لوگوی کاردون

علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ

علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ
فهرست محتوا

مواد غذایی که رطوبت زیادی دارند می توانند در یخچال یخ بزنند، به ویژه هنگامی که تنظیمات دما بسیار کم است یا هنگامی که وسایل در نزدیکی قسمت پشت و پایین محفظه قرار می گیرند. با استفاده از تنظیمات صحیح و نگهداری مواد غذایی در جای مناسب داخل یخچال، از این امر جلوگیری کنید. وقتی هوای گرم از بیرون وارد یخچال شود، در یخچال رطوبت ایجاد می شود. وقتی رطوبت سرد شود، تبدیل به یخ می شود. بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ چیست و چه کاری می توانیم برای جلوگیری از وقوع آن در آینده انجام دهیم.

زودتر اب شدن برفک یخچال

علت یخ زدن داخل یخچال سامسونگ

Power Cool از ویژگی هایی است که یخچال را در حداقل دما تنظیم می کند و عملکرد خنک کننده را برای یک دوره زمانی به حداکثر می رساند. در نظر گرفته شده است که از این قابلیت برای حفاظت از شرایط گرم مانند قطعی برق مورد استفاده قرار می گیرد. تنظیمات مربوط به دمای یخچال را نادیده گرفته و هنگام روشن بودن آن را روی حداکثر تنظیم می کند. اگر چراغ Power Cool روشن باشد، به معنای فعال بودن آن است. بعد از مدتی به طور خودکار خاموش می شود یا می توانید به صورت دستی آن را خاموش کنید. به طور معمول این کار با لمس و نگه داشتن دکمه فریزر به مدت 3 ثانیه تا زمانی که نور خاموش شود انجام می شود. در مدل های Family Hub، این تنظیم در برنامه یخچال مدیریت و کنترل می شود.

سردترین مکان در یخچال قسمت پشت و پایین آن است، خصوصاً در جلوی دریچه ها (دهانه های دیواره پشتی یخچال). هر چیزی که در آنجا قرار بگیرد احتمال یخ زدگی وجود دارد، خصوصاً اگر محتوای آن آب زیادی داشته باشد (مانند گوشت، میوه ها و سبزیجات). با توجه به این نکته، شما باید همیشه این نوع وسایل را در کشوهای تعیین شده خود نگه دارید، که آنها را از جریان هوا نزدیک دریچه ها خارج می کند. علاوه بر این، هرگز جلوی منافذ را با هیچ نوع ماده غذایی نگیرید. دریچه های مسدود شده مانع از عبور صحیح هوا از داخل محفظه می شوند و منجر به خنک شدن بیش از حد می شود زیرا یخچال سعی در جبران کمبود جریان هوا دارد.

اگر یخچال سرد نکند

چرا یخ در پایین فریزر سامسونگ من ایجاد می شود؟

به چند دلیل یخ می تواند در قسمت پایین فریزرها ایجاد شود. متداول ترین آنها ورود هوای مرطوب به فریزر ، لاستیک معیوب درب و تهویه نامناسب است. برای جلوگیری از یخ زدگی پایین فریزر سامسونگ، راه حل های زیر را برای حل مشکل خود امتحان کنید. آیا درب فریزر را مرتب باز می کنید؟ اگر خانه شما مرطوب است، به راحتی باز شدن درب فریزر می تواند باعث جمع شدن یخ شود. با باز کردن درب فریزر ، هوای گرم و مرطوب به داخل می تازد و شروع به یخ زدن می کند.

بیشتر بدانید: چگونه بفهمیم گاز یخچال تمام شده

سعی کنید از باز گذاشتن درب فریزر یا باز کردن بی دلیل آن خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که درب کاملاً بسته شده و هیچ چیزی در مقابل دیوار پشتی فریزر قرار ندارد. برای اطمینان از بسته بودن درب یخچال و سالم بودن لاستیک دور درب یخچال دست خود را از لبه در عبور دهید تا ببینید آیا می توانید هرگونه هوای سرد را فرار دهید یا خیر ؟ یک ورق کاغذ را داخل در قرار دهید، سپس سعی کنید آن را بیرون بیاورید. اگر می توانید ورق را بدون هیچ مقاومتی بیرون بیاورید درب به درستی بسته نمی شود. اگر متوجه شدید که لاستیک درب به درستی کار نمی کند، باید تعمیر یا تعویض شود.

برای تعمیر یخچال خود، می توانید از سرویس تعمیرات یخچال کاردون استفاده کنید.

علت یخ زدن طبقه پایین فریزر چیست؟

یخ زدن طبقه پایین فریزر ممکن است به چندین علت رخ دهد که شامل موارد زیر است:

  • عدم تعویض یا تعمیر درست و به موقع در قطعات یخچال: مانند درب ها یا سیستم خنک کننده.
  • عدم تهویه درست در محیط: در محیط های بسته و بدون هوا، هوا به سرعت رطوبت بالا پیدا می کند و این باعث تشکیل یخ در دیواره های فریزر می شود.
  • عدم توجه به درب ها: درب های فریزر باید به شکل کامل بسته شده باشند تا هوا به داخل نفوذ نکند. در صورتی که درب به طور کامل بسته نشود، هوا به داخل فریز نفوذ کرده و در نهایت باعث تشکیل یخ در دیواره های فریزر می شود.
  • درجه حرارت بالای فریزر: اگر درجه حرارت فریزر بالا باشد، هوا به سرعت رطوبت بالا پیدا می کند و باعث تشکیل یخ در دیواره های فریزر می شود.
  • مشکل در سیستم خنک کننده: در صورتی که سیستم خنک کننده فریزر به درستی عمل نکند، می تواند باعث تشکیل یخ در دیواره های فریزر شود.

برای رفع این مشکل، می توانید درب های فریزر را به طور کامل بسته و مطمئن شوید که درجه حرارت فریزر به طور صحیح تنظیم شده است. همچنین، می توانید سیستم خنک کننده و قطعات دیگر فریزر را بررسی و در صورت نیاز تعمیر و تعویض کنید.

سوالات متداول

Power Cool از ویژگی هایی است که یخچال را در حداقل دما تنظیم می کند و عملکرد خنک کننده را برای یک دوره زمانی به حداکثر می رساند.

به طور معمول این کار با لمس و نگه داشتن دکمه فریزر به مدت 3 ثانیه تا زمانی که نور خاموش شود انجام می شود. در مدل های Family Hub، این تنظیم در برنامه یخچال مدیریت و کنترل می شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید
11 ماه قبل

ببخشید من هرچقدر درجه یخچال سامسونگ رو کم و زیاد میکنم باز هم یخچال برفک میزنه باید چیکار کنم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  سعید
11 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
باید برای بررسی این موضوع از یک تعمیرکار کمک بگیرید، پیشنهاد می کنیم از سرویس تعمیر یخچال کاردون استفاده کنید.