لوگوی کاردون

بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

بوی فاضلاب ماشین لباسشویی
فهرست محتوا

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی است که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد بوی فاضلاب ماشین لباسشویی می باشد که بسیار آزار دهنده خواهد بود اگر از این وسیله در آشپزخانه استفاده می کنید. در این شرایط همه به دنبال دلیل بوی فاضلاب هستید و یک راه حل برای برطرف کردن و از بین بردن این بو! کاردون سعی دارد با انتشار این مطلب شما را در یافتن راه حل مناسب یاری نمایید بنابراین لازم است تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

چگونه قفل ماشین لباسشویی سامسونگ را باز کنیم

بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

برای از بین بردن بوی فاضلاب ماشین لباسشویی لازم است ابتدا علت بوی بد را بدانیم و شاید گاهی اوقات این بوی بد به لباس ها منتقل شود و این موضوع شما را بسیار آزار دهد. شاید شما هم شنیده اید که میکروب ها در محیط های مرطوب و گرم فضای مناسبی برای رشد کردن دارند در مخزن و یا سبد ماشین لباسشویی بعد از عملیات شستشو این شرایط فراهم می باشد در نتیجه میکروب ها و باکتری ها فضای مناسبی برای رشد کردن خواهند داشت.

البته گاهی اوقات ممکن است باقی ماندن مواد شوینده و نرم کننده در ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد در دستگاه شود بنابراین اگر زمان دیگری از ماشین لباسشویی برای شستن لباس ها استفاده نمایید این بوی بد به لباس ها منتقل خواهد شد.

لازم است بدانید بوی بد در ماشین لباسشویی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که باید برای برطرف کردن آن تمامی دلایل را بررسی نمایید. اگر ماشین لباسشویی را روشن کرده اید و فراموش کنید لباس ها را از داخل مخزن خارج کنید یکی از دلایل ایجاد بوی بد را فراهم کرده اید بنابراین بهتر است در خارج کردن لباس های خیس از ماشین لباسشویی همیشه وسواس به خرج دهید.

از دیگر مواردی که می تواند منجر به تولید بوی بد شود بستن درب ماشین لباسشویی بعد از خارج کردن لباس های خیس از مخزن می باشد همان طور که می دانید محیط مرطوب و گرم می تواند به رشد باکتری ها کمک کند پس این شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم نکنید.

علت بوی بد ماشین لباسشویی چیست؟

بهتر است بعد از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی لاستیک دور درب دستگاه را تمیز کنید تا اگر دور لاستیک آب جمع شده است تمیز شود. همان طور که می دانید انجام سرویس های دوره ای می تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نماید بنابراین لازم است این موضوع را مورد توجه قرار دهید و سالیانه ماشین لباسشویی خود را سرویس کنید.

اگر به سرویس دوره ای ماشین لباسشویی توجه نمی کنید لازم است هر چند وقت یکبار جاپودری ماشین لباسشویی را تمیز کنید و از مسدود نبودن فیلتر ها مطمئن شوید. از مواردی که می تواند بسیار آزار دهنده باشد بوی فاضلاب ماشین لباسشویی است که کاملا با بویی که ناشی از رشد باکتری ها می باشد تفاوت دارد و علت آن هم مربوط به موارد ذکر شده نخواهد بود.

بوی فاضلاب خصوصا اگر از لباسشویی در آشپزخانه و محیط خانه استفاده می شود می تواند بسیار آزار دهنده باشد و باید در اسرع وقت نسبت به برطرف کردن آن اقدام نمود. دلیل ایجاد بوی فاضلاب عدم استفاده از سیفون در مسیر تخلیه فاضلاب می باشد اگر مسیر تخلیه لباسشویی و سینک ظرفشویی مشترک باشد در این صورت ایجاد بوی فاضلاب طبیعی می باشد و باید برای برطرف کردن و از بین بردن این بو در مسیر تخلیه فاضلاب از سیفون استفاده نمود. همین طور باید مسیر تخلیه فاضلاب را بررسی نمود تا در صورت گرفتگی و مسدود بودن لوله فاضلاب مطمئن شوید.

نحوه نصب لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

نحوه نصب لوله فاضلاب ماشین لباسشویی به شیوه‌ای بسیار ساده و مشابه با نصب لوله فاضلاب سایر دستگاه‌های خانگی است. برای این منظور بهتر است از لوله‌های پلی ‌اتیلنی یا پی ‌وی ‌سی استفاده کنید.

به طور کلی، نحوه نصب لوله فاضلاب ماشین لباسشویی به صورت زیر است:

  1. قبل از هر چیز، بهتر است از جایی که می‌خواهید ماشین لباسشویی خود را قرار دهید، مسیری برای خروج لوله فاضلاب تعیین کنید. برای این کار، بهتر است آن را در نزدیکی یک لوله فاضلاب قرار دهید.
  2. سپس از داخل ماشین لباسشویی لوله فاضلاب را بیرون کشیده و به قسمت خارجی آن متصل کنید. برای این کار، از یک کوپلینگ یا کانکتور استفاده کنید.
  3. لوله فاضلاب را به لوله فاضلاب اصلی متصل کنید. برای این کار، می‌توانید از بند یا کلیپس استفاده کنید تا لوله را به لوله اصلی بچسبانید.
  4. در انتها مطمئن شوید که لوله فاضلاب به خوبی متصل شده است و هیچ نقطه ای از آن نشتی ندارد. سپس با توجه به نیاز، می‌توانید لوله فاضلاب را در دیوار یا زمین ایمن کنید.

در نهایت، قبل از استفاده از ماشین لباسشویی خود، مطمئن شوید که لوله فاضلاب به درستی نصب شده است و هیچ نقطه ای از آن نشتی ندارد. همچنین، بهتر است لوله فاضلاب را به صورت عمودی نصب کنید تا جریان آب بهتر و با سرعت بیشتری از آن عبور کند.

دلایل گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل موارد زیر رخ دهد:

۱. چرخه شستشوی ماشین لباسشویی شما نامنظم باشد و زمان لازم برای خروج آب از لوله فاضلاب فراهم نشود.

۲. لوله فاضلاب در نقاطی از طول خود گرفتار شده باشد، مانند نقاط خمیده یا محل اتصالات.

۳. انسداد در لوله فاضلاب یا لوله فاضلاب اصلی.

برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی، می ‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

۱) بررسی و اصلاح چرخه شستشو: بهتر استاز چرخه شستشوی منظم و با زمان مناسب برای خروج آب از لوله فاضلاب اطمینان حاصل کنید.

۲) بررسی لوله فاضلاب: اگر لوله فاضلاب در نقاط خمیده گرفتار شده است، بهتر است آن را بررسی کنید و از انحنای زیاد در آن خودداری کنید. همچنین، بررسی کنید که لوله فاضلاب به درستی به ماشین لباسشویی متصل شده است و هیچ نقطه ای از آن نشتی ندارد.

۳) استفاده از مواد شیمیایی: می‌توانید از مواد شیمیایی مخصوص پاک کردن لوله فاضلاب مانند سدیم بی‌کربنات، سفید کننده و اسید استفاده کنید برای جلوگیری از آسیب به لوله فاضلاب و ماشین لباسشویی، از استفاده بیش از حد از این مواد خودداری کنید.

۴) استفاده از لوله‌های تخلیه قابل انعطاف: در صورتی که لوله فاضلاب شما به دلیل محل اتصالات یا نقاط خمیده گرفتار شده است، می‌توانید از لوله‌های تخلیه قابل انعطاف استفاده کنید.

۵) استفاده از پمپ فاضلاب: در مواردی که لوله فاضلاب شما به دلیل فاصله بیشتر از لوله فاضلاب اصلی یا انسداد در لوله فاضلاب اصلی گرفتار شده است، می‌توانید از پمپ فاضلاب استفاده کنید. این پمپ‌ها به شما کمک می‌کنند تا آب را با فشار بیشتری به لوله فاضلاب اصلی تخلیه کنید.

نحوه اتصال لباسشویی و ظرفشویی به یک خروجی

گاهی اوقات به دلیل نبود فضای کافی برای داشتن خروجی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، از رابط هایی برای این کار استفاده می کنند. این رابط می تواند به عنوان خروجی لباسشویی و ماشین ظرفشویی به صورت یکجا استفاده شود. به این رابط فاضلاب مشترک لباسشویی و ظرفشویی نیز گفته می شود. البته باید توجه داشته باشید که اگر بخواهید همزمان از هردو دستگاه استفاده کنید با مشکل روبرو خواهید شد و بهتر است که به صورت جدا روشن شوند.

رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی

برای رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی، می توانید از چند راهکار ساده استفاده نمایید. در ادامه به 3 راهکار ساده و تضمینی اشاره می کنیم تا با استفاده از این روش ها، از شر بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی راحت شوید.

از بین بردن بوی فاضلاب ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه و جوش شیرین

برای رفع بوی فاضلاب ماشین لباسشویی بهتر است به اندازه دو لیوان پر، سرکه را داخل دستگاه ریخته و در دمای 60 درجه ان را در حالت شستشو قرار دهید. امیدواریم که با این روش، بوی بد از لباسشویی از بین برود اما اگر باز هم بوی فاضلاب لباسشویی را احساس کردید، این بار از مخلوط سرکه و جوش شیرین استفاده کنید و لباسشویی را در دمای آب بالا در حالت شستشو قرار دهید. با این کار حتما بوی زننده و بد از بین خواهد رفت.

استفاده از قرص های ضدعفونی کننده برای رفع بوی فاضلاب لباسشویی

از انجاییکه بسیاری از کاربران از ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی خود گله دارند و یک مشکل اساسی است، بسیاری از شرکت ها به فکر تولید قرص های ضدعفونی کننده در جهت رفع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی افتاده اند و مشکل را به آسانی حل نموده اند.

برای از بین بردن بوی فاضلاب لباسشویی می توانید از قرص های ضدعفونی کننده شرکتی استفاده نمایید. برای خرید این محصول از مراکز معتبر اقدام نمایید تا، محصول باکیفیت و مرغوب و اصل تهیه کنید. استفاده از قرص ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی نامرغوب، باعث آسیب رساندن به دستگاه شما می شود.

شستشوی دوره ای ماشین لباسشویی

برای اینکه هیچگاه ماشین لباسشویی شما بوی بد نگیرد، به صورت دوره ای آن را با سرکه شستشو نمایید. هر 6 ماه یکبار، این کار را انجام دهید و بوی فاضلاب لباسشویی را از بین ببرید.

نکات مهم در پیشگیری از ایجاد بوی فاضلاب ماشین لباسشویی

  • هیچ گاه لباس های شسته شده را در ماشین لباسشویی باقی نگذارید. باقی ماندن لباس خیس و مرطوب در ماشین لباسشویی باعث ایجاد بوی بد و نامطبوع می شود. پس از پایان عملیات شستشو در دستگاه، لباس ها را سریعا خارج نمایید.
  • برای پیشگیری از ایجاد بوی فاضلاب ماشین ظرفشویی و لباسشویی، حتما سرویس دستگاه را به صورت دوره ای در نظر داشته باشید.
  • اگر بیشتر از تنظیمات آب سرد برای شستشو لباس ها استفاده می کنید، از تنظیمات آب گرم هم در انتخاب برنامه شستشو لباس ها، استفاده نمایید تا باکتری و قارچ تولید نگردد.
  • پس از اتمام عملیات شستشو در دستگاه، لاستیک دور درب را خشک نمایید تا باعث ایجاد بوی بد و زننده در لباسشویی نشود.
  • پس از شستشو، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا بوی نم و رطوبت نگیرد و محیط لگن دستگاه، خشک شود.

گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی

ممکن است در زمان پایانی کارکرد لباسشویی و انجام عملیات تخلیه، آب فاضلاب از لوله لباسشویی شما خارج شده و بالا بزند. این اتفاق می تواند از لوله ای که در کف آشپزخانه قرار دارد هم پیش بیاید. ممکن است اصلا از لباسشویی استفاده نشده و باز هم آب فاضلاب از لوله لباسشویی خارج شود. این اتفاق به علت گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی است که در ادامه به دلایل پیش آمد این اتفاق اشاره می نماییم.

  • وجود موی بلند
  • وجود پرز لباس ها و پارچه ها
  • وجود لجن و رسوب
  • وجود چربی
  • گیر کردن شیء در لوله

هر کدام از دلایل بالا می تواند علت گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی باشد و باید درصدد رفع آن برآیید. از راه های رایج برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب دستگاهتان موارد زیر است و توصیه می شود ان ها را به کار بندید.

  1. ریختن آب داغ در لوله تخلیه لباسشویی ال جی
  2. استفاده از محلول خانگی سرکه و جوش شیرین
  3. استفاده از فنر دستی برای رفع گرفتگی ساده در لوله فاضلاب ماشین لباسشویی
  4. استفاده ار دستگاه فنر برقی توسط کارشناسان لوله بازکنی

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از کارشناسان کاردون کمک بگیرید.

جمع بندی

از روش ها و راه های ارائه شده می توانید برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی و گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی استفاده نمایید. در جهت رفع خرابی و ایرادات لباسشویی خود از مراکز معتبر که دارای کارشناسان و تکنسین های زبده هستند، کمک بخواهید.

سوالات متداول

. اگر ماشین لباسشویی را روشن کرده اید و فراموش کنید لباس ها را از داخل مخزن خارج کنید یکی از دلایل ایجاد بوی بد را فراهم کرده اید بنابراین بهتر است در خارج کردن لباس های خیس از ماشین لباسشویی همیشه وسواس به خرج دهید.

از مواردی که می تواند منجر به تولید بوی بد شود بستن درب ماشین لباسشویی بعد از خارج کردن لباس های خیس از مخزن می باشد همان طور که می دانید محیط مرطوب و گرم می تواند به رشد باکتری ها کمک کند پس این شرایط را برای رشد باکتری ها فراهم نکنید.

 

گاهی اوقات به دلیل نبود فضای کافی برای داشتن خروجی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی، از رابط هایی برای این کار استفاده می کنند.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها