لوگوی کاردون

جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی

جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی
فهرست محتوا

کولر آبی که این روزها در هوای گرم تابستان جزو نیازمندی های هر خانه ای می باشد و رسیدگی به آن از ضروریات این وسیله است ؛ لازم است هر سال قبل از شروع تابستان به بررسی و برطرف کردن عیوب آن بپردازید از جمله سرویس کردن موتور کولر آبی و تعویض پوشال های آن، بررسی جریان آب در کولر و روغن کاری از کارهایی است که بصورت مداوم لازم است برای کولر آبی انجام گیرد، اما نکته ای که قابل توجه است این است که برای جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی چه کاری باید انجام داد به علت فلزی بودن بدنه آن امکان بوجود آمدن زنگ زدگی و یا پوسیدگی در بدنه وجود دارد.

علت پوسیدگی کولر آبی و زنگ زدگی آن چیست؟

گاهی اوقات دیده میشود که افرادی به علت وجود پوسیدگی در بدنه و یا کف کولر آبی خود اقدام به تعویض آن میکنند. این در حالیست که با راه حل های بهتری میتوان به برطرف کردن عیب بوجود آمده پرداخت. برای مثال میتوانید از عایق کردن کولر آبی استفاده کرده و پس از آن برای مدت زمان بیشتری از کولر سابق خود استفاده نمائید ، علت پوسیده شدن بدنه کولر بخاطر فلزی بودن آن و در مقابل آب قرار گرفتن می باشد.

چون فعالیت کولر وابسته به آب موجود و خنک کننده هوا می باشد به همین دلیل امکان خطر پوسیدگی کولر آبی و رسوب گیری وجود دارد، دلایل این زنگ زدگی زیاد می باشد که در بیان کوتاه تر میتوان به تابش مستقیم نور آفتاب و در معرض اشعه های مستقیم قرار گرفتن وسیله اشاره کرد. همچنین جریان آب و استفاده از فلزات بی کیفیت در بدنه آن میتواند نمونه دیگری از این علل باشد.

راهکار های زیادی برای برطرف کردن و جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی وجود دارد که از نمونه های آن میتوان به:

تعمیر کولر ابی

1) عایق کردن بدنه و کف کولر آبی اشاره کرد

 عایق کولر برای زمان هایی استفاده میشود که کف یا دیواره وسیله سوراخ شده و امکان چکیدن آب از آن وجود دارد که از پوششی کشسان استفاده میشود تا در منطقه آسیب دیده قرار گرفته شود و از چکه و گسترش زنگ زدگی و پوسیدگی کولر آبی جلوگیری کند ، این پلیمر به رنگ شیشه ای در آمده و بر روی قسمت مورد نظر قرار گرفته میشود.

جلوگیری از عیوب بوجود آمده

2) عایق رطوبتی

یکی دیگر از مواردی که میتوان از آن برای بخش های زنگ زده استفاده کرد عایق رطوبتی می باشد ؛ برای استفاده از این مورد ابتدا باید کولر را تمیز کرده و از هرگونه شوره یا زنگ زدگی پاک شود پس از آن توسط کاغذ یا کارتونی ضخیم روی سوراخ بوجود آمده را بپوشانید و مواد عایق کننده را بر روی آن منطقه بریزید و آنرا پخش و صاف نمائید تا سطح صاف و سیقلی داشته باشید به خاطر داشته باشید.

این روش برای کف کولر استفاده میگردد در مواردی که دیواره آن دچار مشکل شود باید حتما از قلمو استفاده نمائید که مواد بصورت کامل و صاف پخش و خشک شود ، برای این کار بهتر است از دو فصل ابتدایی سال استفاده نمائید تا بصورت کامل عیوب آن برطرف شود و با سرعت بیشتری خشک گردد به همین دلیل پیشنهاد میشود که برای بهار اینکار را انجام دهید که قبل از شروع به کار کولر می باشد.

3) قیر سرد

نمونه دیگری که میتوان برای جلوگیری از بروز پوسیدگی کولر آبی به کار گرفت استفاده از قیر سرد شده در بخش کفی کولر می باشد؛ این وسیله به مانند یک چسب مایع عمل کرده و کف وسیله را گرفته و مانع از زنگ زدگی میشود؛ یکی از راحت ترین روش ها می باشد و با وسیله هایی که در منزل دارید به راحتی میتوانید از آن استفاده نمائید.

زمان مناسب عایق کاری کولر آبی

همان طور که اعلام شد بهترین زمان برای عایق کاری کولر بهار و تابستان است این موضوع به این معنیست که وجود هوای گرم و باران کمتر باعث میگردد تا این عایق کاری بهتر صورت گرفته و محکم تر شود و از آسیب جدی به کولر جلوگیری خواهد شد.

در صورتی که کولر آبی شما نیاز به تعمیر دارد می توانید از سرویس تعمیرات کولر آبی کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

علت پوسیده شدن بدنه کولر بخاطر فلزی بودن آن و در مقابل آب قرار گرفتن می باشد.

این وسیله به مانند یک چسب مایع عمل کرده و کف وسیله را گرفته و مانع از زنگ زدگی میشود ؛ یکی از راحت ترین روش ها می باشد و با وسیله هایی که در منزل دارید به راحتی میتوانید از آن استفاده نمائید.

 عایق کولر برای زمان هایی استفاده میشود که کف یا دیواره وسیله سوراخ شده و امکان چکیدن آب از آن وجود دارد که از پوششی کشسان استفاده میشود تا در منطقه آسیب دیده قرار گرفته شود و از چکه و گسترش زنگ زدگی و پوسیدگی کولر آبی جلوگیری کند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناصر
10 ماه قبل

ببخشید استفاده از جرم گیر داخل آب مفیده؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ناصر
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله از رسوب در مخزن پمپ آب کولر جلوگیری میکنه.