لوگوی کاردون

علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ

علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ

آنچه در این مطلب خواهید خواند

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلیل کار نکردن کنترل تلویزیون مجبور به استفاده از دکمه های تلویزیون شده باشید و به دنبال علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ باشید. گاهی اوقات ممکن است اتفاقات ناگهانی منجر به خرابی کنترل هوشمند تلویزیون شما شود و با جابه جا کردن باتری ها ضربه زدن به کنترل هم نتوانید از آن استفاده کنید. گاهی اوقات ممکن است خرابی کنترل تلویزیون مربوط به خرابی کیت تلویزیون باشد کمه در این صورت لازم است برای تعمیر آن کنترل باز شود. اگر می خواهید درباره خرابی ها و علت خرابی کنترل هوشمند تلویزیون بیشتر بدانید با کاردون همراه شوید.

علت کار نکردن کنترل هوشمند تلویزیون سامسونگ

The reason why the smart control of Samsung TV does not work

مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ مربوط به خرابی صفحه کلید و دکمه های کنترل است برای برطرف کردن این مشکل لازم است کنترل تلویزیون را باز کنید. دقت داشته باشید برای تمیز کردن کنترل تلویزیون از پنبه آغشته به آستون یا الکل استفاده نمایید سپس با استفاده از یک پارچه به طور کامل کنترل را تمیز نمایید. راه های مختلفی برای تعمیر کنترل تلویزیون وجود دارد اما تا بحال شنیده اید که با استفاده از فویل ریموت تلویزیون را تعمیر کنید؟

بله درست است با استفاده از فویل آلومینیومی می توانید کنترل تلویزیون را تعمیر کنید البته به شرط آنکه مشکل خرابی دکمه های کنترل باشد و با فشردن یک دکمه متوجه کار نکردن آن شوید در این صورت می توانید کنترل تلویزیون را باز کنید و مشکل قطع ارتباط یا رسانایی دکمه های پلاستیکی را با استفاده از فویل آلومینیومی برطرف نمایید. می توانید با چسباندن فویل بر روی دکمه های پلاستیکی این ارتباط را ایجاد نمایید و کنترل را تست نمایید اگر همچنان مشکل وجود داشت باید از یک متخصص در این باره مشورت بگیرید. گاهی اوقات ممکن است ریموت کنترل دچار اتصالی و یا به اصطلاح هنگ کردن شده باشد به همین منظور می توانید باتری ها را به مدت 20 ثانیه از کنترل خارج کنید سپس دکمه Power را فشار دهید و باتری ها را درون ریموت قرار دهید سپس کنترل را تست نمایید.

هنگام کار نکردن کنترل تلویزیون چه کنیم؟

What to do when the TV control does not work

معمولا دلایل کار نکردن کنترل تلویزیون تمام شدن باتری، خرابی ریموت و یا برد گیرنده است بنابراین بهتر است در صورت بروز این مشکل ابتدا باتری ها را چک کنید تا اگر نیاز به تعویض دارد این کار را انجام دهید. همان طور که می دانید حسگرهای کنترل از راه دور تلویزیون های هوشمند جلوی صفحه نمایش تعبیه شده است بنابراین از قرار دادن وسایل جلوی حسگر ها جلوگیری نمایید زیرا مانع کار کردن کنترل تلویزیون می شود. برای تست سالم بودن کنترل تلویزیون یک راه حل برایتان داریم می توانید با استفاده از یک رادیو از سالم بودن کنترل مطمئن شوید. اگر دکمه های کنترل تلویزیون را جلوی یک رادیو فشار دهید و رادیو دچار پارازیت شود یعنی کنترل سالم است و نیازی به نگرانی نیست.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر تلویزیون خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید.

گاهی اوقات خرابی ها را می توان تعمیر نمود و مجدد از آن وسیله استفاده نمود و بهتر است این کار را انجام دهید به همین منظور لازم است مشکل را شناسایی نمایید و برای برطرف کردن آن مشکل راه حلی بیابید. همان طور که می دانید کنترل تلویزیون یکی از ابزار کاربردی و مهم برای تلویزیون است که در صورت نبود آن ممکن است به تلویزیون هم آسیب وارد شود بنابراین در صورت خرابی رموت تلویزیون باید به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکل باشید. خوشبختانه کاردون با آموزش افرادی متخصص و کارآزموده همواره در تلاش است تا مشکلات مربوط به تعمیرات لوازم خانگی شما را حل کند می توانید با استفاده از اپلیکیشن کاردون و یا مطالعه مطالب آموزشی در وب سایت کاردون اطلاعات تعمیراتی خود را افزایش دهید.

سوالات متداول

مشکل کار نکردن کنترل تلویزیون سامسونگ مربوط به خرابی صفحه کلید و دکمه های کنترل است برای برطرف کردن این مشکل لازم است کنترل تلویزیون را باز کنید.

بله درست است با استفاده از فویل آلومینیومی می توانید کنترل تلویزیون را تعمیر کنید البته به شرط آنکه مشکل خرابی دکمه های کنترل باشد و با فشردن یک دکمه متوجه کار نکردن آن شوید در این صورت می توانید کنترل تلویزیون را باز کنید و مشکل قطع ارتباط یا رسانایی دکمه های پلاستیکی را با استفاده از فویل آلومینیومی برطرف نمایید.

برای تمیز کردن کنترل تلویزیون از پنبه آغشته به آستون یا الکل استفاده نمایید سپس با استفاده از یک پارچه به طور کامل کنترل را تمیز نمایید.

در صورتی که از تلویزیون برند سامسونگ استفاده می کنید، برای سرویس و رفع مشکلات آن می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون samsung استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

3 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
2 سال قبل

سلام من تلویزیون سامسونگ مدل nu8500 دارم چند روز پیش برای ایجاد ارتباط کنترل هوشمند با دستگاه دکمه return و play رو نگه داشتم ولی کنترل کلا از دستس خارج شد و فقط کلید پاور کار میکنه .به نظرتون اتفاقی برای کنترل افتاده ؟
لطفا راهنمایی کنید چجوری این مشکل رو برطرف کنم؟
ممنون

a.nazari
مدیر
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام وقت شما بخیر.
لازمه عکس کنترل رو برامون بفرستید. لطف کنید با شماره ۴۷۱۰۰ تماس بگیرید.
با تشکر

فلاح
پاسخ به  علی
10 ماه قبل

سلام میشه لطف کنید مشکل چی بود چون برای ما هم همین پیش آمده