لوگوی کاردون

علت یخ زدن لوله کمپرسور یخچال

علت یخ زدن لوله کمپرسور یخچال
فهرست محتوا

یخچال و فریزر یکی از وسایل همیشگی و کاربردی در هر خانه ایست که باید برای افزایش عمر و بازدهی بیشتر از این وسیله به طور صحیح استفاده نمایید و با انجام سرویس های دوره ای از خرابی قطعات به کار رفته در آن جلوگیری نمایید. ممکن است به دلایل مختلف و برای بررسی مشکلات یخچال در اینترنت جستجو نمایید اما این بار کاردون به بررسی علت یخ زدن لوله کمپرسور یخچال می پردازد و برایتان مطالبی مهم و کاربردی گردآوری نموده است. لازم است بدانید برند و مدل یخچال هیچ گونه دخالتی در خرابی دستگاه شما ندارد و ممکن است برای هر برندی این مشکل ایجاد شود.

در صورتی که قصد تعمیر یخچال خود در منزل را دارید، کافیست از سرویس تعمیر یخچال در منزل کاردون استفاده کنید.

علت یخ زدن لوله کمپرسور یخچال

The cause of freezing of the refrigerator compressor pipe

همان طور که می دانید دلیل یخ زدگی و ایجاد برفک درون یخچال برخورد هوای سرد و گرم با یکدیگر می باشد که در نقطه برخورد این یخ زدگی ایجاد می شود معمولا لوله های پشت یخچال و یا اوله کمپرسور یخچال ممکن است دچار یخ زدگی و برفک شوند. در مدل های مختلف یخچال جای لوله کمپرسور متفاوت است اما معمولا این لوله ها پشت یخچال و در بخش فریزر تعبیه شده اند. بهتر است بدانید این لوله ها همان اواپراتور یا خنک کننده های یخچال هستند که مسبب ایجاد سرما درون یخچال هستند.

یکی از شایع ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال ایجاد شود یخ زدن لوله کمپرسور یخچال است همان طور که می دانید یکی از دلایل یخ زدن جای قرار گیری این قطعه می باشد که معمولا همیشه برفک و یخ زدگی ها در آن قسمت رخ می دهد. برای ایجاد سرمایش درون یخچال درون لوله های اواپراتور گاز قرار گرفته است در این حین رطوبت هوا با میعان بر روی لوله های اواپراتور یخ زدگی ایجاد می کند. که این عمل تا زمانی که دیفراست یا سیستم یخ زدایی مشکلی نداشته باشد کاملا طبیعی است.

حال سوال اینجاست که دیفراست یا سیستم یخ زدایی چیست؟ سیکل دیفراست به منظور ذوب کردن یخ زدگی اواپراتور رخ می دهد اما گاهی اوقات ممکن است این عمل به خوبی اجرا نشود و یا مشکلی مانع از کارکرد درست این سیکل شود در این صورت شاهد زدن لوله کمپرسور یخچال هستیم و باید مشکل را عیب یابی نمایید.

راهکار برطرف کردن مشکل یخ زدگی اواپراتور یخچال

The solution to solve the freezing problem of the refrigerator evaporator

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم برخی دلایل ممکن است به دلیل بی توجهی و سهل انگاری شما رخ دهد اما همیشه هم این طور نیست و گاهی اوقات مشکلات فنی می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید. باز و بسته کردن زیاد یخچال می تواند برایتان دردسر ایجاد نماید چرا که با ورود هوای گرم بیرون و تداخل آن با هوای سرد درون یخچال می تواند به یخ زدگی اواپراتور یخچال کمک نماید و نتیجه آن ایجاد برفک خواهد بود. البته گاهی اوقات ممکن است خرابی لاستیک دور درب یخچال هم علت ورود هوای گرم به داخل یخچال باشد و این مورد باید توسط متخصص در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر بررسی شود.

در صورت خرابی لاستیک دور درب یخچال باید این قطعه تعویض شود. خوشبختانه در یخچال های امروزی با قرار دادن امکانات اضافی می توان برخی از مشکلات را شناسایی نمود اگر لاستیک دور درب یخچال خراب شده باشد و درب یخچال به خوبی بسته نشود صدای بوق باز بودن درب یخچال می تواند به شما هشدار خرابی را اعلام نماید. البته لازم است دمای یخچال را هم تنظیم نمایید زیرا گاهی اوقات ممکن است تنظیم نبودن دمای یخچال و قرار داشتن دمای یخچال بر روی دمای خیلی کم می تواند علت اصلی یخ زدن لوله های پشت یخچال باشد.

در این مطلب به طور خلاصه برخی از مشکلات و دلایل یخ زدن لوله کمپرسور یخچال بررسی شد اما لازم است بدانید برای برطرف کردن مشکلات فنی از متخصصین در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر کمک بخواهید تا از آسیب های جدی تر جلوگیری نمایید.

سوالات متداول

همان طور که می دانید دلیل یخ زدگی و ایجاد برفک درون یخچال برخورد هوای سرد و گرم با یکدیگر می باشد که در نقطه برخورد این یخ زدگی ایجاد می شود معمولا لوله های پشت یخچال و یا اوله کمپرسور یخچال ممکن است دچار یخ زدگی و برفک شوند.

سیکل دیفراست به منظور ذوب کردن یخ زدگی اواپراتور رخ می دهد اما گاهی اوقات ممکن است این عمل به خوبی اجرا نشود و یا مشکلی مانع از کارکرد درست این سیکل شود در این صورت شاهد زدن لوله کمپرسور یخچال هستیم و باید مشکل را عیب یابی نمایید.

اگر از یخچال برند پارس استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال پارس کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر یخچال نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی یخچال

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حشمت
10 ماه قبل

آيا شما تعمیر کمرپسور یخچال هم انجام میدین؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  حشمت
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله، برای دریافت مشاوره می تونید از سرویس تعمیر یخچال کاردون کمک بگیرید.