لوگوی کاردون

چرا ماشین ظرفشویی برق دارد ؟

چرا ماشین ظرفشویی برق دارد ؟
فهرست محتوا

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران کاردون از ما می پرسند این است که چرا ماشین ظرفشویی برق دارد؟ چرا هنگام دست زدن به بدنه ماشین ظرفشویی احساس برق گرفتگی داریم؟ آیا این اتفاق طبیعی است؟ برای پاسخ به سوالات باید تمامی دلایل بررسی شود بنابراین تصمیم داریم بسیار از این موارد را در این مطلب با شما به اشتراک بگذاریم. اما نکته مهم این است که اختلال در جریان آب و برق بسیار خطرناک است و باید جدی گرفته شود زیرا خطر برق گرفتگی را به همراه دارد.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده نمایید.

چرا ماشین ظرفشویی برق دارد؟

Why does the dishwasher have electricity

همان طور که می دانید عملکرد ماشین ظرفشویی به گونه ای است که با آب و برق به طور همزمان سرو کار دارد. بهتر است از سالم بودن ماشین ظرفشویی خود مطمئن شوید گاهی اوقات به طور اتفاقی با برخورد و لمس دستتان با ماشین ظرفشویی احساس برق گرفتگی می کنید باید برای برطرف کردن این عیب حتما دست به کار شوید و آن را نادیده نگیرید. قطعات بسیاری در ماشین ظرفشویی وجود دارد که خرابی و معیوب بودن هر یک می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کند. حال سوال اینجاست چرا ماشین ظرفشویی برق دارد؟

یکی از دلایل برق داشتن ماشین ظرفشویی سیم گراند است. در واقع این سیم اتصال به زمین است که باید به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی ساختمان متصل شود. اگر سیم گراند به لوله آب متصل شود شما با هر بار دست به ماشین ظرفشویی احساس برق گرفتگی را تجربه خواهید کرد. بنابراین هنگام نصب ماشین ظرفشویی دقت کنید سیم گراند به لوله آب وصل نشود. اگر المنت یا هیتر که وظیفه تولید گرما از طریق جریان برق را بر عهده دارد خراب یا در اثر فرسودگی معیوب شود، ماشین ظرفشویی شما برق دارد و باید برای برطرف کردن این مشکل از یک فرد متخصص کمک بخواهید.

یکی از اصلی ترین دلایل برق داشتن ماشین ظرفشویی، نشتی آب است که باید سریعا برای برطرف کردن آن اقدام کنید در صورتی که متوجه نشتی آب از ماشین ظرفشویی شدید از کاردون بخواهید تا شما را راهنمایی کند. اگر روکش سیم ها در اثر استفاده طولانی مدت دچار فرشودگی و خرابی شده باشد احتما برق دار شدن ماشین ظرفشویی بالا می رود بنابراین بهتر است به دلیل حساسیت این دستگاه هر چند وقت یکبار سیم کشی ها را به دقت بررسی کنید.

علت برق داشتن ماشین ظرفشویی را می دانید؟

Do you know why the dishwasher has electricity

اگر موتور ماشین ظرفشویی خراب شود و یا حتی نیم سوز شود به دلیل آنکه به بدنه متصل شده است قطعا با بدنه ماشین ظرفشویی که برق دارد مواجه می شوید بنابراین بهتر است در چنین شرایطی به هیچ عنوان به بدنه ماشین ظرفشویی دست نزنید و از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بخواهید تا برای تعمیر و یا تعویض موتور مراجعه کنند.

البته لازم است بگوییم گاهی اوقات دلایل ساده می تواند موجب برق دار شدن ماشین ظرفشویی شما شود بنابراین بهتر است این موارد را بررسی کنید و در صورت برطرف نشدن مشکل از یک فرد متخصص کمک بخواهید. خرابی پریزر برق یکی از این دلایل ساده می باشد اگر احساس کردید ماشین ظرفشویی برق دارد ابتدا پریز را چک کنید و مطمئن شوید که سالم است. اگر مشکل از پریز بود بهتر است برای تعویض آن اقدام کنید و یا از یک پریز دیگر استفاده کنید.

اتصالی داخلی قطعات ماشین ظرفشویی هم می تواند منجر به برق دار شدن دستگاه شود برای حل این مشکل باید از تعمیر کار برای بررسی سیم پیچی داخلی کمک بخواهید. یکی از موارد مهم دیگر خرابی و یا زنگ زدگی دوشاخه برق ماشین ظرفشویی است که منجر به برق داشتن ماشین ظرفشویی می شود. در این شرایط بهتر است دوشاخه را به طور کامل تعویض کنید.

سوالات متداول

این سیم اتصال به زمین است که باید به لوله فاضلاب و یا ستون آهنی ساختمان متصل شود.

 اگر المنت یا هیتر که وظیفه تولید گرما از طریق جریان برق را بر عهده دارد خراب یا در اثر فرسودگی معیوب شود، ماشین ظرفشویی شما برق خواهد داشت.

در این شرایط بهتر است دوشاخه را به طور کامل تعویض کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
10 ماه قبل

من وقتی که میخوام ظرف ها رو از ماشین ظرفشویی دربیارم برق داره دستگاه دلیلش چیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  امیر
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
برای عیب یابی دقیق تر پیشنهاد می کنیم از یک تعمیرکار کمک بگیرید، برای این کار می تونید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی کاردون کمک بگیرید.