لوگوی کاردون

چگونه تلویزیون را به اینترنت وصل کنیم

چگونه تلویزیون را به اینترنت وصل کنیم

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در گذشته که دنیای دیجیتال وجود نداشت تلویزیون ها هم قابلیت اتصال به اینترنت را نداشتند اما تلویزیون های امروزی طوری طراحی شده اند که می توان به صورت های مختلف اتصال به اینترنت را برای کاربران فراهم نمود. اما سوال مهم این است که چگونه تلویزیون را به اینترنت وصل کنیم شما با اتصال تلویزیون به اینترنت می توانید مانند یک کامپیوتر با تلویزیون خود به صفحات وب دسترسی داشته باشید و تصور این موضوع در گذشته امکان پذیر هم نبود اما خوشبختانه الان در دنیایی زندگی می کنیم که پیشرفت دنیای دیجیتال را روزانه شاهد هستیم.

How to connect the TV to the Internet

چگونه تلویزیون را به اینترنت وصل کنیم؟

بیشتر کسانی که از تلویزیون های هوشمند استفاده می کنند نمی دانند چگونه می توان از اینترنت آن استفاده نمود و دستگاه را به اینترنت متصل کرد. برای اتصال تلویزیون به اینترنت می توانید از شبکه های بی سیم و یا کابل Ethernet استفاده نمایید البته که باید تنظیماتی هم انجام دهید تا بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید با استفاده از کنترل تلویزیون و فشردن دکمه home یا menu به بخش setup بروید سپس Network, Network selection را انتخاب کنید و به قسمت cable بروید سپس Cable network setup شده و حالت اتومات را برای Internet protocol setup فعال کنید تا تلویزیون به طور خودکار با مودم ارتباط برقرار نماید با انجام این تنظیمات تلویزیون شما به اینترنت متصل خواهد شد.

البته لازم است یادآور شویم اگر تلویزیون شما دارای وایرلس است می توانید به صورت وایرلس به اینترنت متصل شوید برای این کار مجدد مراحل بالا را طی کنید اما به جای انتخاب کابل در بخش Network selection گزینه Wireless را انتخاب کنید حال می توانید به بخش Access point select مراجعه نمایید و از بین شبکه های موجود نام وایرلس خود را انتخاب نمایید و با وارد کردن رمز عبور به اینترنت متصل شوید. دقت کنید ممکن است در برند های مختلف تلویزیون نام دکمه ها متفاوت باشد اما مراحل اتصال به اینترنت در تمامی تلویزیون ها یکسان است و باید همین مراحل را طی نمایید.

چگونه تلویزیون سونی را به اینترنت وصل کنیم؟

تلویزیون‌های هوشمند در شرکت سونی دارای قدمت ویژه‌ای هستند. از آنجایی که تلویزیون‌های هوشمند دارای چندین کاربری مختلف هستند تنظیمات این دستگاه را باید به درستی بدانید.

 از مهم‌ترین تنظیمات تلویزیون‌های هوشمند شرکت سونی اتصال دستگاه به اینترنت می‌باشد. برای اتصال تلویزیون سونی به اینترنت چند روش مختلف وجود دارد. روش‌های مختلف اتصال تلویزیون سونی به اینترنت به صورت گزینه‌های زیر می‌باشد.

  • اتصال دستگاه به اینترنت وای فای
  • اتصال تلویزیون سونی به اینترنت همراه گوشی‌های موبایل
  • اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با کابل شبکه

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با گوشی موبایل

 برای اتصال اینترنت تلویزیون‌های سونی به اینترنت با گوشی موبایل لازم است که گوشی شما با تلویزیون هوشمند سازگار باشد. برای این کار، گوشی‌ها می‌توانند از دو نرم‌افزار اندروید و یا ios باشند که با یکدیگر متفاوت هستند. گوشی‌های اندروید باید دارای نسخه ۴.۲ یا بالاتر با Miracast به تلویزیون وصل شوند.

توجه داشته باشید که گوشی‌های شرکت اپل با ایرپلی Airplay،  به تلویزیون هوشمند می‌توانند اتصال پیدا کنند. اگر سازگاری بین گوشی موبایل و تلویزیون وجود نداشته باشد نگران نباشید می‌توانید، با یک آداپتور نمایش بیسیم، گوشی خود را بیسیم به تلویزیون سونی اتصال دهید.

اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با استفاده از Wi-Fi

روش دوم برای اتصال تلویزیون سونی به اینترنت استفاده از Wi-Fi است. در این روش، شما باید تلویزیون را به شبکه Wi-Fi خود متصل کنید. برای این کار، شما باید به تنظیمات تلویزیون بروید و شبکه مورد نظر را انتخاب کنید و رمز عبور را وارد کنید. پس از اتصال موفق، شما می‌توانید به طور بی‌سیم به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

اتصال با استفاده از کابل اترنت یا شبکه

از روش های معمول برای اتصال تلویزیون سونی به اینترنت استفاده از کابل اترنت است. برای این منظور، شما باید یک کابل اترنت را به پورت LAN تلویزیون و روتر یا مودم خود متصل کنید. این روش به شما امکان می‌دهد تا از یک اتصال پایدار و با سرعت بالا بهره‌ برده و تجربه استفاده از خدمات استریمینگ را بهبود بخشید.

مراحل اتصال تلویزیون سونی به اینترنت با استفاده از کابل اترنت و شبکه

  1. در ابتدا باید روتر LAN دستگاه تلویزیون سونی خود را تنظیم نمایید. دفترچه راهنمای تلویزیون می تواند کمک بزرگی به شما باشد پس آن را مطالعه نمایید.
  2. کلید HOME را بر روی ریموت کنترل پیدا کرده و آن را فشار دهید. در ادامه وارد گزینه Settings شوید.
  3. در مراحل بعدی به ترتیب گزینه های Network، Network set-up،    Set up network connection  و Easy را انتخاب نمایید.
  4. پس از تکمیل کردن تنظیمات در تلویزیون سونی ، گزینه Refresh Internet Content را انتخاب نمایید و دستگاه به اینترنت متصل خواهد شد.

نکات مهم قبل از اتصال تلویزیون سونی به اینترنت

  • در ابتدا باید اطمینان داشته باشید که، مودم و روتر، راه اندازی شده اند و شبکه، قابلیت اتصال به اینترنت را هم دارد.
  • رمز عبور به شبکه باید درست وارد شود.
  • اتصالات با شبکه پروکسی پشتیبانی نخواهد شد.
  • اتصالات شبکه خصوصی مجازی هم پشتیبانی نخواهد شد.
  • فاصله مودم و روتر را از تلویزیون در نظر بگیرید.
  • با دفترچه راهنما می توانید برای تنظیم شبکه، مسیر درست را پیدا نمایید.
Teaching how to connect TV to the Internet

چرا تلویزیون به اینترنت وصل نمی شود؟

ممکن است در حین انجام مراحل بالا اختلالاتی هم ایجاد شود و نتوانید تلویزیون را به اینترنت متصل نمایید و یا حتی ممکن است تمامی مراحل بالا را انجام دهید اما تلویزیون به اینترنت متصل نشود در این صورت باید چه کنیم ؟ عدم اتصال اینترنت به تلویزیون می تواند به دلیل وجود مشکل در کابل، شبکه، تنظیمات دستگاه و یا مشکلات سخت افزاری باشد برای تشخیص خرابی و مشکل باید از یک کامپیوتر برای تست کابل و شبکه استفاده نمایید تا از وجود اینترنت مطمئن شوید اگر مشکل از کابل و یا شبکه باشد باید در کامپیوتر هم شما نتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید. اگر مشکل سخت افزاری باشد باید از یک فرد متخصص برای بررسی و شناسایی مشکل کمک بخواهید به همین منظور می توانید با کارشناسان کاردون از طریق شماره 1604 در ارتباط باشید.

در صورتی که تلویزیون سونی دارید و قصد دارید آن را تعمیر کنید، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون سونی در محل کاردون استفاده کنید.

تلویزیون های قدیمی و اسمارت باکس

شاید نگاهی به گذشته برای شما هم جالب باشد زمانی که حتی به این فکر نمی کردیم که بتوان یک فیلم را از طریق صفحات وب در تلویزیون تماشا کرد. در گذشته برای تماشای فیلم های مورد علاقه مان مجبور به استفاده از CD و یک دستگاه به عنوان پخش کننده آن بودیم اما این روزها دیگر نه نیازی به پخش کننده برای نمایش تصویر هستیم و نه تمایلی به استفاده از ابزارهای دیگر احساس می شود چرا پیشرفت تکنولوژی و ورود تلویزیون هایی با صفحات بزرگتر توانست تمامی خلا ها را از بین ببرد طوری که حتی تصور آن هم در گذشته وجود نداشت. خوشبختانه تلویزیون های قدیمی هم این روزها با کمک اسمارت باکس ها می توانند به تلویزیون هوشمند تبدیل شوند.

سوالات متداول

برای اتصال تلویزیون به اینترنت می توانید از شبکه های بی سیم و یا کابل Ethernet استفاده نمایید.

هیچ تفاوتی در این دو روش بایکدیگر وجود ندارد.

عدم اتصال اینترنت به تلویزیون می تواند به دلیل وجود مشکل در کابل، شبکه، تنظیمات دستگاه و یا مشکلات سخت افزاری باشد.

کاردون مفتخر است تا در زمینه سرویس، عیب یابی و تعمیر تلویزیون جز برترین ها باشد.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

4 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازی
11 ماه قبل

ببخشید ممکنه یکی از دلایل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت خرابی وایفای تلویزیون باشه؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نازی
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله امکان خراب شدن وایفای داخلی تلویزیون وجود داره.

نوری
10 ماه قبل

آیا امکان اضافه کردن قابلیت بلوتوث به تلویزیون قدیمی وجود داره؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  نوری
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
بله با استفاده از دانگل و برنامه زدن تلویزیون ممکن است اما پیشنهاد میشه چون از نظر هزینه ای به صرفه نیست.