لوگوی کاردون

مراقبت از ماشین ظرفشویی

مراقبت از ظرفشویی
فهرست محتوا

اکثر کسانی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، گفته اند که انتظار دارند ماشین ظرفشویی آنها حداقل 10 سال بدون خراب شدن دوام داشته باشد. اما ما متوجه شده ایم که قبل از 10 سال ماشین ظرفشویی معیوب می شود. تحقیقات ما در ماشین ظرفشویی نشان می دهد که بیش از یک پنجم ماشین ظرفشویی ظرف هشت سال و از هر 10 نفر یک نفر در دو سال اول دچار نقص می شود. همه این عیوب به دلیل عدم مراقبت از ماشین ظرفشویی رخ می دهد شاید برایتان جالب است که بدانید 12 درصد خطاها و عیوب ناشی از تمیز نکردن ظروف و 9٪ از تمام خطاها ناشی از عدم تخلیه صحیح و 7٪ از همه خطاها ناشی از خشک نکردن ظروف می باشد. اما برخی از این خطاها را می توان قبل از وقوع پیشگیری نمود.

چک لیست نگهداری و مراقبت از ماشین ظرفشویی

Dishwasher care

هنگامی که ما در مورد تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی صحبت می کنیم، ما فقط در مورد مواردی که برای مراقبت از ماشین ظرفشویی شما لازم است صحبت نمی کنیم، در مورد همه مواردی که به افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی کمک می کنند صحبت می کنیم.

به طور متوسط سالانه 8000 ظرف کثیف از ماشین ظرفشویی شما عبور می کند. همان طور که می داید باید غذای اضافی را از روی ظروف بردارید سپس آن ها را در دستگاه قرار دهید، توصیه می شود قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی ظروف را آبکشی کنید ماشین های ظرفشویی مدرن دارای حسگری هستند که به شما اطلاع می دهد که چه مدت زمانی برای تمیز کردن ظروف نیاز دارید. علاوه بر تجمع چربی در قسمت هایی از ماشین ظرفشویی که نمی توانید ببینید و بو ایجاد می کنند، مقیاس آهک نیز می تواند مشکل ساز باشد. در حالی که چربی می تواند باعث بو در دستگاه شما شود، مقیاس آهک به طور بالقوه می تواند لوله ها و قسمت های حیاتی ماشین ظرفشویی را مسدود کند و باعث کاهش کارایی دستگاه و تمیز کردن ظروف شود.

از آنجا که نمک ماشین ظرفشویی سختی آب را کاهش می دهد و به طور موثر از تجمع رسوب و آهک در قسمت هایی از ماشین ظرفشویی که نمی توانید ببینید، جلوگیری می کند. این ممکن است یکی از اولین مواردی باشد که در لیست شما از نظر تعمیر و نگهداری ماشین ظرفشویی وجود ندارد، اما مطمئناً یکی از مهمترین مواردی است که باید در مورد کارکرد بهتر دستگاه به آن فکر کنید. اگر از نمک در ماشین ظرفشویی استفاده نمی کنید، احتمال دارد که مقداری آهک از قبل رسوب کرده باشد و ممکن است لازم باشد دستگاهتان را رسوب زدایی کنید.

اگر ساکن تهران هستید و قصد تعمیر ماشین ظرفشویی خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران کاردون استفاده کنید.

چگونه از ماشین ظرفشویی نگهداری کنیم؟

آیا فکر کرده اید که چگونه باید از ماشین ظرفشویی مراقبت کنید و برای تمیز کردن آن چه باید کرد؟ اما مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید؟ ماشین های ظرفشویی در صورت نگهداری صحیح دوام و ماندگاری بیشتری دارند. هر چند ماه 15 دقیقه وقت بگذارید تا نظافت کاملی را برای ماشین ظرفشویی انجام دهید تا بتوانید سال ها بدون هیچ گونه مشکلی از دستگاهتان استفاده نمایید.

برای اطمینان از سلامتی ماشین ظرفشویی، بررسی کنید که اجزای مختلف ماشین ظرفشویی از انسداد و مواد زائد عاری هستند. این احتمال وجود دارد که مواد غذایی و بسته بندی در قسمت هایی از دستگاه مانند بازوهای آبپاش، سینی کارد و چنگال و آبکش گیر کرده باشد. ماشین ظرفشویی گاهی طوری برنامه ریزی می شود که در صورت ایجاد انسداد، از فرآیند شستشو جلوگیری می کند و از دستگاه محافظت می کند. قبل از هر بار روشن کردن ماشین ظرفشویی، بازوهای آبپاش را با دست خود بچرخانید تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل شود، در عین بررسی کنید فیلتر از مواد زائد غذا خالی است، بنابراین می توانید از عملکرد ماشین ظرفشویی مطمئن شوید.

اگر از ماشین ظرفشویی برند بوش استفاده می کنید که نیازمند تعمیر است، می توانید از سرویس تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کاردون استفاده نمایید.

سوالات متداول

 مواد غذایی و بسته بندی در قسمت هایی از دستگاه مانند بازوهای آبپاش، سینی کارد و چنگال و آبکش گیر می کنند.

اگر از نمک در ماشین ظرفشویی استفاده نمی کنید، احتمال دارد که مقداری آهک از قبل رسوب کرده باشد و ممکن است لازم باشد دستگاهتان را رسوب زدایی کنید.

به تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید؟ تعمیرات، سرویس، نصب و تمدید گارانتی ماشین ظرفشویی

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها