند وقت حدودا یک ماه خوب کار میکنه و بعد دوباره هوای داخل فریزر گرم میشه و برفک میزنه و المنت خراب میشه
لطفا راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  سامیار
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه ایراد از المنت نباشه. لازمه دستگاه بررسی بشه، میتونه از قطعات مرتبط دیگه که به دیفراست مربوط میشن باشه. لطفا برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

مینا
3 سال قبل

سلام وقت بخیر.من یخچال فریزر الکترو استیل دارم.کشو پایینیش کامل یخ میزنه.دو بارم از برق کشیدم تمیز کردم دوباره زدم به برق اما درست نشد.یکی از آشناهامون قبلا تعمیر کار بوده اومد دید گفت یخچال سالمه. ولی دوباره شروع کرده به یخ زدن.میشه راهنماییم کنید

Support
پاسخ به  مینا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر،
لازمه برخی قطعات از جمله سنسور چک بشه. لطفا در کشو مواد غذایی مرطوب نگهداری نکنید و بررسی کنید که باز هم این مشکل پیش میاد یا خیر؟ میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

حمید رهنما
3 سال قبل

سلام و عرض ادب….عذر میخوام یخچال بنده مشکل فریزر سرد و یخچال گرم داره
صفحه فریزر رو باز کرد دیدم تمام لوله ها یخ زده….گذاشتم آب شد و دوباره زدم به برق
چندروزی نرمال کار کرد ولی متاسفانه بعد ۱۰ روز دوباره همون شکلی شد و لوله ها یخ زد
میشه لطفا راهنمایی کنید دقیقا کدوم قسمت از سیستم یخ زدای یخچال رو باید عوض کنم؟؟

ممنون

Support
پاسخ به  حمید رهنما
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
نمیشه به این شکل نظر دقیق داد که باید کدوم قطعه عوض بشه چون اول باید قطعات دستگاهتون بررسی بشه. ممکنه مشکل از سنسور دیفراست، هیتر، برد و قطعات و اتصالات مرتبط باشه. لطفا درخواست ثبت کنید تا کارشناس ما برای بررسی و تعمیر دستگاه مراجعه داشته باشن.
موفق باشید

علی
3 سال قبل

سلام، کار ترموفیوز و سنسور نوفراست یخچال های ساید بای ساید چیست و چطور چک میشوند

Support
پاسخ به  علی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ترموفیوز کارکرد هیتر المنت رو کنترل میکنه و از آتش سوزی یخچال‌های نوفراست جلوگیری میکنه. سوختن فیوز و قطع جریان برق مشخص میکنه که این قطعه مشکل پیدا کرده همونطور که به طور کلی سوختن فیوزها در همه‌ی دستگاه‌ها تقریبا از روی ظاهر فیوز مشخص میشه.
موفق باشید

محسن کلهر
3 سال قبل

سلام
یخچال ساید فرنچ خریداری کردیم ۷ ماهه فنش یه صدای بدی میداد ولی وقتی در یخچال باز می کردیم صدا قطع می شد تااینکه بعد ۸ ساعت دمای یخچال ثابت روی ۲۰ درجه موند ویخچال گرم شد قسمت فن که باز کردیم پشت فن تماما یخ زده بود ایراد از فن است؟؟

Support
پاسخ به  محسن کلهر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه اصلا ایراد از فن نباشه که معمولا در این حالت بیشتر مجموعه‌ی دیفراست ایراد داره. البته ممکنه به فن هم به همین دلیل آسیب بزنه‌. لطفا برای بررسی دستگاهتون درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

سامی
3 سال قبل

با سلام یخچال ساید مدل srn 290 اسنوا دارم مدتی پیش دیدم یخساز اون وقتی یخ ها قالبی میان تو محفظه یخ میزنن و به هم میچسبن به اندازه ای که قابل جدا کردن نمیشد . شیر اب ورودی به یخچال رو دو هفته ای بستم تا اصلا یخساز نداشته باشم اما الان که شیر اب رو باز کردم اصلا یخساز کار نمیکنه حتی توی لوله پشت یخچال اب وارد نمیشه اگه ممکنه راهنمایی کنید با تشکر

Support
پاسخ به  سامی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا بررسی کنید لوله ورودی آب مسدود نشده باشه یا تا نخورده باشه. پس از راه اندازی مجدد دستگاه یا یخساز 72 ساعت زمان میبره تا باکس یخ پر بشه. لطفا کلید یخساز رو هم بررسی کنید که روی حالت روشن باشه.اگه کلید یخساز روشن نباشه دستگاه برای یخسازی اصلا آبگیری نمیکنه.
موفق باشید

ملک زاده
3 سال قبل

با سلام و عرض ادب ، توضیح شما درباره عملکرد یخچال فریزر بدون برفک واضح بود ، بنده با یخچال فریزر بدون برفک الکترو استیل مدل ۳۰ فوتی پس از ده سال به مشکل برخورد نمودم ، پس از مطالعه مطالب و بررسی قطعات به این نتیجه رسیدم ترمودیسک را عوض کنم که انجام دادم ، در حدود دو هفته مشکلی نداشتم ولی دوباره برفک زد ، یخچال ساز آوردم گفت : گاز یخچال کم شده و یخچال را گاز نمود ، دو هفته بعد قسمت یخچال گرم شد ولی فریزر خنک بود و مقدار کمی برفک بر روی المنت هیتر و خنک کننده وجود داشت ، یخچال ساز آوردم گفت : دریچه دمپر تنظیمش بهم خورده ، دریچه دمپر را تنظیم کرد ولی مشکل هم چنان باقی است ،ناگفته نماند با استفاده از پیچ تست که بر روی تایمر دیفراست قرار دارد المنت هیتر و ترمو دیسک و ترموفیوز را تست نمودم المنت هیتر گرم شد ، با استفاده از سشوار کانال بین فریزر و یخچال را تست نمودم هوای کمی عبور می کرد، لطفا راهنمایی بفرمائید

Support
پاسخ به  ملک زاده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
امکان دارد مربوط به باقی قطعات دستگاه باشد. نمیشود اعلام نظر نمود. لطفا درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه شما مراجعه شود.
موفق باشید

hani
3 سال قبل

سلام خسته نباشید یخچال مون سونیاهست هم فریزرش هم بالاش گرم میشه اگه روزا کار کنه شبا تاصبح گرم میشه علتش چی میتونه باشه؟

Support
پاسخ به  hani
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگه همیشه به همین شکل عمل میکنه و مربوط به افت ولتاژ برق نیست و اینکه داخل دستگاه گرم میشه بهتره درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

امدادی
3 سال قبل

سلام یخچال ساید جنرال داریم مدتی متوجه شدم وقتی خاموش هست یا چه روشن انگار یه چیزی قطعو وصل میشه که این صدا از اطراف موتور هست،وصل میشه سه ثانیه تقریبا و بعد خاموش این اتفاق دو یا سه بار میوفته و بعد موکول میشه به چند دقیقه بعد!بنظرتون از چی میتونه باشه؟راهنمایی کنید لطفا

Support
پاسخ به  امدادی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به رله استارت، ترموفیوز و قطعات دیگه باشه که تشخیص اشتباه میده و درست عمل نمیکنه. لازمه دستگاه بررسی بشه تا امکان اعلام نظر قطعی وجود داشته باشه.
موفق باشید

راضیه ابراهیمی
3 سال قبل

ما یخچال فریزر پارس داریم هر ماه خراب میشه بالا که یخچاله گرم میشه پایین که فریزر هست پایین ترین کشوی فریزر یخ میزنه می چسبه باز نمیشه و یه دفعه تق صدا میده

Support
پاسخ به  راضیه ابراهیمی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاهتون بررسی بشه. لطفا برای بررسی دستگاه درخواست ثبت کنید.
موفق باشید

مهران
3 سال قبل

سلام
یخچال خونه من سامسونگ سیلور نانو هست الان چند ماهه همش فریزرش پشت سر هم خاموش روشن میشه پشت سر هم نمایشگر هم پشت سر هم بوق میزنه.
ممنون میشم کسی جواب بده

Support
پاسخ به  مهران
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
درب به درستی بسته میشه؟ ممکنه به دلیل آسیب دیدگی لاستیک دور درب، درب به درستی بسته نشه و یا با یک پیغام خطا دستگاه متوقف بشه و یا اینکه ممکنه دستگاه دچار مشکل دیگه ای شده باشه مثل ایراد رله استارت، سنسور و … میتونید درخواست ثبت کنید که برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

mamad
3 سال قبل

یخچال قندیل دمای آن با دمای خانه متعادل است دلیل آن جیست موتور هم کار نمیکنر.ولی چراغش روشن است

Support
پاسخ به  mamad
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازمه دستگاه بررسی بشه ممکنه مربوط به ایراد موتور، اتصالات، برد، رله استارت و … باشه. میتونید درخواست ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه صورت بگیره.
موفق باشید

سید حسین عبداله زاده
3 سال قبل

سلام چطوری نوار دور یخچال ارج تعویض می شود ؟ جای پیچ ها کجاست ؟ با تشکر عبداله زاده از بابل

Support
پاسخ به  سید حسین عبداله زاده
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا محل قرارگیری پیچ‌ها زیر لاستیک هست. با باز کردن اونها و جایگزینی لاستیک جدید میشه تعویض رو انجام داد اما توصیه نمی‌کنیم خودتون این کار رو انجام بدید. میتونید درخواست ثبت کنید تا کارشناس برای انجام این مورد مراجعه داشته باشن.
موفق باشید

سنا
3 سال قبل

سلام ما یخچال فریزرمون jm هستش یخچال زیاد خنک نمیکرد مواد غذایی رو قبلا گاز زده بدویم براش تابستون و امروز دوباره یه تعنیر کار امد که فنش رو دست کاری کرد وگفت که گاز نداره گازیخچال رو خالی نکرد و دوباره بهش گاز اضافه کردبراش یخچال زدیم توبرق چند ساعتی میگذره ولی داخل یخچال خیلی گرمه واصلا خنک نیست قبلا بهتر بود لا اقل یکی دو درجه خنک میکرد بنظر شما مشکل از چیت

Support
پاسخ به  سنا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه دلایل زیادی داشته باشه. ممکن هست حتی ایراد از قطعات هم باشه. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

رضاصمدی
3 سال قبل

سلام
حدوداً یک سال شده که یک یخچال فریزرالکترواستیل خریدم هوای یخچال سردنیست دمای روی صفحه نمایش 7درجه است لطفا راهنمایی کنید متشکرم

Support
پاسخ به  رضاصمدی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دما رو پایین بیارید و بررسی کنید آیا تغییری پیدا میکنه. اگر یخچال سرمایش نداره و با تغییر دما هم هیچ تغییری ایجاد نمیشه، لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

رضا
3 سال قبل

سلام
حدوداً یک سال شده که یک یخچال فریزرالکترواستیل خریدم هوای یخچال سردنیست دمای روی صفحه نمایش 7درجه است لطفا راهنمایی کنید متشکرم

Support
پاسخ به  رضا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا دما رو پایین بیارید و بررسی کنید اگر یخچال به طور کلی سرمایش نداره و با تغییر دما هم تغییری پیدا نمیکنه لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

نرگس
3 سال قبل

سلام.. حدود یه هفته اس یخچال شبا کار نمیکنه……صبح هوای داخل یخچال و فریزر گرمه… یخچال رو 14 فریزر منفی 3… درشو که باز بسته میکنیم شروع به کار میکنه… فقط شبا که به یخچال کاری نداریم کار نمیکنه.. علت چی میتونه باشه؟ ممنون

Support
پاسخ به  نرگس
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مربوط به میکروسوئیچ، برد ، اتصالات و … باشه. بدون بررسی دستگاه امکان اعلام نظر قطعی وجود نداره. لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاهتون مراجعه بشه.
موفق باشید

f moradi
3 سال قبل

سلام
من یخچالم سینجره چند وقته وقتی مواد غذایی جدید داخل یخچال میذارم دیگه خنک نمیکنه و انگار خاموشه میشه بعد چند ساعت دوباره روشن میشه و شروع میکنه به سرد کردن!!!
راهنمایی میکنید ممنون

Support
پاسخ به  f moradi
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
روال عادی عملکرد یخچال به این شکل هست که دستگاه 30 دقیقه کار می‌کنه و مدت 15 دقیقه اتومات می‌کنه. در صورتی که یخچال تا حد زیادی متفاوت از این روند کار کنه عملکرد طبیعی نیست و لازم هست بررسی انجام بشه. میتونید درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

رضایی
3 سال قبل

سلام خسته نباشید
یخچال خیلی خوب کار میکنه مشکلی نداره ولی وقتی المن روشن میشه یخچال عرق میکنه بعد دوبار یخچال کار میکنه عرق های یخچال یخ میبنده مثل اینکه المت قوی باشه یا تایمش زیادی المت روشنه مشکل کجاست

Support
پاسخ به  رضایی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
ممکنه مشکل از سنسور دیفراست یا باقی قطعات باشه. لطفا در این مورد درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

محسن
3 سال قبل

با سلام یخچال ما یخساران هست که ی مدت داخل یخچال خیلب عرق میکنه به طوری که آب میریزه زیر جا میوه ای که با دستمال باید خشکش کنم البته قبلا این طور بود خوب شد ولی دوباره این طور شده لطفا راهنمای بفرماید

Support
پاسخ به  محسن
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
مواردی که در این مورد تاثیر داره موارد زیر هست: درب یخچال زیاد باز و بسته میشه. کنار یخچال وسیله گرم کننده هست. درب یخچال در حالت نیمه باز قرار گرفته. ممکن هست ظروف یا مواد غذایی مانع از بسته شدن کامل درب شده باشه. احتمال داره درب یخچال کامل بسته نمیشه (به علت ایراد داشتن لاستیک و یا رگلاژ نبودن لولا) که در این صورت لازم هست کارشناس برای بررسی دستگاه مراجعه داشته باشن. در فصل تابستان به علت اختلاف دمایی زیادی که داخل و بیرون یخچال وجود داره این حالت بیشتر دیده میشه و کاملا” طبیعی هست و در مناطق رطوبت خیز این مورد بیشتر مشاهده میشه. مواد غذایی گرم هم داخل دستگاه قرار ندید. ممکنه این مشکل به علت این باشه که دستگاه مقابل کانال کولر آبی قرار گرفته باشه.
موفق باشید

Keyvani
2 سال قبل

سلام خسته نباشید میخاستم بپرسم علت یخ زدن دور و بر فن بالا در یخچال فریزر های هیمالیا چی میتونه باشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  Keyvani
2 سال قبل

لت برفک زدن یخچال بسیار ساده است. هوای خنک داخل یخچال می بایست همواره در داخل اجزای مختلف یخچال به گردش درآمده و جریان داشته باشد. در صورتی که این هوای خنک با هوای گرم یا مرطوب که از خارج یخچال وارد می شود، برخورد داشته باشد، در نقطه اختلاط این دو جریان، برفک به وجود می آید. برفک ها در صورتی که آب نشوند، به مرور سخت شده و یخ می بندند که به یخ زدن یخچال می انجامد. البته یخ زدن داخل یخچال می تواند مستقیما از یخ زدن آب و… نیز باشد.

چرا یخچال برفک میزند؟ دلایل تشکیل برفک یخچال شما از نظر کارشناسان کاردون یکی از سه مورد زیر خواهد بوذ:

اگر محل نصب یخچال فریزر مناسب نباشد و محیط دارای رطوبت بالایی باشد، با هر بار باز و بسته شدن درب یخچال یا فریزر مقدار زیادی از رطوبت محیط وارد دستگاه شده و به برفک زدن یخچال فریزر منتهی می شود. بنابراین، اگر سماور و اجاق گاز شما در کنار یخچال فریزرتان قرار دارند، بهتر است به فکر تغییر مکان یخچال و یا آنها باشید.
دلیل دیگری که می تواند به برفک زدن فریزر بیانجامد، خرابی لاستیک دور درب است. اگر لاستیک در قسمتی دچار شل شدگی، پارگی یا سایش شده باشد، به طوری که امکان ورود هوا به داخل دستگاه باشد، احتمال برفک زدن بالا خواهد بود. در چنین مواقعی باید اقدام به تعمیر و یا تعویض لاستیک دور درب یخچال نمایید.
دلیل سوم تشکیل برفک در یخچال فریزرهایی که دلایل 1 و 2 در آنها صادق نیست، می تواند خرابی ترموستات یخچال باشد. در این حالت حتما از تعمیرکار مجرب برای رفع اشکال یخچال خود استفاده کنید، چرا که تعویض و تعمیر ترموستات حساس بوده و در صورت نداشتن دانش و تجربه کافی، ریسک آسیب رسیدن به دستگاه وجود دارد.
در خصوص اینکه چکار کنیم که یخچال برفک نزند، مواردی که در بالا ذکر شدند را می توان مدنظر قرار داد. همچنین در ادامه نکات دیگری بیان می شود که در رفع مشکل و جلوگیری از برفک زدن و یخ زدن یخچال موثر خواهند بود.

اسماعیل
2 سال قبل

سلام
یخچال و فریزر دوقلوی سامسونگ دارم
داخل یخچالش بالا گرمه پایین سرده
و دمای روی در 3 رو بای نشون بده داره عدد 9 رو نشون میده ،علت چی میتونه باشه

admin
مدیر
پاسخ به  اسماعیل
2 سال قبل

دوست عزیز نیاز به بررسی متخصص هست
میتوانید با تماس با شماره 1604 از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید

mohmd
11 ماه قبل

سلام وقت بخیر یخچال ما هیرکانیاست یک هفته است که از بالا گرم میکنه واز پیریزر سرد میشه بگین مشکل کجاست

سالار
8 ماه قبل

سلام و عرض ادب
یخچال ما هاردستون هست
پایینش خیلی خنک و یخ زده ولی بالاش گرمه تهویه خوبی نداره
از برق کشیدمش 48ساعت الان روشنش کردم الان 2ساعته روشنه ولی ن بالا ن فریزر خنک نمیشه
لطفا راهنمایی کنید ممنون

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  سالار
7 ماه قبل

سلام. دستگاه برای خنک شدن به چندین ساعت زمان نیاز داره، اما به احتمال زیاد دمپرهای یخچال دچار مشکل شدن که هوای سرد از فریزر به داخل یخچال انتقال پیدا نمی‌کنه.

حسن اکرمی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید یخچال ما بردش مشکل داشت اومدم بردن بردش تعمییر کردن الان روشن میشه ولی متاسفانه بالا خوبه ولی فریزرش گرمه مشکل چیه ؟؟

Samaneh
5 ماه قبل

سلام ما یخچال سایوان داریم داخلش گرم هست به کحا میتونیم مراجعه کنیم بذای تعمیرش؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  Samaneh
5 ماه قبل

باسلام
با شماره 1604 تماس بگیرید همکاران راهنمایی می کنند.
با تشکر

گلی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من یخچال دو قلو دارم که برند برانت هست.
یخچال داخل کابینش گرم میشه،برد یخچال رو دو روزه تعمیر کردن ولی بازم داخل یخچال گرمه،علتش چی میتونه باشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  گلی
1 ماه قبل

باسلام
ابتدا باید از سالم بودن کمپرسور مطمئن شوید. لطفا با شماره 1604 در تماس باشید
باتشکر