لوگوی کاردون

ریست شدن تلویزیون سونی

ریست شدن تلویزیون سونی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

ممکن است تلویزیون سونی شما به هر دلیلی دچار بهم ریختگی شده باشد در این صورت تنها راه حل ریست شدن تلویزیون سونی است. گاهی اوقات به دلیل پایین بودن ورژن سیستم عامل تلویزیون مجبور به ریست کردن تلویزیون هستید بهتر است این مطلب کاردون را که به طور کامل آموزش ریست شدن تلویزیون سونی را آموزش می دهد مطالعه نمایید. اما ابتدا باید بدانید ریست فکتوری شدن یعنی چه؟ و به چه منظور باید تلویزیون ریست شود؟

Sony TV reset

ریست شدن تلویزیون سونی به چه معناست؟

در واقع زمانی که تنظیمات و اطلاعات تلویزیون شخصی سازی شود گاهی اوقات به دلیل پیچیدگی که در سیستم های تلویزیون وجود دارد باید تنظیمات به حالت کارخانه بازگردانده شود. ریست شدن تلویزیون به معنای برگرداندن تنظیمات و برنامه های تلویزیون به حالت کارخانه می باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید ریست شدن تلویزیون هیچ کمکی به تعمیر تلویزیون نمی کند. برخی موارد وجود دارد که قبل از ریست شدن تلویزیون باید آن ها را بدانید به عنوان مثال باید بدانید هنگامی که دستگله شما ریست می شود تمامی تنظیمات به حالت کارخانه برمی گردد و شما باید تنظیمات صدا، تصویر و چیدمان کانال ها را خودتان مجدد انجام دهید.

برای ریست شدن تلویزیون دو راه وجود دارد که ما در اینجا یکی از عمومی ترین راه ها را بیان می کنیم. دسترسی به این روش بسیار ساده می باشد و برگرداندن تغییراتی که در تنظیمات صدا و تصویر اتفاق می افتد ساده تر می باشد.

1.برای ریست شدن تلویزیون سونی از روی کنترل دکمه Home را فشار دهید.

2.بر روی صفحه به دنبال آیکون چرخ دنده و یا همان تنظیمات باشید که معمولا گوشه سمت راست می باشد.

3.از فهرست باز شده Storage & Reset را انتخاب کنید و گزینه Factory data reset را بزنید تا تلویزیون شما به تنظیمات کارخانه بازگردد.

4.برای حذف شدن تمامی اطلاعات و باز گرداندن اطلاعات به حالت کارخانه گزینه Erase everything را انتخاب کنید.

5.و در نهایت با فشردن دکمه Yes تلویزیون شما ریست می شود.

بهتر است این را بدانید که نحوه ریست کردن برندهای مختلف تلویزیون با یکدیگر متفاوت است.

در صورتی که قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون کاردون بهره مند شوید.

مشکلات رایج در تلویزیون سونی را بدانید!

What does resetting Sony TV mean

براساس آماری که طبق تجربه کاربران در اختیار داریم یکی از مشکلاتی که تلویزیون های 50 و 60 اینچی سونی با آن مواجه می شوند ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون سونی است که باعث می شود صفحه نمایش تصویر را به خوبی نشان ندهد و باعث می شود بیننده راغب به تماشای تلویزیون نباشد البته باید بگوییم این مشکل بیشتر در ال سی دی های RGB سونی مشاهده شده است.

جالب است بدانید دلیل بروز این مشکل استفاده طولانی مدت از تلویزیون است اگر ال سی دی سونی دارید و از آن ساعات زیادی استفاده می کنید باید بدانید این مشکل خیلی ها هم از شما فاصله ندارد!

خوشبختانه تلویزیون سونی داری سیستم عیب یابی خودکار می باشد و در صورت بروز مشکل چراغ جلوی تلویزیون با چشمک زدن هشدار خرابی می دهد. با کدگذاری قطعه یا عیب دستگاه را اعلام می کند. این منو عیب یابی تلویزیون های سونی به تعمیرکار تلویزیون بسیار کمک می کند زیرا از این طریق می توانند به اطلاعات خرابی تلویزیون دست یابند و از بروز مشکلاتی که به طور مداوم برای تلویزیون اتفاق می افتد باخبر شوند.

البته که این منوی عیب یابی می تواند در مواقعی به کار آید که هنگام مراجعه تعمیر کار تلویزیون دیگر اثری از مشکل در تلویزیون نیست و شما برای اثبات آن می توانید از تعمیرکار بخواهید تا در قسمت منوی عیب یابی ایرادی که دستگاه با آن مواجه بوده است را مشاهده نماید و برای تعمیر تلویزیون شما اقدام نماید.

سوالات متداول

ریست شدن تلویزیون به معنای برگرداندن تنظیمات و برنامه های تلویزیون به حالت کارخانه می باشد.

ایجاد لکه های رنگی در تصویر تلویزیون سونی است که باعث می شود صفحه نمایش تصویر را به خوبی نشان ندهد و باعث می شود بیننده راغب به تماشای تلویزیون نباشد.

این مشکل بیشتر در ال سی دی های RGB سونی مشاهده شده است.

اگر تلویزیون شما از برند سونی است و دچار مشکل شده، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون sony کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

49 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
3 سال قبل

سلام
تلویزیون ریست کردم دیگه گوگل پلی کار نمیکنه جیمیل هم قبول نمیکنه

Support
پاسخ به  علی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
اگر از عدم مشکل اینترنت مطمئن هستید، لطفا برند و مدل تلویزیون رو بفرمایید تا بر اساس مدل بتونیم شما رو راهنمایی کنید. در صورتی که ارور نمایش میده لطفا بفرمایید چه اروری بر روی تلویزیون نمایش داده میشه.
موفق باشید

sh-d
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام ، من هم این مشکل دارم به اینترنت وصل شده ولی هر کاری می کنم متآسفانه جمیل هایی که می دم قبول نمی کینه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  sh-d
2 سال قبل

سلام. مدل تلویزیون‌تون رو لطف می‌کنید.

sh-d
پاسخ به  a.nazari
1 سال قبل

سونی مدل kd-55x8500d

sh-d
پاسخ به  sh-d
1 سال قبل

سلام ، این مشکل با زدن آبدیت جدید سونی حل شد مشکلی که فعلاً هست دکمه home ( ریموت کنترل ) رو که می زنیم هیچ عکس العملی انجام نمی شه در واقع غیر فعال شده ( سونی مدل kd-55x8500d ) – البته قبل از آبدیت هم این مشکلو داشت . ممنون میشم راهنمایی کنید

محمد
3 سال قبل

سلام من تلویزیونم 55x7500f هست مشکل تلویزیون این هست که موقع تماشای یک کانال که مشکل انتن دهی داره و قطع و وصل میشه یک دفعه تلویزیون خودش خاموش میشه و دوباره روشن میشه اگه یک کانال مشکل انتن دهی نداشته باشه خاموش روشن نمیشه من تنظیم کارخانه هم کردم و هم تلویزیونو ایپدیت کردم ۲ بار . آیا آپدیت کردم این مشکل به وجود اومد؟ مشکل چیه؟

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
بهتره دستگاه از طرف کارشناس بررسی بشه. در صورت تمایل لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. معمولا تلویزیون‌ها رو نباید به صورت آفلاین و با نسخه نرم افزاری آفلاین به روز رسانی کرد چون ممکنه به دستگاه صدمه بزنه.
موفق باشید

زهرا
پاسخ به  Support
2 سال قبل

سلام تلویزیون ما

کانال هارو ذخیره نمیکنه مشکل چیه؟؟؟؟؟آآ

a.nazari
مدیر
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام . ممکنه ایراد از مین برد دستگاه باشد و نیازمند مراجعه متخصص.

علي
3 سال قبل

سلام، من تلويزيون رو ريست فكتوري كردم اما ديگه بالا نمياد و مدام آرم سوني رو نشون مي ده و خاموش روشن مي شه ولي بالا نمياد

Support
پاسخ به  علي
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه. این مورد نیاز به بررسی داره.
موفق باشید

مهدی محمدی
پاسخ به  علي
2 سال قبل

سلام
وقت بخیر

تلویزیون من kdl-47w804a هست
روی کانال ۲ مونده
دستورات را از کنترل و کلیدهای سخت افزار پشت تلویزیون دریافت نمیکنه
و فقط کلید پاور از پشت TV کار میکنه و بس
هر چقدر هم سعی کردم ریست کنم
با کلیدهای سخت افزاری، این امکان هم میسر نشد
خیلی خیلی ممنون ک متشکر میشم
راهنمایی بفرمائید

admin
مدیر
پاسخ به  مهدی محمدی
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
لطفا از سالم بودن کنترل خود و باطری های مصرفی آن اطمینان حاصل کنید
مشکل تلویزیون شما احتمال بسیار زیاد از خرابی مین بورد اصلی می باشد

جلال
پاسخ به  علي
1 ماه قبل

سلام من هم همین مشکل رو دارم لطفا بفرمایید راه حلش چی بود.

محمد
3 سال قبل

درود بر شما تلوزیون من سونیe۸۵۰۰ هست قیل آپدیت یا دسته ps4هماهنگ بود و کار میکرد ولی الان که آخرین نرم افزار آپدیت نصب کردم دسته وصل میشه ولی کار نمیکنه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا تنظیمات تصویر و رزولوشن دستگاه PS4 رو تغییر بدید و بررسی کنید که آیا مشکل رفع میشه یا خیر.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

دستگاه ps4 ندارم با دسته ps4 تو بازیهای تلوزیون بازی میکردم که الان می شناسه وصل میشه ولی کار نمیکنه

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مورد رو با کارشناس خودمون بررسی کردیم و نمیتونیم در این مورد نظری بدیم. بهتر هست در این مورد از خدمات دستگاهتان سوال کنید.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

سلام خسته نباشید، من اندروید تلویزیون 55 سونی رو ارتقاع دادم، بعد از ارتقاع مشکلات زیادی برای تلویزیون به وجود اومد، میخواستم ببینم راهی داره به اندروید قبلی برگرده؟

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
معمولا برای اینکه به ورژن نرم‌افزاری قبلی برگرده لازم هست برد مین دستگاه تعویض بشه و با توجه به اینکه احتمال داره تامین برد دستگاه امکان پذیر نباشه، بهتره از در این مورد با خدمات دستگاهتون صحبت کنید.
موفق باشید

محمد
3 سال قبل

سلام ببخشید تازه یه دونه 7500اچ برداشتم به وایفا کانکت میشه ولی میزنه اینترنت نداره چکار باید کرد؟IP هم عوض نمیکنه یعنی ثبت نمیکنه

Support
پاسخ به  محمد
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا با مودم دیگه‌ای بررسی کنید و اگه مودم دیگه ندارید با هات اسپات گوشی چک کنید. اگر حل نشد بهتره یک بار تلویزیون رو ریست کنید. در نهایت در صورت عدم رفع ایراد با توجه به اینکه دستگاه تازه خریداری شده لطفا برای بررسی با خدمات دستگاه تماس بگیرید.
موفق باشید

هادی
پاسخ به  محمد
1 سال قبل

مشکل از ساعت و تاریخ تلویزیون هستش به صورت دستی تنظیم کنی اینتزنتش کار میکنه

جواذ نجفی
3 سال قبل

سلام تلویزیون سونی دارم بعد از یک ماه که ریست فاکتوری میکنم به اینترنت وصل میشه ولی میگه نت نداره هر یک ماه باید ریست فاکتوری کنم تا مشکل عدم اتصال حل بشه ..ودوم اینکه التن رو ریست فاکتوری میزنم هیچ عکس العملی نشون نمیده یعنی به تنظیمات کارخانه برنمیگرده ..چه راه حلی داره …دکمه روشن خاموش رو هم پنج ثانیه نگه داشتم خاموش شد و روشن شد بازم حل نشد یعنی ریست فاکتوری انجام نداد ضمنا با هات اسپات گوشی هم اینترنت وصل نشد …در کل اشتباه ردم سونی گرفتم

Support
پاسخ به  جواذ نجفی
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لازم هست بخش وای فای دستگاه از طرف یک نفر کارشناس بررسی بشه. در صورت تمایل لطفا درخواست تعمیرات ثبت کنید تا برای بررسی دستگاه مراجعه بشه.
موفق باشید

اشکان
پاسخ به  جواذ نجفی
2 سال قبل

من هم این مشکل رو داشتم مربوط به ساعت و تاریخ دستگاه بود ببینید ساعت و تاریخ تلویزیون درست هست که اهی روی اتوماتیک ست نمیشه دستی هم با قطع برق ریست میشه

Taha
3 سال قبل

تلویزیون سونی رو ریست کردم دیگه جیمیل قبول نمیکنه

Support
پاسخ به  Taha
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
لطفا بررسی کنید دستگاه به روز رسانی آنلاین جدیدی داره یا خیر. اگر به روز رسانی جدیدی داره لطفا آپدیت رو به صورت آنلاین انجام بدید و بعد بررسی کنید مشکل رفع میشه یا خیر.
موفق باشید

جواد
2 سال قبل

سلام ببخشید تلویزیون ما هنگام دیدن فیلم دستمون خورد روی ی دکمه و صفحه تلویزیون رنگی رنگی و خط عمودی پیدا کرد و صفحه گاهی سیاه میشه ولی صدا داره ولی تصویر نمیاد

a.nazari
مدیر
پاسخ به  جواد
2 سال قبل

سلام دوست عزیز احتمالا بک لایت به مشکل برخورده لطفا با 1604تماس بگیرید تا همکاران بنده راهنماییتون کنند.

حسام
2 سال قبل

سلام ،وقت بخیر مدل تلویزیون بنده x8000G هست ،نزدیک به ۱/۵سال که خریداری کردم،به تازگی هنگامی که تلویزیون رو خاموش میکنم هنگام روشن کردن به صورت ریست شدن درمیاد یعنی اینکه آرم سونی وسط صفحه میوفته و بعد آرم اندروید و در نهایت با چند لحظه مکث سیستم بالا میاد با این حال نه هنگام ps4 مشکل داره نه هنگام تی وی اما این رویه زیاد شده ،خواستم بپرسم دلیلش چیه
ممنون میشم راهنمایی کنید

a.nazari
مدیر
پاسخ به  حسام
2 سال قبل

سلام
اگر تلویزیون شما هوشمند می‌باشد بررسی شود آیا کابل شبکه مستقیم و یا به صورت wifiبه تلویزیون در هنگام روشن شدن متصل می‌باشد یا خیر در غیر اینصورت میتوانید با تماس با شماره ۴۷۱۰۰تماس حاصل فرمائید کارشناس برای بازید اعزام شود

عباس علیپور
2 سال قبل

سلام
پوزش بابت مزاحمت
بنده شیراز هستم
تلویزیون سونی مدل KD-55X8500D دارم
هر وقت دکمه HOME را جهت انجام تنظیمات میزنم و وارد این بخش میشوم پس از چند ثانیه دستگاه هنگ می کند و بطور اتوماتیک ریست میشود و انجام تنظیمات غیر ممکن است
در صورت امکان راهنمایی کنید
ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  عباس علیپور
2 سال قبل

سلام
احتمال خرابی ای سی روی برد مین میباشد ترجیحا یکبار تنظیمات کارخانه کنید و اگر دو مرتبه این اتفاق افتاد باید یک متخصص مراجعه کند
اگر ریستی که میشود مثل تنظیمات کارخانه است نیازی به اینکار مجدد نیست

قربانی
2 سال قبل

سلام . تاریخ و ساعت تلویزیون من که مدل x8500c و 55 اینچ هست ریست میشه و به تاریخ 2020 برمیگرده . و تا زمانی که تاریخ دستگاه رو به روز نکنم ، مودم رو میشناسه ولی پیغام اتصال بدون شبکه میده . آیا برد تلویزیون سونی هم مثل مادر برد کامپیوتر دارای باطری بک آپ هست.و باید تعویض بشه .؟ اگر باطری نداره پس دلیل ریست شدن تارخ و ساعت چی میتونه باشه ؟ تنظیمات تاریخ و ساعت رو به هر شکل اتومات از روی شبکه یا نت هم بگذارم باز هم ریست میشه.

a.nazari
مدیر
پاسخ به  قربانی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
معمولا در تلویزیونهای که گیرنده دیجیتال دارن تاریخ و زمان را از روی پکهای tsفرستنده دریافت و برروی حافظه بارگزاری میکنند
در صورتیکه پس از تنظیم ساعت به صورت خودکار برروی تلویزیون ساعت مجدد ریست میشود (معمولا بعد از روشن و خاموش نمودن تلویزیون به صورت کامل و نه در صورا استند بای ایراد میتواند از ای سی حافظه و یا مدارات بایاس آن (برد مین )باشد در نهایت پیشنهاد میگردد با مراجعه متخصص ایراد به صورت تخصصی و فنی بررسی و راهکار رفع آن به مشتری ارائه گردد

پیمان
پاسخ به  قربانی
2 سال قبل

سلام منم مشکل شما رو دارم اگر نتیجه گرفتین لطفا به منم بگین ممنون میشم

داود
2 سال قبل

سلام تلویزیون من 55x8500g هست وقتی برق می‌ره تاریخ تلویزیون به تنظیمات کارخانه بر می گرده و تاریخ هم بهم میریزه وای فای متصل نمیشه

a.nazari
مدیر
پاسخ به  داود
2 سال قبل

سلام با توجه به توضیحات مربوط به برد مین ذخیره اطلاعات سیستم میباشد که متخصص باید مراجعه کند. در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

محمد
2 سال قبل

سلام . من وقتی تلوزیون رو به وای فای وصل میکنم میگه وصل شد ولی پشت سرش مینویسه بدون اینترنت اگه بشه راه حلی بگید

admin
مدیر
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام
روز خوش
مودم خود رو ریستارت کنید، اگر مشکل ادامه دار بود مطمئن شودی تنظیمات دریافت آی پی تلویزیون تا بر روی حالت دریافت خودکار باشد

رضا صاریخان
2 سال قبل

سلام
تلویزیون سونی مدل KD-65X8500 دارم
تلویزیون ریست فکتوری کردم دیگه گوگل پلی کار نمیکنه البته وارد اکانت گوگل پلی میشم و مشکلی بایت وای فای و اینترنت ندارم فقط الان نمی تونم هیچ برنامه ای از گوگل پلی نصب کنم همش در حالت انتظار نصب می ماند حتی برای نصب فیلیمو هم از سایتش اقدام کردم بعد پیغام میده ” فایل باز نمی شود “

a.nazari
مدیر
پاسخ به  رضا صاریخان
2 سال قبل

سلام و وقت بخیر
برای این مورد لطفا از مرورگر وب استفاده کنید.
موفق باشید.

معصومی
1 سال قبل

سلام
سونی ۶۵x9000 دارم دستگاه دائم ریست می شود و اصلا تلویزیون رو نشون نمی ده

a.nazari
مدیر
پاسخ به  معصومی
1 سال قبل

سلام. تلویزیون‌های سونی از معدود دستگاه‌هایی است که ممکن است ریست شدن آن به ایراد در لامپ تصویر و بک لایت نیز برگردد. ایراد ریست شدن باید بین مین برد و پنل تفکیک داده و تشخیص داده بشه.

امیرعلی مریدی
1 سال قبل

سلام. پخش کننده رسانه ای تلویزیون من کار نمیکنه..قبلا کار میکرد و از اونجا فیلمهایی که توی فلش داشتم میدیدم. حالا فیلم پخش نمیشه..و فقط فایلهای صوتی رو اجرا میکنه. توی تنظیمات هم گزینه ریست نداره که فکتوری ریست کنم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  امیرعلی مریدی
1 سال قبل

سلام. مدل کامل دستگاه‌تون رو بفرمایید. ممنون

همتا
10 ماه قبل

سلام.55W800C دارم.تلویزیون رو ریست کردم تا لوگوی سونی میاد و بلافاصله ریست میشه و همینطور تکرار میشه.