لوگوی کاردون

علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

استفاده از ماشین ظرفشویی روش های مورد نیاز خود را دارا می باشد که لازم است که یکسری قوانین رعایت شود تا هم به این وسیله کارآمد آسیبی وارد نشود و هم ظروف بصورت کامل تمیز شود ، قبل از خرید ماشین ظرف شویی حتما این مسائل را مورد مطالعه قرار دهید شما میتوانید با مطالعه دفترچه راهنما نیز اطلاعات کاملی از روش آن بدست بیاورید اما مشکلی که وجود دارد این است که گاهی اوقات کف در ماشین به چشم میخورد و باعث نگرانی افراد میگردد زیرا تصور میشود که ظروف به درستی و دقیق شسته نشده است، علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟ و چه راه حلی برای جلوگیری از این موضوع وجود دارد؟ برای پیدا کردن راه حل مناسب میتوانید به مطالعه ادامه متن بپردازید.

اطلاعاتی که درباره ماشین ظرفشویی لازم است بدانید این است که در صورتیکه به درستی از این وسیله استفاده شود مدت زمانیکه عمر میکند بین 6 تا 12 سال خواهد بود که این بازه زمانی بسته به نحوه استفاده شما می باشد، به این نکته توجه داشته باشید که اکثر ماشین های ظرف شویی دارای گارارنتی می باشد به همین علت در صورت بروز هر گونه مشکل حتما از گارانتی آن استفاده کنید و از تعمیرکار های دیگر کمک نخواهید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

چرا کف در ماشین ظرفشویی می ماند؟

The reason for the foam remaining in the dishwasher

روند فعالیت ماشین ظرفشویی با آب گرم و محلول های شوینده و یا قرص هایی که در آب حل می شود می باشد و همین امر در درجه حرارت بالا باعث از بین رفتن هر گونه  چربی از روی ظرف میگردد، اما در صورتیکه میزان آب و محلول شوینده به میزان مناسب باشد و دستگاه سالم باشد باید تا اخر فعالیت خود این کف نیز تمام شود اما اگر کف در دستگاه باقی بماند یعنی یکی از این بخش ها فعالیت اصلی خود را انجام نمیدهند، این موضوع میتواند به علت متفاوتی باشد که به شرح زیر می باشد.

۱) میزان زیاد مواد شوینده

مخزن هر وسیله به میزان ذکر شده جایگاه برای مواد شوینده دارد در صورتیکه بیش از حد این مخزن را پر از محلول نمائید پس از شستشو هنوز میزان قابل توجهی مواد و کف در ته ظرف قرار میگیرد که لازم است برای از بین رفتن آن دکمه تخلیه دستگاه را بفشارید به همین دلیل است که برای جلوگیری از این موضوع بهتر است از میزان تعیین شده ای استفاده شود.

۲) مواد شوینده تقلبی

یکی دیگر از علت هایی که باعث بروز چنین مشکلی میشود استفاده از مایع و محلول شوینده غیر استاندارد می باشد که بهتر است از قرص شستشو و یا از محلول های معتبر و اصلی استفاده نمائید، همچنین فراموش نکنید که حتما از مواد شوینده مخصوص ماشین استفاده نمائید و از مارک های دیگر یا مواد مخصوص شستشوی دستی استفاده نشود.

معیوب بودن دریچه ورود آب

گاهی اوقات در قسمت دریچه ورود آب برای وسیله مشکل بوجود می اید برای مثال درب ورودی مسدود میشود و یا به علت گرفتگی لوله ورودی آب میزان لازم از این آب مصرفی وارد دستگاه نشده و شستشوی ظروف بصورت کامل صورت گرفته نمی شود و این مواد در کف ماشین باقی می ماند  که در این زمان بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه نمائید و یا با شرکت مربوطه تماس حاصل نمائید و مشکل وسیله خود را اعلام فرمائید.

چگونه دستگاه را تمیز کنید

Why does the foam stay in the dishwasher

در این زمان پس از مطلع شدن از مشکل به دنبال راهی برای تمیز کردن وسیله برقی خود هستید بهتر است از این روش استفاده نمائید؛ باید بدانید که اولین قدم خاموش کردن دستگاه می باشد و در هیچ شرایطی با وسیله روشن اقدام به تمیزی آن نکنید، ابتدا تمامی ظرف ها را تخلیه کنید سپس آب موجود در ماشین را خالی کنید با دستمال و یا ظرف و در نهایت زمانیکه کامل خشک شد اقدام به شستشو مجدد بدون استفاده از قرص یا مایع نمائید تا مواد اضافه موجود تخلیه گردد همچنین برای تسریع در روند تخلیه میتوانید از نمک و یخ نیز استفاده نمائید.

سوالات متداول

در صورتیکه به درستی از این وسیله استفاده شود مدت زمانیکه عمر میکند بین 6 تا 12 سال خواهد بود.

روند فعالیت ماشین ظرفشویی با آب گرم و محلول های شوینده و یا قرص هایی که در آب حل می شود می باشد و همین امر در درجه حرارت بالا باعث از بین رفتن هر گونه  چربی از روی ظرف میگردد.

گاهی اوقات در قسمت دریچه ورود آب برای وسیله مشکل بوجود می اید برای مثال درب ورودی مسدود میشود و یا به علت گرفتگی لوله ورودی آب میزان لازم از این آب مصرفی وارد دستگاه نشده و شستشوی ظروف بصورت کامل صورت گرفته نمی شود.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها