لوگوی کاردون

مدت زمان کارکرد یخچال

مدت زمان کارکرد یخچال
فهرست محتوا

یکی از موضوعاتی که در این روزها بسیار به آن توجه می شود نگهداری از لوازم خانگی است زیرا همه ما می دانیم که استفاده درست از وسایل می تواند به طول عمرشان بیافزاید. بنابراین بهتر است ابتدا با عملکرد هر یک از لوازم خانگی آشنا شوید تا بتوانید بهتر از آن ها نگهداری کنید یکی از موارد حائز اهمیت در مورد یخچال که به افزایش طول عمر آن می انجامد مدت زمان کارکرد یخچال است. بهتر است بدانید تمامی یخچال ها کارکردشان یکسان می باشد و هر چند دقیقه یکبار به حالت خاموشی و یا استند بای می روند بنابراین اگر با این حالت روبرو شدید کاملا طبیعی است.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

یخچال چند ساعت باید کار کند؟

The duration of the operation of the refrigerator

یکی از سوالاتی که بیشترین تعداد جستجو در اینترنت را به خودش اختصاص داده مدت زمان کارکرد یخچال است. شاید شما هم در اینترنت سرچ کرده اید که یخچال چند ساعت باید روشن باشد؟ مدت زمان اتومات یخچال چقدر است؟ گاهی اوقات ممکن است با دانستن این موضوع بتوانید از مشکل یخچال مطلع شوید و از نگرانی هایی که ممکن است در آینده به سراغتان بیاید جلوگیری نمایید.

بهتر است با عملکرد یخچال بیشتر آشنا شوید، همان طور که می دانید ترموستات یکی از کلیدی ترین قطعات در یخچال می باشد که با تنظیم دمای یخچال به کمپرسور یا موتور یخچال فرمان قطع یا وصل شدن را صادر می کند بنابراین در صورت خرابی ترموستات یخچال شما همیشه روشن است و این موضوع می تواند به موتور فشار زیادی وارد کند. اگر یخچال شما همیشه روشن است حتما بعد از خواندن این مطلب اقدام به ثبت سفارش در کاردون نمایید و یا اگر به اطلاعات بیشتری در این باره نیاز دارید با کاردون همراه شوید.

یخچال فریزر هر چند دقیقه یکبار باید اتومات کند؟

سرد و خنک شدن درون محفظه یخچال با استفاده از گازی به نام فریون انجام می گیرد که در این میان یکسری قطعات هم دخیل هستند. پس هر چند زمان که بگذرد باید موتور خاموش و روشن شود. در واقع اینکه یخچال چند دقیقه باید کار کند تا اتومات کند، 30 تا 40 دقیقه است. زمان خاموش شدن و مدت زمان استراحت یخچال هم در حدود یک ربع می باشد.

اگر یخچال اتومات نکند و یکسره کار کند، باعث فشار آمدن به موتور شده و در نتیجه خرابی و اسیب به موتور را باید انتظار داشته باشیم. پس حتما باید یخچال چند دقیقه باید کار کند و اتومات شود تا به موتور آن اسیبی وارد نیاید. می دانید که تعمیر موتور یخچال بسیار پرهزینه است و اگر یخچال خانه شما اتومات نمی کند و زمان اتوماتیک یخچال اشتباه است، حتما با یک تعمیرکار زبده، تماس بگیرید تا علت یابی شود.

یخچالی که در مدت زمان زیاد کار کرده است چه مدت باید خاموش شود؟

می دانیم که هر یخچال دارای سنسور و ترموستات داخلی می باشد که، قابلیت تنظیم دما و حالت مورد نظر را دارا است. اگر مواد غذایی در یخچالی قرار گرفته است که، زمان زیادی از ان استفاده شده است و قبلا سرد شده است، امکان این مورد وجود دارد که کمپرسور با دفعات کم تر روشن گردد.

می توان به طور میانگین و بر اساس تجربیات و بررسی ها، مدت زمان استراحت یخچال و کارکرد ان را با هم برابر عنوان نمود. می توان به نسبت چرخه متوسط هم اشاره داشت که در حدود 0.5 است.

اتومات یخچال چگونه انجام می شود؟

در کنار دانستن زمان اتوماتیک یخچال خوب است که درباره این فرایند بیشتر آشنا شویم.

نحوه تنظیم زمان اتوماتیک یخچال و اتومات شدن آن به، ترموستات بستگی دارد. در واقع عامل این اتفاق، ترموستات است. وظیفه مهم و اساسی ترموستات، تنظیم و تثبیت خودکار دما در یخچال می باشد و عملکرد کمپرسور را تحت نظر دارد.

برای اینکه راحت تر این فرایند را درک نمایید برای شما مثالی را می آوریم. اگر دمای یخچال خود را روی دمای 5 درجه تقسیم کنید، در همین حال، ترموستات به فعالیت خود ادامه داده و تا وقتی که دمای دستگاه به اندازه مورد نظر برسد، ترموستات هم در حال کار کردن می باشد.

وقتی که دمای یخچال روی عدد 5 درجه تنظیم شود، ترموستات هم از ادامه فعالیت باز می ایستد. اگر این عملیات به این صورت انجام نگردد، یخچال اتومات نشده و باید علت را بررسی نمود که می تواند، خرابی ترموستات باشد.

زمان اتوماتیک یخچال به نوع یخچال و فضایی که دستگاه در آن قرار گرفته است، مربوط می شود. اگر یخچال در فضایی خیلی گرم قرار داشته باشد، بیشتر روشن و خاموش می شود و زمان استراحت یخچال بیشتر است.

اگر بخواهیم به بیان ساده تر به توضیح این موضوع بپردازیم شما تصور کنید دمای یخچال را روی 5 درجه سانتی گراد تنظیم کرده اید در این شرایط ترموستات به موتور یخچال دستور فعالیت داده تا دمای یخچال را به 5 درجه سانتی گراد برساند طبیعتا اگر اختلالی در عملکرد یخچال وجود نداشته باشد باید بععذ از رسیدن به دمای 5 درجه کمپرسور قطع شود و دما ثابت شود. اما اگر در این روند مشکلی وجود داشته باشد و یکی از این فعالیت ها انجام نشود می گوییم یخچال اتومات نمیکند! همان طور که طبق توضیحات روشن است خرابی ترموستات می تواند یکی از شایع ترین و مهم ترین دلایل اتومات نکردن یخچال باشد.

مدت زمان کارکرد یخچال چقدر است؟

How long does the refrigerator work

خیلی خوشحالیم از اینکه این روزها می توان با انتشار مقالات و مطالبی آموزشی سطح دانش و آگاهی افراد را بالا برد. زیرا دانستن این که یخچال هر چند دقیقه باید اتومات کند می تواند به شما کمک کند تا علت خاموش نشدن موتور یخچال را شناسایی کنید و برای تعمیر یخچال اقدام نمایید. همین طور می توانید با زبانی مشترک بین خودتان و تعمیر کار یخچال ارتباط برقرار نمایید. اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی مدت زمان کارکرد یخچال بپردازیم باید بگوییم در شرایط عادی یخچال در حدود 35 تا 85 درصد اوقات روشن است البته این در شرایطی است که دمای یخچال نرمال باشد در غیر این صورت هر چه دما بالاتر باشد این مدت زمان هم بیشتر است.

اگر به تازگی متوجه شده اید یخچالتان یکسره کار می کند و اصلا در حالت استند بای نمی رود بهتر است به دنبال علت آن باشید. دلایل ساده ای وجود دارد که می تواند در صورت نادیده گرفتن آنها بسیار دردسر ساز شوند به عنوان مثال اگر غذای گرم داخل یخچال قرار می دهید باید بدانید این کار می تواند منجر به یکسره کار کردن موتور شود و یا با باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال می توانید به یکسره کار کردن یخچال کمک کنید.

البته به‌طور کلی مدت زمان کار کردن یخچال به  نوع برند هم بستگی دارد. به‌طور معمول یخچال‌ها 30 تا 45 دقیقه کار می‌کنند و سپس به مدت 15 دقیقه استراحت می‌کنند.

موارد زیر می‌تواند مدت زمان اتومات کردن یخچال‌ها را کم و زیاد کند:

  • مقدار و حجم مواد غذایی داخل یخچال
  • دمای هوای بیرون از یخچال
  • دمایی که برای داخل یخچال تنظیم کرده‌اید.
  • تعداد دفعه‌هایی که در یخچال را باز و بسته می‌کنید.


بهتر است حواس‌تان به مدت زمان اتومات کردن یخچال‌تان باشد. یک یخچال در بدترین شرایط ممکن است تا 6 ساعت هم مداوم کار کند ولی بیشتر از این واقعا غیرعادی است و باید توسط تعمیرکار یخچال بررسی شود.

اگر به تازگی متوجه شده اید یخچالتان یکسره کار می کند و اصلا در حالت استند بای نمی رود بهتر است به دنبال علت آن باشید. دلایل ساده ای وجود دارد که می تواند در صورت نادیده گرفتن آنها بسیار دردسر ساز شوند به عنوان مثال اگر غذای گرم داخل یخچال قرار می دهید باید بدانید این کار می تواند منجر به یکسره کار کردن موتور شود و یا با باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال می توانید به یکسره کار کردن یخچال کمک کنید.

چه دلایلی باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود؟

What causes the refrigerator to work all the time

همان‌طور که گفتیم بهتر است حواس‌تان به زمان‌های اتومات کردن یخچال‌تان باشد. اگر یخچال به‌طور مداوم کار می‌کند و صداهای بلند و عجیبی دارد باید به فکر تماس با تعمیرکار و تعمیر یخچال در منزل باشید.

درادامه دلایل یک‌سره کار کردن یخچال را توضیح می‌دهیم تا بتوانید تاحدی با مشکل یخچال‌تان آشنا شوید و برای حل کردنش به فکر چاره باشید:

  1. اگر یخچال را بیش ازاندازه با مواد غذایی پر کنید بهش فشار می‌آید و ممکن است دائم کار کند.
  2. خیلی‌ها به‌علت نداشتن جای کافی در منزل و… یخچال را در حیاط و درمعرض تابش مستقیم نور خورشید قرار می‌دهند؛ این موضوع باعث یکسره کار کردن یخچال می‌شود.
  3. کثیف شدن لوله‌های پشت یخچال یا همان لوله‌های کندنسور یکی دیگر از دلایل اختلال در عملکرد آن است.
  4. اگر فن زیر یخچال یا همان فن اواپراتور خراب شود، یخچال یک‌سره کار می‌کند و سر و صدای زیادی هم دارد.
  5. فرسودگی لاستیک درب یخچال هم می‌تواند از علت‌های اتومات نکردن و یک‌سره کار کردن باشد.
  6. هرچه درب یخچال بیشتر باز و بسته شود، به همان میزان عملکردش با اختلال مواجه می‌شود.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

جمع بندی

خیلی‌ها فکر می‌کنند یک یخچال سالم باید یک‌سره کار کند. درصورتی که قضیه برعکس است و یخچال به‌طور نرمال باید بعد از هر 30 تا 45 دقیقه فعالیت، 15 دقیقه استراحت کند. موارد زیادی می‌تواند در عملکرد درست یخچال اختلال ایجاد کند. دراین مقاله موارد مختلفی که باعث افزایش مدت زمان عملکرد یخچال می‌شوند را توضیح دادیم.

سوالات متداول

ترموستات یکی از کلیدی ترین قطعات در یخچال می باشد که با تنظیم دمای یخچال به کمپرسور یا موتور یخچال فرمان قطع یا وصل شدن را صادر می کند.

سرد و خنک شدن درون محفظه یخچال با استفاده از گازی به نام فریون انجام می گیرد که در این میان یکسری قطعات هم دخیل هستند.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها