لوگوی کاردون

علت روشن نشدن سولاردام ال جی

The reason for not turning on Solardam LG
فهرست محتوا

شاید شما هم برای سرعت بخشیدن به کارهای خانه از سولادارم برای گرم کردن غذا استفاده می کنید اما این روزها با یک مشکل بزرگ روبرو شده اید و دیگر از غذای گرم خبری نیست بله درست است سولادام ال جی شما دیگر روشن نمی شود و شما نمی توانید از آن برای گرم کردن غذا استفاده کنید آیا می خواهید علت روشن نشدن سولاردام ال جی را بدانید ؟ یکی از شایع ترین دلایل روشن نشدن سولاردام ال جی وجود مشکل در بخش قفل و میکروسوئیچ دستگاه می باشد اما دلایل مختلف دیگری هم وجود دارد که می تواند سبب روشن نشدن دستگاه شود.

چرا سولاردام ال جی روشن نمی شود؟

از شایع ترین دلایل روشن نشدن سولاردام خرابی میکروسوئیچ درب است این قطعه بسته بودن و نبودن درب سولاردام را چک می کند در صورت بسته بود درب اجازه روشن شدن دستگاه را صادر می کند به همین دلیل در صورت روشن نشدن سولاردام اولین قطعه ای که به عملکردن آن مشکوک می شویم میکروسوئیچ درب سولاردام است. اگر می خواهید مطمئن شوید میکروسوئیچ خراب است یا خیر سولاردام را از برق بکشید و قاب دستگاه را باز کنید هر دو ترمینال میکروسوئیچ که با علامت های c و No مشخص شده اند را با مولتی متر تست کنید. در صورت خرابی میکروسوئیچ باید تعویض شود. اگر برای اولین بار است از سولاردام ال جی استفاده می کنید برای استفاده و روشن کردن دستگاه حتما از دفترچه راهنمای دستگاه بهره مند شوید. در صورت روشن نشدن دستگاه ابتدا پریز برق را چک کنید سپس به دنبال دلایل دیگر باشید.

Why doesn't the LG Solardam turn on

اگر با روشن نشدن سولاردام صفحه نمایش دستگاه هم روشن نمی شود ممکن است مشکل از فیوز سرامیکی باشد که از نوسانات برقی دستگاه را محافظت می کند اگر برای این قطعه مشکلی ایجاد شود سولاردام به طور کامل از کار می افتد و دیگر روشن نمی شود در صورت سوختن فیوز سرامیکی می توانید این قطعه را با یک نمونه اورجینال تعویض نمایید معمولا سوختن این قطعه زمانی رخ می دهد که نوسانات برق زیاد باشد. بهتر است سولاردام ال جی را مستقیما به برق بزنید و از سه راهی در مسیر آن استفاده نکنید همین طور قبل از بررسی موارد فنی لازم است موارد ساده و احتمالی را بررسی نمایید همان طور که می دانید در سولاردام قفل کودک تعبیه شده است بنابراین در صورت روشن نشدن دستگاه ابتدا از فعال نبودن دکمه قفل کودک مطمئن شوید.

همان طور که می دانید از فیوز حرارتی برای جلوگیری از بیش از حد گرم شدن سولاردام استفاده می شود وقتی فیوز حرارتی دچار اختلال و مشکل شود سولاردام به دلیل گرم شدن بیش از حد دیگر روشن نمی شود و باید برای بررسی و عیب یابی دستگاه دست به کار شوید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حین کار کردن سولاردام جرقه بزند و خاموش شود. در این شرایط باید چه کنیم ؟ آیا می توانیم مجدد از سولاردام استفاده کنیم؟

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم جرقه زدن سولاردام دلایل مختلفی دارد که برخی از این دلایل می تواند به دلیل سهل انگاری خودمان رخ دهد و منجر به خرابی دستگاه شود. شاید لازم است قبل از استفاده از سولاردام درباره شرایط استفاده و نگهداری از آن اطلاعات کافی داشته باشیم. گاهی اوقات ممکن است به دلیل نچرخیدن سینی سولاردام ال جی در اینترنت جستجو نمایید. گاهی باقی ماندن مواد غذایی مانع حرکت ریل های زیر سینی می شود که این مورد هم ارتباط مستقیمی با نحوه نگهداری از دستگاه دارد البته در برخی مواقع نیز قرار دادن اشیای سنگین هم می تواند مشکل ساز شود و مانع از چرخیدن سینی سولاردام گردد. برای تعمیر سولاردام خود می توانید از سرویس تعمیرات سولاردام کاردون استفاده کنید.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی چیست؟

What is the reason for the LG Solardam tray not rotating

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی می تواند به دلیل اتصالی در سیم کشی داخل سولاردام باشد. این مورد باید توسط اهم متر بررسی شود و ولتاژ ۲۲۰ وات باید در سر فیش های موتور کف مشاهده کنیم؛ در غیر این صورت باید به سراغ بررسی برد دستگاه برویم. پس از اطمینان حاصل کردن از سالم بودن برد سولاردام به سراغ بررسی سیم کشی داخلی می رویم و در صورت پیدا کردن مشکل آن را برطرف می کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی

گاهی اوقات ممکن است سولاردام به صورت ناگهانی خاموش شود، این مشکل دلایل متعددی می تواند داشته باشد که به صورت کلی به بررسی آن ها می پردازیم:

  • اگر به صورت طولانی مدت از دستگاه استفاده کرده باشید، خاموش شدن ناگهانی کاملا طبیعی می تواند باشد.
  • در برخی مواقع ترموستات سولاردام به دلیل کارکردن بیش از حد گرم می شود، البته این اتفاق باید پس از گذشت زمان زیادی از روشن بودن دستگاه باشد.
  • رعایت نشدن فاصله های استاندارد سولاردام از اطراف که باید به صورت ۳۰ سانتی متر فاصله از سقف، ۱۰ سانتی متر فاصله از پشت دستگاه و ۱۵ سانتی متر از طرفین باشد.
  • افت ولتاژ برق از دیگر دلایل خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی است.

سوالات متداول

از شایع ترین دلایل روشن نشدن سولاردام خرابی میکروسوئیچ درب است.

علت نچرخیدن سینی سولاردام ال جی می تواند به دلیل اتصالی در سیم کشی داخل سولاردام باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها