لوگوی کاردون

تلویزیون خاموش شده و روشن نمی شود

تلویزیون خاموش شده و روشن نمی شود

آنچه در این مطلب خواهید خواند

اگر از خود می پرسید، ”چرا تلویزیون خاموش شده و روشن نمی شود؟!”، ممکن است تصور کنید که باید تلویزیون را تعویض کنید یا برای تعمیر آن به یک متخصص نیاز دارید و یا از طریق کاردون می توانید بدانید چه اشتباهی رخ داده است و چه کاری باید انجام دهید. اولین علت روشن نشدن تلویزیون ممکن است مربوط به مشکل در برق باشد که از روشن شدن تلویزیون شما جلوگیری می کند. اگر دچار نوسانات برق مانند قطع برق، خاموشی یا قطع موقتی برق هستید، قبل از عیب یابی تلویزیون باید این شرایط برطرف شود. ابتدا مطمئن شوید سیم برق به پشت تلویزیون وصل شده باشد.

تلویزیون خاموش شده و روشن نمی شود

The TV is turned off and does not turn on

ممکن است نا امیدکننده باشد که به یک قسمت مهم در برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود برسید و تلویزیون ناگهان خاموش شده و روشن نشود. این می تواند نشان دهنده مشکلی در تلویزیون یا منبع تغذیه باشد. برای یافتن علت این مشکل برخی از عیب یابی ها را انجام دهید و به تماشای تلویزیون خود برگردید.

اگر تلویزیون با کنترل از راه دور روشن نمی شود، شاید لازم باشد که باتری های ریموت را تعویض کنید یا ممکن است مشکل از سیگنال مادون قرمز باشد. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون به یک پریز برق مستقیم و به طور ایمن وصل است. ممکن است مشکل به جای تلویزیون به پریز برق شما مربوط شود برای فهمیدن این موضوع، یک دستگاه الکتریکی دیگر را به پریز تلویزیون وصل کنید، یا تلویزیون را به پریز دیگری متصل کنید. اگر برق کار نمی کند، بررسی کنید که جعبه فیوز شما قطع شده است یا خیر. در غیر این صورت اگر تلویزیون شما بلافاصله برق را قطع می کند، باید از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

اگر تلویزیون خاموش شود، چه مشکلی وجود دارد؟

The television is turned off and does not turn on

یکی از دلایلی که تلویزیون شما می تواند خاموش شود، قطع مختصر برق است. گاهی اوقات ، تغذیه برقی خانه شما مسائلی را تجربه می کند که باعث قطع بسیار کوتاه برق می شود. ممکن است با وسایل یا چراغ های دیگر متوجه آن نشوید، اما می تواند روی تلویزیون شما تأثیر بگذارد. محافظ های ولتاژ همچنین می توانند باعث ایجاد وقفه در برق شوند. تلویزیون را مستقیماً به پریز دیواری متصل کنید تا از خاموش شدن تلویزیون به طور ناگهانی در امان باشید.

برای انجام تعمیرات تلویزیون خود می توانید از کاردون کمک بگیرید!

یک تلویزیون پردازش نور دیجیتال یا DLP، از صفحه اصلی برای نمایش تصویر بر روی صفحه تلویزیون استفاده می کند. اگر برد داخل تلویزیون خراب شود، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد اجزای الکتریکی شود که به نوبه خود می تواند تلویزیون را خاموش کند. در چنین مواردی، تلویزیون معمولاً پس از خاموش شدن سعی می کند دوباره روشن شود. خازن های معیوب داخل منبع تغذیه نیز می توانند تأثیر منفی داشته باشند. وقتی منبع تغذیه خراب شود، جریان برق به اجزای الکتریکی تلویزیون را قطع کرده و مجموعه را خاموش می کند. منبع تغذیه را تعویض کنید تا این مشکل برطرف شود.

بیشتر تلویزیون های مدرن، پیچیده هستند و افراد عادی نمی توانند برای تعمیر تلویزیون دست به آچار شوند و مشکل را برطرف کنند. خودتان سعی نکنید تلویزیون را تعمیر کنید مگر اینکه واقعاً از کاری که انجام می دهید اطمینان داشته باشید. کاردون با ارائه خدمات در زمینه تعمیرات تلویزیون و اعزام کارشناس جهت تعمیرات در محل شما سعی دارد این فرآیند را برایتان ساده نماید.

سوالات متداول

بله، گاهی اوقات تغذیه برقی خانه شما مسائلی را تجربه می کند که باعث قطع بسیار کوتاه برق می شود.

بله، محافظ های ولتاژ می توانند باعث ایجاد وقفه در برق شوند.

اگر برد داخل تلویزیون خراب شود، می تواند باعث گرم شدن بیش از حد اجزای الکتریکی شود که به نوبه خود می تواند تلویزیون را خاموش کند.

اگر تلویزیون شما از برند ال جی است و دچار مشکل شده، می توانید از سرویس تعمیر تلویزیون ال جی کاردون استفاده کنید.

آخرین مطالب مرتبط

دیدگاه ها

2 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قاسم
10 ماه قبل

ما یه قطعی برق داشتیم
تلویزیون خاموش شد یکی دوبار بعدشم روشن شد ولی الان بعد ۲ روز دیگ روشن نمیشه، مشکل از کجاست؟

Ayob Akhlaj
مدیر
پاسخ به  قاسم
10 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
به احتمال زیاد یا پنلتون سوخته یا بورد آسيب دیده
پیشنهاد می کنیم از خدمات تعمیر تلویزیون کاردون استفاده کنید تا مشکلتون رو بتونین سریع تر برطرف کنید.