لوگوی کاردون

چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد ؟

سیگنال نداشتن تلویزیون سونی

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شاید این روزها یکی از وسایلی که در خانه بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است تلویزیون باشد. البته تلویزیون همیشه یکی از وسایل سرگرم کننده به حساب می آمد اما این روزها با همه گیر شدن ویرووس کرونا تلویزیون ها نقش اساسی در سرگرم کردن افراد برعهده دارند. اگر تلویزیون سونی دارید و اخیرا به دنبال دلیل نداشتنن سیگنال تلویزیون سونی هستید با کاردون همراه شوید. گاهی اوقات این مشکل می تواند در تصویر هم اختلال ایجاد کند و تداوم داشته باشد سوال اصلی اینجاست چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد؟ چگونه می توانیم این مشکل را برطرف کنیم؟

چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد؟

اگر بخواهیم به طور کلی به بررسی این مشکل بپردازیم باید بگوییم فارغ از نوع برند تلویزیون دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند علت نداشتن سیگنال تلویزیون شما شود. اگر تلویزیون شما دیجیتال است و سیگنال ندارد احتمال خرابی یا از کار افتادن تیونر وجود دارد. این قطعه سیگنال ها را دریافت کرده و به تصویر تبدیل می کند اگر این قطعه دچار خرابی شود سیگنالی دریافت نخواهد شد و شما دیگر تصویری نخواهید داشت. از دیگر دلایل نداشتن سیگنال تلویزیون سونی ارتفاع نامناسب آنتن است البته که در هنگام نصب آنتن باید به محل نصب آن هم دقت کنید تا در آینده به دنبال علت نداشتن سیگنال تلویزیون نباشید.

گاهی اوقات کیفیت پایین آنتن استفاده شده هم می تواند دلیلی بر پاسخ این سوال باشد که چرا تلویزیون سونی سیگنال ندارد؟ اگر کیفیت آنتن پایین باشد دریافت و نمایش سیگنال ها به درستی انجام نخواهد شد. خرابی آمپلی فایر هم بی تاثیر نخواهد بود زیرا آمپلی فایر سیگنال ها را به تصویر تبدیل کرده و به نمایش میگذارد.

The reason for Sony TV not having a signal

برای تعمیر تلویزیون خود از متخصصین کاردون کمک بگیرید!

دلایل غیر فنی وجود دارد که بهتر است قبل از هر اقدامی ابتدا به بررسی آن ها بپردازید سپس برای خرابی قطعات داخلی و یا اجزای مرتبط با نداشتن سیگنال تلویزون سونی نگران شوید. برخی مواقع در اثر وزش باد های شدید آنتن تلویزیون شما دچار آسیب دیدگی خواهد شد و دیگر خبری از تصویر در تلویزیون نیست بهتر است آنتن را چک کنید تا در صورت گردش و جابه جایی اقدام به تنظیم نمودن آن نمایید.

وقتی تلویزیون سیگنال ندارد چه کنیم؟

وقتی تلویزیون شما سیگنال ندارد، می‌توانید با رعایت مراحل زیر مشکل را برطرف کنید:

  • بررسی کابل‌ها: ابتدا باید مطمئن شوید که کابل آنتن یا HDMI به درستی به تلویزیون متصل شده است و هیچ کدام از پورت‌ها به طور اشتباهی جابجا نشده‌اند.
  • بررسی شبکه: در صورتی که شما از سیستم پخش کننده ویدیو اینترنتی یا سیستم حرفه‌ای استفاده می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت به درستی برقرار شده است و شبکه در دسترس است.
  • بررسی تنظیمات: در صورتی که هنوز هم سیگنال ندارید، باید تنظیمات تلویزیون را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی تنظیم شده است. در برخی موارد، مشکل از تنظیمات تلویزیون ممکن است باشد.
  • بررسی مشکل در سیگنال: در صورتی که هیچکدام از مراحل بالا نتیجه نمی‌دهد، ممکن است مشکل در سیگنال باشد. در این صورت، باید با تلویزیون خودتان به منطقه دارای سیگنال بروید و دوباره سعی کنید تلویزیون را به درستی تنظیم کنید.

دلایل سیگنال نداشتن تلویزیون سونی چیست؟

sony tv no signal

اگر کابل آنتن شما در اثر استفاده طولانی مدت دچار آسیب دیدگی و فرسودگی شده است باید حتما آن را تعویض کنید تا با مشکل نداشتن سیگنال روبرو نشوید. دقت داشته باشید پایه های آنتن را محکم و ثابت کنید. اگر در مسیر آنتن فرستنده شما مانعی وجود داشته باشد با این مسئله باید کنار بیایید یا محل نصب آنتن را تغییر دهید.

یکی از راهکارهایی که همه ما شاید زمانی که تلویزیون سیگنال ندارد از آن استفاده کرده ایم وصل کردن فویل به آنتن تلویزیون است هنگامی که از فویل استفاده می کنید این را هم باید بدانید که این کار فقط برای آنتن هایی که خارج از خانه قرار دارد امکان پذیر است. نکته جالب این است که دریافت سیگنال با فاصله از برج فرستنده ارتباط مستقیم دارد بنابراین بهتر است برای رهایی از این مشکل از یک آنتن باکیفیت و خوب استفاده کنید.

اگر  تلویزیون شما از برند سونی است، پیشنهاد می کنیم برای تعمیر آن از سرویس تعمیر تلویزیون سونی مجموعه کاردون استفاده کنید.

اگر با بررسی تمامی موارد احتمالی باز هم با مشکل نداشتن سیگنال روبرو شدید باید برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید و برای این کار باید از یک فرد متخصص کمک بخواهید. اگر مشکل آنتن دهی به دلیل خرابی سخت افزار باشد باید دو قطعه تیونر و آمپلی فایر را بررسی کنید و در صورت خرابی آن ها را تعویض کنید اما برای این کار از یک تعمیرکار تلویزیون بخواهید تا شما را راهنمایی کند زیرا هر گونه خطایی می تواند هزینه های بالای تعمیر تلویزیون سونی را برایتان به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

اگر کیفیت آنتن پایین باشد دریافت و نمایش سیگنال ها به درستی انجام نخواهد شد.

آمپلی فایر سیگنال ها را به تصویر تبدیل کرده و به نمایش میگذارد.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

10 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
طاهر
3 سال قبل

سلام تلوزیون ال جی بانه ای گرفتم هر چند وقت سیکنال نداره بعد دو روز میاد دیش ماهواره تازه تنظیم کردم باز همین مشکل داره کانال ایران هم با ماهواره میپره یه راهنمایی بکنین ممنون میشم

Support
پاسخ به  طاهر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
دستگاه‌های بانه‌ای رسیور دار تنظیمات خاص خودش رو داره و ما به طور دقیق در این مورد نمیتونیم شما رو راهنمایی کنیم.
موفق باشید

مهسا
3 سال قبل

ببخشید هرکار میکنیم تلویزیون می‌نویسه فاغد سیگنال اشکال از چیه؟

Support
پاسخ به  مهسا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
این مورد معمولا مربوط به آنتن هست و اگر آنتن ایرادی نداشته باشه ممکنه از کابل آنتن و یا پورت آنتن تلویزیون باشه.
موفق باشید

زهرا
3 سال قبل

ببخشید ماهواره قطع وصل میشه و می پره باید چی کار کنم ؟

Support
پاسخ به  زهرا
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
متاسفانه این محصول مربوط به خدمات ما نیست و نمیتونیم در مورد ماهواره اعلام نظر داشته باشیم.
موفق باشید

هادی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر،تلویزیون من سونی هست،فقط چند شبکه آنالوگ میگیره،اصلا دیجیتال نمیشه،آنتن هم عوض کردم مشکل برطرف نشد

admin
پاسخ به  هادی
2 سال قبل

لطفا برای راهنمایی دقیق تر مدل تلویزیون خود را ذکر کنید

نازنین
11 ماه قبل

ببخشید سیگنال نداشتن تلویزیون سونی میتونه خرابی کابل hdmi هم باشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نازنین
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
سیگنال نداشتن تلویزیون سونی عموما از موارد متعددی میتونه باشه اما بله امکانش وجود داره.