لوگوی کاردون

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند

ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند
فهرست محتوا

این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی دستگاه های جدید وارد بازار می شوند که جایگزین دستگاه های قدیمی خواهند شد. اما باز هم نمی‌توان گفت دستگاه های قدیم طرفداری ندارند؛ مایکروفر یکی از لوازم کاربردی در خانه است که به منظور گرم کردن غذا از آن استفاده می کنیم. البته که از این وسیله پرکاربرد می توان در ادارات و شرکت ها هم استفاده نمود. اگر مایکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند باید چه کنیم؟ ما در مقاله ای به علت های گرم نکردن مایکروویو و سولاردام هم پرداخته‌ایم، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر هر دو مقاله را مطالعه کنید.

اگر از ماکروفر برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماکروفر ال جی استفاده کنید.

The microwave turns on but does not heat up

چرا ماکروفر روشن میشود ولی داغ نمیکند؟

  • سوختن یا خراب شدن خازن ماکروفر
  • خراب شدن سوئیچ درب مایکروفر
  • خراب یا معیوب شدن مگنترون
  • معیوب بودن ترانس های ولتاژ
  • خراب شدن فیوز مایکروفر
  • خراب شدن ترموسوئیچ
  • سوختن دیود

سوختن دیود

یکی از دلایل اصلی چرا ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند، سوختن دیود است. همان طور که می دانید دیود وظیفه تبدیل کردن جریان برق AC به DC را برعهده دارد. حال اگر دیود سوخته باشد ولتاژ کافی به قطعات نخواهد رسید و بنابراین شاهد گرم نشدن غذا خواهیم بود. در صورتی که دیود سوخته باشد تنها راه حل برای برطرف کردن این مشکل تعویض این قطعه خواهد بود البته لازم است برای کسب اطمینان از سوختن دیود این قطعه را تست نمایید. لازم است بگوییم تعمیر ماکروفر بسیار حساس و خطرناک است. زیرا این وسیله برقی برق را در خازن‌ها ذخیره می کند و در صورت وصل نبودن جریان برق باز هم خطر برق گرفتگی وجود دارد. بنابراین لازم است از یک فرد متخصص برای تعمیر ماکروفر و تعویض دیود کمک بخواهید.

خراب شدن سوئیچ درب مایکروفر

گاهی اوقات ممکن است بسته نشدن کامل درب مایکروفر علت اصلی گرم نکردن غذا باشد زیرا در مایکروفرها از سه یا چهار میکروسوئیچ برای اطمینان از بسته شدن درب مایکروفر استفاده می شود؛ حال اگر این میکروسوئیچ‌ها خراب شود، درب دستگاه به طور کامل بسته نخواهد شد و باید این قطعه تعویض شود تا مشکل برطرف شود.

اگر ماکروفر شما خراب شده و نیاز به تعمیرکار ماکروفر دارید، می توانید از متخصصین کاردون کمک بگیرید!

خراب یا معیوب شدن مگنترون

مگنترون قطعه‌ای است که امواج رادیویی با طول موج بلند تولید می‌کند و از آن برای گرم کردن غذا استفاده می‌کند. مگنترون با ولتاژ بالا کار می‌کند که این ولتاژ را دیود تامین می‌کند. حال اگر مگنترون خراب شود دیگر ماکروفر گرم نمیکند. در حقیقت مگنترون یکی از قطعات اصلی برای گرم کردن است که در صورت خراب شدن این قطعه فیوز ماکروفر می‌پرد و دیگر ماکروفر روشن نمی‌شود

Why does the microwave not heat up

سوختن یا خراب شدن خازن ماکروفر، معیوب بودن ترانس های ولتاژ ، خراب شدن فیوز مایکروفر، خراب شدن ترموسوئیچ هم می‌تواند از دلایل گرم نکردن مایکروفر باشد، ما در مقاله گرم نکردن مایکروویو و سولاردام به طور کامل موارد بالا را را توضیح داده‌ایم.

با توجه به حساس بودن دستگاه و افزایش قطعات فنی بهتر است از ابتدا با یک تکنسین مجرب و فنی در ارتباط باشید تا از پرداخت هزینه های اضافی جلوگیری شود

سوالات متداول

یکی از دلایل اصلی چرا ماکروفر روشن میشود ولی گرم نمیکند، سوختن دیود است.

دیود وظیفه تبدیل کردن جریان برق AC به DC را برعهده دارد حال اگر دیود سوخته باشد ولتاژ کافی به قطعات نخواهد رسید و بنابراین شاهد گرم نشدن غذا خواهیم بود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها