لوگوی کاردون

چگونه ماشین ظرفشویی را نصب کنیم

چگونه ماشین ظرفشویی را نصب کنیم
فهرست محتوا

شاید در دنیای امروز بهتر است کمی فنی تر باشیم و بدانیم چگونه ماشین ظرفشویی را نصب کنیم؟ چرا که به هنگام جابه جایی وسایل و اسباب کشی باز کردن و منتقل کردن لوازم آشپزخانه دیگر باید اطلاعات کافی درباره نحوه نصب دستگاه داشته باشیم. این روزها وجود ماشین ظرفشویی در هر خانه ای لازم است زیرا با کمک این دستگاه می توانید در زمان صرفه جویی نمایید و زمانی را برای شستن ظروف کثیف صرف می کردید را برای کارهای دیگر صرف کنید. اگر به تازگی ماشین ظرفشویی خریداری کرده اید و می خواهید برای نصب ماشین ظرفشویی اقدام نمایید با کاردون همراه شوید.

چگونه ماشین ظرفشویی را نصب کنیم؟

How to install a dishwasher

برای نصب ماشین ظرفشویی ابتدا لازم است فواصل و جای مناسب برای نصب ماشین ظرفشویی را بدانید و تمامی موارد را رعایت نمایید. ماشین ظرفشویی باید جایی نصب شود که به لوله آب ورودی و فاضلاب نزدیک باشد تا اتصالات به سادگی انجام شود. دقت داشته باشید فاصله بین دستگاه و لوله فاضلاب سه متر باشد و از این مقدار تجاوز نکند. توصیه می شود فاصله دستگاه تا دیوارها 5 سانتی متر باشد با رعایت تمامی این موارد می توانید برای نصب ماشین ظرفشویی اقدام نمایید. برای نصب ماشین ظرفشویی و اتصالات آن از یک پریز برای اتصال دو شاخه استفاده کنید و از به کار بردن سه راهی خودداری نمایید.

اگر قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

اولین کاری که برای نصب ماشین ظرفشویی باید انجام دهید اتصال شلنگ تخلیه می باشد. همان طور که می دانید شلنگ تخلیه باید در مسیر فاضلاب قرار گیرد تا آب باقی مانده در ماشین ظرفشویی پس از شستشوی ظروف را تخلیه نماید. همان طور که می دانید به مرور زمان ممکن است به دلیل استفاده از آب گرم و مواد شوینده در ماشین ظرفشویی شلنگ تخلیه فرسوده شود و از جای خود خارج شود به همین منظور می توانید از یک رابط برای سفت و محکم کردن جایگاه شلنگ تخلیه استفاده نمایید. ارتفاع مناسب برای شلنگ تخلیه 90 سانتی متر است برای آنکه تخلیه آب به خوبی انجام شود.

چگونگی نصب شلنگ آب ماشین ظرفشویی

How to install the dishwasher water hose

در این مرحله شلنگ را به شیر ورودی آب متصل کنید و برای خارج شدن جرم ها می توانید شیرآب را باز کنید برای جلوگیری از نشتی آب باید از نوار تفلون به هنگام اتصال استفاده نمایید. توجه داشته باشید در این مرحله از شلنگ نو استفاده کنید و از تا شدن و خم شدگی آن مطمئن شوید زیرا گرفتگی و مسدود شدن شلنگ آب ماشین ظرفشویی مانع از ورود آب به دستگاه می شود و نبود آب کای در ماشین ظرفشویی سبب تمیز نشدن ظروف و ایجاد فشار زیاد به موتور می شود.

بعد از نصب کامل دستگاه می توانید بررسی نهایی را شروع کنید به همین منظور شلنگ آب و تخلیه را بررسی نمایید تا مشکل در مسیر هیچ یک وجود نداشته باشد دوشاخه برق را چک کنید سپس ماشین ظرفشویی را روشن کنید برای بار اول بهتر است دستگاه را بدون قرار دادن ظروف و در حالت Quick روشن کنید تا از سالم بودن دستگاه و مشکلات نشتی مطلع شوید.

بعد از نصب دستگاه برای تراز کردن ماشین ظرفشویی اقدام نمایید اگر درب ماشین ظرفشویی به سمت راست تمایل دارد باید پایه های سمت چپ را در خلاف عقربه های ساعت بچرخانید تا ارتفاع مناسب تنظیم شود و بالاعکس اگر درب ماشین ظرفشویی به سمت چپ تمایل دارد باید پایه های سمت راست را بچرخانید. این کار را تا جایی که ماشین ظرفشویی تراز شود ادامه دهید و در صورت بروز مشکل از کاردون و متخصصین این مجموعه مشورت بگیرید خوشبختانه با ثبت دیدگاه در مقالات آموزشی کاردون می توانید از مشاوره های رایگان این مجموعه بهره مند شوید.

سوالات متداول

ماشین ظرفشویی باید جایی نصب شود که به لوله آب ورودی و فاضلاب نزدیک باشد تا اتصالات به سادگی انجام شود.

فاصله بین دستگاه و لوله فاضلاب سه متر باشد و از این مقدار تجاوز نکند.

برای نصب ماشین ظرفشویی و اتصالات آن از یک پریز برای اتصال دو شاخه استفاده کنید و از به کار بردن سه راهی خودداری نمایید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند ال جی استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی کاردون استفاده نمایید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها