لوگوی کاردون

چرا زیر یخچال اب میدهد

چرا زیر یخچال اب میدهد
فهرست محتوا

مشکل نشتی اب از زیر یخچال یکی از مشکلاتی است که کمتر کسی با آن برخورد نکرده است. تصور کنید یک روز صبح هنگامی که از خواب بیدار می شود با این صحنه روبرو شوید ممکن از نگرانی زیاد خواب از سرتان بپرد و اولین فکری که به ذهنتان خطور می کند این است که یخچال شما نیاز به تعمیر دارد. اما سوال این است چرا زیر یخچال اب میدهد؟ در این مطلب سعی داریم تمامی علت های بروز این مشکل را بیان کنیم و برای هر کدام راه حلی را مطرح کنیم تا هر چه سریع تر از تجمع آب زیر یخچال رها شوید.

چرا زیر یخچال اب میدهد؟

Why is there water under the refrigerator

یکی از اصلی ترین دلایل نشتی اب از داخل یخچال و زیر آن لاستیک دور درب دستگاه است. اگر سالهاست از یخچال خود استفاده می کنید و تا به امروز برای سرویس آن هزینه ای پرداخت نکرده اید به شما توصیه می کنیم برای این کار هزینه کنید زیرا ممکن است لاستیک دور درب یخچال در اثر فرسودگی هوای بیرون را به داخل یخچال انتقال دهد و ایجاد رطوبت زیاد منجر به قطرات آب شده و از زیر یخچال سرازیر شود. در این شرایط بهتر است از یک تعمیرکار یخچال بخواهید تا برای بررسی دستگاهتان مراجعه کنید. ممکن است لاستیک دور درب یخچال نیاز به تعویض داشته باشد.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

گاهی اوقات مسدود شدن لوله تخلیه می تواند باعث جمع شدن آب درون یخچال شود. همان طور که می دانید یخچال های امروزی دارای چرخه یخ زدایی هستند و با ذوب کردن یخ و برفک های روی سیم پیچ های اواپراتور و انتقال آب به سینی تعبیه شده در زیر یخچال کنار کمپرسور فعالیت می کنند. در صورتی که لوله تخلیه آب با مواد غذایی و ذرات غذا پوشیده شده باشد امکان تخلیه آب وجود ندارد بنابراین شاهد جمع شدن آب درون یخچال خواهیم بود.

اگر این روزها از صدای وزوز یخچالتان خسته شده اید و از اینکه داخل یخچال سرد نمی شود نگران هستید باید بگوییم حتما اواپراتور از یخ پوشیده شده است و فرایند یخ زدایی یا دیفراست انجام نمی شود و نتیجه آن نشتی اب از زیر یخچال خواهد بود برای برطرف کردن این مشکل باید از تعمیرکار حرفه ای یخچال کمک بخواهید زیرا باید به طور فنی مشکل بررسی شود.

علت نشتی آب یخچال چیست؟

What is the cause of refrigerator water leakage

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در سینی زیر یخچال مقداری آب مشاهده کنید و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی درباره عملکرد یخچال نگران شوید. بهتر است بدانید آبی که در سینی زیر یخچال جمع می شود آب حاصل از چرخه یخ زدایی یا دیفراست می باشد که به دلیل نزدیکی آن به کمپرسور با گرمای حاصل از کمپرسور تبخیر می شود. اگر سال هاست از یخچال خود استفاده می کنید و به طور ناگهانی متوجه خارج شدن آب از زیر یخچال شده اید باید احتمال دهید سینی تخلیه یخچال دچار شکستگی و آسیب شده است و یا شاید سینی دچار جابه جایی شده باشد بنابراین بررسی کنید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید.

اگر مشکل از سینی تخلیه نباشد باید اتصالات و شلنگ های ابی که به یخساز یخچال متصل شده اند را بررسی کنید زیرا شلنگ ها پلاستیکی هستند و می توانند دچار پارگی شوند همچنین اتصالات شل شده و آب از آن ها چکه کند که نتیجه آن سرازیر شدن آب از زیر یخچال خواهد بود. اما اگر آب در جامیوه ای یخچال جمع شده است باید بدانید به احتمال زیاد یکی از قطعات سیستم دیفراست به مشکل خورده است و باید تعمیر یا تعویض شود شاید بتوانیم بگوییم یکی از رایج ترین و شایع ترین خرابی های یخچال جمع شدن آب در جامیوه ای است که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

سوالات متداول

یکی از اصلی ترین دلایل نشتی اب از داخل یخچال و زیر آن لاستیک دور درب دستگاه است. 

گاهی اوقات مسدود شدن لوله تخلیه می تواند باعث جمع شدن آب درون یخچال شود.

یکی از رایج ترین و شایع ترین خرابی های یخچال جمع شدن آب در جامیوه ای است که گاهی اوقات نادیده گرفته می شود.

اگر از یخچال برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال بوش کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهشید
11 ماه قبل

با سلام
من یخچالم فقط وقتایی که زیاد از یخ ساز استفاده می کنم آب میده دلیلش چیه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  مهشید
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به احتمال زیاد مشکل در ترموستات برای تنظیم دما هست.
پیشنهاد می کنیم از یک متخصص برای بررسی یخچال کمک بگیرید.
برای این کار می تونید از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.

حمیدرضا
5 ماه قبل
چرا در زیر اپراتورهای یخچال و کولر برای جمع آوری آب وتخلیه آن سینی قرار میدهند
پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حمیدرضا
5 ماه قبل

باسلام
در یخچال به دلیل نزدیکی آن به کمپرسور با گرمای حاصل از کمپرسور سینی قرار می دهند تا آب تبخیر شود.
باتشکر