لوگوی کاردون

روشن نشدن چراغ سولاردام

روشن نشدن چراغ سولاردام
فهرست محتوا

روشن نشدن چراغ سولاردام مانند سایر خرابی ها و مشکلات سولاردام می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد البته که خرابی و روشن نشدن چراغ سولاردام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که لازم است همه دلایل بررسی و مشکل عیب یابی شود. همان طور که می دانید با باز کردن درب سولاردام چراغ روشن می شود و در صورت روشن نشدن باشد به دنبال علت و برطرف کردن آن باشید. برای گرم کردن یک میان وعده، یک فنجان قهوه که سرد شده است و یا گرم کردن غذاهای باقیمانده از رستوران مورد علاقه خود، اکثر ما از مایکروویو یا سولاردام استفاده می کنیم. سولاردام و مایکروویو کار را به سرعت انجام می دهند و باعث صرفه جویی در وقت می شوند.

روشن نشدن چراغ سولاردام

به خاطر داشته باشید که هنگام عیب یابی سولاردام، دستگاه باید از هرگونه برق جدا شود. اگر دانش فنی در زمینه تعمیرات لوازم خانگی ندارید، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. همان طور که می دانید استفاده طولانی مدت از وسایل برقی می تواند یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن و خرابی آن قطعه شود. شاید از خود می پرسید چرا چراغ سولاردام روشن نمی شود؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال واضح باشد، اما به محض روشن نشدن چراغ سولاردام ذهن ما بلافاصله به سمت مسائل پیچیده ای که شامل سیم و فیوز است می رود و ما به سادگی از بررسی ساده ترین راه حل ها غافل می شویم. یکی از ساده ترین دلایل سوختن لامپ می باشد.

Solardam light not turning on

به دلیل استفاده زیاد و طولانی مدت از لامپ داخل سولاردام همچنین نوسان برق ممکن است چراغ سولاردام دیگر روشن نشود و شاید دلیل سوختن لامپ باشد و با تعویض آن این مشکل برطرف شود برای تعویض لامپ سولاردام لازم است پنل دستگاه را باز کنید و لامپ جدید را جایگزین نمایید. گاهی اوقات ممکن است با باز کردن لامپ متوجه سالم بودن آن شوید در این صورت باید موارد دیگر را بررسی نمایید. گاهی اوقات خرابی منبع تغذیه دلیل روشن نشدن لامپ می باشد اگر جریان برق به حد کافی نباشد علاوه بر لامپ دستگاه نیز قادر به روشن شدن نخواهد بود.

اگر قصد تعمیر سولاردام خود را دارید، می توانید از سرویس تعمیرات سولاردام کاردون استفاده کنید.

تعمیر سولاردامی که روشن نمی شود

همه می دانند ساده ترین راه برای تشخیص خرابی سولاردام، باز کردن درب دستگاه است. چرا که با باز کردن درب دستگاه و روشن نشدن لامپ سولاردام می توانید یکی از دلایل خرابی را نرسیدن جریان برق وروردی بدانید. البته گاهی اوقات ممکن است مشکل از سوئیچ درب که بعضاً به آن سوئیچ اولیه یا ثانویه می گویند، باشد و دقیقاً مانند هر قسمت دیگر از لوازم خانگی، این قطعه نیز می تواند عملکرد نامناسبی داشته باشد. اگر اینگونه باشد و سوئیچ درب شما خراب شود، سولاردام هیچ نشانه بیرونی از این مشکل را نشان نمی دهد.

Solardam repair that does not turn on

فقط به این دلیل که در سوئیچ درب مشکلی پیدا نکردید ، به این معنی نیست که مشکل در خود درب نیست. بیشتر مجموعه های قفل درب از قلاب های پلاستیکی ساخته شده اند که پس از بستن سولاردام از در خارج می شوند و کلید درب را درگیر می کنند. اما اگر این قلاب ها آسیب ببینند، درب دیگر هیچ سیگنالی دریافت نمی کند و نمی تواند وظیفه خود را در سیگنال دادن به بقیه قطعات سولاردام برای شروع گرم کردن انجام دهد. برای دسترسی به قفل درب، باید سولاردام را از برق بکشید و پانل داخلی درب را که با درزهای پلاستیکی در جای خود قرار گرفته است، جدا کنید. اگر متوجه شدید که قفل درب آسیب دیده است یا فنرها کشش لازم را ندارند، برای عملکرد مجدد سولاردام باید این قطعه را تعویض کنید.

سوالات متداول

با باز کردن درب سولاردام چراغ روشن می شود و در صورت روشن نشدن باشد به دنبال علت و برطرف کردن آن باشید.

برای دسترسی به قفل درب، باید سولاردام را از برق بکشید و پانل داخلی درب را که با درزهای پلاستیکی در جای خود قرار گرفته است، جدا کنید.

به دلیل استفاده زیاد و طولانی مدت از لامپ داخل سولاردام همچنین نوسان برق ممکن است چراغ سولاردام دیگر روشن نشود و شاید دلیل سوختن لامپ باشد.

آخرین مطالب مرتبط

سوال و نظر خود را بیان کنید

0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها