لوگوی کاردون

علت خاموش شدن جارو برقی در حین کار

علت خاموش شدن جارو برقی در حین کار
فهرست محتوا

جاروبرقی وسیله قدرتمندی است که برای کارکرد صحیح آن باید سرد شود. اگر لوله خرطومی مسدود شده یا جریان هوا محدود باشد ، موتور می تواند بیش از حد گرم شود و باعث توقف جاروبرقی شود. یکی از راه های دانستن علت خاموش شدن جارو برقی در حین کار و اینکه آیا گرفتگی باعث خاموش شدن دستگاه می شود این است که اگر شروع به جاروبرقی کنید و بعد از 2 دقیقه همیشه خاموش شود ، مسدود شدن موتور به آرامی انجام می شود. اگر به طور تصادفی خاموش شود ، به احتمال زیاد مشکل الکتریکی است. یک جاروبرقی دارای یک تعویض حرارتی داخلی است که در صورت گرم شدن موتور، موتور را خاموش می کند. این کار برای محافظت از ذوب شدن موتور الکتریکی است.

علت خاموش شدن جارو برقی در حین کار

اگر جارو برقی در حین کار مدام خاموش می شود، یا موتور  جاروبرقی بیش از حد گرم می شود ، یا مشکل برق دارید. بزرگترین و متداول ترین دلیل خاموش شدن جاروبرقی گرم شدن بیش از حد است که برطرف کردن آن آسان است. اگر محفظه موتور جاروبرقی دارای فیلتر هوای موتور است ، وضعیت فیلتر هوا را بررسی کنید زیرا فیلتر کثیف باعث گرم شدن بیش از حد موتور و کاهش مکش می شود. در صورت کثیف بودن فیلتر هوای موتور ، آن را تمیز یا تعویض کنید. خراب شدن خرطوم جاروبرقی می تواند باعث خاموش شدن موتور و کاهش مکش شود زیرا شیلنگ مکش سیم های یکپارچه ای دارد که جریان را از کلید برق به رله موتور منتقل می کند. اگر در حین جاروبرقی شیلنگ آسیب ببیند موتور خاموش می شود.

البته گاهی اوقات ممکن است لوله جاروبرقی مسدود شده باشد که در این صورت می توانید لوله را جدا و آن را تمیز کنید. هنگامی که لوله را از جاروبرقی جدا کردید از یک دسته جارو استفاده کنید تا هرگونه زباله را از لوله خارج نمایید. مسدود شدن فیلتر دلیل مهمی برای گرم شدن بیش از حد موتور و خاموش شدن آن است. اگر نمی دانید آخرین بار چه زمانی فیلتر جاروبرقی را تعویض کرده اید، فیلتر جدیدی را جایگزین نمایید.

شما می توانید برای تعمیر جاروبرقی خود از تعمیرکاران با تجربه کاردون کمک بگیرید.

سوالات متداول

متداول ترین دلیل خاموش شدن جاروبرقی گرم شدن بیش از حد است.

فیلتر کثیف باعث گرم شدن بیش از حد موتور و کاهش مکش می شود.

خراب شدن خرطوم جاروبرقی می تواند باعث خاموش شدن موتور و کاهش مکش شود زیرا شیلنگ مکش سیم های یکپارچه ای دارد که جریان را از کلید برق به رله موتور منتقل می کند. اگر در حین جاروبرقی شیلنگ آسیب ببیند موتور خاموش می شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها