لوگوی کاردون

علت ابی شدن صفحه تلویزیون

tv blue screen

آنچه در این مطلب خواهید خواند

بدون شک یکی از وسایل پرمصرف در هر خانه ای تلویزیون است یکی از مشکلات آزار دهنده در تماشای تلویزیون مشکلات و تغییرات در تصویر تلویزیون است. چرا که نبود تصویر در تلویزیون و یا اختلال در نمایش تصویر می تواند کاربری تلویزیون را ناقص نماید و عملا نمی توان از آن استفاده نمود. گاهی اوقات ممکن است شاهد آبی شدن صفحه تلویزیون باشید و در اینترنت به دنبال علت ابی شدن صفحه تلویزیون هستید اگر با مطلب کاردون روبرو شده اید بهتر است تا انتها با ما همراه شوید.

The reason for the blue screen of the TV

علت ابی شدن صفحه تلویزیون

همان طور که می دانید ابی شدن صفحه تلویزیون می تواند دلایل مختلفی به همراه داشته باشد اما نکته حائز اهمیت اینجاست که تشخیص و عیب یابی خرابی تلویزیون را به تعمیرکار تلویزیون بسپارید زیرا این کار نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. یکی از دلایل آبی شدن صفحه نمایش تلویزیون آسیب دیدن پنل می باشد همان طور که می دانید پنل تلویزیون بسیار حساس است و در صورت هر گونه آسیب دیدگی می تواند برایتان هزینه هایی را به بار آورد.

اگر تلویزیون شما روشن است و می خواهید آن را جابه جا کنید باید بدانید امکان آسیب دیدن پنل بسیار بالا خواهد رفت و یا اگر در حین جابه جایی به پنل ضربه ای وارد شود ممکن است صفحه تلویزیون آسیب ببیند. اگر به پنل آسیب وارد شود سیستم نوردهی با اختلال مواجه می شود در نتیجه رنگ ها به درستی نمایش داده نمی شود. البته گاهی اوقات ممکن است آبی شدن صفحه تلویزیون مربوط به خرابی بک لایت باشد برای مطمئن شدن از خرابی بک لایت بهتر است بدانید اگر تصویر تلویزیون دو رنگ با سایه آبی می باشد مطمئنا باید برای تعمیر بک لایت اقدام نمایید.

خوشبختانه بک لایت قطعه ای است که در صورت خرابی می توان آن را تعمیر نمود و نیاز به تعویض این قطعه نخواهد بود خرابی بک لایت همیشه منجر به آبی شدن صفحه تلویزیون نخواهد شد گاهی اوقات ممکن است رنگ های دیگری هم در صفحه نمایش ایجاد نماید و مانع از نمایش تصویر شود.

چرا رنگ تصویر تلویزیون تغییر می کند؟

Fixing the problem of blue TV screen

هنگام تماشای تلویزیون ممکن است متوجه تغییر رنگ تصویر شوید ابتدا توجهی نمی کنید زیرا مشکل را از تلویزیون نمی دانید کانال ها را تغییر می دهید اما باز هم این مشکل را می بینید این بار به دنیال علت آن هستید تا هر چه سریع تر مشکل را برطرف نمایید. اگر جزو آن دسته افراد هستید که از تلویزیون بیش از حد معمول استفاده می کنید لازم است خود را برای خرابی و یا سوختن پیکسل ها آماده کنید اگر پیکسل ها دچار سوختگی و یا بهم ریختگی شوند شما تصویر تلویزیون را آبی و یا بهم ریخته مشاهده می کنید.

برای تعمیر تلویزیون خود و رفع عیب آن می توانید از سرویس تعمیراتی کاردون استفاده کنید.

البته قرار گرفتن تلویزیون در گرما و یا جابه جایی نادرست تلویزیون هم می تواند منجر به خرابی و سوختن پیکسل ها در تلویزیون شود. پیکسل ها وظیفه نمایش رنگ های مختلف را برعهده دارند اگر تلویزیون مدت طولانی بر روی یک رنگ بماند پیکسل ها بر روی آن رنگ گیر کرده و فقط آن رنگ را نمایش می دهند. لازم است بدانید در صورتی که مشکل آبی شدن صفحه تلویزیون خرابی پیکسل ها باشد می توان این مشکل را با برخی از برنامه های بازیابی برطرف نمود.

در حقیقت با استفاده از این برنامه ها پیکسل ها را به حالت اولیه باز می گردانند اما اگر توسط این برنامه ها مشکل برطرف نشود لازم است پنل تلویزیون بررسی شود. یک نکته جالب که باید به آن دقت داشته باشید این است که مایع کریستالی پنل ال ای دی در هوای سرد نمی تواند فعالیت مناسب داشته باشد بنابراین در صورتی که هوا بیش از اندازه سرد است باید با بالا بردن دما مشکل آبی شدن تلویزیون را حل کنید.

سوالات متداول

بله،‌ می توان این مشکل را با برخی از برنامه های بازیابی برطرف نمود.

بک لایت قطعه ای است که در صورت خرابی می توان آن را تعمیر نمود و نیاز به تعویض این قطعه نخواهد بود.

بله، یکی از دلایل آبی شدن صفحه نمایش تلویزیون آسیب دیدن پنل می باشد.

اگر ساکن تهران هستید و تلویزیون سونی شما دچار مشکل شده است، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون سونی در تهران کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

6 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر
3 سال قبل

سلام برنامه ای که گفتین میشه پیکسل هارو باهاش درست کرد چیه

Support
پاسخ به  امیر
3 سال قبل

سلام و وقت به خیر؛
برنامه می‌بایست در منوی تلویزیون باشه و جزو گزینه‌های دستگاه باشه. برخی تلویزیون‌ها مانند بعضی از مدل‌های OLEDها یا تلویزیون‌های پلاسما گزینه‌ای برای رفع حک شدگی تصویر داره اما معمولا LEDها چنین گزینه ای رو نداره.
موفق باشید

الهام صنعتی
2 سال قبل

سلام تغیررنگ ب آبی در تلویزیون های قدیمی علتش چیس؟

a.nazari
مدیر
پاسخ به  الهام صنعتی
2 سال قبل

سلام احتمالا ایراد مربوط به گان دستگاه هست و نیازمند متخصص جهت بررسی دقیق تر میباشد. در صورت نیاز با شماره 1604 تماس بگیرید.

nazanin
11 ماه قبل

با سلام من تلویزیونم صفحه اش آبی میشه ولی خب کابل hdmi رو که فشار میدم تصویر آبی از بین میره به نظرتون به خاطر کابله یا مشکل از خود تلویزیونه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  nazanin
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به احتمال زیاد مشکل از سوکت hdmi تلویزیون شما هست که برای بررسی دقیق تر پیشنهاد می کنیم از متخصصین کاردون کمک بگیرید و وارد لینک زیر بشید:
تعمیر تلویزیون