لوگوی کاردون

علت زود تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی

علت زود تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی
فهرست محتوا

نمک ماشین ظرفشویی یک ماده شوینده کمکی برای شستشوی بهتر ظروف است، اینکه نمک ماشین ظرفشویی چه کاری انجام می دهد و چه مقدار از آن باید استفاده شود و یا علت زود تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی چیست؟ سوالاتی است که در این مطلب کاردون به آن پرداخته است. به منظور دستیابی به نتایج شستشوی خوب، ماشین های ظرفشویی باید از آب نرم استفاده کنند. این جایی است که نمک ماشین ظرفشویی وارد می شود. ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید نمک ماشین ظرفشویی چیست، چگونه از آن استفاده کنید و چگونه کار می کند.

ماشین ظرفشویی دستگاه مناسبی است که ظرف ها را می شوید و به مردم فرصت بیشتری می دهد تا از خواسته های زندگی خود مراقبت کنند. نگهداری لوازم آشپزخانه به ویژه ماشین ظرفشویی برای عملکرد مطلوب بسیار مهم است. این جایی است که افزودن نمک به دستگاه برای ادامه کار و هر چه بهتر آن ضروری است. اما چرا افزودن نمک به ماشین ظرفشویی ضروری است؟

نحوه استفاده و محل قرار دادن نمک ماشین ظرفشویی

How to use and place dishwasher salt

محفظه نمک ماشین ظرفشویی به طور معمول در پایین دستگاه، نزدیک فیلتر قرار دارد. برای دسترسی به آن باید قفسه زیرین را بیرون بیاورید و برای ریختن نمک از یک قیف کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید که کل نمک در سوراخ قرار دارد. فقط باید نمک را تا سطح آب داخل محفظه نمک پر کنید. شما اغلب می توانید تنظیم نمک روی ماشین ظرفشویی خود را متناسب با سختی آب منطقه خود انجام دهید. برای اینکه بدانید آب خانه چقدر سخت است، باید تست های لازم را انجام دهید. معمولا به هنگام نصب اولیه ماشین ظرفشویی این کار توسط متخصصین انجام می شود.

در بیشتر ماشین های ظرفشویی امروزی چراغ پر کردن نمک وجود دارد. اگر ماشین ظرفشویی شما چراغ نشانگر ندارد، بهتر است نمک را ماهی یکبار پر کنید و فقط نمک را در واحد نرم کننده قرار دهید. نمکی که در واحد نرم کننده می ریزید هرگز به ظروف شما برخورد نمی کند. فقط در واحد باقی می ماند. اگر نمک شل را در ماشین ظرفشویی بگذارید، نه تنها به درستی کار نمی کند، بلکه ممکن است ظرف هایی کمی کثیف یا شور به شما تحویل بدهد. همچنین نمک را به سایر نقاطی که برای مواد شوینده، تمیز کننده ماشین ظرفشویی یا مواد شوینده علامت گذاری شده قرار ندهید، زیرا این کار به راحتی باعث خراب شدن دستگاه شما می شود.

اگر قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در محل کاردون استفاده نمایید.

علت زود تمام شدن نمک ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی مختلف دارای واحدهای با اندازه متفاوت هستند که مقادیر مختلف نمک را می گیرند، بنابراین هیچ اندازه گیری دقیق برای این فرآیند وجود ندارد. نمک را داخل دستگاه بریزید تا کاملاً پر شود، اما نه روی خط آب. از آنجا که در قسمت محفظه نمک، آب هم وجود دارد، در حال ایجاد آب نمک آب شور هستید. اگر برای شما هم سوال است که نمک ماشین ظرفشویی چه کاری انجام می دهد و چرا ماشین های ظرفشویی به آن نیاز دارند؟

باید بگوییم سدیم موجود در نمک ماشین ظرفشویی با ترکیب گلوله های رزینی در کار ماشین ظرفشویی شما باعث جذب سختی آب می شود. گلوله های رزینی دارای بار اتمی منفی و نمک ماشین ظرفشویی بار اتمی مثبت دارند. کلسیم و منیزیم با یون های سدیم عوض می شوند، سختی را از بین می برند و آب را نرم می کنند. وقتی ذخایر سدیم گلوله های رزین خسته شد، با افزودن نمک ماشین ظرفشویی آنها را بازنشانی می کند، بنابراین می توانند جذب بیشتری کنند. این به دو دلیل مهم است:

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

۱) مواد شوینده ماشین ظرفشویی در آب نرم بهترین عملکرد را دارند، بنابراین نمک به شما کمک می کند تا ظروف تمیزتر شوند.

۲) آب سخت می تواند به مرور باعث کدر شدن لیوان ها شود و همچنین قسمت های داخلی ماشین ظرفشویی شما را با آهک مسدود کند.

سوالات متداول

محفظه نمک ماشین ظرفشویی به طور معمول در پایین دستگاه، نزدیک فیلتر قرار دارد.

 اگر ماشین ظرفشویی شما چراغ نشانگر ندارد، بهتر است نمک را ماهی یکبار پر کنید و فقط نمک را در واحد نرم کننده قرار دهید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریفی
6 ماه قبل

سلام
علت اینکه نمک ظرفشویی تمام نمی شود چیست

پشتیبانی کاردون
ویرایشگر
پاسخ به  شریفی
6 ماه قبل

سلام.
ممکنه نقصی در عملکرد ماشین ظرفشویی شما به وجود اومده باشه و نیاز به سرویس دستگاه باشه.