لوگوی کاردون

عیب یابی یخچال ارج

عیب یابی یخچال ارج
فهرست محتوا

یکی از شرکت های ایرانی و قدیمی تولید کننده یخچال ارج می باشد که با توجه به شرایط اقتصادی این روزها انتخاب بیشتر خانواده های ایرانی کالاهای ایرانی است. البته بسیاری از شما از یخچال ارج استفاده می کنید و شاید برای عیب یابی یخچال ارج نیاز به راهنمایی دارید در این صورت بهتر است تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید. البته لازم است در برخی مواقع برای افزایش طول عمر یخچال بسیار از نکات مربوط به نگهداری از یخچال را رعایت نمایید. قطعا این موارد در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده است که با مراجعه به آن می توانید از بروز مشکلات جدی برای یخچال جلوگیری نمایید.

عیب یابی یخچال ارج

Araj refrigerator troubleshooting

اگر قصد تعمیر یخچال خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال در محل کاردون استفاده کنید.

برای بالا بردن طول عمر یخچال ارج لازم است به انجام سرویس های منظم و دوره ای اهمیت دهید زیرا در صورت غفلت و فراموشی شما ممکن است خسارت های زیادی به یخچال شما وارد شود بنابراین لازم است این موارد را جدی بگیرید. یخچال را از وسایل گرمایشی دور نگه دارید در صورتی که یخچال شما دارای آبسرد کن است باید هر شش ماه یکبار برای تعویض فیلتر ها اقدام نمایید. همین طور کویل ها را دوبار در سال تمیز کنید تا عملکرد بهتری داشته باشند. اما مشکلاتی که ممکن است برایتان دردسرساز شوند ولازم است بدانید.

اگر یخچال ارج شما بیش از حد سرد شده است و یا گرم می شود خرابی ترموستات را هشدار می دهد چرا که ترموستات وظیفه اتومات کردن و یا به عبارتی جلوگیری از یکسره کار کردن یخچال را برعهده دارد زمانی که دمای یخچال به مقدار سرمای تنظیم شده می رسد موتور و یا کمپرسور خاموش می شود اما زمانی که این فرآیند با اختلال مواجه می شود باید ترموستات یخچال را بررسی نمایید.

اگر یخچال شما بیش از حد داغ می شود و دلیل آن را نمی دانید باید بگوییم فن کندانسور یخچال از کار افتاده است زیرا وظیفه خنک کردن لوله های بیرونی بر عهده فن کندانسور می باشد در صورتی که این فرآیند با اختلال روبرو شود لوله ها بیش از حد گرم می شود در نیتجه به یخچال فشار زیادی وارد می شود و داغ می کند.

چه زمانی باید برد یخچال را تعمیر کرد؟

When should the refrigerator board be repaired

تقریبا می توان گفت تمامی مشکلات به وجود آمده برای یخچال در انتها به بررسی و تعمیر برد ختم خواهد شد در یخچال ارج برد نمایشگر، برد تغذیه، برد اینورتر و برد الکترونیکی تعبیه شده است که هر یک وظایف مختص به خود را دارند. برد نمایشگر وظیفه انتقال اطلاعات و بررسی عملکرد دستگاه را بر عهده دارد در صورتی که این برد با اختلال مواجه شود دیگر نمی توانید مشکلات و عیوب دستگاه را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید و همین طور عملکرد دکمه ها هم دیگر قابل مشاهده نیست.

اگر یخساز و آبسردکن یخچال شما با مشکل و اختلال مواجه شده است باید موارد ذیل را بررسی نمایید اگر لوله آب مسدود شده است مشکل را برطرف نمایید گاهی اوقات ممکن است فیلتر آب به دلیل ایجاد رسوب نیاز به تعویض داشته باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که افت دما سبب به هم چسبیدن یخ ها ساخته شده درون یخچال شود در این صورت باید تنظیمات دمایی را بررسی نمایید.

اگر یخ در یخساز یخچال ارج ساخته نمی شود باید گیربکس یخساز را بررسی کنید زیرا در برخی مواقع ممکن است یخ ساخته شده باشد اما خرابی گیربکس مانع از خروج یخ ها شود. خرابی شیربرقی هم مانع ورود آب به مخزن برای تولید یخ می شود بنابراین لازم است این قطعه هم چک شود تا در صورت نیاز تعویض گردد. و در آخر باید برد یخساز را بررسی کنید زیرا خرابی برد می تواند منجر به عدم ساخته شدن یخ شود.

سوالات متداول

اگر یخچال ارج شما بیش از حد سرد شده است و یا گرم می شود خرابی ترموستات را هشدار می دهد.

باید هر شش ماه یکبار برای تعویض فیلتر ها اقدام نمایید.

اگر از یخچال برند جنرال الکتریک استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیرات یخچال جنرال الکتریک کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسام قربانی
9 ماه قبل

سلام جناب یخچال ارج مدل۶۴۴۵ دارم که ارور f را نشان می دهد و بوق می زند

علیرضا کامران
پاسخ به  محمد حسام قربانی
5 ماه قبل

سلام یخچال ارج۶۳۱۵دارم ارورFوصدای بوق قطع نمیشه لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  علیرضا کامران
5 ماه قبل

با سلام
نمایش ارور F بر روی صفحه نمایشگر یخچال فریزر ارج زمانی نمایان می شود که فن اوپراتور، اتصالات و یا موتور فن دچار نقص فنی شده باشد.
با تشکر