لوگوی کاردون

تلویزیون اب خورده درست می شود

تلویزیون اب خورده درست می شود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از مشکلاتی که شاید به ندرت اتفاق بیافتد ریخته شدن آب بر روی تلویزیون است. اما یکی از سوالاتی که بسیار زیاد از تیم کاردون پرسیده می شود این است که تلویزیون اب خورده درست می شود یا خیر ؟ سوالی که به کرات از کارشناسان ما پرسیده می شود و همه به دنبال راه چاره برای این اتفاق غیر عمدی هستند. معمولا خانواده هایی که فرزند خردسال دارند این اتفاق را تجربه کرده اند اما دانستن برخی نکات در هنگام آب خوردگی تلویزیون می تواند به شما کمک کند تا از هزینه های بالای تعمیرات نجات پیدا کنید.

تلویزیون آب خورده درست می شود؟

The TV is flooded

بهتر است ابتدا به این سوال پاسخ دهیم تا خیال شما راحت شود. باید بگوییم در صورتی که در سریع ترین زمان ممکن اقدام نمایید می توانید تلویزیون آب خورده را درست نمایید به شرط آنکه اقدامات زیر را اجرا کنید تا از آسیب دیدن بیشتر تلویزیون جلوگیری نمایید.

اگر متوجه شدید که بر روی تلویزیون شما آب ریخته است بلافاصله دستگاه را از برق بکشید. شاید در برخی مواقع شاهد این اتفاق نباشید اما متوجه کار کردن نادرست تلویزیون شوید و بعد از بررسی آثاری از خیسی بر روی تلویزیون مشاهده کنید در این صورت باز هم اولین اقدام باید کشیدن تلویزیون از برق باشد. اگر آثاری از آب بر روی تلویزیون و جایی که دستگاه قرار دارد مشاهده می کنید مکان تلویزیون را تغییر دهید و آن را به جایی خشک منتقل کنید. پیشنهاد می کنیم دستگاه را روی کاشی و یا سرامیک قرار ندهید.

جاهایی که آثار خیسی مشاهده می شود را به سرعت خشک نمایید تا از نفوذ بیشتر آب به داخل دستگاه جلوگیری کنید. می توانید برای اینکار از یک سشوار با باد خنک هم استفاده کنید البته دقت داشته باشید باد سشوار به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش برخورد نکند و از درجه خنک استفاده کنید. فقط یکبار دستگاه را جابه جا کنید و اولین اقدام برای خشک کردن تلویزیون پنل پشتی و محل قرار گیری دیوایس ها باشد.

اگر تلویزیون شما خیس شده است در تعمیر آن باید صبور باشید و بعد از انجام مراحل بالا بلافاصله اقدام به روشن کردن دستگاه نکنید زیرا با این کار باید از تعمیر تلویزیون خود صرف نظر کنید و به فکر خرید یک تلویزیون دیگر باشید. حداقل سه روز باید تلویزیون شما خاموش بماند.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

اگر روی تلویزیون آب ریخت چیکار کنیم؟

how to fix water damaged tv

در بیشتر مواقع کسانی که با این مشکل روبرو می شوند بعد از انجام اقدامات بالا با تعمیرکار تلویزیون تماس گرفته و از آن ها می خواهند تا برای تعمیر تلویزیون مراجعه نمایند. شما با این کار این فرصت را ایجاد می کنید تا اقدامات نهایی برای تعمیر صورت گیرد. خوشبختانه در 70 درصد موارد می توان تلویزیون آب خورده را تعمیر نمود اما اگر اقدامات لازم به موقع انجام شود.

بهتر است در پنل پشتی تلویزیون قسمت هایی که قابلیت جدا شدن دارند را باز کنید تا با گردش هوا قطعات داخلی خشک شوند و دیگر آثاری از خیس بودن نباشد. لازم است بدانید گاهی اوقات وجود رطوبت می تواند منجر به خرابی پنل تلویزیون شود. یکی از اشتباهات رایج که در بیم مردم دیده شده است استفاده از سشوار و یا وسایل گرمایشی برای انتقال حرارت به تلویزیون آب خورده است باید بگوییم این کار یکی از اشتباه ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید شما با این کار خرابی های دستگاه را دو برابر می کنید و شاید حتی به سوختن دستگاهتان کمک کرده باشید.

توصیه کاردون به شما این است که فقط اقداماتی که در زمان اولیه اتفاق باید انجام دهید را رعایت کنید و برای ادامه فرآیند از یک فرد متخصص برای تعمیر تلویزیون کمک بخواهید.

سوالات متداول

اگر متوجه شدید که بر روی تلویزیون شما آب ریخته است بلافاصله دستگاه را از برق بکشید.

بله، برای اینکار از یک سشوار با باد خنک هم استفاده کنید البته دقت داشته باشید باد سشوار به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش برخورد نکند و از درجه خنک استفاده کنید.

اولین اقدام برای خشک کردن تلویزیون پنل پشتی و محل قرار گیری دیوایس ها می باشد.

در صورتی که تلویزیون شما از برند پاناسونیک است و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون پاناسونیک کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
11 ماه قبل

موقع تمیز کردن تلویزیون یکم محلول شیشه عینک اسپری کردم به تلویزیون الان گوشه سمت راست بالا ال سی دی لک شده چیکار کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  هادی
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
احتمالا آب وارد پنل تلویزیون شده که همچین مشکلی ایجاد شده
پیشنهاد می کنیم هرچه سریع تر جهت بررسی تلویزیون توسط یک متخصص اقدام کنید تا شاید بشه پنل رو بدون نیاز به تعویض، تعمیر کرد
از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون می تونید استفاده کنید.