لوگوی کاردون

چگونه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم

چگونه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم
فهرست محتوا

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی پرمصرف در هر خانه ای می باشد که به نظر می رسد تعمیر این وسیله برقی بسیار زمان بر و دشوار باشد اما باید بدانید برخی از مشکلات را در ماشین ظرفشویی خودتان هم می توانید برطرف نمایید اما باید بدانید چگونه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم گاهی اوقات برخی از مشکلات ممکن است در 15 دقیقه عیب یابی شود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سرو صدای زیاد ماشین ظرفشویی برایتان آزار دهنده شود و به دنبال یک راه حل برای برطرف کردن آن باشید و یا مشکلاتی مانند روشن نشدن ماشین ظرفشویی که می تواند شما را مجبور به شستن ظرف ها با دست نماید برای برطرف کردن این مشکلات با کاردون همراه شوید.

اگر قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

How to repair a dishwasher

اگر ماشین ظرفشویی شما هم سر و صدای زیادی دارد اما نمی دانید برای تعمیر آن باید از کجا شروع کنید باید بدانید ابتدا لازم است میزان سرو صدا را بررسی نمایید زیرا یک ماشین ظرفشویی طی فرآیند شستشو مقداری صدا تولید می کند و تا حدودی این سر و صدا ها طبیعی می باشد اما اگر احساس می کنید این صدا ها بیش از حد معمول می باشد ممکن است مشکل از فن دستگاه باشد و یا اگر صداهای بلند تری به گوشتان می رسد امکان دارد موتور ماشین ظرفشویی دچار خرابی شده باشد.

گاهی اوقات سر و صدی ماشین ظرفشویی طبیعی می باشد و نیازی به نگرانی نیست اگر به تازگی ماشین ظرفشویی را نصب کرده اید و اولین بار است که دستگاه را روشن می کنید و یا مدت زمان طولانی است که از دستگاه استفاده نکرده اید و می خواهید بعد از مدت ها از آن استفاده کنید شنیدن صدا از ماشین ظرفشویی طبیعی می باشد اما اگر به طور مداوم بعد از هر بار روشن کردن ماشین ظرفشویی یک صدای تکراری به گوش شما می رسد بهتر است تمام قطعات داخلی ماشین ظرفشویی به خصوص بازوی اسپری را بررسی نمایید تا از سالم بودن آن ها مطمئن شوید.

البته گاهی اوقات ممکن است خرابی پمپ ماشین ظرفشویی به تولید سرو صدا بیانجامد اما بهتر است یادآور شویم این روزهای با طراحی های جدید ماشین ظرفشویی سرو صدا های تولید توسط این دستگاه به حداقل رسیده است و دیگر نیازی به نگرانی نخواهد بود در حقیقت فقط زمانی که دستگاه دچار مشکل شود شما صداهای عجیبی خواهید شنید.

صدای ناهنجار در ماشین ظرفشویی

از وسایل پر استفاده این روزها در هر خانه ای، ماشین ظرفشویی است. شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که از دستگاهتان صدای ناهنجاری ایجاد شده باشد. این صداها نشانه ایجاد اختلال در ظرفشویی است که باید عیب یابی و تعمیر شود. از دلایل ایجاد صدای ناهنجار در ماشین ظرفشویی مواردی است که در جدول زیر امده است.

دلایل صدای ناهنجار در ماشین ظرفشویی

خراب بودن شیر آب ورودی دستگاه

خراب بودن پروانه پمپ تخلیه

خراب بودن پمپ تخلیه

مسدود بودن بازوی اسپری

نزدیک بودن ظروف چیده شده در ظرفشویی

خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما، ظروف را خشک نمی کند باید درصدد پیدا کردن علت آن باشید و اقدامات برای تعمیر آن انجام شود. در ادامه به دلایل خشک شدن ظروف در ماشین ظرفشویی اشاره می کنیم. در نظر داشته باشید که اگر دستگاه شما نیاز به تعمیرات تخصصی دارد بهتر است با کارشناسان کاردون در ارتباط باشید.

خارج کردن ظروف از دستگاه قبل از پایان کار آن

خرابی دریچه هوایی ماشین ظرفشویی

خرابی موتور فن دریچه هوایی ماشین ظرفشویی

فقدان و کمبود مایع جلادهنده

خرابی المنت

خرابی ترموستات

نبودن مایع کمک آبکشی و بسته نبودن کامل درپوش آن

تعمیرات ماشین ظرفشویی

برای حل مشکل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی، راه حل‌های مختلفی بر اساس مشکل ایجاد شده وجود دارد. اگر ایراد از مواردی چون به هم ریختن تنظیمات، چینش ظروف در دستگاه و یا در ارتباط با مایع جلادهنده و موارد دیگر باشد؛ می‌توانید با اصلاح این موارد، دستگاه خود را برای خشک کردن ظروف تنظیم نمایید.

اگر قطعات ماشین ظرفشویی آسیب دیده باشند باید توسط تعمیرکار زبده و با تجربه تعمیر یا تعویض شود و بهتر است که از افراد مبتدی برای این تعمیر آن استفاده نشود. وجود هرگونه خطا یا اشتباه در تعمیرات ماشین ظرفشویی می‌تواند دستگاه را کامل از کار انداخته و متحمل هزینه‌های بیشتری گردد.

برای تعمیرات ظرفشویی می‌توانید از تکنسین‌های ماهر و با تجربه تعمیرات لوازم خانگی در مرکز کاردون کمک بخواهید. برای بروز مشکلاتی چون صداهای ناهنجار، سفید یا برفکی شدن ظروف شیشه‌ای، چکه کردن دستگاه، ایجاد بوی بد و مطبوع از دستگاه و توقف ناگهانی ورود آب به ظرفشویی و موارد دیگر با کارشناسان کاردون در ارتباط باشید.

چگونه مشکل نشتی آب ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

نشتی آب از لوازم خانگی می تواند برایتان خسارت های زیادی به بار آورد و به خانه شما آسیب برساند حتی اگر این نشتی کم باشد در هر صورت باید برای رفع مشکل نشتی آب اقدام نمایید. اگر ماشین ظرفشویی شما نشتی آب دارد ممکن است دلایل مختلفی منجر به بروز این مشکل شود بنابراین لازم است تمامی موارد احتمالی بررسی شود برای آب بندی پمپ ماشین ظرفشویی از یک واشر پلاستیکی استفاده شده است که در اثر استفاده از مواد شوینده ممکن است این واشر پلاستیکی فرسوده شود در این صورت آب به بیرون نشتی می کند و باید برای تعویض این واشر از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

لازم است بگوییم این مورد یکی از دلایل نشتی آب از ماشین ظرفشویی می باشد اما اگر می خواهید برای تعمیر ماشین ظرفشویی دست به آچار شوید ابتدا لازم است دانش فنی خود را محک بزنید و در صورت نداشتن آگاهی درباره قطعات به کار رفته در ماشین ظرفشویی و یا تخصص و تجربه لازم در زمینه تعمیرات لوازم خانگی برای تعمیرات از یک فرد متخصص کمک بخواهید برای اینکار می توانید در وب سایت و یا اپلیکیشن کاردون ثبت سفارش نمایید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان در منزل شما حاضر شوند همیشه لازمه که برای اطمینان کار و به کاردون بسپارید.

نحوه عیب یابی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی به دلیل استفاده روزمره و مداوم، ممکن است دچار مشکلات و خرابی‌ های مختلف شود. برای عیب‌ یابی کردن ماشین ظرفشویی، می‌توانید به مراحل زیر توجه کنید:
1) بررسی کنید که ماشین ظرفشویی به منبع برق وصل شده باشد و شارژ باتری آن کافی باشد، همچنین باید اطمینان حاصل کنید که سیم برق و پریز به درستی کار می‌کنند و قطع نشده‌اند.
2) بررسی کنید که درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته شده باشد. درب باز یا نیمه باز بودن ممکن است باعث شروع نشدن دوره شستشو شود.
3) بررسی کنید که که فیلترهای ماشین ظرفشویی به درستی تمیز شده باشند. فیلترهای ماشین ظرفشویی معمولاً برای جلوگیری از ورود ذرات خارجی به داخل ماشین ظرفشویی و برای جمع‌آوری ذرات کوچک در حین شستشو استفاده می‌شوند. اگر فیلترها به درستی تمیز نشوند، ذرات کوچک ممکن است به داخل ماشین ظرفشویی نفوذ کنند و باعث کدر شدن ظروف شما بشوند.
4) بررسی کنید که لوله‌های آب به درستی نصب شده باشند و هیچ گونه خرابی و ترکی در آن ‌ها وجود نداشته باشد. لوله‌های آب ممکن است به دلیل استفاده مداوم دچار مشکلاتی شوند، که باعث بسته شدن جریان آب ماشین ظرفشویی می شود.
به‌طور خلاصه، عیب‌یابی ماشین ظرفشویی باید با دقت و توسط فرد متخصص انجام شود. برای پیدا کردن مشکلات احتمالی، باید به تمام جزئیات دستگاه توجه کرد و با بررسی موارد مختلف، سعی در پیدا کردن راه‌ حل مشکلات کرد. همچنین، برای جلوگیری از بروز مشکلات در ماشین ظرفشویی، بهتر است دستگاه را به طور منظم تمیز کنید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

سوالات متداول

اکثر اوقات ممکن است خرابی پمپ ماشین ظرفشویی به تولید سر و صدا بیانجامد.

برای آب بندی پمپ ماشین ظرفشویی از یک واشر پلاستیکی استفاده می شود.

بله، در اثر استفاده از مواد شوینده ممکن است این واشر پلاستیکی فرسوده شود در این صورت آب به بیرون نشتی می کند و باید برای تعویض این واشر از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها