لوگوی کاردون

چند ساعت بعد از جابجایی یخچال را به برق بزنیم

چند ساعت بعد از جابجایی یخچال را به برق بزنیم
فهرست محتوا

روشن كردن يخچال بعد از جابجایی

حساس‌ترین وسیله‌ها در اسباب کشی لوازم برقی هستند. چرا که این وسیله‌ها گران بوده و کوچکترین ضربه می‌تواند باعث آسیب دیدن آن‌ها شود. یخچال یکی از مهمترین وسایل برقی است که جابجایی آن باید با نهایت دقت انجام شود. مهمترین سوال در رابطه با جابجایی یخچال مربوط به زمان به برق زدن دستگاه می باشد. در ادامه با ما همراه باشد تا زمان به برق زدن یخچال بعد از جابجایی را بررسی کنیم.

Turning on the refrigerator after moving

یخچال بعد از چند ساعت جابجایی باید به برق زده شود؟

بهترین حالت برای به برق زدن دستگاه یخچال بعد از جابجایی بستگی به نحوه حمل دستگاه دارد.

اگر یخچال فریزرتان به صورت عمودی(بهترین حالت) حمل و جابجا شده باشد میتوانید بلافاصله بعد جابجایی آن را به برق بزنید ولی بهتر است برای احتیاط بیشتر  بعد ازگذشت ۲ تا ۳ ساعت،  یخچال خود را به برق بزنید.

اگر یخچال فریزرتان به صورت افقی حمل شده باشد باید چند ساعت به برق زده نشود و باید دستگاه را به حالت عمودی برگردانید.به این نکته توجه داشته باشید هر مدت زمانی که دستگاه به حالت افقی یا پهلو قرار گرفته باشد معادل همان زمان باید عمودی قرار گیرد و بعد به برق زده شود.برای مثال اگر دستگاه یک ساعت به حالت افقی قرار گیرد بعد از آن باید یک ساعت به حالت عمودی قرار بگیرد.

روش صحیح جا به جایی یخچال فریزر

چرا نباید یخچال را افقی قرار داد؟

A few hours after moving the refrigerator, turn on the electricity

در صورتی که یخچال را به حالت پهلو یا افقی قرار دهید در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کرده اید.

روغن موجود در کمپرسورکه وظیفه خنک کردن دستگاه را دارد در حالت افقی از موتور خارج و وارد لوله های خنک کننده و باعث مسدود شدن راه عبور گاز و در نتیجه فشار زیاد به کمپرسور می شود.به همین علت بهتر است دستگاه به صورت عمودی جابجا شود و در حالت زاویه دار یا کاملا افقی نباشد.

اگر مجبور به جابجایی دستگاه به صورت غیر اصولی شدید بهتر است چند ساعتی دستگاه را به برق نزنید تا روغن وارد شده به لوله ها دوباره به موتور برگردد.

علت روشن نشدن یخچال بعد از جابجایی چیست؟

یکی از متداول ترین مشکالت بعد از جابجایی یخچال روشن نشدن آن است. در ابتدا بهتر است کابل برق ، پریز برق، کنتور، و فیوز برق را بررسی کنید. در صورتی که موارد باال را بررسی و مشکل برطرف نشد بهتر است برای پیشگیری از خرابی بیشتر با نصاب یا تعمیر کار متخصص در ارتباط باشید. برای این کار میتوانید از تکنسین های مجرب کاردون کمک بگیرید.

نکات کلیدی در جابجایی یخچال

قبل از برق کشیدن تمام مواد غدایی داخل یخچال فریزر را از آن خارج کنید. خاموش کردن یخچال بهتر است چند ساعت قبل از جابجایی انجام شود.

از آنجایی که طبقات یخچال ها عموما از جنس شیشه بوده و احتمال شکستن آن ها در برابر ضربه وجود دارد توصیه می شود طبقات را خارج و با نایلون حبابدار از آنها محافظت کنید. بهتر است سیم یخچال را توسط نایلون پوشانده و با چسب به بدنه یخچال بچسبانید. این کار مانع از پارگی یا آسیب دیدن سیم در حین جابجایی می شود. در نهایت نیز پیشنهاد می شود در یخچال را به کمک چسب پهن چسبانده و کل بدنه را با پالستیک حبابدار بپوشانید. نایلون حبابدار مانع از وارد شدن هر گونه ضربه و خط و خش بر روی بدنه می شود. در صورتی که فریزر شما جدا از یخچال است همین کارها را باید برای آن نیز انجام دهید

البته توجه داشته باشد درب یخچال مدت زمان زیادی نباید بسته باشد ممکن است داخل دستگاه بوی بدی بگیرد.

اگر یخچال شما دارای مخزن آب و یخ است حتما این مخزن قبل از جابجایی باید تخلیه شود. 

بهتر است بنا به شرایط ایمنی دستگاه بعد از جابجایی 2 یا 3 ساعت بعد روشن شود. بعد از جابجایی و به برق زدن دستگاه بالفاصله داخل آن را پر نکنید و اجازه دهید دستگاه خنک شود.

یخچال فریزر دستگاه سنگینی است بهتر است برای جابجایی آن کمک بگیرید. در صورت بوجود آمدن اختلال در عملکرد دستگاه بهتر است برای تعمیر یخچال فریزر وارد عمل شوید.

سوالات متداول

تا 24 الی 48 ساعت به علت برقرای تعادل  دمایی (سرد شدن یخچال و یخ بستن فریزر) طبیعی است.

به نحوه حمل دستگاه بستگی دارد در صورتی که به صورت عمودی حمل شده باشد میتوان به برق زد ولی اگر به صورت افقی و یا زاویه دار حمل شده باشد باید چند ساعت صبر کرد. ولی بنا بر احتیاط بهتر است یخچال بعد از جابجایی 2 تا 3 ساعت روشن نشود.

اگر از یخچال برند پارس استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر یخچال پارس کاردون استفاده نمایید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی پاسکال
1 سال قبل

کاملا درست و عالی تشکر

nahid
1 سال قبل

سلام یخچالم روجابجاکردیم بعداز۲نیم ساعت روشن کردم ولی سردنکردوفقط لامپ روشن شدSILWAN

لبخند
پاسخ به  nahid
7 ماه قبل

چیشد روشن کردین؟؟؟