لوگوی کاردون

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی
فهرست محتوا

کثیف بودن، خراب شدن قطعات یا  دلایل مختلف مکانیکی و الکتریکی، می‌تواند علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی باشد. آیا کولر گازی شما حتی قبل از رسیدن به دمایی که روی ترموستات تنظیم کرده اید، به طور مداوم خاموش می‌شود؟ این مشکل رایجی است که برای کولرهای گازی رخ می دهد. این روند مداوم خاموش و روشن شدن کولر گازی شما نه تنها آزاردهنده است، بلکه برای شما ناکارآمد و هزینه بر است. بنابراین ما می خواهیم با شما صادق باشیم و علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی را برایتان بازگو نماییم. همان طور که می دانید عیب یابی بدون دیدن و شنیدن مشکل دشوار است. با این حال ، برخی از علل شایع را بررسی خواهیم نمود.

علت خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی

آیا کولر شما 2 دقیقه کار می کند، 2 دقیقه خاموش است و دوباره روشن می شود؟ اصطلاح دوچرخه سواری کوتاه به زمانی گفته می شود که چرخه خنک کننده کولر گازی به طور زودرس خاتمه یابد و فقط پس از مدت کوتاهی دوباره روشن شود. بسته به شرایط داخلی و خارجی ، این می تواند به این معنی باشد که سیستم شما هر 5 تا 10 دقیقه روشن و خاموش می شود. زمانی که کولر گازی به طور مکرر روشن و خاموش می شود، هم برای صاحبان خانه و هم برای کولر گازی شما مضر است. این مساله می تواند قبض برق شما را به طرز چشمگیری افزایش داده و منجر به خرابی قطعات کولر گازی و نیاز به تعمیرات دستگاه شود.

آیا کولر گازی گرما هم میدهد

مشکل ممکن است از ترموستات کولر گازی باشد که باعث خاموش و روشن شدن کمپرسور می شود. گرچه ممکن است ترموستات یکی از اجزای کوچک از کل سیستم شما به نظر برسد، اما این قطعه دمای کل خانه شما را کنترل می کند، بنابراین مهم است که به درستی کار کند. اگر ترموستات دما را به دقت حس نكرده و اطلاعات نادرست را در اختیار شما قرار دهد، به کولر گازی فرمان می دهد كه به طور مكرر روشن و خاموش شود. اگر متوجه شدید صفحه نمایشگر ترموستات شما خالی است و یا در حال کم رنگ شدن است ، ممکن است باتری ضعیف شود و به طور متناوب انرژی خود را از دست دهید. وقتی ترموستات باتری از دست می دهد ، کولر گازی روشن و خاموش می شود.

بیشتر بخوانید: خاموش شدن ناگهانی کولر گازی 

چرا کولر گازی مدام روشن و خاموش می شود؟

برای برطرف کردن مشکل ترموستات می توانید باتری ها را تعویض و ترموستات را دوباره راه اندازی کنید. اگر هیچ یک از راه حل ها مشکل شما را برطرف نکرد، برای تشخیص خرابی ترموستات با یک متخصص در زمینه تعمیرات کولرگازی تماس بگیرید. همان طور که می دانید ترموستات دمای هوای اطراف را اندازه گیری می کند تا تعیین کند که چه موقع کولر گازی را روشن و خاموش نماید. بنابراین گاهی اوقات به دلیل قرار گیری نامناسب کولر گازی می تواند عملکرد ترموستات دچار اختلال شود.

آیا کولر گازی سایبان می خواهد

یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات کولرگازی مسدود شدن فیلترهای هوا است. فیلتر هوای کثیف جریان هوا را به کولر گازی محدود می کند و می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی شود. در صورت کثیف بودن فیلترهای هوا ، آنها را بررسی و تعویض کنید. اگر کولر گازی به طور متناوب در حال روشن و خاموش شدن است و چند سال است که تعمیر و نگهداری کولر گازی را انجام نداده اید، ممکن است سیم پیچ های کندانسور در گرد و خاک و بقایای آنها غوطه ور شده باشد. سیم پیچ های کندانسور در داخل یونیت خارجی قرار دارند و گرمای داخل خانه را آزاد می کنند. اگر آلودگی و کثیفی آنها زیاد باشد، کولر گازی ممکن است داغ شود و مرتباً خاموش شود. بنابراین سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید یا از کاردون برای انجام سرویس کولر گازی کمک بخواهید.

سوالات متداول

اصطلاح دوچرخه سواری کوتاه به زمانی گفته می شود که چرخه خنک کننده کولر گازی به طور زودرس خاتمه یابد و فقط پس از مدت کوتاهی دوباره روشن شود.

یکی از مهمترین دلایل بروز مشکلات کولرگازی مسدود شدن فیلترهای هوا است. فیلتر هوای کثیف جریان هوا را به کولر گازی محدود می کند و می تواند باعث مشکلات متعددی از جمله خاموش و روشن شدن کمپرسور کولر گازی شود.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها