لوگوی کاردون

لباسشوییم تمیز نمیشوره

لباسشوییم تمیز نمیشوره
فهرست محتوا

یکی از نگرانی های خانم های خانه دار تمیز نشستن لباس ها توسط ماشین لباسشویی است شاید شما هم از خودتان بارها پرسیده اید که چرا لباسشوییم تمیز نمیشوره و به دنبال علت آن هستید. همان طور که می دانید تمیز نشدن لباس ها در لباسشویی می تواند دلایل مختلفی به همراه داشته باشد که باید همه این موارد مورد بررسی قرار گیرد. کاردون با کمک تیم متخصص خود با انتشار این فیلم تمامی سوالات مبهم ذهن شما را پاسخ می دهد به همین منظور پیشنهاد می کنیم حتما این کلیپ را مشاهده نمایید.

چرا لباسشوییم تمیز نمیشوره؟

گاهی اوقات ممکن است تنظیمات اشتباه برنامه شستشو دلیل اصلی تمیز نشدن لباس ها باشد بنابراین همیشه دلایل فنی و مشکلات دستگاه سبب بروز مشکل نخواهد شد شاید نداشتن اطلاعات کافی درباره برنامه های شستشو برایتان دردسر ایجاد نمایید به همین منظور توصیه می کنیم درباره تمامی برنامه های شستشوی ماشین لباسشویی با کمک دفترچه راهنمای دستگاه اطلاعات کافی داشته باشید. همان طور که می دانید برخی از لباس ها باید با آب سرد شسته شوند تا بافت لباس خراب نشود بنابراین برای این نوع لباس ها باید از شوینده های مخصوص استفاده نمایید زیرا پودر ماشین لباسشویی در آب سرد حل نمی شود همین موضوع می تواند منجر به تمیز نشدن لباس ها شود.

از پر کردن بیش از حد ظرفیت ماشین لباسشویی خودداری نمایید ماشین لباسشویی های امروزی دارای سنسور تشخیص سطح آب هستند اگر لباسشویی را از لباس پر کنید این سنسور به خوبی عمل نمی کند و آب به اندازه کافی در مخزن جمع نخواهد شد در نتیجه لباس ها در پایان فرآیند شستشو تمیز نخواهند شد. وزن کردن لباس ها قبل از پر کردن مخزن لباسشویی کار بیهوده ای است اما برای تشخیص مقدار مناسب می توانید به اندازه یک کف دست فضای خالی تا بالای مخزن لباسشویی در نظر بگیرید.

چیکار کنم لباسشوییم تمیز بشوره؟

برای شستن لباس‌های خود به نحوی که بهترین نتیجه را بدهد، می‌توانید روش‌های زیر را انجام دهید:

۱) جداسازی لباس‌های سفید و رنگی: برای جلوگیری از رنگ رفتن لباس‌های سفید، بهتر است آن‌ها را جدا کنید.

۲) استفاده از مواد شیمیایی مخصوص شستشو: بهتر است از مواد شیمیایی مخصوص شستشوی لباس‌ها استفاده کنید. این مواد شامل پودر و مایع شستشوی لباس، نرم‌کننده، سفید کننده و ضد لک می‌شوند.

۳)  جدا کردن لباس‌های پررنگ و جین: لباس‌هایی که رنگ آن‌ها قابل جذب است، همچنین لباس‌های جین باید جداگانه شسته شوند. همچنین، پیش از شستن لباس‌های جین، بهتر است چرخه شستشوی آن‌ها را به حالت دلیکات (Delicate) یا حساس ترین نوع شستشو تنظیم کنید تا از آسیب دیدن بافت آن‌ها جلوگیری شود.

۴. استفاده از دمای مناسب: برای شستن لباس‌های خود بهتر است از دمای مناسب استفاده کنید. برای لباس‌های سفید و قطعات پارچه با چرم، می‌توانید از دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. برای لباس‌های رنگی و حساس تر، بهتر است دمای آب را ۳۰-۴۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

۵) جداسازی لباس‌های خاص: لباس‌هایی که دارای پارچه‌های خاصی هستند، مانند لباس‌های پشمی و کتانی، باید جداگانه شسته شوند. همچنین، لباس‌هایی که دارای جزئیاتی هستند، مانند دکمه‌ها و زیپ‌ها، باید قبل از شستن از لباس خارج شوند تا از آسیب دیدن به لباس جلوگیری شود.

۶) استفاده از آبکشی مناسب: پس از شستن لباس‌های خود، باید آن‌ها را به درستی آبکشی کنید. برای این کار، باید دستگاه را به حالت آبکشی قرار دهید و بهتر است آبکشی را برای چندبار تکرار کنید تا از رسیدن مواد شیمیایی به لباس جلوگیری شود.

اگر ماشین لباسشویی شما نیز دچار این مشکل شده، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

برای این نوع لباس ها باید از شوینده های مخصوص استفاده نمایید زیرا پودر ماشین لباسشویی در آب سرد حل نمی شود همین موضوع می تواند منجر به تمیز نشدن لباس ها شود.

لباس‌هایی که دارای پارچه‌های خاصی هستند، مانند لباس‌های پشمی و کتانی، باید جداگانه شسته شوند. همچنین، لباس‌هایی که دارای جزئیاتی هستند، مانند دکمه‌ها و زیپ‌ها، باید قبل از شستن از لباس خارج شوند تا از آسیب دیدن به لباس جلوگیری شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها