لوگوی کاردون

تعویض ژیگلور اجاق گاز

تعویض ژیگلور اجاق گاز
فهرست محتوا

یکی از لوازم مورد نیاز برای آشپزی اجاق گاز می باشد. همه اجاق گاز ها ساختمان های مشابه و سیستم های یکسانی دارند. ممکن است به دلایل مختلف اجاق گاز شما احتیاج به تعمیر داشته باشد و یا گاهی اوقات به دلیل سر رفتن و یا ریختن مواد غذایی بر روی شعله گاز سر شعله ها و ژیگلور گاز مسدود شده باشد و مجبور به تعویض ژیگلور اجاق گاز شوید. در این صورت کار را به کاردون بسپارید و از متخصصین در زمینه تعمیرات اجاق گاز و فر کمک بخواهید. و یا مطلب آموزش تعویض ژیگلور گاز را مطالعه نمایید.

آموزش تعویض ژیگلور

از کجا بدانیم نوبت به تعویض ژیگلور اجاق گاز رسیده است؟

گاهی اوقات در حین آشپزی متوجه کم بودن فشار گاز می شوید. به بررسی علت کم شدن توان شعله های گاز می پردازید و متوجه می شوید که می تواند این موضوع دلایل مختلفی داشته باشد. اگر همه شعله ها به صورت همزمان افت فشار داشته باشند ابتدایی ترین کاری که باید انجام دهید از فشار گاز مطمئن شوید برای این کار شلنگ گاز را از لوله گاز جدا کرد و شیر گاز را باز کنید اگر فشار گاز به اندازه کافی بود باید موارد دیگر را بررسی نمایید در غیر این صورت این مشکل را برطرف نمایید.

گاهی اوقات خم شدن و تا شدن شلنگ گاز می تواند دلیل نرسیدن گاز به شعله ها باشد بنابراین حتما چک کنید شلنگ گاز دچار گرفتگی و مسدود نباشد.

اگر یکی از شعله ها مسدود باشد و دچار مشکل شده باشد احتمال مسدود شدن نازل یا ژیگلور اجاق گاز بسیار بالاست زیرا گاهی اوقات هنگامی درست کردن غذا متوجه سر رفتن غذا نمی شوید و مقداری از غذا بر روی شعله ریخته می شود بهتر است هر گاه این اتفاق افتاد با روش هایی که جلوتر به آن می پردازیم به تمیز کردن اجاق گاز بپردازید در غیر این صورت باید خود را آماده برای تعویض ژیگلور اجاق گاز نمایید. زیرا علت کم شدن فشار گاز در شعله ها مسدود شدن ژیگلور گاز است.

ژیگلور اجاق گاز کجاست؟

در گاز های رومیزی که بیشتر خانه ها از این گاز ها استفاده می کنند با برداشتن سر شعله ها می توانید ژیگلور را مشاهده نمایید. و در صورتی که با تمیز کردن مشکل برطرف می شود با یک سوزن یا خلال دندان به تمیز کردن آن بپردازید. در اجاق گاز های فردار دسترسی به ژیگلور مانند اجاق گاز های توکار یا رومیزی است اما در اجاق گاز های قدیمی جای ژیگلور داخل اجاق گاز و زیر صفحه گاز می باشد بنابراین برای دسترسی به آن باید اجاق گاز را باز نمایید. بهتر است برای تعویض ژیگلور اجاق گاز های قدیمی از کاردون کمک بخواهید.

چگونه اجاق گاز را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن اجاق گاز بهتر است طبق آموزش تصویری زیر عمل نمایید.

1.ابتدا اجاق گاز را خاموش نمایید و اجازه دهید مشعل ها خنک شود. سپس سر شعله ها را از گاز جدا نموده و درون سینک ظرفشویی قرار دهید.

تمیز کردن گاز

2. سینک ظرفشویی را با آب گرم و مقداری مایع تمیز کننده مخصوص پر نمایید. تا مشعل ها و قطعات گاز داخل این مایع خوب خیس بخورد تا آثار چربی و کثیفی از روی آن ها پاک شود.

3.با یک برس و یا فرچه قطعات متصل به گاز را تمیز نمایید. دقت کنید چربی ها از روی سطوح چدنی پاک شود. در این قسمت به ژیگلور گاز هم دسترسی دارید می توانید برای تمیز کردن ژیگلور از یک خلال دندان استفاده نمایید اما دقت داشته باشید خلال دندان در ژیگلور نشکند.

4.با یک پارچه قطعات را خشک کنید.

5.با یک اسفنج مرطوب قطعات روی گاز را تمیز نمایید.

6.با یک دستمال خشک کثیفی ها و رطوبت را خشک نمایید.

7.سپس مشعل و کلاهک آن را بر روی گاز قرار دهید حالا می توانید از گاز استفاده کنید.

برای تعمیر اجاز گاز خود می توانید از تعمیرکاران کاردون کمک بگیرید.

سوالات متداول

گاهی اوقات خم شدن و تا شدن شلنگ گاز می تواند دلیل نرسیدن گاز به شعله ها باشد بنابراین حتما چک کنید شلنگ گاز دچار گرفتگی و مسدود نباشد.

در گاز های رومیزی که بیشتر خانه ها از این گاز ها استفاده می کنند با برداشتن سر شعله ها می توانید ژیگلور را مشاهده نمایید.

در اجاق گاز های فردار دسترسی به ژیگلور مانند اجاق گاز های توکار یا رومیزی است و در زیر سرشعله ها قرار دارد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها