لوگوی کاردون

علت صدای خش خش تلویزیون

علت صدای خش خش تلویزیون

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از قسمت های مهم در تلویزیون علاوه بر بخش تصویری بخش صوتی آن می باشد و شاید بتوان گفت یکی از بخش های مهم و حائز اهمیت در نگاه کاربران! صدا در تلویزیون فاکتوری است که نبود آن لذت تماشای تصویر را از بین خواهد برد بنابراین بودن هر دو در کنار هم کامل کننده خواهد بود. اما گاهی اوقات ممکن است ایجاد اختلال در صدای تلویزیون برایتان آزار دهنده باشد و به دنبال علت صدای خش خش تلویزیون باشید. معمولا خرابی صدای تلویزیون با خش خش و ایجاد اختلال همراه است گاهی اوقات ممکن است صدا بی کیفیت باشد و این موضوع برایتان آزاردهنده شود.

 
The reason for the hissing sound of the TV

علت صدای خش خش تلویزیون چیست؟

یکی از مشکلات راجی که بیشتر تلویزیون ها را درگیر کرده است ایجاد اختلال در صدا دستگاه است که بسیار هم آزار دهنده می باشد چرا که دیدن تصویر به همراه صداست که لذت دیدن یک فیلم را افزایش می دهد به همین خاطر است که هرگاه با این مشکل روبرو می شویم سعی می کنیم با زیاد کردن حجم صدا مشکل بی کیفیتی صدا را از بین ببریم. گاهی اوقات ممکن است صدای تلویزیون با خش خش همراه شود که در این صورت باید تنظیمات صدا را بررسی کنید زیرا در برخی مواقع به هم خوردگی تنظیمات صدا منجر به این اتفاق خواهد شدالبته گاهی اوقات خرابی در اتصالات و آنتن هم می تواند در صدا اختلال ایجاد نماید.

بنابراین این مشکل بی کیفیت شدن صدا و یا ایجاد اختلال در آن می تواند برای تمامی برند های تلویزیون رخ دهد و تنها یک برند خاص با این مشکل مواجه نخواهد شد. یکی دیگر از مشکلاتی که در صدای تلویزیون بسیار آزاردهنده می باشد ایجاد نویز در صدای تلویزیون است شاید روزها و یا هفته هاست که با صدای نویز در تلویزیون خود آزرده خاطر شده اید و برای یافتن علت آن تا به امروز خود را درگیر کرده اید باید بگوییم دلایل محدودی وجود دارد که منجر به ایجاد نویز می شود که در بیشتر مواقع دلایل فنی بوده و نیاز به دانش فنی و تخصص برای تعمیر آن وجود دارد؛

بنابراین لازم است از همان ابتدا از کاردون بخواهید تا برای بررسی مشکل کارشناسان و متخصصین در زمینه تعمیر تلویزیون را به محل شما اعزام کنند.

چرا صدای تلویزیون قطع می شود؟

Fix the hissing sound of the TV

از مشکلاتی که ممکن است اکثرا با آن سر و کله زده باشید قطع شدن صدای تلویزیون می باشد. یکی از دلایل ساده که منجر به قطع صدا در تلویزیون می شود استفاده از کابل HDMI است گاهی اوقات استفاده از کابل بی کیفیت می تواند منجر به ایجاد اختلال در تنظیمات تلویزیون شود که نتیجه آن قطع صداست. اگر به هنگام تماشای یک برنامه تلویزیون به طور ناگهانی صدای تلویزیون شما قطع شد ممکن است دستگاه خروجی صدا دچار مشکل و خرابی شده باشد و باید برای تشخیص علت خرابی از تعمیرکار تلویزیون کمک بخواهید زیرا این خرابی ها فنی می باشد و شما نمی توانید بدون داشتن دانش فنی دست به آچار شوید.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای تلویزیون رخ می دهد کم شدن و یا بی کیفیت شدن صدای تلویزیون می باشد. برای برطرف کردن این مشکل لازم است از کاردون کمک بخواهید اما لازم است بگوییم بیشتر مشکلات مربوط به صدا در تلویزیون به دلیل خرابی قطعه ای به نام مین برد می باشد که برای تشخیص دقیق و اطمینان از خراب بودن این قطعه از تعمیر کار تلویزیون بخواهید به طور کامل دستگاه شما را بررسی نماید. شاید لازم است قبل از هر چیز بلندگوهای تلویزیون را بررسی کنید تا از خراب نبودن آن مطمئن شوید گاهی اوقات خراب قطعات جزئی می تواند شما را سر درگم نماید.

علت خرابی صدای تلویزیون چیست؟

خرابی صدای تلویزیون می تواند شامل، ایجاد صدای خش تلویزیون و یا قطعی صدا باشد. بیشتر افراد در هنگام ایجاد این اختلال می پندارند که، ایراد از بلندگوها است اما به ندرت پیش می آید که علت صدای خش تلویزیون و خرابی صدا از بلندگوها باشد. در ادامه از مهمترین علت خش دار شدن تصویر تلویزیون و صدای آن می گوییم. همچنان در این مطلب همراه ما باشید!

تنظیم نبودن صدای تلویزیون

از علت صدای خش تلویزیون می تواند تنظیم نبودن صدای دستگاه باشد. ممکن است که صدا در حالت کم و یا میوت قرار دارد و همین عامل باعث شده است که صدا به گوش نرسد. بهتر است تنظیمات صدای تلویزیون را به درستی انجام دهید تا صدا واضح و صاف شنیده شود.

ایجاد کثیفی و گرد و غبار در بلندگوها

وجود گرد و غبار و آلودگی بر روی بلندگوها می تواند باعث شود که در مرور زمان، صدای تلویزیون خراب شده و صاف و رسا به گوش نرسد. توصیه می شود که هر چند وقت بلندگوها را گردگیری نمایید تا از وارد شدن آلودگی به ان جلوگیری شود.

اختلال در اتصالات دستگاه

بسیاری از افراد از اسپیکر و یا سینمای خانگی برای تلویزیون خود استفاده می کنند. دقت نمایید که اتصالات این دستگاه ها به درستی انجام شده باشد زیرا نصب اشتباه و اختلال در اتصالات، می تواند علت صدای خش تلویزیون و یا قطعی صدای تلویزیون شما باشد.

خرابی در بلندگوها

از دیگر دلایل صدای خش تلویزیون می تواند خرابی بلندگوها باشد. ایجاد خرابی و اختلال فنی در بلندگوها باعث می شود که، صدای تلویزیون خش دار و ناواضح شنیده شود و با به کل صدا قطع گردد.

برای رفع خرابی بلندگوها حتما از افراد باتجربه و متخصص کمک بگیرید. بررسی خرابی بلندگوها کاری تخصصی است.

اختلال در کابل HDMI

اگر در هنگام استفاده از کابل HDMI تلویزیون شما دچار قطعی صدا شده است، حتما کابل را بررسی نمایید تا دچار پوسیدگی و پارگی و خرابی نباشد. دستگاه توانایی انتقال صدا را از کابل خراب ندارد. در نصب درست کابل هم دقت نمایید. گاهی قطعی صدای تلویزیون از نصب نادرست کابل HDMI است.

خرابی در مین برد تلویزیون

همه دستورات مهم و ضروری برای عملکرد تلویزیون از مین برد صادر می شود و اگر در این قطعه، خرابی و اختلال پیش آید، سیستم صوتی هم کار نخواهد کرد و صدا منتقل نمی شود. در این حالت تعمیر و یا تعویض برد دستگاه توسط متخصصین کاردون انجام می شود.

علت صدای خش خش تلویزیون سامسونگ

از مشکلاتی که برای هر تلویزیونی ایجاد می شود، صدای خش خش است. تلویزیون های سامسونگ هم، با اینکه، کیفیت بالایی دارند و محصولات با دانش به روز ساخته می شوند، این مشکل را دارند. در ادامه علت صدای خش خش تلویزیون سامسونگ را بررسی می کنیم.

از علت صدای خش خش تلویزیون سامسونگ می توان به، بر هم خوردگی تنطیمات، خرابی اتصالات و مشکلات آنتن اشاره داشت. بهتر است در ابتدا کابل اتصال صدا و کابل HDMI بررسی شود. در ادامه خرابی دستگاه خروجی صدا هم باید چک شود. خرابی و وجود اختلال در آنتن هم از مهم ترین دلایل صدای خش تلویزیون است.

سوالات متداول

یکی از دلایل ساده که منجر به قطع صدا در تلویزیون می شود استفاده از کابل HDMI است گاهی اوقات استفاده از کابل بی کیفیت می تواند منجر به ایجاد اختلال در تنظیمات تلویزیون شود که نتیجه آن قطع صداست.

اگر به هنگام تماشای یک برنامه تلویزیون به طور ناگهانی صدای تلویزیون شما قطع شد ممکن است دستگاه خروجی صدا دچار مشکل و خرابی شده باشد و باید برای تشخیص علت خرابی از تعمیرکار تلویزیون کمک بخواهید.

اگر تلویزیون سونی دارید که دچار مشکل شده است، کافیست از خدمات تعمیر تلویزیون سونی در محل کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamideh
11 ماه قبل

با سلام
صدای خش خش تلویزیون سامسونگ هم به خاطر همین موارده یا اون متفاوته؟ به خاطر تفاوت قرار گیری بلندگوهاش میگم

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  hamideh
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
تمامی تلویزیون ها معمولا با همین صدای خش خش همراه هستن و به مدل تلویزیون بستگی نداره.

قاسم
10 ماه قبل

من فقط وقتی آهنگ گوش میدم که base زیادی داره خش خش میکنه یعنی بلندگوهای تلویزیون پاره شدن؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  قاسم
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله به احتمال زیاد بلندگوهای تلویزیون دچار پارگی شدن.

حسین
5 ماه قبل

با سلام
من تلوزین سامسونگ دارم موقعی که صدا رو زیاد میکنم خش خش میکنه (به وضوح شنیده میشه)
خرابی از بلندگوهاست؟چون همه تنظیمات به کارخونه هم برگردوندم هم درست نشد
آیا ساندبار نصب کنم و صدا از ساندبار بیاد درست میشه؟

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  حسین
4 ماه قبل

باسلام
بله مشکل از بلندگو ها است. این مورد در برخی از تلویزیون های سامسونگ شابع می باشد می توانید بلندگو ها را از مدار خارج و از اسپیکر استفاده کنید.
باتشکر