لوگوی کاردون

علت سرمای زیاد یخچال

علت سرمای زیاد یخچال
فهرست محتوا

یخچال یک دستگاه خنک کننده محبوب خانه هاست که برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی یکی از ضروری ترین وسایل خانه می باشد. مکانیزم به کار رفته در یخچال بسیار جالب است زیرا در ظاهر دستگاهی خنک کننده می باشد اما کاری که یخچال انجام می دهد انتقال گرما از داخل یخچال به محیط اطراف است. با استفاده از مواد سرد سازی درون یخچال خنک می ماند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سیستم خنک سازی یخچال دچار اختلال شود در این صورت باید به دنبال علت سرمای زیاد یخچال و یا خنک نکردن آن باشیم. اگر می خواهید علت سرمای زیاد یخچال را بدانید با کاردون همراه باشید زیرا در این مطلب به بررسی آن می پردازیم.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

علت سرمای زیاد یخچال چیست؟

The reason for the coldness of the refrigerator

سنسور دما که در داخل یخچال تعبیه شده است وسیله ای برای اندازه گیری دمای یخچال است که در صورت خرابی می تواند علت سرمای زیاد یخچال باشد. سنسور دما یک کپسول پلاستیکی متشکل از دو سیم است عیب یابی این قطعه کاری تخصصی می باشد و بهتر است برای تعمیر و یا تعویض آن از یک متخصص کمک بخواهید.

خوشبختانه در یخچال های ساید بای ساید امروزی اگر سنسور یخچال شما دچار مشکل شود کد خطایی براساس تنظیم شرکت تولید کننده یخچال تعیین شده است که بر روی صفحه نمایشگر یخچال ظاهر می شود که این امر موجب تشخیص سریع و راحت عیب یخچال شده است.

شاید بتوان خرابی ترموستات را علت سرمای زیاد یخچال دانست زیرا کنترل دما و یا سردی و گرمی داخل یخچال وظیفه ترموستات می باشد. اگر ترموستات خراب شده باشد دمای یخچال افزایش می یابد یا به اصطلاح یخچال بیش از حد خنک می شود در نتیجه کمپرسور بیش از حد معمول کار می کند. بنابراین در صورتی که موتور یخچال یا کمپرسور به طور یکسره کار کرد باید نگران شوید.

دمپر هوا قطعه ای مهم در یخچال است که وظیفه آن تعادل سازی جریان هوای فن اواپراتور می باشد. در حقیقت میزان سرمای ورودی به داخل یخچال را کنترل می کند. در صورتی که یخچال شما بیش از حد سرد می کند برای علت آن از سالم بودن این قطعه مطمئن شوید.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

چرا مواد غذایی داخل یخچال یخ می زند؟

Why does food freeze in the refrigerator

گاهی اوقات افزایش دمای یخچال در حدی است که مواد غذایی درون آن یخ می زند . برای پاسخ به این سوال باید گفت یکی دیگر از دلایل سرد کردن بیش از حد یخچال ایجاد اختلال در برد الکتریکی یخچال است. استفاده از برد الکتریکی در یخچال یکی از مزیت های این دستگاه می باشد زیرا با استفاده از این قطعه می توان تمام عملکرد یخچال را مشاهده نمود. همچنین پیدا کردن مشکلات یخچال ساده تر خواهد شد زیرا تمام سنسورهای یخچال به این قطعه متصل است. پس خرابی برد الکتریکی می تواند علت سرمای زیاد یخچال باشد. اما باید ابتدا از خراب نبودن دمپر مطمئن شوید. خوشبختانه در تمام یخچال های ساید بای ساید امروزی برد دیجیتالی تعبیه شده است که به راحتی می توان کارکرد یخچال را بررسی نمود.

بهتر است بعد از اینکه علت سرمای زیاد یخچال را متوجه شدید و از مشکل یخچال خود آگاه شدید از یک متخصص بخواهید تا برای تعمیر ساید شما مراجعه نماید. زیرا در صورتی که برد کنترل دما در یخچال دچار اختلال شده باشد تعویض و یا تعمیر آن نیاز به مهارت و تخصص دارد. هدف کاردون از انتشار این مطالب بالا بردن سطح آگاهی شما از مشکلات و عیوب دستگاهتان می باشد و تا جایی که امکان داشته باشد شما را راهنمایی می کند اما برخی عیوب و مشکلات نیاز به مهارت و آموزش دارد بنابراین بهتر است کار را به کاردون بسپارید و برای رفع آن از ما کمک بخواهید.

سوالات متداول

سنسور دما که در داخل یخچال تعبیه شده است وسیله ای برای اندازه گیری دمای یخچال است که در صورت خرابی می تواند علت سرمای زیاد یخچال باشد.

دمپر هوا قطعه ای مهم در یخچال است که وظیفه آن تعادل سازی جریان هوای فن اواپراتور می باشد. 

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها