لوگوی کاردون

علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی

علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی
فهرست محتوا

اگر یخچال ساید بای ساید ال جی دارید و دنبال علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی هستید کاردون اینبار هم برایتان چاره ساز خواهد بود زیرا با انتشار مطالب آموزشی و افزایش سطح آگاهی شما را از نگرانی خارج کرده و به جای غصه خوردن راه چاره را به شما می گوید. پس با کاردون همراه شوید! شاید برای همه ما یکی از دلایل اصلی داشتن ساید دارا بودن قابلیت یخساز باشد اما یکی از اتفاقات ناگوار این است که یخچال ساید داشته باشیم اما یخساز آن مشکل داشته باشد و کار نکند!

لازم است بدانید این مشکل می تواند برای تمامی برندهای یخچال ساید ایجاد شود و فقط مختص برند ال جی نخواهد بود. اگر برای برداشتن چند تکه یخ به یخساز مراجعه کرده اید اما با این اتفاق تلخ روبرو شده اید باید بدانید اصلا جای نگرانی نخواهد بود و کاردون می توانید این مشکل را عیب یابی کنید.

شما می توانید برای انجام تعمیر یخچال خود، از متخصصین حرفه ای و باتجربه کاردون کمک بگیرید.

علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی چیست؟

Why does the refrigerator ice maker not make ice

ابتدا بهتر است با نحوه عملکرد یخساز یخچال آشنا شوید تا بتوانید علت یخ ندادن یخچال ساید ال جی را بهتر دریابید. اگر دقت کرده باشید به هنگام نصب یخچال یک لوله یا شلنگ از پشت یخچال به شیر آب خانه متصل می کنند تا آب مورد نیاز برای ساختن یخ تامین شود. هنگامی که دمای مناسب برای ساخت یخ در داخل یخچال ایجاد می شود فعالیت آغاز می شود و آب از طریق لوله ها به داخل قالب های یخ تعبیه شده درون یخچال منتقل می شود. لازم است بگوییم این عملیات تا زمانی که مخزن یخساز پر شود ادامه دارد.

بعد از اینکه یخ درون قالب های یخ ساخته شد به داخل مخزن یخ منتقل می شود و گاهی اوقات شما هم متوجه ساخته شدن یخ می شوید زیرا با صدایی همراه است. در این صورت زمانی که شما برای گرفتن یخ از یخساز نوع یخ را انتخاب می کنید و اهرم را فشار می دهید درون لیوان شما قالب های یخ قرار می گیرد. اما گاهی اوقات ممکن است در انتظار یخ باشید اما هیچ اتفاقی رخ ندهد! در این صورت باید به دنبال علت باشید.

اگر یخساز یخچال ساید ال جی یخ نمی ساز ابتدا از روشن بودن دستگاه مطمئن شوید زیرا در برخی از مدل های یخچال ساید باید برای استفاده از یخساز آن را روشن کنید و گاهی اوقات با روشن کردن کلید یخساز مشکل برطرف خواهد شد.

چرا یخساز یخچال یخ نمی سازد؟

Why does the refrigerator ice maker not make ice

همان طور که گفتیم برای تولید یخ نیاز به آب داریم اگر خطوط انتقال آب مسدود شده باشند این چرخه با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین لازم است قبل از هر اقدامی ابتدا یخچال را خاموش کنید و به بررسی مسیر لوله های آب بپردازید تا در صورت خم شدگی و یا انسداد لوله ها آن را برطرف نمایید. البته گاهی اوقات ممکن است فشار کم آب دلیل اصلی این مشکل باشد و این موضوع دائمی نخواهد بود.

در هر صورت خرابی شیر برقی هم می تواند دلیل نرسیدن آب به یخساز شود بنابراین با تعویض این قطعه هم می توانید مشکل را برطرف نمایید اما بهتر است برای تعویض و یا تعمیر هر قطعه در صورت نداشتن دانش فنی از متخصصین کاردون کمک بخواهید. لوله انتقال آب از فریزر عبور می کند و گاهی اوقات یخ زدن این لوله می تواند برایتان دردسر ساز شود در این شرایط باید به دنبال یک راه حل برای ذوب شدن یخ ایجاد شده در لوله باشید تا آب به درون یخساز منتقل شود و عملیات ساختن یخ انجام شود.

گاهی اقات گرفتگی فیلتر یخچال هم می تواند دلیل اصلی یخ نساختن یخچال باشد بنابراین از طریق دفترچه راهنمای دستگاه اقدام به تعویض فیلتر ها نمایید.

سوالات متداول

 اگر دقت کرده باشید به هنگام نصب یخچال یک لوله یا شلنگ از پشت یخچال به شیر آب خانه متصل می کنند تا آب مورد نیاز برای ساختن یخ تامین شود. هنگامی که دمای مناسب برای ساخت یخ در داخل یخچال ایجاد می شود فعالیت آغاز می شود و آب از طریق لوله ها به داخل قالب های یخ تعبیه شده درون یخچال منتقل می شود. لازم است بگوییم این عملیات تا زمانی که مخزن یخساز پر شود ادامه دارد.

در برخی از مدل های یخچال ساید باید برای استفاده از یخساز آن را روشن کنید و گاهی اوقات با روشن کردن کلید یخساز مشکل برطرف خواهد شد.

اگر از یخچال برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جوادرضاپور
1 سال قبل

سلام.من یخچال ال جی ساید35دارم متاسفانه ازخریداین یخچال مابایخسازش مشکل دارم..وبااین موضوع اعصابمون بهم ریخته ومتاسفانه این موضوع گارانتی روبگم که پسرباجناق بنده که خودش ازتعمیرگاهای یخچال هستش بهمسرم گفته بودکه خودتون نصب کنیدوبانصب اش گارانتیش پریده حالا دنبال چاره وتعمیرهستیم وازشمایاری میطلبیم.

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  جوادرضاپور
1 سال قبل

سلام و وقت بخیر
شما می تونین تو app.kardoon.ir درخواست تعمیرات ثبت کنید تا متخصصین کاردون بعد از هماهنگی دستگاه شما رو بازدید کنن و یا اینکه با شماره 1604 تماس بگیرین و مشاوره بگیرین.
امیدواریم مشکل یخچال شما برطرف بشه.

نوربخش
1 سال قبل

سلام
یخساز یخچال فریزر ساید الجی یخ ساخته ولی یخ خارج نمیشه علت چیست؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  نوربخش
1 سال قبل

سلام. ایراد از یخساز دستگاه است.
می تونین درخواست تعمیرات تون رو توی سایت ثبت کنید.