لوگوی کاردون

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

یکی از مشکلات شایع در تلویزیون مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ می باشد که بعد از روشن شدن تلویزیون و نمایش لوگو اسمارت باز این عمل تکرار میشود. لازم است بدانید این مشکل می تواند دلایل مختلفی به همراه داشته باشد. شاید زمانی که در حال تماشای برنامه مورد علاقه تان هستید خاموش و روشن شدن تلویزیون برایتان بسیار ناخوشایند باشد و حتی شما را ناراحت کند اما بهتر است به دنبال علت این مشکل و راه حلی برای برطرف کردن آن باشید. کاردون همواره با انتشار مطالب و مقالات آموزشی سعی دارد اطلاعات شما را در زمینه تعمیرات لوازم خانگی افزایش دهد پس بهتر است این بار هم با ما همراه شوید.

مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

Samsung TV turning off and on problem

همان طور که می دانید دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که باید هر یک از آن ها به طور جداگانه بررسی شود تا علت آن مشخص گردد اما همیشه یکی از دلایل مهم برای خاموش و روشن شدن تلویزیون خرابی مین برد می باشد که به آن برد اصلی تلویزیون و یا مادر برد هم گفته می شود. حال سوال این است که مین برد چیست و وظیفه آن چه می باشد؟ مین برد مانند مغز انسان عمل می کند و تمامی بخش های تلویزیون را کنترل و مدیریت می کند همان طور که متوجه شده اید تمامی دستورهایی که به تلویزیون می دهید از طریق مین برد قابلیت اجرا پیدا می کند و به اجزای مختلف ارسال می شود.

برد پاور یکی از قطعاتی است که وظیفه تامین برق را در تلویزیون برعهده دارد بنابراین در صورتی خرابی این قطعه شما با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ دست و پنجه نرم می کنید. اگر بخواهیم عملکرد برد پاور را بررسی کنیم باید بگوییم با دریافت برق 220 ولت از نوع ac و تبدیل آن به dc توسط برد پاور و انتقال آن به مین برد شما شاهد روشن شدن تلویزیون خواهید شد حال زمانی که که مشکل خاموش و روشن شدن مطرح می شود ممکن است برد پاور دچار اختلال شده باشد.

چگونه می توان مشکل را برطرف نمود؟

Samsung TV turning off and on

همان طور که می دانید برای تعمیر تلویزیون لازم است تخصص و دانش فنی داشته باشید حال که می دانید مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون از مین برد و یا برد پاور است می توانید با ثبت سفارش در کاردون از متخصصین ما کمک بخواهید. باید در نظر داشته باشید این روزها بیشتر کاربرانی که از تلویزیون سامسونگ استفاده می کنند با این مشکل روبرو شده اند.

در صورتی که ساکن تهران هستید و قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

گاهی اوقات ممکن است این مشکل فقط یکبار اتفاق بیافتد که در این صورت می توانید از آن چشم پوشی کنید اما گاهی اوقات ممکن است به فواصل کوتاه این مشکل تکرار شود و دیگر استفاده از تلویزیون و تماشای برنامه محبوبتان برای شما لذت بخش نباشد در این صورت باید مشکل را جدی تلقی نمایید و به دنبال دلیل آن باشید. گاهی اوقات ممکن است آی سی حافظه ویروسی شود که در این صورت تلویزیون شما با مشکل خاموش و روشن شدن مواجه شده و به شما هشدار تعویض آی سی را می دهد.

در حقیقت آی سی قطعه ای که با مین برد در ارتباط می باشد و با تعویض آن مشکل برطرف خواهد شد اما در برخی از مدل های تلویزیون سامسونگ شما نمی توانید آی سی را به طور جداگانه تعویض نمایید و مجبور هستید کل مین برد را تعویض نمایید تا مشکل را برطرف نمایید. هر چند که هزینه تعویض آی سی بسیار پایین تر می باشد اما در برخی از مدل های تلویزیون چاره ای جز تعویض مین برد ندارید اما گاهی اوقات ممکن است بتوان مین برد را تعمیر نمود و نیاز به تعویض نیست.

سوالات متداول

یکی از دلایل مهم برای خاموش و روشن شدن تلویزیون خرابی مین برد می باشد که به آن برد اصلی تلویزیون و یا مادر برد هم گفته می شود.

در برخی از مدل های تلویزیون سامسونگ شما نمی توانید آی سی را به طور جداگانه تعویض نمایید و مجبور هستید کل مین برد را تعویض نمایید تا مشکل را برطرف نمایید.

برد پاور یکی از قطعاتی است که وظیفه تامین برق را در تلویزیون برعهده دارد بنابراین در صورتی خرابی این قطعه شما با مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ دست و پنجه نرم می کنید.

اگر از تلویزیون برند سامسونگ استفاده می کنید و قصد تعمیر آن را دارید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون samsung کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها