لوگوی کاردون

چگونه تلویزیون را تمیز کنیم

چگونه تلویزیون را تمیز کنیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

همیشه یکی از مواردی که می تواند برایتان مشکل ایجاد نماید نداشتن اطلاعات کافی درباره تمیز کردن تلویزیون می باشد همه ما می خواهیم که از تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه مان لذت ببریم بنابراین لازم است بدانیم چگونه تلویزیون را تمیز کنیم تا از گرد و خاکی که مانع از تماشای تصویر می شود جلوگیری نماییم. اگر می خواهید دیگر آثاری از گرد و خاک و اثر انگشت بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما نباشد بهتر است مطلب امروز کاردون را دنبال کنید زیرا این بار با ترفند های زیادی برای تمیز کردن تلویزیون شما را راهنمایی می کند.

How to clean the TV

چگونه تلویزیون را تمیز کنیم؟

شاید بهتر است در مورد نحوه تمیز کردن تلویزیون بیشتر بدانید چرا که بسیار از مشکلاتی که در مورد پنل تلویزیون ها رخ می دهد به دلیل تمیز کردن اشتباه شما رخ می دهد همان طور که می دانید یکی از قطعات با ارزش به کار رفته در تلویزیون ها پنل می باشد که در حقیقت بدون آن عملا نمی توان از تلویزیون استفاده نمود. پنل تلویزیون یا صفحه نمایش که نمایش تصویر را برعهده دارد در بیشتر مواقع قربانی خانم های خانه دار می شود.

اگر شما هم با اسپری کردن شیشه پاک کن بر روی صفحه نمایش تلویزیون قصد تمیز کردن آن را دارید باید بدانید که با این کار تلویزیون خود را از بین می برید. همان طور که می دانید تلویزیون های امروزی به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به کار رفته در آن ها از ظرافت و کیفیت بالاتری برخوردارند در صورتی که به خوبی از تلویزیون ها مراقبت نشود ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود. در تمیز کردن تلویزیون لازم است بیش از هر چیز به صفحه نمایش دقت داشته باشید زیرا کوچکترین مشکلی می تواند منجر به از بین رفتن وضوح و روشنایی تصویر شود. 

 

توصیه کاردون به شما این است که برای افزایش طول عمر تلویزیون و در امان ماندن این وسیله خانگی شرایطی را ایجاد نمایید که تمیز کردن تلویزیون را به حداقل برسانید.

بایدها و نبایدهای تمیز کردن تلویزیون

Cleaning the TV screen

اگر می خواهید نحوه درست تمیز کردن تلویزیون را بدانید بهتر است قبل از هر چیز نباید ها را بدانید چرا که با دانستن آن ها می توانید به خوبی از تلویزیون خود نگهداری کنید. هرگز مایع تمیز کننده و یا شیشه پاک کن را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری نکنید زیرا با این کار می توانید به خرابی هر چه سریع تر تلویزیون کمک کنید. اگر دقت کرده باشید بر روی مواد شوینده و پاک کننده های تلویزیون هم تاکید شده از اسپری کردن مستقیم خودداری شود. شما باید برای این کار از یک دستمال استفاده کنید و با اسپری کردن محلول بر روی دستمال اقدام به تمیز کردن تلویزیون نمایید.

برای تعمیر تلویزیون خود می توانید از متخصصین و تعمیرکاران مجموعه کاردون کمک بگیرید.

تلویزیون ها دارای یک قاب محافظ هستند که البته این روزها این قاب کوچکتر شده و تقریبا می توان گفت قابل مشاهده نیست اما بدانید که با اسپری کردن مستقیم پاک کننده ها محلول به داخل نمایشگر نفوذ می کند و در سطح زیرین پخش می شود در این شرایط به قطعات داخلی آسیب جدی وارد می شود. بنابراین اگر در تلویزیون شاهد لکه های سیاه هستید بدانید که به دلیل عدم مراقبت مناسب از تلویزیون این مشکل رخ داده است.

استفاده از حوله و دستمال کاغذی ممنوع

از دستمال و حوله های کاغذی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده نکنید این دستمال ها برای تمیز کردن سطوح داخل آشپزخانه مناسب می باشد و نمی توان از آن ها برای تمیز کردن سطوح ظریف استفاده نمود. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم تلویزیون تهای امروزی از ظرافت و حساسیت بالایی برخوردارند و استفاده از دستمال زبر برای تمیز کردن سطح تلویزیون مانند استفاده از سنباده می مانند و حالت ساییدگی ایجاد می شود و ممکن است بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما خش بیاندازد.

سوالات متداول

بسیاری از مشکلاتی که در مورد پنل تلویزیون ها رخ می دهد به دلیل تمیز کردن اشتباه شما رخ می دهد.

خیر، هرگز مایع تمیز کننده و یا شیشه پاک کن را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایش تلویزیون اسپری نکنید زیرا با این کار می توانید به خرابی هر چه سریع تر تلویزیون کمک کنید.

خیر، از دستمال و حوله های کاغذی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده نکنید

در صورتی که تلویزیون شما سونی است و می خواهید که تعمیر آن کاملا تخصصی انجام شود، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون sony کاردون استفاده کنید.

 

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
11 ماه قبل

با سلام
آیا استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن تلویزیون خوبه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نرگس
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
پیشنهاد میشه که از دستمال مخصوص و مایع تمیزکننده مخصوص خود تلویزیون استفاده کنید تا مشکلی پیش نیاد.

نعیم
10 ماه قبل

آیا از محلول رایت میشه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون استفاده کرد؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نعیم
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خیر به علت مواد تمیز کننده ی قوی که داخل محلول رایت قرار داره باعث خرابی صفحه تلویزیون میشه.