لوگوی کاردون

تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن

How many hours is allowed to turn on the TV?

آنچه در این مطلب خواهید خواند

تلویزیون وسیله ای است که تمامی اعضای خانواده روزانه حداقل یک ساعت از آن استفاده می کنند و همه ما می دانیم که ترکیب صدا و تصویر به صورت همزمان در تلویزیون لازم است اگر هر یک از این دو دچار اختلال شوند دیگر نمی توان از تماشای برنامه مورد علاقه مان لذت ببریم. اگر به تازگی تلویزیون ایکس ویژن خریداری کرده اید و برای تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن به دنبال یک مطلب آموزشی هستید می توانید تا انتهای این مطلب با کاردون همراه شوید. ایجاد مشکل در صدای تلویزیون ممکن است برای تمامی برندهای تلویزیون رخ دهد بنابراین مهم ترین نکته یافتن منبع و منشا مشکل است.

Adjust the sound of Xvision TV

تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که به دلیل صدای ضعیف تلویزیون و یا خش خش صدا نتوانید برنامه مورد علاقه تان را تماشا کنید در این مواقع اکثرا مشکل را بلندگوهای تلویزیون می دانند. همان طور که می دانید مشکل قطع شدن صدای تلویزیون می تواند مربوط به مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باشد بنابراین بهتر است قبل از بررسی مشکلات سخت افزاری ابتدا لازم است مشکلات نرم افزاری را برطرف نمایید شاید یک مشکل ساده منجر به قطع صدای تلویزیون شما شود.

علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

کیفیت صدا در خرید و انتخاب تلویزیون، آیتم بسیار مهمی است که بساری افراد به آن توجه دارند. در خرید تلویزیون های هوشمند، همان قدر که کیفیت تصویر اهمیت دارد، شفافیت صدا و کیفیت آن هم مهم است. از اختلالاتی که برای هر تلویزیونی با هر برند و مدلی ممکن است پیش بیاید، اختلال در کیفیت و پخش صدا است. در اینجا به علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن می پردازیم.

مهم ترین علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن مربوط به سیستم نرم افزاری و سخت افزاری است. برای اینکه علت قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن را در صورت وجود تصویر بدانید باید موارد زیر را بررسی نموده و علت یابی کنید.

  • بلندی صدای دستگاه را بیشتر نمایید
  • چک کنید که صدا در حالت MUTE نباشد.
  • تنظیمات صدا بررسی شود
  • بلندگوهای داخلی چک شود تا از سالم بودنشان اطمینان پیدا کنید
  • در صورت استفاده از دستگاه های جانبی، چک نمایید که صدا از طرف آن ها قطع نشده است
  • کابل HDMI را چک کنید
  • اتصالات ورودی ها و کابل ها بررسی شود
  • می تواند اختلال از برد اصلی و یا مین برد باشد که باید توسط تعمیرکاران حرفه ای بررسی شوند

تنظیم صدای تلویزیون ایکس ویژن

اگر می خواهید صدای شفاف و باکیفیتی را از خروجی صدای تلویزیون ایکس ویژن داشته باشید، باید تنظیمات صدای ان را به درستی انجام دهید. اگر با تنظیمات صدای تلویزیون ایکس ویژن، آشنایی ندارید، می توانید از دفترچه راهنما کمک بخواهید و یا با کارشناسان کاردون در ارتباط باشید.

در صورتیکه صدای تلویزیون شما به درستی تنظیم نشود، مشکلاتی پیش خواهد آمد. از این مشکلات می تواند موارد زیر باشد.

  • نبود صدای واضح
  • زیاد بودن و کم بودن صدا در تلویزیون ایکس ویژن
  • واضح نبودن صدای افراد در فیلم
  • خفه گی در فرکانس صدا در دستگاه

حالت های مختلف صدا در تلویزیون ایکس ویژن

وقتی وارد منوی تنظیم صدا در تلویزیون ایکس ویژن می شوید، حالت های فقط صدا و صدای فراگیر، وجود دارند. برای آشنایی شما عزیزان با حالت های صدا در تلویزیون ایکس ویژن توضیحات زیر ارائه می گردد.

صدای فراگیر

برای اینکه کیفیت صدا در تلویزیون ایکس ویژن بالاتر رود، می توانید از گزینه صدای فراگیر استفاده نمایید.

فقط صدا

همان طور که اشاره شد از دیگر حالت ها در صدای تلویزیون ایکس ویژن، فقط صدا است. برای اینکه از موسیقی، لذت بیشتری ببرید، می توانید از این حالت صدا استفاده نمایید. در این حالت، تلویزیون هیچگونه تصویری ندارد اما صدا در حال پخش است. اگر می خوواهید از این حالت صدا در تلویزیون ایکس ویژن خارج شوید، هر دکمه ای به جز دکمه های تنظیم صدا را لمس نمایید.

کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن

از اشکالات و اختلالات در صدای تلویزیون ایکس ویژن، کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن است. برای رفع مشکل کم شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن و یا وجود پارازیت، موارد زیر باید بررسی شوند.

  1. اتصالات کابل ها بررسی شود تا مطمئن شوید که کابل ویدئو به ورودی صدا وصل نشده باشد
  2. اگر سیگنال ضعیف باشد، پارازیت در صدا ایجاد می شود.

تنظیمات hdmi تلویزیون ایکس ویژن

برای استفاده از تنظیمات hdmi تلویزیون ایکس ویژن و طریقه اتصال کابل hdmi در تلویزیون ایکس ویژن، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. در ابتدا باید اطمینان یابید که لپ تاپ و یا کامپیوتر شما، پورت hdmi را دارد
  2. یک کابل hdmi تهیه نمایید که اندازه مناسبی دارد و بین تلویزیون و لپ تاپ قرار بگیرد
  3. یک سوی کابل hdmi را به لپ تاپ و سوی دیگر را به تلویزیون خود وصل نمایید

انتخاب خودکار ورودی hdmi

همان طور که در پاراگراف پیشین اشاره کردیم، قابلیت کابل hdmi  به عنوان یک درگاه ورودی است.  این کابل برای اتصال تلویزیون به دستگاه‌هایی که خروجی دیجیتال دارند، کاربرد دارد.

اگر گزینه خودکار را در ورودی hdmi انتخاب نمایید، با وصل شدن منبع ورودی به دستگاه، تلویزیون به حالت خودکار، به این منبع تغییر خواهد کرد. می توانید این گزینه را در حالت دستی هم قرار دهید که، برای تغییر منبع از کاربر سوال خواهد کرد تا تغییرات اعمال گردد.

گاهی اوقات ممکن است به طور سهوا از روی کنترل تلویزیون دکمه بی صدا یا MUTE را فعال کنید و با حالتی روبرو شوید که تلویزیون در نمایش برنامه های مختلف هیچ گونه صدایی ندارد برای خارج شدن از این حالت لازم است مجدد دکمه MUTE را فشار دهید و یا با استفاده از دکمه های ولوم زیاد و کم تلویزیون را از حالت بی صدا خارج نمایید. البته در برخی مواقع ممکن است تنظیمات صدای تلویزیون دلیل اصلی قطع صدا و یا کم و زیاد شدن آن باشد.

معمولا قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن مربوط به خرابی پاور است که به کنترل تلویزیون هم سرایت می کند و کنترل هم دیگر عمل نمی کند به جرات می توان گفت یکی از دلایل سخت افزاری در تلویزیون ایکس ویژن که ممکن است برای صدای تلویزیون رخ دهد خرابی پاور می باشد برای عیب یابی و برطرف کردن این مشکل لازم است با کاردون و تیم متخصص کاردون همراه شوید.

علت خرابی های تلویزیون ایکس ویژن چیست؟

Adjust the sound of Xvision TV

اگر تلویزیون ایکس ویژن دارید و یک روز متوجه روشن نشدن دستگاهتان شدید باید بدانید به طور معمول خرابی پاور می تواند منجر به بروز این مشکل شود. گاهی اوقات با تعویض قطعه معیوب پاور سوپلای می توانید مشکل پاور را برطرف نمایید اما در برخی مواقع باید کل قطعه پاور را تعویض نمایید تا مشکل روشن نشدن تلویزیون حل شود. اگر به هنگام روشن کردن تلویزیون متوجه دیر روشن شدن دستگاه شده اید بهتر است آن را جدی بگیرید زیرا دلیل دیر روشن شدن تلویزیون با استفاده از کنترل و یا دکمه پاور دستگاه به طور مستقیم وجود مشکل و خرابی پاور دستگاه است. در بیشتر مواقع قبل از بروز مشکلات و آسیب های جدی دستگاه با نشان دادن علائم خرابی به شما هشدار تعمیرات را صادر می کند فقط کافی است از کنار آن ها ساده عبور نکنیم.

در صورتی که دارنده تلویزیون سونی هستید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون سونی در محل کاردون بهره مند شوید.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است در صورت داشتن تلویزیون ایکس ویژن با آن برخورد کرده باشید خارج نشدن از حالت استند بای است در این شرایط کنترل تلویزیون عمل نمی کند و تلویزیون صدا و تصویر ندارد در این شرایط علت خرابی تلویزیون وجود اختلال و مشکل در مین برد تلویزیون است اگر به تازگی تلویزیون را خریده اید می توانید از گارانتی تعمیرات تلویزیون استفاده نمایید در غیر این صورت با ثبت سفارش در اپلیکیشن و یا وب سایت کاردون از کارشناسان و متخصصین خبره کاردون برای تعمیر تلویزیون ایکس ویژن راهنمایی بخواهید.

سوالات متداول

خیر، مشکل قطع شدن صدای تلویزیون می تواند  هم مربوط به مشکلات سخت افزاری و  هم نرم افزاری باشد.

معمولا قطع شدن صدای تلویزیون ایکس ویژن مربوط به خرابی پاور است که به کنترل تلویزیون هم سرایت می کند و کنترل هم دیگر عمل نمی کند.

خارج نشدن از حالت استند بای است در این شرایط کنترل تلویزیون عمل نمی کند و تلویزیون صدا و تصویر ندارد در این شرایط علت خرابی تلویزیون وجود اختلال و مشکل در مین برد تلویزیون است.

می توانید برای تعمیر تلویزیون خود از سرویس تعمیرات تلویزیون کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

9 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamed
11 ماه قبل

دوستان من تلویزیون ایکس ویژن داشتم یکی از دلایل خرابی بلندگوهای تلویزیون ایکس ویژن اینه که مثلا ممتد نیم ساعت روی آخرین درجه صدای آهنگ بیس دار بذارین

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  hamed
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
ممنون از اشتراک گذاری تجربه ارزشمندتون.

علی
10 ماه قبل

تلویزیون ایکس ویژن من تو حالت اچ دی ام آی بعضی صداها رو پخش نمیکنه مثلا وقتی پلی استیشن بش وسله تو بازی فوتبال صدای گزارشکر نمیاد ولی بقیه صداها هست دلیلش چیه؟

دنی
5 ماه قبل

سلام، تلوزیون ایکس ویژن دارم، از کجا باید تنظیمات دقیق صدا رو ببینم؟ چون صداش واضح نیست و بم هست گاهی وقتا صداش بلند میشه و بعضی وقتا کم

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  دنی
5 ماه قبل

با سلام
لطفا مدل دستگاه را هم ذکر کنید.
با تشکر

فیروزی
2 ماه قبل

سلام ما تلویزیون x vision داریم قبلا دکمه صدا فشار می‌دادیم یکی یکی کم یا زیاد میشد حالا دو تا دوتا شماره صدا کم و زیاد میشه

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  فیروزی
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
عملکرد بقیه دکمه های کنترل درست است؟

فیروزی
پاسخ به  پشتیبانی کاردون
1 ماه قبل

بله درسته فقط همین مشکل داریم