لوگوی کاردون

علت نیامدن آب داخل لباسشویی

علت نیامدن آب داخل لباسشویی
فهرست محتوا

لباسشویی یکی از لوازم برقی پرمصرف در هر خانه‌ای است که معمولاً هر روز و چندین بار از آن استفاده می‌شود. تصور کنید انبوهی از لباس‌های شسته نشده دارید و زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید آب وارد دستگاه لباسشویی نمی‌شود؛ به بیان ساده‌تر دستگاه آبگیری نمی‌کند. ممکن است دلایل ساده‌ای از جمله تاخوردگی شیلنگ و یا فشار کم آب باعث این مشکل شده باشد ولی دلایل تخصصی‌تر نیز ممکن است دخیل باشد. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا علت اصلی آبگیری نکردن لباسشویی را پیدا کنید.

شلنگ لباسشویی

علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

  • تا خوردگی شیلنگ
  • فشار کم آب
  • خرابی شیر آب ورودی
  • خرابی شیربرقی یا شیر الکتریکی
  • مسدود شدن جاپودری
  • انسداد فیلترها

تا خوردگی شیلنگ

یکی از پیش پا‌افتاده‌ترین دلایل آبگیری نکردن دستگاه مربوط به تاخوردگی یا جمع شدن شیلنگ‌ها در پشت دستگاه لباسشویی است. دستگاه را به آرامی جلو بکشید و با دقت پشت دستگاه را برسی کنید. اگر شیلنگی تاخورده بود، آن را باز کنید. شیلنگ‌ها را از نظر سوراخ و پاره شدن چک کنید. معمولاً با افزایش عمر دستگاه شیلنگ‌های دستگاه لباسشویی دچار پوسیدگی و پارگی خواهند شد.

فشار کم آب

یکی دیگر از دلایل شایع عدم آبگیری دستگاه مربوط به پایین بودن فشار آب ساختمان است. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از کافی بودن فشار آب ساختمان مطمئن شوید.

خرابی شیر آب ورودی

افراد قبل از سفرهای طولانی‌شان شیر آب ورودی ماشین لباسشویی خود را می‌بندند. دقت کنید که بعد از بازگشت از باز کردن این شیر اطمینان حاصل کنید. اگر شیر آب ورودی را نبسته‌اید نیز ممکن است این شیر دچار مشکل شده باشد. این شیر وظیفه کنترل جریان آب گرم و سرد را دارد. اگر این قطعه دچار مشکل شود لباسشویی آب‌گیری نخواهد کرد. این مورد اصلی‌ترین علت آبگیری نکردن لباسشویی است و برای رفع ایراد حتما باید با تکنسین فنی و مجرب در ارتباط باشید.جالب است بدانید از دلایل گرم نشدن آب ماشین لباسشویی هم می‌توان به خرابی شیر آب ورودی اشاره کرد که ما در در مقاله علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی ال جی به آن پرداخته‌ایم.

خرابی شیربرقی یا شیر الکتریکی

شیر برقی یا شیر الکتریکی که وظیفه انتقال آب به داخل دستگاه را بر عهده دارد در صورت خراب شدن آب را به داخل لباسشویی انتقال نمی‌دهد و باید تعویض شود. در صورتی که مشکل از شیر برقی بود حتما از یک تعمیرکار ماشین لباسشویی کمک بخواهید؛ زیرا این کار تخصصی می‌باشد و شما نمی‌توانید در خانه به تنهایی این کار را انجام دهید.

مسدود شدن جاپودری

در صورتی که شیر ورودی و شیر برقی مشکلی نداشته باشد، آب وارد جاپودری شده و با مخلوط شدن آب و پودر عملیات شستشو انجام می‌شود. در صورتی که سوراخ‌های جاپودری مسدود باشد امکان انتقال آب فراهم نمی‌شود. برای حل کردن این مشکل جا پودری را از لباسشویی خارج و آن را تمیز کنید. دوباره به دستگاه متصل کنید و با خیال راحت از لباسشویی استفاده کنید.

جاپودری یکی از قطعات مصرفی دستگاه است که نیاز است هر چند وقت یک بار آن را خارج و با مسواک آن را تمیز کنید. در صورت گرفتگی سوراخ‌های جاپودری علاوه بر آب‌گیری نکردن دستگاه مشکلات دیگری هم برای دستگاه شما پیش خواهد آمد. پس بهتر است قبل از بروز مشکل دستگاه را سرویس کنید.

انسداد فیلترها

در ماشین لباسشویی فیلتر‌هایی تعبیه شده است که به مرور زمان در اثر مسدود شدن و کثیفی بیش از اندازه مانع از ورود آب به داخل ماشین لباسشویی می‌شود. باید هر دو فیلتر تعبیه شده در لباسشویی به طور منظم تمیز و در صورت نیاز تعویض شود. زیرا این کار هم به عملکرد دستگاه کمک می‌کند و هم طول عمر ماشین لباسشویی را افزایش می‌دهد. بنابراین توجه به این نکات می‌تواند به نفع شما باشد. از سرویس‌های دوره‌ای و منظم ماشین لباسشویی غافل نشوید؛ زیرا در سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید از پرداخت هزینه‌های اضافی برای تعمیرات ماشین لباسشویی پیشی بگیرید.

برای تمیز کردن فیلترهای پشتی ابتدا دستگاه را از برق بکشید و هر دو شیر ورودی آب را ببندید.  سپس لوله‌های آب سرد و گرم را از ماشین و همچنین فیلتر را از ورودی شیر آب جدا کنید و هر دو فیلتر را با مواد مخصوص تمیز کنید.

برای تمیز کردن فیلتر جلویی ماشین لباسشویی، درب پایین دستگاه را باز کنید، بعد از تمیز کردن این فیلتر، آن را دوباره سر جایش قرار دهید.

از دلایل دیگر آب‌گیری نکردن لباسشویی می‌توان به خرابی برد الکترونیکی یا تایمر و یا خرابی سوئیچ فشار اشاره کرد. هر دو مورد گفته شده نیاز به بررسی تکنسین تعمیرات لباسشویی دارد و تعمیر آن کار هر کسی نیست.

جمع بندی

آب‌گیری نکردن لباسشویی دلایل مختلفی دارد که بعضی از آن‌ها توسط خود شخص قابل رفع است، ولی بیشتر این دلایل نیاز به چک و بازدید تکنسین متخصص دارد.

ما در این مقاله سعی کردیم به برخی از این دلایل بپردازیم. در صورت برطرف نشدن مشکل می‌توانید برای تعمیر انواع برند‌های ماشین لباسشویی با شماره 1604 یا از طریق سایت کاردون با ما در ارتباط باشید

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادقی
2 ماه قبل

سلام لباسشویی آبگیری نمیکنه ولی آبی که میگیره اززیرلباسشویی جایی که آشغال گیرمیکنه بازش میکنم ازاونجاکلی آب میادعلتش چیه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  صادقی
2 ماه قبل

باسلام
آبگیری نکردن لباسشویی به دلایل مختلفی اتفاق میفتد که نیاز به بررسی تکنسین فنی دارد و به محفظه پایین در مربوط نمی باشد.

باتشکر

مهدیه محمدی
1 ماه قبل

سلام لباس شویی سامسونگ نه آب گیری می‌کنه و ساعت تنظیم لباس شویی قفل شده بچه ام دست زده چیکار باید بکنم ؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  مهدیه محمدی
1 ماه قبل

باسلام
برای فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی سامسونگ روی پنل دکمه های spin+rinse و temp را جستجو کنید. سپس این دو دکمه را به صورت هزمان به مدت 3 تا 5 ثانیه فشار دهید. با فشردن این دکمه ها قفل فعال میشود. بعد از فعال سازی قفل، اگر مجدد همین دکمه ها را 3 ثانیه دیگر نگه دارید قفل غیرفعال خواهد شد.
در برخی از مدل های لباسشویی سامسونگ به جای این دکمه ها می توان دکمه های + و – را با هم 3 ثانیه فشار دهید.
باتشکر