لوگوی کاردون

چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده

چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده
فهرست محتوا

همان طور که می دانید برای تولید باد خنک نیاز به گاز مبرد در کولر گازی الزامی است حال سوال اینجاست که چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده ؟ یکی از ساده ترین راه های تشخیص کم بودن گاز کولر گازی نداشتن باد خنک است البته لازم است بدانید کمبود گاز در کولر گازی با نشانه های دیگری هم همراه است که باید آن ها را بدانید.

چگونه بفهمیم گاز کولر گازی کم شده؟

امکان دارید هنگام مشاهده قبض برق در آخر ماه غافلگیر شوید شاید یکی از دلایل این اتفاق کمبود گاز کولر گازی باشد زیرا در صورت کم بودن گاز دستگاه به طور یکسره و با فشار بیشتری کار می کند بنابراین هزینه های بالای برق را برایتان به همراه خواهد داشت. البته که قبل از اینکه با قبض بالای برق غافلگیر شوید می توانید با کمک نشانه های دیگری که در ادامه مطلب به آن ها می پردازیم از پرداخت هزینه های بالای برق جلوگیری نمایید.

همان طور که می دانید کولر گازی گرمای محیط را گرفته و سرمای مطلوبی تولید می کند در نتیجه اگر از این هوای مطلوب بی بهره مانده اید باید بدانید به یکی از نشانه های کم بودن گاز کولر گازی رسیده اید. در حقیقت یکی از ساده ترین دلایل و نشانه های کم بودن گاز کولر گازی باد گرم است اگر متوجه شده اید به تازگی باد گرم از کولرتان خارج می شود حتما از یک فرد متخصص برای بررسی میزان شارژ گاز کولر کمک بخواهید.

اگر کولر گازی را به تازگی خریده اید و برای نصب آن می خواهید خودتان دست به کار شوید لازم است بدانید باید حتما گاز آن را شارژ کنید بنابراین در صورتی که در این زمینه تخصص ندارید کار نصب و راه اندازی را به شرکت های معتبر واگذار کنید. زیرا در صورتی که کولر گازی شما به درستی شارژ نشود در آینده عملکرد مطلوبی نخواهد داشت.

نحوه تشخیص کمبود گاز کولر گازی

خوشبختانه راه های تشخیص کمبود گاز کولر گازی طوری است که خودتان هم به سادگی می توانید آن را تشخیص دهید. گاهی اوقات یخ زدن هواساز نشان از کمبود گاز است جالب است بدانید در برخی از مدل های کولر گازی با نمایش کد خطا و یا ارور بر روی صفحه نمایش دستگاه کمبود گاز را هشدار می دهد. در این حالت شما تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک تماس و ثبت سفارش در کاردون از متخصصین بخواهید تا برای رفع مشکل اعزام شوند.

گاز مبرد استفاده شده در کولر گازی فقط در صورت نشتی می تواند تخلیه شود در غیر این صورت این اتفاق هیچ گاه نخواهد افتاد بنابراین لازم است در چنین شرایطی وجود نشتی را در دستگاه بررسی کنید تا مشکل برطرف شود باید بدانید در صورت وجود نشتی گاز شما صدا نشتی گاز را از کولر خواهید شنید و یا با مشاهده حباب های تشکیل شده می توانید به وجود نشتی پی ببرید.

با دانستن مواردی بالا به راحتی می توانید از کمبود گاز کولر گازی مطلع شوید و از کاردون و تیم متخصص آن بخواهید تا برای برطرف کردن مشکل کولر گازی به محل شما مراجعه کنند. خوشبختانه سیستم مشاوره و پاسخگویی شبانه روزی کاردون این فرصت را برای شما مخاطبین عزیز فراهم کرده است تا در صورت نیافتن پاسخ سوالات خود در اینترنت و یا منابع دیگر از ما کمک بخواهید. کاردون سعی دارد با انتشار مقالات و مطالب آموزشی علاوه بر بالا بردی سطح دانش و آگاهی شما در زمینه تعمیرات لوازم خانگی این فرصت را فراهم کند تا پاسخ گوی مشکلات شما باشد بنابراین در صورت بروز مشکل کاردون را به خاطر بیاورید و دیگر نگران نباشید.

برای انجام سرویس و تعمیر کولر گازی خود می توانید از تعمیرکاران با تجربه کاردون کمک بگیرید.

سوالات متداول

گاهی اوقات یخ زدن هواساز نشان از کمبود گاز است.

گاز مبرد استفاده شده در کولر گازی فقط در صورت نشتی می تواند تخلیه شود در غیر این صورت این اتفاق هیچ گاه نخواهد افتاد.

 یکی از ساده ترین دلایل و نشانه های کم بودن گاز کولر گازی باد گرم است.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادیا
10 ماه قبل

ببخشید هربار هواساز کولر گازی یخ میزنه باید چیکار کرد؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نادیا
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
باید از یک تعمیرکار حرفه ای کمک بگیرید و به هیچ وجه خودتون اقدام به تعمیر نکنید.
برای این کار می تونید از سرویس تعمیر کولر گازی کاردون استفاده کنید.

سهیل محمودی نژاد
10 ماه قبل

عذر میخوام روشی وجود داره که بشه به صورت خونگی کمبود گاز کولر گازی رو اندازه گرفت؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سهیل محمودی نژاد
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
پیشنهاد می کنیم که این کار توسط تعمیرکار مجرب انجام بشه و خودتون انجام ندین.