لوگوی کاردون

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم
فهرست محتوا

مشکلات مربوط به ماشین لباسشویی ممکن است آزاردهنده باشند، به خصوص هنگامی که لباس های شما پس از شستشوی نهایی هنوز هم کثیف باشند. گاهی اوقات ممکن است تمیز نشدن لباس ها به دلیل کثیف بودن فیلتر های ماشین لباسشویی باشد همان طور که می دانید فیلترهای ماشین لباسشویی باید هر 3-4 ماه تمیز شوند. خوشبختانه بررسی و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی روندی سریع و آسان است اما باید بدانیم چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم با تعیین محل فیلتر و تمیز کردن آن می توانید در تعمیرات ماشین لباسشویی صرفه جویی کنید.

چگونه فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنیم؟

ماشین لباسشویی خود را خاموش و از برق بکشید. قبل از تلاش برای یافتن و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی، مهم است که دستگاه شما غیرفعال باشد. با چرخاندن همه دکمه ها به حالت خنثی شروع کنید یا دکمه “خاموش” را فشار دهید همین طور دو شاخه را از پریز برق بکشید. اطمینان حاصل نمایید که دوشاخه را در مکانی امن قرار دهید که در حین تمیز کردن خیس نشود.

چگونه ماشین لباسشویی را ضدعفونی کنیم

فیلتر ماشین لباسشویی خود را پیدا کنید. برای ماشین های درب از جلو ، فیلتر در گوشه پایین سمت راست  قرار گرفته است. اگر فیلتر در گوشه سمت راست پایین دستگاه قرار داشته باشد، روی آن یک روکش مستطیل یا مدور قرار دارد. اگر نمی توانید فیلتر ماشین لباسشویی را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه نمایید.

درپوش فیلتر را بردارید. فیلتر ماشین لباسشویی را بیرون بیاورید به راحتی از جای خود خارج می شود اگر گیر کرد، سعی کنید با حرکت دادن آن تا آنجا که می توانید، آن را دستکاری کنید. با این کار باید پرزها یا مواد شوینده ای که باعث چسبندگی آن می شوند را شل کنند. هنگام برداشتن فیلتر ، ممکن است لایه ای از پرز و اشیای دیگر مانع از خروج فیلتر شود.

در بعضی لباسشویی ها، شیلنگ تخلیه مستقیم در جلوی فیلتر قرار می گیرد. اگر شیلنگ تخلیه مانع از خروج فیلتر می شود ، آن را برداشته و سپس فیلتر را بیرون بکشید. با استفاده از یک حوله کاغذی پرزهای فیلتر را پاک کنید. اگر لایه پرزها در ضخامت بیشتری است، می توانید از یک برس کوچک یا یک مسواک قدیمی برای از بین بردن بقایای آن استفاده کنید.

طولانی شدن عمر فیلتر ماشین لباسشویی

قبل از تعویض فیلتر، داخل دستگاه را بررسی کنید که آیا پرزهای دیگری وجود ندارد. اگر وجود دارد از یک حوله کاغذی برای خارج کردن آن استفاده کنید یا آن را با اسفنج مرطوب تمیز کنید. اگر فیلتر ماشین لباسشویی در گوشه سمت راست پایین دستگاه قرار داشت، پرزهای موجود در شیلنگ تخلیه را بازرسی و خارج کنید. شیلنگ یا در روبروی جایی که فیلتر را برداشته اید یا مستقیماً در کنار آن قرار دارد.

علامت قفل روی ماشین لباسشویی سامسونگ

حداقل 4 بار در سال فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. توصیه می شود هر 4 ماه فیلتر را تمیز کنید. فیلتر موها، سکه ها و دستمال کاغذی را جمع می کند، بنابراین تمیز کردن آن به طور منظم از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی اگر فرصت ندارید هر چند هفته یکبار تمیزکاری کامل انجام دهید، فکر بدی نیست که فیلتر را بررسی کنید. تمیز کردن فیلتر به طور منظم باعث افزایش طول عمر ماشین لباسشویی شما نیز می شود. یک فیلتر کثیف همچنین می تواند باعث ایجاد بوی بد ماشین لباسشویی شما شود.

مشکلات و خرابی های ماشین لباسشویی را در زمان وقوع درست شناسایی کنید. علائم زیادی وجود دارد که نشان می دهد فیلتر ماشین لباسشویی باید تمیز باشد به عنوان مثال اگر بعد از چرخش نهایی متوجه لرزش بیش از حد دستگاه شدید، ممکن است فیلتر ماشین لباسشویی مسدود شده باشد و باید فوراً آن را چک کنید.

شما می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود از سرویس تعمیر ماشین لباسشویی در منزل کاردون استفاده کنید.

سوالات متداول

قبل از تلاش برای یافتن و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی، مهم است که دستگاه شما غیرفعال باشد.

برای ماشین های درب از جلو ، فیلتر در گوشه پایین سمت راست  قرار گرفته است.

حداقل 4 بار در سال فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید. توصیه می شود هر 4 ماه فیلتر را تمیز کنید.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساره
10 ماه قبل

ببخشید معمولا روزی چندبار میشه از ماشین لباسشویی استفاده کرد؟ یعنی چندبار در روز ماشین لباسشویی رو میتونیم روشن کنیم؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  ساره
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
ایده آل ترین حالت ممکن استفاده یکبار در روز از ماشین لباسشویی هست.