لوگوی کاردون

نگهداری کولر گازی در زمستان

نگهداری از کولر گازی در زمستان
فهرست محتوا

همان طور که می دانید از کولر گازی بیشتر در فصل تابستان استفاده می شود اما برخی از مدل های کولر گازی را می توان در فصل زمستان هم استفاده نمود ولی باید نکات مهم نگهداری کولر گازی در زمستان را بدانید زیرا برخی از مدل های کولر گازی دارای قابلیت سرمایش و گرمایش به طور همزمان می باشند و می توان از آن در فصل تابستان و زمستان استفاده نمود. کولر گازی هایی که فقط دارای قابلیت سرمایش هستند و در زمستان نمی توان از آن ها استفاده نمود را باید به خوبی نگهداری کنید تا بتوانید سال های بعدی از آن استفاده نمایید.

نگهداری کولر گازی در زمستان

اگر کولر گازی شما دو منظوره نیست و نمی توانید از آن در فصل زمستان استفاده نمایید لازم است قبل از بستن آن حتما سرویس شود زیرا چند ماه استفاده نکردن از دستگاه می تواند خرابی قطعات را به همراه آورد بنابراین لازم است قبل از بستن کولر گازی تمامی قطعات و فیلتر ها در صورت کثیف بودن بررسی شود و اگر قطعه ای نیاز به تعمیر و تعویض دارد نقص عیب شود. ممکن است در اثر نادیده گرفتن این موارد بعد از چند ماه استفاده نکردن از دستگاه به هنگام روشن شدن کولر گازی اختلال و مشکلاتی به وجود آید.

برای نگهداری کولر گازی در زمستان لازم است ابتدا پره های فن که با هوای بیرون ارتباط بیشتری دارد بررسی و تمیز شود سپس فیلتر ها که یکی از اجزای پنل داخلی هستند و در فصل تابستان هم ماهی یکبار باید تعویض شوند بررسی و در صورت نیاز تعویض شود البته لازم است بگوییم می توانید فیلتر ها را بشویید تا از آلودگی ها پاک شود همان طور که مشخص است فیلتر ها هوای بیرون را جذب می کنند تا باد خنک تولید نمایند بنابراین آلودگی های محیط را به خود جذب کرده و به مرور زمان بر راندمان دستگاه تاثیر می گذارد. لازم است در زمستان این فیلتر ها تمیز شود.

اگر مدت زمان زیادی از تمیز نکردن فیلتر ها بگذرد این آلودگی به کویل ها منتقل می شود که ممکن است این آلودگی ها منجر به ایجاد اختلال در عملکرد کویل ها شود بنابراین بهتر است قبل از بستن کولر گازی حتما این موارد را بررسی نمایید و برای سرویس کولر گازی زمان بگذارید.

چرا باید از کولر گازی نگهداری کرد؟

اگر کولر گازی شما قابلیت استفاده در فصل زمستان را ندارد لازم است نکات مربوط به نگهداری کولر گازی در زمستان را رعایت نمایید. لازم است تمامی لوله ها و دریچه های کولر گازی را بررسی نمایید تا در صورت گرفتگی و انسداد لوله ها مشکل را برطرف نمایید اگر آب در کولر گازی جمع شود و از پنل داخلی ریزش داشته باشد نشان از انسداد لوله هاست که باید برای کارایی بهتر کولر گازی این مشکل را برطف نمایید. بعد از انجام تمامی مراحل بالا حال باید برای بستن کولر گازی اقدام نمایید برای این کار لازم است با استفاده از یک پلاستیک ضخیم و یا پارچه برزنتی پنل داخلی و خارجی کولر گازی را بپوشانید تا از ورود رطوبت و هوای اضافی به داخل کولر گازی جلوگیری نمایید. برای محافظت از کندانسور از ورود آلودگی ها و گرد و خاک هم می توانید از پلاستیک استفاده نمایید.

اگر می خواهید بر عمر کولر گازی خود بیافزایید لازم است تمامی این موارد را در فصل تابستان هم رعایت نمایید و به سرویس کولر گازی خود اهمیت دهید و این مراحل را فقط مختص فصول سرد سال ندانید. لازم است بگوییم اگر کولر گازی شما دو منظور است و در فصل زمستان از گرمایش آن استفاده می کنید حتما برای سرویس کولر گازی و کارایی بهتر آن با کاردون در ارتباط باشید.

سوالات متداول

برای نگهداری کولر گازی در زمستان لازم است ابتدا پره های فن که با هوای بیرون ارتباط بیشتری دارد بررسی و تمیز شود سپس فیلتر ها که یکی از اجزای پنل داخلی هستند.

اگر آب در کولر گازی جمع شود و از پنل داخلی ریزش داشته باشد نشان از انسداد لوله هاست که باید برای کارایی بهتر کولر گازی این مشکل را برطف نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
9 ماه قبل

با سلام پره های بیرونی کولر گازی تمیز نشن چه مشکلی پیش میاد؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حسین
9 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
مشکلاتی نظیر، باد گرم، کم شدن قدرت باد و مشکلاتی که در طولانی مدت باعث خرابی کولر گازی می شوند به وجود می آید.